Гран При Сочи. Наперегонки по олимпийскому парку
Чего ждать от дебюта в Формуле 1 российского этапа в Сочи в анонсе Sport.ua
- 10 октября 2014, 12:55
- |
- 10 октября 2014, 13:31
- 8705
- 24
Не пройшло й тижня після драматичних подій під японським дощем, а формульний караван здолав не одну тисячу кілометрів на захід, в сочинський олімпійський парк, де зведено трасу.
Берні Екклстоун марив проведенням етапу на російських теренах ще три десятиліття тому, а одна з його ідей-фікс взагалі включала варіант з гонкою на тлі Кремля, проте пробити залізну завісу у 80-х англійцю так і не вдалося, тож він змушений був вдовольнитися угорським Гран Прі. Зрештою, наприкінці 2000-х активізувалися не тільки чутки довкола можливого етапу в Росії, а й реальні переговори - в бюро Германа Тільке було розроблено кілька проектів, більшість з яких так і залишилися на папері. Та вже протягом 2010-го Екклстоун з владою Краснодарського краю підписав документи на проведення гонки в Сочі з 2014 до 2020 року. Звісно організатори етапу, як повелося протягом останніх років, намагалися придумати якусь фішку для сочинського автодрому - і з легкістю знайшли її. Траса проходить через олімпійський парк, минаючи об'єкти на яких ще в лютому точилася боротьба за медалі. Таким чином Сочі Автодром - стала першою у світі трасою, яка знаходиться на місці проведення зимових Ігор. Автодром складається з двох частин - стаціонарної, меншої на якій цілий рік можна проводити змагання, і тимчасової більшої, яка щоразу буде споруджуватися для проведення Гран Прі.
Конфігурація траси говорить, що російське кільце має схожі з сінгапурським та валенсійським кільцями риси, воно й не дивно, адже Герману Тільке довелося вписати трасу в уже існуючу (а точніше сплановану для Олімпіади) інфраструктуру міста. А це говорить, що далеко не після кожної помилки пілоти зможуть безтурботно повернутися на трасу - як і у Валенсії місцями тут є зони безпеки, та здебільшого стіни знаходяться в кількох метрах від гоночного полотна, не дозволяючи гонщикам відволікатися ні на мить. І все ж таки головною родзинкою траси для пілотів має стати затяжний лівий третій поворот, який певною мірою схожий на восьмий віраж стамбульського кільця - в будь-якому випадку гонщикам він має сподобатися. Ще однією візитівкою автодрому є велика кількість 90-градусних поворотів, що ще раз нагадує про міське походження траси, а значить, що налаштування машин великою мірою нагадуватиме завдання, які стоять перед пілотами в Сінгапурі. З одного боку повороти вимагають чималої притискної сили, з іншого швидкісні ділянки між 18-м і 2-м поворотами та між 10-м і 13-м будуть проходитися на чималій швидкості. Для двигунів траса не повинна стати випробуванням, так само і гальма серйозно навантажуватимуться лише двічі - у 2-му та 13-му віражах.
Оскільки очікувати від міської траси великої кількості обгонів не доводиться за замовчуванням, то залишається сподіватися, що дві зони DRS, принаймні частково, допоможуть побачити жваву боротьбу між пілотами.
Природно, свіжий асфальт нової траси не може забезпечити гарного зчеплення машини з асфальтом, тож дивуватися вибору як завжди обережної Pirelli не доводиться - італійці привезли комплекти шин Medium і Soft. Проте прогнозувати кількість піт-стопів за гонку прогнозувати не береться ніхто, залишається дізнатися думку представників Pirelli: «Нам доведеться вирішувати цікаві завдання, адже на трасі є повороти різних типів, що дозволить протестувати всі аспекти ефективності шин. Як і в кожному Гран При цього року, ми прагнемо, щоб під час гонки було два або три піт-стопи - цим і пояснюється вибір шин на етап. Якщо ж в цілому говорити про навантаження на ґуму, то на російській трасі ці параметри знаходяться приблизно на рівні середніх значень, а наші вимірювання також свідчать про низьку абразивність асфальту. Візит на нову трасу завжди захоплює, та тільки коли ми опинимося в Сочі, ми матимемо уяву про те, чого варто очікувати, тож робота під час практичних заїздів матиме для всіх особливе значення», - зазначив Пол Хембрі. Варто тільки додати, що переднє праве колесо зазнаватиме дуже серйозного навантаження у 3-му повороті, тож приглядати за ним пілотам доведеться особливо уважно.
Прогноз погоди м'яку теплу сонячну погоду протягом усього уїк-енду з температурою повітря в районі +22 +24С - що може бути краще, як для пілотів, так і тих, хто збереться на трибунах автодрому.
Результати дебютного Гран Прі на думку букмекерів не мають сильно відрізнятися від звичної цього сезону картини, зокрема перший ряд стартового поля найімовірніше залишиться за Ніко з Льюісом, а «цифри» на кваліфікацію виглядають наступним чином: Хемілтон - 1,73; Росберг - 2,50; Боттас - 21,00; Ріккардо - 23,00; Масса і Феттель - по 26,00; Алонсо - 34,00. На переможця дебютної гонки коефіцієнти мають досить стандартний для останніх етапів вигляд, а фаворитами залишаються гонщики Mercedes: Хемілтон - 1,67; Росберг - 3,00; Ріккардо - 13,00; Феттель - 15,00; Боттас - 21,00; Алонсо та Масса - по 34,00. Що ж до чемпіонської гонки, то шанси Ніко після Японії ще більше понизилися - 3,25 проти 1,36 у Хемілтона. До речі, третє прізвище в лінії, яке все ще залишається в лінії - це Ріккардо з коефіцієнтом на титул у 81,00.
Вже по завершенню російської гонки Mercedes може здобути Кубок конструкторів і завдання для пілотів не виглядає нездійсненним - на двох їм треба набрати щонайменше 25 очок. Враховуючи те, що 12 з попередніх 15 етапів залишилося саме за Льюісом та Ніко, стає зрозумілим, що «срібні стріли» найімовірніше вже в Сочі перервуть феноменальну серію Red Bull, яка налічує чотири командних титули поспіль.
Не менш драматичними можуть стати питання надійності елементів силової установки: якщо в Сузуці покарання отримали Вернь і Мальдонадо (Пастор, до речі, в Росії буде змушений стартувати нижче своєї кваліфікаційної позиції, бо через невдалий суботній результат в Японії всі десять позицій він так і не пропустив, тож те, що залишилося буде відбувати цього разу), то тепер зона ризику має всі шанси розширитися ще більше. Зокрема, в Red Bull не приховують, що до кінця сезону змушені будуть поставити шостий двигун на машину Феттеля, і раніше команда збиралася це зробити саме в Сочі.
Попри всі попередні розклади та очікування ніхто не може сказати, чого нам чекати від дебюту російської траси в чемпіонаті, тож залишається дочекатися неділі. Тоді й дізнаємось.
P.S. А тим часом можна подивитися як Себастіан Феттель за кермом «цивільної» техніки долав коло трасою наприкінці серпня:
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Росії, Сочі, 10-12 жовтня, п'ятниця - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
5,848 км |
53 |
309,732 км |
Перша практика 09:00 - п'ятниця 10 жовтня
Друга практика 13:00 - п'ятниця 10 жовтня
Третя практика 11:00 - субота 11 жовтня
Кваліфікація 14:00 - субота 11 жовтня
Гонка 14:00 - неділя 12 жовтня (трансляція на каналі МЕГА)