Под микроскопом: Гран При Китая
Итоги гоночного уик-энда в Шанхае на Sport.ua
- 22 апреля 2014, 20:13
- |
- 22 апреля 2014, 20:14
- 2289
- 3
Гонка в Шанхаї дуже добре продемонструвала чому всі були в захваті від перегонів у Бахрейні, адже багато з того що ми бачили два тижні тому на китайській трасі залишилося лише в наших бажаннях. Тим кращими та ціннішими виглядають саме ті гонки, в яких боротьба, інтрига, обгони, пресинг опонента тривають до картатого прапора. Зрештою якщо серед перших чотирьох етапів вибирати уїк-енд, який запам'ятався найбільше, ми зрозуміємо, що шанхайський буде виборювати з малайзійським третє місце. І це водночас і не погано, і не добре - просто для вболівальників ідеальних етапів практично не буває, а є або кращі й більш інтригуючі, або трохи більш прісні, як-от гонка в Шанхаї минулої неділі.
Всі прекрасно розуміли, що боротьба за перемогу завершилася після проходження першого повороту, коли Хемілтон спокійно зберіг лідерство, а Росберг провалився на 7-му позицію, замість того, щоб прорватися нагору повз дует з Red Bull. А ще кажуть, що гонка в першому повороті не виграється, та як бачимо це правило не розповсюджується тоді, коли один з найкращих гонщиків пелотону очолює його маючи у власному розпорядженні машину, яка набагато перевершує автомобілі конкурентів, а напарник - єдина людина в пелотоні, яка може скласти серйозну конкуренцію - надовго застряг всередині першої десятки за спинами своїх більш повільних опонентів.
Всі прекрасно розуміли, що боротьба за перемогу завершилася після проходження першого повороту, коли Хемілтон спокійно зберіг лідерство, а Росберг провалився на 7-му позицію, замість того, щоб прорватися нагору повз дует з Red Bull. А ще кажуть, що гонка в першому повороті не виграється, та як бачимо це правило не розповсюджується тоді, коли один з найкращих гонщиків пелотону очолює його маючи у власному розпорядженні машину, яка набагато перевершує автомобілі конкурентів, а напарник - єдина людина в пелотоні, яка може скласти серйозну конкуренцію - надовго застряг всередині першої десятки за спинами своїх більш повільних опонентів.
Китайська гонка стала торжеством одноманітності шинної стратегії для всіх, хто збирався приїхати в першій десятці. Чергова дощова кваліфікація дала командам можливість розраховувати свою тактику виходячи з того, що всі комплекти сліків для гонки не прикатані, а нові, тож їх ресурс дозволить проїхати більшу дистанцію. Зрештою така ситуація призвела до того, що лише один пілот з 22 на старті відійшов від тренду та вирішив стартувати на більш жорсткому комплекті - як ми вже знаємо Магнуссену це в підсумку не допомогло, проте за саму тільки спробу втілити альтернативний варіант шинної тактики данець заслуговує кілька схвальних слів. Крім Кевіна відзначилися також Гутьєррес, Кобаясі, Чілтон і Еріксон, яким забракло ресурсу трьох комплектів гуми, тож довелося робити зайвий по відношенню до колег піт-стоп, але з огляду на потенціал їх машин зайвим буде казати, що така зміна шинної тактики бодай якимось чином зацікавила когось, хто не слідкує саме за цими трьома колективами, що й нині очками в чемпіонаті так розжитися і не змогли.
В цілому Гран Прі Китаю продемонстрував кілька нових тенденцій та підтвердив уже існуючі. По-перше, мотористи Renault недаремно бігали з бубном довкола своїх силових установок на перших етапах сезону, а дані отримані під час дводенних тестів у Бахрейні допомогли команді з Вірі-Шатійон зробити відчутний крок уперед. Це добре було видно на прикладах Red Bull і Lotus. Перші в кваліфікації змогли обома машинами в'їхати на перший-другий стартовий ряд, а Грожан уперше в сезоні прорвався до останнього сегменту кваліфікації. Крім того вже в гонці темп Ріккардо й Феттеля дозволяв обом боротися не тільки між собою, а й нав'язати серйозну боротьбу Алонсо за останню сходинку на подіумі. Й лише тактично програне на командному містку протистояння - більш пізні порівняно з Фернандо зупинки на обох піт-стопах - не дозволили насамперед Даніелю зійти на подіум ще раз, але вже залишивши за собою і призовий кубок, і 15 очок особистого заліку. А ще протистояння Ріккардо з Феттелем обіцяє стати одним з найгарячіших в цьогорічному пелотоні, особливо якщо Даніель ще кілька разів виявиться faster than Феттель.
Друга особливість полягає в тому, що як і обіцяв уже звільнений з посади Доменікалі, Скудерія знає про власні проблеми й розуміє, що вирішувати їх треба комплексно, бо вони стосуються і недостатньої потужності двигуна, і його зайвої ваги, і аеродинамічної ефективності, і роботи підвіски. В Шанхаї перший крок назустріч побажанню Алонсо мати по справжньому конкурентну машину було зроблено. Тут ми бачимо Фернандо на чолі протоколу першої практики, на другому місці після Хемілтона у другій та зрештою на п'ятій позиції в кваліфікації - все це порівняно з першими трьома етапами якщо і не прорив для команди, то хоч і невеликий, проте упевнений крок уперед. Принаймні Алонсо задоволений, перший подіум сезону здобуто, хоча залишається чимало проблем вирішувати які необхідно негайно.
Зокрема це стосується Ряйкконена - фін на тлі напарника виглядав блідою тінню себе самого як своїх найкращих часів проведених під час першого пришестя в Ferrari, так і попередніх двох сезонів в чорно-золотій формі Lotus. Фін чесно визнав по завершенню гонки, що має проблеми з гумою, які були характерними для нього завжди в тому числі й через його особливості пілотування машини. Що ж якщо змінити Кімі задача майже непосильна для команди, то варто попрацювати над тим, аби його очікування від поведінки машини справджувалися на трасі, адже коли гонщик не довіряє власній техніці, то й не витискає з неї все те на що вона в принципі спроможна. І у цій ситуації стає цілком зрозуміло, що Скудерія ніяк не менше за Ряйкконена зацікавлена в тому, щоб його результати пішли вгору, інакше як пояснити насамперед самим собі чому замінили Массу і чому перевагу віддали фіну коли була можливість отримати Хюлькенберга.
Зокрема це стосується Ряйкконена - фін на тлі напарника виглядав блідою тінню себе самого як своїх найкращих часів проведених під час першого пришестя в Ferrari, так і попередніх двох сезонів в чорно-золотій формі Lotus. Фін чесно визнав по завершенню гонки, що має проблеми з гумою, які були характерними для нього завжди в тому числі й через його особливості пілотування машини. Що ж якщо змінити Кімі задача майже непосильна для команди, то варто попрацювати над тим, аби його очікування від поведінки машини справджувалися на трасі, адже коли гонщик не довіряє власній техніці, то й не витискає з неї все те на що вона в принципі спроможна. І у цій ситуації стає цілком зрозуміло, що Скудерія ніяк не менше за Ряйкконена зацікавлена в тому, щоб його результати пішли вгору, інакше як пояснити насамперед самим собі чому замінили Массу і чому перевагу віддали фіну коли була можливість отримати Хюлькенберга.
Ще один тренд, про який усі знають ще з передсезонних тестів - це повне домінування Mercedes, проте уважний погляд навіть на доступну глядачам телеметрію показує, що найближчим часом про конкуренцію «срібним стрілам» можна буде тільки говорити, бо на ділі досягти цього не вийде. Подивіться на те, скільки пального в баках Mercedes залишилося по завершенні Гран Прі, а тепер давайте пригадаємо, що чим більшою є витрата пального, тим швидше їде машина. Тож потенціал власної техніки ні Хемілтон, ні Росберг досі повною мірою не розкрили, та й воно команді поки що не потрібно. Зрештою, чи сумнівався хто-небудь, що Ніко таки підніметься на друге місце в гонці навіть попри проблеми на старті? Так у підсумку й сталося - протиставити швидкості та потужності W05 нині не може жодна інша машина пелотону, а враховуючи той факт, що пілоти досі не змушені витискати з неї всі соки, то чекати, що вже в Іспанії, скажімо Red Bull або Ferrari, зможуть перемогти срібного гегемона абсолютно не варто. Для цього останнім треба вистрибнути з власних штанів, а в Браклі повинні два з половиною тижні святкувати Великдень.
В Шанхаї Ніко Хюлькенберг передав ще одне вітання до Маранелло й Енстоуна, де могли, але в підсумку не захотіли бачити німця. На тлі поточних результатів Ряйкконена й особливо Мальдонадо ситуація з минулорічним не підписанням німця виглядає сюрреалістично. І тільки Віджей Малья може щиро дякувати Доменікалі з Бульє за те, що вони не зробили того, що могли, змусивши Ніко повернутися до команди з Сільверстоуна.
За підсумками Гран Прі можна відзначити головних невдах китайської траси і таку антипремію заслужив колектив з Уокінга результати якого падають з кожною наступною гонкою. В Австралії Мангуссен з Баттоном після дискваліфікації Ріккардо стали 2-м і 3-м, в Малайзії лише 9-м і 6-м відповідно, в Бахрейні проблеми зі зчепленням завадили обом дістатися до фінішу, а от у Китаї технічних проблем в гонці вже не було, але й до першої десятки ні Кевін, ні Дженсон не доїхали. Команда, що має одну з найкращих технічних баз, чималий бюджет і потенціал, а також найкращі серед існуючих двигуни, програє занадто багато за власним гоночним темпом. І проблемами з прогрівом передніх шин тут це не пояснити, адже шини, асфальт і температура були абсолютно однаковими для всіх, а от підвіска та рівень притискної сили ні.
На швидке гранулювання в Китаї скаржилися не тільки в McLaren, але тільки Баттон поїхав на перший піт-стоп не проїхавши й 10 кіл. І це ми говоримо про гонщика, який дуже добре вміє працювати з гумою, тож стає очевидним, що справа далеко не в пілотах, а більшою мірою в техніці з якою вони працюють. Цікаве техніко-аеродинамічне рішення команди в області задньої підвіски можливо для команди стало троянським конем, який ховає надії на швидке й головне ефективне допрацювання МР4-29. Конкуренти уважно підійшли до вивчення досвіду McLaren, але, як тепер відомо, у паддоку ніхто не збирається повторювати аналогічне рішення, вважаючи, що недоліків від нього більше, ніж переваг. Схоже, що найближчі два тижні колектив з Уокінга кардинально перегляне стратегію розвитку шасі й не варто дивуватися, якщо вже на першій практиці в Барселоні ми побачимо зовсім іншу задню підвіску.
На швидке гранулювання в Китаї скаржилися не тільки в McLaren, але тільки Баттон поїхав на перший піт-стоп не проїхавши й 10 кіл. І це ми говоримо про гонщика, який дуже добре вміє працювати з гумою, тож стає очевидним, що справа далеко не в пілотах, а більшою мірою в техніці з якою вони працюють. Цікаве техніко-аеродинамічне рішення команди в області задньої підвіски можливо для команди стало троянським конем, який ховає надії на швидке й головне ефективне допрацювання МР4-29. Конкуренти уважно підійшли до вивчення досвіду McLaren, але, як тепер відомо, у паддоку ніхто не збирається повторювати аналогічне рішення, вважаючи, що недоліків від нього більше, ніж переваг. Схоже, що найближчі два тижні колектив з Уокінга кардинально перегляне стратегію розвитку шасі й не варто дивуватися, якщо вже на першій практиці в Барселоні ми побачимо зовсім іншу задню підвіску.
Драматичний перший піт-стоп в гонці Масси, який за формульними мірками тривав цілу вічність, можна було б списати на недолугість механіків команди, якби точно знати, що з машиною Феліпе все було гаразд. Проте на старті гонки між Williams Масси та Ferrari Алонсо стався контакт причому припав він саме на ліві колеса білого FW36 - онборд з машини Росберга дає прекрасне розуміння того, що контакт був не тільки передніми, а й задніми колесами:
Тож затяжка часу могла бути спричинена як помилкою механіків, так і проблемою з кріпленням, розв'язання якої коштувало Феліпе кількох очок за підсумками гонки.
Серед невдах Гран Прі особливе місце дістається пілоту, який досить оригінальним чином зумів уникнути покарання, отримане на попередньому етапі. Звісно мова йде про Мальдонадо, який через проблеми з машиною участь у кваліфікації не взяв, був допущений стюардами до старту з останнього місця, а отже п'ять позицій не втратив, хоча мав би. Секрет проблем венесуельця легко простежується ще у другій п'ятничній практиці:
Примудритися розбити болід, заїжджаючи в бокси, та ще й у такому пам'ятному для вболівальників Ряйкконена та Хемілтона місці - це треба бути виключно Мальдонадо. Головне що Пастор сказав «sorry». Зрештою звинувачувати непорушну стіну було б ще більшим дивацтвом, ніж звинувачувати Гутьєрреса та збіг обставин за політ мексиканця у Бахрейні.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua