Гран При Малайзии: первая «красная» победа Феттеля!

Уже во второй гонке за Феррари немец побеждает, оставляя за спиной Хэмилтона и Росберга

Малайзійська погода другий рік поспіль вносить корективи у хід Гран Прі й удруге виключно під час кваліфікації. Синоптики, які попереджали про високу ймовірність опадів не помилилися - у другому сегменті кваліфікації над трасою почалася злива, що для одних постала нездоланним бар'єром до фінальної частини, але подарувала чудові шанси іншим. В Q3, що почалася після паузи пройшла вже на мокрому асфальті, проміжні шини стали кращим вибором, а Льюіс Хемілтон більш ніж очікувано - найшвидшим гонщиком. Несподіванки були далі: по-перше, це Себастіан Феттель, який зовсім трохи програв британцю й опинився на першому ряді стартового поля, посунувши Росберга на третю сходинку. По-друге, неочікувано низько опинилися пілоти Вільямс, натомість четверте-п'яте місця здобули Ріккардо з Квятом з Ред Булл.
Вже по завершенню кваліфікації штраф у дві позиції отримав Грожан за те, що поза чергою виїхав з піт-лейн на трасу, а машини Манор стюарди вирішили допустити до гонки. І це попри те, що Мері не подолав 107%, а Стівенс взагалі у кваліфікації участі не брав.
Погода й у неділю не обіцяла обійтися без сюрпризів, проте обійшлося, хіба що температура траси на початку гонки трималася неймовірних +62С, що навіть для жорстких комплектів шин Піреллі таки забагато. Після кваліфікації Пол Хембрі прогнозував, що варіант з трьома піт-стопами має стати оптимальним за таких спекотних умов. Зрештою на стартовому полі тільки Баттон з Алонсо виїхали на Hard, в той час як решта пілотів обрали Medium. В гонці не стартував Стівенс - команда пояснила це проблемами з паливною системою, хоча протягом попередніх днів фактично у Манор була лише одна машина, яку поперемінно використовували двоє пілотів.

На старті гонки тріо лідерів, яке виглядало так незвично з Феррарі всередині, зберегло свої позиції, хоча Росберг і намагався пройти Феттеля, але марно. Значно цікавішою ситуація виглядала позаду - якщо Ріккардо нічого не втратив, то місце його напарника зайняв Масса, відмінний старт вийшов у Хюлькенберга, який виграв одразу шість позицій. Ох недаремно Ряйкконен нарікав на помилку у кваліфікації, через яку фін опинився всередині пелотону, мало того що на самому початку кола він одне місце програв, так ще й у шпильці останнього віражу отримав прокол заднього правого колеса (того самого проблеми з яким завершили для нього гонку в Австралії) - це так його атакував Наср. В підсумку Кімі ціле коло їхав на трьох колесах, практично безнадійно відставши від пелотону…
Як не дивно, та на перших колах Хемілтон не зміг суттєво відірватися від Феттеля, а Росберг відстав від співвітчизника навіть трохи більше, ніж був розрив між двома першими машинами. Робота з шинами за такої спеки почала виходити на перший план і геть невідомо чим би протистояння двох гонщиків Мерседес з Себастіаном завершилося якби не втручання у хід гонки машини безпеки.

На початку 4-го кола Маркус Ерікссон спробував обігнати Хюлькенберга, але натомість вилетів у першому повороті у гравій, де й застряг остаточно. Заради безпечної евакуації його Заубера дирекція гонки випустила на трасу машину безпеки. І тут більшість пілотів масово поїхали на піт-стоп, зокрема, спекотно було в боксах Мерседес, де послідовно обслужили Хемілтона з Росбергом. Проте на піт-лейн не звернули Феттель, Хюлькенберг, Грожан, Сайнс і Перес - всі вони опинилися попереду Льюіса, а Росберг програвав ще й Ріккардо з Массою. Евакуація Заубер багато часу не зайняла, тож після двох кіл на трасі Бернд Майландер звернув у бокси й відбувся рестарт.
Феттель у своїх кращих традиціях ще з часів Ред Булл взявся відриватися, тим паче, що головні конкуренти знаходилися за «бар'єром» з 4-6 інших машин, які ще треба було обігнати. Хемілтон оперативно пройшов Переса, хоча мексиканець відверто мав проблеми, бо досить швидко пропустив Ріккардо, Массу, Росберга, Ферстаппена та Квята. Поки Хемілтон піднімався на 4-те місце, обігнавши Сайнса, відрив Феттеля від другого в гонці Хюлькенберга вже виріс до 10 секунд. Німець за кермом Форс Індії став справжньою пересувною шиканою одразу для великої кількості машин, але Ніко так просто нікого не пропускав, а першим його зумів обігнати Хемілтон (до цього британець встиг розібратися ще й з Грожаном). Тим часом у Росберга справи йшли не так райдужно, хоча німець так само просувався нагору. Зрештою, після низки вдалих маневрів та помилок опонентів машина №6 опинилася на третій позиції - попереду були тільки напарник і Феттель.

Машина безпеки та Хюлькенберг, який зібрав за собою чимало машин, допомогли Ряйкконену виплутатися з практично безнадійної ситуації - ось уже фін став підбиратися до топ-10, де за швидкістю йому рівних практично не було, щоправда високий темп зумовив і необхідність досить рано їхати в бокси - на свій уже другий піт-стоп Кімі поїхав на 15-му колі, знову відкотившись у середину другого десятка, але з перспективами таки піднятися в очкову зону.
На 18-му витку в бокси звернув і лідер гонки, пропустивши на перші два місця вже звичний всім дует Хемілтон - Росберг. От тільки якщо «срібні стріли» були взуті у жорсткі шини, то Себастіан отримав більш швидкі Medium і почав упевнено наздоганяти Ніко. Росберг у свою чергу також на кілька десятих на колі рухався швидше за Льюіса. Чотири кола погоні й у глядачі стали свідками практично нереальної картини - Феттель у шпильці останнього повороту обігнав Росберга, а на головній прямій попри DRS у Ніко, зумів захистити другу позицію. Швидко відірвавшись від співвітчизника, чотириразовий чемпіон так само стрімко почав наближатися і до Хемілтона - відрив танув просто таки на очах. Льюіс в цей момент повідомив, що задні шини перестали тримати трасу. Інтрига закрутилася з новою силою - всі розуміють, що Мерседес непереможні, якщо у них все в нормі, а сьогодні було явно не так.

Коли наприкінці чергового (24-го) кола Себастіан наздогнав лідера гонки і вже почав проходити його внутрішньою частиною траси, Хемілтон поїхав на піт-лейн, поступившись лідерством без бою. Тепер перевага у гоночному темпі перейшла до британця - його Medium був набагато свіжішим, а відтак і швидшим, ніж на Феррарі Феттеля. Тож роль «мисливця» на себе перебрав чинний чемпіон, скорочуючи відставання від лідера гонки. В Мерседес вирішили розвести своїх пілотів тактично і коли на другий піт-стоп поїхав Росберг, то отримав вже знайомі жорсткі шини - повільніші, але витриваліші.
Поки на свої планові піт-стопи їздили гонщики Ред Булл, Вільямс, Торо Россо та Лотус на четверте місце вийшов Кімі Ряйкконен. Більше того, після зупинки Росберга він став навіть третім - такого уявити не міг ніхто, ні після невдалої для фіна кваліфікації, ні тим паче після проколу колеса. І хоча Ніко досить швидко обігнав Кімі - насамперед за рахунок великої різниці у рівні зчеплення шин на двох машинах - та фін при цьому їхав у темпі, що дозволяв сподіватися залишитися мінімум четвертим. Про таку швидкість червоних машин подумати не міг ніхто - особливо неприємним такий сюрприз став для Мерседес і Вільямс.
Тим часом за спиною Кімі розгорталися не менш цікаві події - Ріккардо, маючи проблеми з гальмами (які просто піднімали карбоновий пил в першому повороті), пропустив уперед напарника. Квят одразу ж спробував обігнати й Хюлькенберга, який через колового трохи помилився у першому віражі, проте контратакуючи Ніко врізався у машину Даниіла. В підсумку росіянин гонку хоч і продовжив, та знову опинився позаду напарника, а от Хюлькенберг отримав штрафні 10 секунд на піт-стопі. В стані Форс Індії без штрафу не обійшовся і Чеко Перес - мексиканцю так не сподобалося, що Грожан атакує його зовнішнім радіусом, що не залишив французу місця на трасі, відправивши Лотус у розворот на узбіччі. Зрештою, Серхіо отримав аналогічне покарання - 10 секунд.

Цілком оптимістично до пори до часу складалася гонка і для Макларен - Алонсо з Баттоном навіть певний час перебували у топ-10, проте спочатку на машині іспанця відмовило охолодження ERS, а ближче до завершення дистанції Дженсон повільно доповз до боксів - на його машині зламалася турбіна. Хонді доведеться ще багато працювати, аби знайти та виправити всі проблеми своєї силової установки. Та й у Макларен не приховують, що цю й кілька наступних уїк-ендів розглядають як тестові.
Тим часом коли Феттель поїхав на свій другий і останній піт-стоп, то виїхав на якісь сантиметри попереду Росберга, і хоч Ніко намагався нав'язати боротьбу, та Себастіан швидко відірвався, не даючи тим самим можливості Хемілтону скористатися з боротьби двох німців, адже відрив Льюіса був недостатнім аби гарантувати спокійне лідерство після ще однієї зупинки в боксах. Неприємний сюрприз чекав на британця у боксах під час його фінального туди візиту - він очікував отримати останній комплект Medium, за допомогою якого сподівався наздогнати Феттеля, але команда вирішила що нові жорсткі шини будуть кращим вибором порівняно з прикатаними Medium. Спересердя Льюіс по радіо сказав, що йому поставили «неправильні шини». А от Росберг, який зекономив в середині дистанції, таки отримав на завершальний відрізок більш швидку гуму, проте його відставання було вже настільки значним, що навіть напарника наздогнати він не зумів.
Як не зміг і Хемілтон сьогодні нічого зробити з високим темпом, безпомилковим пілотажем й оптимальною стратегією у виконанні Феттеля. Німець упевнено довів розпочату під час появи машини безпеки справу до переможного завершення! Таким чином після довгої перерви прийшло свято на вулиці Маранелло - попередню перемогу для Скудерії здобув Алонсо в Іспанії ще у 2013-му…
Льіюс Хемілтон, фінішувавши другим, зберіг лідерство в особистому заліку, от тільки тепер випереджає Феттеля лише на 3 пункти. Ніко Росберг відкотився на третє місце, хоча по-своєму може бути задоволеним - якби це був черговий дубль, то і його відставання від напарника було б більшим.

Ряйкконен хоч на подіум і не потрапив, проте попри всі свої пригоди не менш яскраво за напарника продемонстрував, що «червоні» перебувають у відмінній формі. Результат Вільямс мабуть нікого не здивував - команда фінішувала на своїх «законних» місцях, порадувавши публіку боротьбою своїх пілотів на останніх колах гонки, переможцем якої став Боттас.
Хто ж по-справжньому здивував - так це Торо Россо, чиї пілоти зуміли фінішувати попереду гонщиків материнської команди. Мотори Рено, хоч і не найкращі, та Хорнеру і компанії варто уважніше придивитися й на інші області, в яких вони пасуть задніх.
Дебютною перемога стала для багатьох - для Себастіана у складі Феррарі, для Мауріціо Аррівабене, для силової італійської установки. На командному містку «червоних» можна було почути, що «Феррарі повернулася!», - проте точніше ми зможемо про це дізнатися вже наступних гоночних уїк-ендів. З упевненістю можна сказати тільки одне - в Мерседес такої швидкості та тактичної гнучкості від Скудерії не очікували. Тим цікавішим буде уїк-енд в Шанхаї за два тижні!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран Прі Малайзії

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Ferrari

1:41:05.793

2

2.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 8.569

3

3.

Н. Росберг

Mercedes

+ 12.310

3

4.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 53.822

3

5.

В. Боттас

Williams

+ 1:10.409

3

6.

Ф. Масса

Williams

+ 1:13.586

3

7.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 1:39.085

3

8.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

2

9.

Д. Квят

Red Bull

+ 1 коло

3

10.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 1 коло

3

11.

Р. Грожан

Lotus

+ 1 коло

3

12.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

4

13.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

2

14.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1 коло

3

15.

Р. Мері

Manor

+ 3 кола

3

Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes - 1:42.062 (43-тє коло)

Не фінішували:

П. Мальдонадо

Lotus

39 коло

-

Дж. Баттон

McLaren

39 коло

турбіна

Ф. Алонсо

McLaren

18 коло

ERS

М. Ерікссон

Sauber

4 коло

виліт

У. Стівенс

Manor

не стартував

паливна система

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

43

2.

С. Феттель

Ferrari

40

3.

Н. Росберг

Mercedes

33

4.

Ф. Масса

Williams

20

5.

К. Ряйкконен

Ferrari

12

6.

Ф. Наср

Sauber

10

7.

В. Боттас

Williams

10

8.

Д. Ріккардо

Red Bull

9

9.

Н. Хюлькенберг

Force India

6

10.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

6

11.

К. Сайнс

Toro Rosso

6

12.

М. Ерікссон

Sauber

4

13.

Д. Квят

Red Bull

2

14.

С. Перес

Force India

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

76

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

52

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

30

4.

Sauber F1 Team

Ferrari

14

5.

Scuderia Toro Rosso

Renault

12

6.

Red Bull Racing

Renault

11

7.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

7

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 24 ноября 2024, 09:52 3

Георгий Ермаков отметил скорость своего соотечественника

Комментарии