Формула 1: Азиатская классика

Sport.ua анонсирует Гран При Японии

Після цікавої гонки в Сінгапурі та трансферної бомби про перехід з наступного сезону Хемілтона в Mercedes, а Переса в McLaren паддок живе передчуттями «продовження бенкету», який відбудеться в японській Сузуці. Новини про Льюіса та Серхіо обіцяють запустити ланцюгову реакцію на ринку пілотів. Міхаель Шумахер уже оголосив про те, що наступні шість Гран Прі стануть останніми в його формульній кар'єрі. Також очікується, що Lotus оголосить про пролонгацію контракту з Кімі Ряйкконеном, і чимала черга претендентів «порулити» накльовується в приймальні Моніші Кальтенборн і Петера Заубера.

Що ж стосується самого місця майбутніх гоночних баталій, то автодром в Сузуці збудувала людина, яка була попередником Германа Тільке, але в 60-х - 70-х роках ХХ ст. і звали її Джон Хугенхольц. Спочатку японський автодром не розроблявся спеціально для Формули 1 - це був тестовий полігон компанії Honda для тестів цивільних машин. Саме тому Хугенхольц розмістив на ньому всі можливі конфігурації поворотів: повільні шпилька 11-го і шикана 16-17-го поворотів, середньошвидкісна «змійка» 3-7-го віражів і звісно швидкісний 130R. Поєднавши все це докупи - отримуємо класику (якщо не еталон) серед азійських автодромів. Така шикарна траса не могла не зацікавити організаторів Формули 1 у середині 70-х, коли Берні Екклстоун ще не управляв спортом і питання грошей не стояло на першому місці.

Єдина в календарі траса-вісімка вимагає від пілотів постійної концентрації протягом усієї гоночної дистанції - відволікатися не можна ні на секунду - помарка при проходженні змійки на першому секторі гарантує програш у кілька десятих секунд, відіграти які буде дуже важко. Траса в Сузуці - справжній виклик гоночним інженерам, які повинні поєднати в налаштуваннях боліду абсолютно різні характеристики автодрому. Тут не можна розраховувати тільки на максимальну швидкість або на максимально ефективне проходження повільніших поворотів, а отже пошук найоптимальнішого компромісного рішення - це саме те, чим займаються пілоти протягом п'ятничних сесій (хоча їм ще й новинки тестувати необхідно). Навантаження на двигуни в Японії є трохи вище середнього (хоча 70% кола і проходяться з повністю затисненою педаллю газу), на гальма ж зовсім невелике, а от аеродинаміка машин тут традиційно налаштована на високу притискну силу.

З обгонами в Сузуці ситуація доволі позитивна й приємна для очей вболівальників, та де правди діти - й для самих гонщиків. Тут для цього найбільш пристосованими є 1-й (часом разом із 2-м, щоб закінчити маневр), шпилька 11-го і зв'язка 16-17-го поворотів. Зона DRS в Японії буде одна - на головній прямій, цього року вона буде на 20 м коротшою порівняно з минулим роком. Точка заміру відставання знаходитиметься перед шиканою наприкінці кола (16-17-й повороти).

Pirelli в Японію привезла пару Hard і Soft, пояснюючи це безумовно непростою для шин конфігурацією поворотів траси. Слово Полу Хембрі: «Конфігурація Сузуки - це складний технічний виклик, класична японська траса чимось нагадує Спа і Монцу. Тут знаходяться деякі з найбільш цікавих поворотів у календарі чемпіонату, а пілоти не мають права на помилку. Якщо поглянути на назви сумішей, що ми привезли до Японії, може здатися, що ми обрали жорсткі склади, насправді ж вони м'які. В Сузуці високі вимоги до шин, але Hard і Soft можуть витримувати великі перевантаження на кожному колі. Крім того, ми сподіваємося, що наш вибір дозволить пілотам їхати у більш швидкому темпі та підвищить інтерес до гонки. Команди ж отримали широкий вибір варіантів стратегії, що, як ми вже не раз бачили цього року, може призвести до пам'ятної перемоги або сприятиме шансам на успіх гонщикам, які стартуватимуть з глибини пелотону».

Прогноз погоди говорить, що опадів не очікується і має бути сухо. Температура ж повітря прогнозується в межах +24 +26 С протягом усіх трьох днів.

Фаворитами Гран Прі у букмекерів, не думаю, що когось здивую, назвавши Хемілтона - 3,00; Феттеля - 5,00 і Алонсо - 6,00; відстають Баттон і Ряйкконен - по 10,00; а також Веббер і Грожан - по 17,00. Варто нагадати про те, що Шумахер ще в Сінгапурі за таран Toro Rosso Верня отримав штраф у +10 позицій на стартовому полі, а Баттон отримає вдвічі скромніше покарання за позапланову заміну коробки передач на його машині.

Цього року однозначно в Японії ми не побачимо нового чемпіона, як це було в 2011-му з Феттелем - боротьба триває і обіцяє закручену інтригу аж до переїзду Великого цирку до Західної півкулі. Перемогти в Японії звісно хочуть усі претенденти на титул, але найцікавіше, що вголос публічно висловився Ерік Булье, який заявив, що Lotus розраховує привезти з Сузуки переможний кубок. При цьому Кімі Ряйкконен стверджує, що команда трошки відстає від конкурентів, хоча й робитиме все, щоб залишитися в гонці за корону. По суті всі чотири найсильніші команди так чи інакше планують завершити гонку переможно, але все вирішить правильно обрана тактика, грамотна робота з гумою та гоночний темп самих пілотів. Як воно складеться в реальності побачимо недільного ранку.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Японії, Сузука, 5-7 жовтня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,807 км

53

307,471 км

кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)

гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 - п'ятниця 5 жовтня

Друга практика 08:00 - п'ятниця 5 жовтня

Третя практика 05:00 - субота 6 жовтня

Кваліфікація 08:00 - субота 6 жовтня

Гонка 09:00 - неділя 7 жовтня (пряма трансляція на каналі МЕГА)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 24 ноября 2024, 04:46 2

Жена главного тренера киевского Динамо приоткрыла занавес семейной жизни

Комментарии