Гран При Абу-Даби: неожиданно-долгожданная победа Ряйкконена
Компанию финну на подиуме составили главные борцы за корону-2012 Алонсо и Феттель
- 04 ноября 2012, 17:43
- |
- 05 ноября 2012, 11:40
- 5756
- 20
Тиждень тому Себастіан Феттель в одні ворота виграв гонку в Індії, ще трохи відірвавшись від Алонсо в чемпіонаті, та разом із командою приїхав до Абу-Дабі у відмінному настрої. Емірат зустрів учасників чемпіонату відмінною теплою погодою протягом усього уїк-енду, однак саме в Red Bull зіштовхнулися з різними проблемами починаючи з п'ятниці, коли відмовив KERS на боліді Веббера. На цьому тлі відмінно виглядав один із головних претендентів на перемогу в гонці Льюіс Хемілтон. Британець був найшвидшим у п'ятницю і суботу зранку та був найголовнішою загрозою для претендентів на титул.
Зрештою в кваліфікації Льюіс нікому не залишив жодних шансів упевнено вигравши свій 25-й в кар'єрі поул. А от далі все було значно цікавіше, бо Марк Веббер вдруге за три останні Гран Прі виявився швидшим за напарника, та біда не приходить одна. Субота однозначно була не «днем бика», адже Феттель за вказівкою з боксів зупинив свій болід на трасі, не повернувшись до закритого парку. Вкрай стурбовані обличчя на командному мостику нічого доброго в цій ситуації не обіцяли, зрештою так і сталося. Після кількагодинного розгляду питання стюарди Гран Прі визнали, що проблеми з паливною системою можна вважати обґрунтованими форс-мажорними обставинами, але в баках Red Bull уже на той момент залишилося тільки 850 мл пального замість обов'язкового літра для контрольної проби. Феттеля з кваліфікаційного протоколу виключили, дозволивши стартувати останнім. Що ж - для чемпіонської інтриги це була прекрасна можливість урівняти шанси головних претендентів.
В Red Bull машину Себастіана забрали з закритого парку для заміни налаштувань підвіски та коробки передач - в кваліфікації машини австрійської команди були неперевершеними на звивистих відрізках траси, але дуже сильно програвали в максимальній швидкості на прямих. Все це призвело до того, що німець змушений був стартувати не просто останнім, а робити це з боксів, тобто навіть до першого повороту шансів обігнати більш повільні машини у нього не було.
З огляду на те, що в Pirelli цілком резонно не бажають втручатися у розподіл сил наприкінці сезону, то і вибір шинників був украй передбачуваним - Soft і Medium. На мало абразивному асфальті Абу-Дабі різниця між двома комплектами була відчутною тільки в кваліфікації, а от гоночний темп більш жорсткої гуми лише трошки поступався. Все це призвело того, що ще в суботу пілоти відверто говорили про тактику одного піт-стопа, як про найбільш імовірний тактичний вибір. На старт гонки комплекти Medium собі поставили лише Шумахер, Сенна і Феттель - вся трійця явно розраховувала «пересидіти» конкурентів на трасі перед своїм єдиним плановим піт-стопом.
Змагання з Вебером на старті протягом останніх двох сезонів найбільш очікувано проходить за усім відомим сюжетом. От і цього разу Марк дуже ретельно порахував ґав. Льюіс в таких умовах безпроблемно продовжив очолювати пелотон, а на друге-третє місця вийшли Ряйкконен і Мальдонадо. Ще протягом першого кола австралійця обігнав Алонсо - гірший старт буває хіба що коли доводиться їхати на вимушений піт-стоп або не їхати вже нікуди…
В першому повороті відбулася колізія між обома машинами Force India, Сенною та Пересом, а трохи пізніше не змогли розминутися Грожан з Росбергом. В підсумку Грожан та Ді Реста поїхали в бокси, а для Хюлькенберга гонка завершилася практично на старті.
Льюіс Хемілтон не зумів на старті добре прогріти шини чим ледве не скористався Кімі - фіну трохи не вистачило гоночного полотна, щоб обігнати британця. Та після цього моменту пілот McLaren знайшов ключі до шин і поступово почав віддалятися від чорно-золотого Lotus. Ряйкконен так само впевнено від'їхав від Мальдонадо, якого намагався пресингувати Алонсо. Феттель тим часом повільно піднімався всередині другого десятка, причому їхав німець з надламаним переднім крилом, міняти яке ані він, ані команда не поспішали.
Досить розмірений і передбачуваний ритм гонки порушила вкрай моторошна і неймовірно видовищна аварія, в яку потрапили Росберг і Картікеян. На останньому повільному секторі траси, в 17-му повороті німець не встиг зреагувати на різке уповільнення HRT індуса, і як наслідок сріблястий Mercedes спочатку влетів у корму опонента, а потім перелетів машину Нараіна прямо над головою останнього. Дивлячись на сьогоднішню аварію Ніко та інцидент дворічної давнини Веббера у Валенсії (де Марк так само влетів у машину Ковалайнена тільки тому, що для фіна точка гальмування була значно раніше, ніж у топ-боліда), питання стосовно необхідності існування на трасі шести реально повільних машин постає знову.
Купа розкиданих по трасі уламків разом з двома болідами звісно змусили з'явитися на трасі автомобіль безпеки. Таким чином всі відриви та відставання були перекреслені. Феттель в цей час був уже 12-м, але не зумів вчасно зреагувати на уповільнення Ріккардо і збив вказівник з пінопласту, чим іще більше пошкодив своє переднє крило. Це змусило Себастіана відправитися в бокси раніше, ніж команда планувала, та відкотитися знову в самий хвіст пелотону.
Рестарт гонки пройшов досить спокійно і Льюіс продовжував лідирувати, контролюючи свій відрив від Ряйкконена. Але такий контроль протривав тільки 5 кіл - проблеми з подачею пального і Хемілтон знову сходить з дистанції лідируючи протягом гонки (до речі з ним в Абу-Дабі таке вже було в 2009-му). Лідерство в гонці «успадкував» Ряйкконен, який досить комфортно їхав попереду Мальдонадо. Невтомний Феттель в цей час двічі обігнав Грожана. Двічі, бо перший раз зробив це виїхавши перед атакою за межі траси, а тому позицію Ромену повернув, щоб відібрати її майже одразу.
Побачивши сріблястий McLaren на узбіччі, Алонсо начебто згадав для чого він знаходиться у тісному кокпіті і обігнав Williams Мальдонадо - в цей момент іспанець віртуально очолював чемпіонат, бо Феттель знаходився поза очковою зоною. Одразу після Фернандо за венесуельця взявся Веббер, але Пастор нібито знаючи творчість оукраїнського гурту вирішив, що «Я не здамся без бою» і чисто, в рамках спортивної боротьби Марка не пропустив, причому для Red Bull ця атака завершилася розворотом і втратою кількох позицій на трасі (замість стати третім Веббер опинився сьомим). Як обганяти непоступливого Мальдонадо показав Баттон дуже скоро. А от Марк тепер насідав на позиції Масси - Феліпе так само уперто захищав власну позицію, що в тому самому місці (в 11-му повороті) змусив австралійця виїхати за межі траси, але появи Red Bull уже в 13-му повороті бразилець чомусь не чекав і, намагаючись відвернути машину від потенційного зіткнення, тільки розвернув свій червоний болід. Найцікавішим є те, що стюарди, які останнім часом полюбляють виписувати штрафи там, де ще 5-10 років тому ніхто б навіть не звертав уваги на гоночні інциденти, в обох епізодах за участю Веббера не побачили ніяких порушень і проблем, зберігши за пілотами статус-кво.
Гонка наближалася до свого екватору, а лідери не надто поспішали змінювати свої шини. Зрештою першим в бокси відправився Алонсо на 29-му колі, слідом за ним на наступному поїхали до механіків Баттон і Мальдонадо, а на 32-му гуму поміняв і лідер гонки Ряйкконен. Кімі залишився на чолі пелотону, але тільки в 1,5 секунди за його спиною був ніхто інший як…Феттель - німець, дарма що провів свій піт-стоп коли пелотон був зібраний машиною безпеки, знову прорвався нагору. От тільки великим питанням залишалася його шинна тактика - в Lotus попервах навіть думали, що Себастіан більше не зупинятиметься в боксах. Але все це могло призвести до сумних монреальських наслідків - тоді, нагадаю, темп Red Bull на сильно зношеній гумі впав настільки, що команді таки довелося проводити необхідний піт-стоп, програвши перед цим низку позицій. Врешті «ребус Феттеля» було розгадано самою ж командою - на 38-му колі німець вдруге і востаннє заїжджає до механіків за м'якими шинами. Виїхав Себастіан четвертим - фантастичний результат як для пілота, що стартував з боксів навіть з огляду на те, що їхав він на найкращій машині пелотону.
Неподалік за «першим» Red Bull розгорнулася жорстка боротьба за п'яте місце між Грожаном, Ді Рестою, Пересом і Веббером. Lotus француза хоч і їхав попереду, але на зношених шинах, тож його атакував Пол - у вікно боротьби вирішив втрутитися ще й Серхіо, але все що у нього добре вийшло, так це тільки наламати дрова. Чеко зумів проскочити повз Ромена і одразу ж взявся атакувати Ді Ресту, але спочатку не залишив пілоту Force India місця всередині повороту, а потім уже в наступному віражі вже шотландець акуратно витіснив Переса за межі траси в зону безпеки. Вертаючись на гоночне полотно Серхіо не подивився, що там вже їхав Грожан, який різко вивернув ліворуч щоб розминутися з Sauber. Та на свою біду саме зліва француза в цей момент намагався обігнати Веббер…
Машина безпеки з'явилася на трасі вдруге. І як би хто не хотів повісити всіх собак на Грожана - француз в тій ситуації був явно не винен, що й підтвердили трошки пізніше стюарди. Єдиним пілотом, який отримав на горіхи, став Перес, який отримав десяти секундний «stop&go».
Друга машина безпеки знову стиснула пелотон і якщо Ряйкконен до цього мав цілком комфортну перевагу над Алонсо, то тепер інтрига в боротьбі за всі три місця на подіумі відродилася з новою силою. На рестарті у Кімі не виникло жодних проблем з обороною власних позицій, а от Алонсо довелося бути дуже обачним та обережним, щоб не пропустити Баттона, якого в свою чергу намагався обігнати Феттель. Гоночний пасьянс ніяк не хотів складатися в остаточну картину до останнього кола. Спочатку Ряйкконен відірвався від Алонсо, а потім вже іспанець став скорочувати відрив з кожним колом усе більше й більше, але на фініші пілотів розділили 0,8 секунди. Кімі вперше після свого повернення до Формули 1 виграв гонку, причому зробив це не тоді, коли машини Lotus були найбільш конкурентоспроможними порівняно з Red Bull, McLaren і Ferrari, а наприкінці сезону, коли перемогу заздалегідь «віддавали» Феттелю або Хемілтону. До речі, це вже третя гонка з чотирьох в Абу-Дабі, коли перемогу здобув пілот після сходу лідера гонки-переможця кваліфікації.
Себастіан свою гонку за титулом завершив вдалою атакою непоступливого Баттона за три кола до фінішу, таким чином піднявшись на третю сходинку подіуму при старті з боксів. Хтось вкотре скаже, що Едріан Ньюї зробив феноменально швидку машину, але навіть такою технікою треба вміло користуватися. Відрив між Себастіаном і Фернандо скоротився до 10 очок, але вся боротьба ще попереду. За два тижні на нас чекає американський Остін з дебютним Гран Прі - розв'язка все ближче, а інтрига продовжує жити!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Абу-Дабі
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
1:45:58.667 |
1 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 0.852 |
1 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 4.163 |
2 |
4. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 7.787 |
1 |
5. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 13.007 |
1 |
6. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 20.076 |
1 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 22.896 |
1 |
8. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 23.542 |
1 |
9. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 24.160 |
3 |
10. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 27.463 |
2 |
11. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 28.075 |
2 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 34.906 |
2 |
13. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 47.764 |
1 |
14. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 56.473 |
1 |
15. |
С. Перес |
Sauber |
+ 56.768 |
3 |
16. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1:04.595 |
1 |
17. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 1:11.778 |
1 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:43.964 (54-те коло)
Не фінішували:
Ш. Пік |
Marussia |
42 коло |
- |
Р. Грожан |
Lotus |
38 коло |
аварія |
М. Веббер |
Red Bull |
38 коло |
аварія |
Л. Хемілтон |
McLaren |
20 коло |
паливна система |
Н.Картікеян |
HRT |
8 коло |
аварія |
Н. Росберг |
Mercedes |
8 коло |
аварія |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
1 коло |
аварія |
Загальний залік після 18-ти етапів:
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
255 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
245 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
198 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
167 |
5. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
165 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
153 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
95 |
8. |
Н. Росберг |
Mercedes |
93 |
9. |
Р. Грожан |
Lotus |
90 |
10. |
С. Перес |
Sauber |
66 |
11. |
К. Кобаясі |
Sauber |
58 |
12. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
49 |
13. |
П. ді Реста |
Force India |
46 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
43 |
15. |
М. Шумахер |
Mercedes |
43 |
16. |
Б. Сенна |
Williams |
30 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
12 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
10 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
422 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
340 |
3. |
McLaren |
Mercedes |
318 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
288 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
136 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
124 |
7. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
95 |
8. |
Williams F1 Team |
Renault |
73 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
22 |