Гран При Германии: безупречный Алонсо!
В гонке на Хоккенхаймринге в непростой борьбе побеждает испанец, упрочив лидерство в чемпионате Ф1
- 22 июля 2012, 17:10
- |
- 22 июля 2012, 20:37
- 5586
- 14
В черговий раз варто відзначити синоптиків, які знову правильно спрогнозували погоду на уїк-енд, що практично повністю повторила події на Сільверстоуні два тижні тому, коли дощ ішов у п'ятницю під час вільних заїздів та в суботу у другому-третьому сегментах кваліфікації, а сонце світило під час єдиної суботньої практики і сьогодні в гонці. Такі примхи погоди давали усі підстави вважати, що сценарій двотижневої давнини має великі шанси повторитися, але цього не сталося і події в Німеччині достатньо контрастували з побаченим на Туманному Альбіоні, хоча і збігів було чимало.
Фернандо Алонсо вдруге поспіль виграв поул-позицію під дощем, відмінно скориставшись тактикою - іспанець не став проводити останній сегмент кваліфікації на одному комплекті шин, а заїхав в бокси за розігрітими в термочохлах покришками і з величезною перевагою над іншими виграв. Взагалі-то дощова кваліфікація виявилася досить цікавою в плані порівняння пілотів однієї команди. Якщо Алонсо, Ряйкконен і Шумахер зуміли пройти в третій сегмент, а їх напарники показали відповідно 14-й, 15-й і 17-й результати. Нема чого коментувати. Більше того, місця в кваліфікації не були остаточними через штрафи, отримані Грожаном, Росбергом і Веббером за зміну коробки передач і Пересом за блокування Алонсо і Ряйкконена під час кваліфікації - всі четверо мали стартувати на п'ять місць нижче.
Не менш «весело» було зранку в кімнаті у стюардів, де кілька годин представники Red Bull доводили, що картографія двигунів на їх машинах не порушує технічний регламент в частині використання енергії газів для збільшення аеродинамічної ефективності болідів. Зрештою ніяких санкцій до австрійської команди застосовано не було, хоча самі стюарди не повною мірою були задоволені поясненнями «енергетиків».
Температура асфальту перед початком гонки піднялася до рекордного протягом цього уїк-енду показника +30С. А оскільки кваліфікація була дощовою, то всі гонщики мали повну свободу вибору шинної тактики, прекрасно розуміючи, що правильний вибір шин для стартового відрізка стане запорукою успіху в гонці. Більш жорсткі Medium для старту обрали Кобаясі, Вернь, Пік, Росберг і Глок, в той час як решта пілотів вирушили в гонку на м'якому комплекті.
Під час старту свої позиції зберегли тріо лідерів - Алонсо, Феттель і Шумахер, найспритнішими виявилися Баттон і Ряйкконен, які відіграли одну та дві позиції відповідно. В свою чергу, Хемілтон втратив два місця, але найгарячіше, як завжди було всередині пелотону - Масса «наздогнав» болід Ріккардо і залишився з поламаним переднім крилом, інших ушкоджень зазнали машини Сенни і Грожана. Усі троє відправилися в бокси міняти пошкоджені елементи своїх болідів.
Наслідки стартового інциденту на 3-му колі «наздогнали» Хемілтона - Льюіс наїхав на один з уламків і проколов заднє ліве колесо. Дорога до піт-лейн була довгою та повільною, і британець відкотився у хвіст пелотону. Спочатку команда повідомила, що Льюісу доведеться зійти, але після короткого піт-стопу британець зумів повернутися в гонку.
Відрив Алонсо від Феттеля був постійно невеликим - близько секунди і обоє пілотів постійно атакували. Фернандо для того, щоб Себастіан не міг використовувати DRS, а німець саме для цього і намагався не відставати більше ніж на секунду. Примітним було те, що попри виграш у Parabolika за рахунок DRS, темп обох був майже однаковим. Лідери гонки відривалися від Шумахера, який спокійно їхав у власному темпі, бо Хюлькенберг, що їхав позаду, потроху відставав і зібрав за спиною групу машин у складі Баттона, Мальдонадо і Веббера. Поступово Фернандо почав трошки швидше проїжджати свої кола, хоча серйозно відірватися від Феттеля все-одно не міг. Зрештою, зумів подолати захист Хюлькенберга Дженсон Баттон. Англієць швидко наздогнав Шумахера і за допомогою DRS обійшов семиразового чемпіона на 11-му колі.
Першу хвилю планових піт-стопів відкрив Пол Ді Реста на 10-му колі, витком пізніше змінив шини Ряйкконен, на 12-му колі в боксах побували Хюлькенберг, Веббер і Росберг, а на 13-му та 14-му Мальдонадо і Шумахер. Лідери вирішили відтягнути час першої зупинки. Так, Фернандо заїхав у бокси на 18-му колі, Дженсон - на 19-му, а Себастіан - на 20-му. За рахунок піт-стопів лідери власну позицію покращити не змогли, але боротьба всередині першої десятки була цікавою. На 16-му колі Хюлькенберга наздогнали Шумахер і Ряйкконен обоє чемпіонів зуміли обігнати молодого колегу у зв'язках поворотів останнього сектору. Причому, якщо Міхаель робив все цілеспрямовано, то Кімі відмінно скористався помилкою Ніко при обороні позиції проти Шумахера. В цей час гонки саме фін був найшвидшим на трасі гонщиком (багато в чому за рахунок того, що на цей відрізок мав м'які шини) і дуже швидко обігнав Mercedes свого старого конкурента (скільки таких моментів пережили Міхаель з Кімі в часи своїх виступів за Ferrari та McLaren порахувати неймовірно складно).
Варто відзначити обох пілотів Sauber, які попри провальну кваліфікацію та штраф Переса вже після перших піт-стопів опинилися в топ-10, а темп їх С31 дозволяв атакувати і розраховувати на більше ніж сьоме та десяте місця.
Феттель знову вийшов на рубіж однієї секунди відставання від Алонсо і знову все що міг - це підтримувати темп іспанця за рахунок переваги DRS. Під'їхати на відстань атаки німцю не вдавалося. Та тут в спокійну течію гонки лідерів стрімко увірвався… Хемілтон. Британець опинився в колі відставання, але між Феттелем і Баттоном. Традиційно в таких випадках гонщики досить швидко пропускають своїх напарників, щоб не заважати їм в боротьбі за перемогу або подіум. Але Льюіс зробив все по-своєму: спочатку він обігнав Себастіана, а потім взявся активно пресингувати Алонсо пробуючи повернутися в коло з лідером гонки. Звісно така поведінка Хемілтона сприяла Баттону в боротьбі з двома лідерами. Та довго така ситуація не тривала, бо Льюіс відправився на свій другий піт-стоп.
Разом з британцем другу хвилю зміни покришок на 31-му колі відкрили Хюлькенберг і Ковалайнен. Піт-стопи на цьому етапі гонки були доволі розтягнутими у часі: Шумахер відвідав механіків на 36-му колі, Ряйкконен - на 38-му, Баттон, Перес і Веббер - на 40-му. Синхронний піт-стоп на 41-му колі здійснили Алонсо і Феттель, але статус-кво після цього не зберігся, бо між ними зумів вклинитися Баттон, який просто пролетів своє перше коло на новій гумі. Чинний чемпіон намагався одразу ж обігнати Дженсона, але нічого з цього не вийшло.
В цей час температура асфальту піднімалася, а разом із нею росли побоювання серед вболівальників «червоних». Як Ferrari може з'їсти гуму наприкінці гонки ми неодноразово бачили протягом цього чемпіонату. Саме на це розраховували в McLaren коли порадили Баттону не відпускати Алонсо, але й не атакувати його раніше ніж на червоній машині не «попливуть» шини. Так само з мінімальним відставанням від Дженсона їхав і Феттель, так само чекаючи останніх вирішальних кіл, де можна буде використати перевагу збереженої гуми.
За спинами лідерів в цей час тривала своя тактична боротьба - в Mercedes, схоже згадавши вдалий хід у Валенсії, закликали обох гонщиків на третій піт-стоп, поставивши Soft на досить короткий відрізок. Команда сподівалася, що темпу Ніко і Міхаеля вистачить для того, щоб прорватися вище і відіграти не тільки втрачений під час піт-стопу час, а навіть фінішувати ще вище. Але на цей раз тактика «срібних» не спрацювала так, як того чекали гонщики. Єдине чим може похвалитися Міхаель, це найшвидшим колом гонки, яке стало для нього 77-м за кар'єру. Таким чином німець підняв рекордну планку в цій номінації. Попереднє найшвидше коло Шумахер мав у Бразилії вже далекого 2006-го. Завершив гонку Міхаель тільки сьомим, сказавши, що це був максимум для нього і машини на сьогодні.
На 56-му колі гонки команда закликала Хемілтона в бокси - британець став єдиним пілотом, який не доїхав до фінішу.
А на останніх двох колах гонки зрештою сталося те, на що багато хто чекав - шини почали гірше тримати болід. От тільки сталося це не з Алонсо, як того хотіли в McLaren і Red Bull, а з Баттоном, якого одразу ж наздогнав Феттель. Наздогнав і обігнав в 6-му повороті останнього кола одразу після прямої з зоною дії DRS, але обігнав не чисто. Дженсон, прекрасно усвідомлюючи власне становище, завбачливо зайняв внутрішню частину траси, немов би кажучи Себу: «Давай спробуй обжени мене по зовнішній траекторії!». Місця на трасі німцю не вистачило і він змушений був виїхати за її межі усіма чотирма колесами - Баттон одразу повідомив про це команду, і стюарди розглянули цей обгін після гонки. Заслухавши аргументи сторін, Феміда виявилася сліпою до місцевого улюбленця і Феттель отримав штраф, який після завершення гонки автоматично означає додавання 20 секунд до його часу. Таким чином замість подіуму Себастіана відсунули на п'яте місце - геть не той результат, на який сподівалася команда…
Алонсо виграв уже третю гонку в сезоні і ще більше зміцнив своє лідерство в загальному заліку. Скудерія продовжує отримувати друге місце в Кубку конструкторів, але за наявної «допомоги» Масси надовго «червоні» там не залишаться. McLaren випередив Lotus, але різниця в одне очко - це практично ніщо. Чим по-справжньому можуть пишатися в Уокінгу, так це тим, що один з піт-стопів Баттона механіки провели за 2,31 сек., встановивши таким чином новий рекорд в Формулі 1.
Підсумовуючи гонку варто відзначити Алонсо і Андреа Стеллу, які цього разу не почали вигадувати велосипед (як у Сільверстоуні) та зробили все на відмінно - придумали та реалізували вірну тактику як у кваліфікації, так і в гонці. «Я дуже радий виграти. Гонка принесла мені велике задоволення, адже вчора ми були швидкими в дощ у кваліфікації, а сьогодні я стартував з поула. Вважаю, що це і стало ключовим фактором, бо на цій трасі тяжко обганяти» - сказав Фернандо після своєї третьої перемоги в Хоккенхаймі.
Дженсон Баттон залишився в цілому задоволеним результатом, особливо якщо зважити на те, як давно англієць не піднімався на подіум. Інцидент з Феттелем він лаконічно описав так: «Насправді мені немає чого казати - повтор епізоду говорить сам за себе».
Феттель цілком очікувано не погодився з отриманим штрафом, аргументуючи свої дії тим, що: «Я не знав де знаходиться Дженсон - всередині чи зовні. Зовсім не хотілося зіткнутися, я його не бачив, тому намагався залишити якомога більше місця і широко вийшов з повороту. Я не хотів занадто рано закривати траекторію, адже наприкінці гонки ви менш за все хочете розбити машину, і я вирішив, що безпечніше буде виїхати за межі траси». Що тут сказати - часи змінюються, ще 5-10 років тому, на такі речі ніхто б навіть не звернув увагу, адже Себастіан виїхав за межі траси на зовнішньому боці, тобто не скоротив, а збільшив відстань, яку йому треба було проїхати. Тепер навіть за такі дії пілотів карають…
Штраф чинного чемпіона автоматично підняв Ряйкконена, який, мабуть, трохи пошкодував, що не потрапив на подіум одразу, але з упевненістю та оптимізмом чекає наступної гонки в передмісті Будапешта.
І окремих похвальних слів заслуговують обоє гонщиків Sauber: попри старт з 12-го і 17-го місць, Камуї з Серхіо відмінно провели усю гонку та цілком заслужено фінішували на 5-й і 6-й позиціях, які перетворилися на 4-ту й 6-ту після покарання Феттеля.
Так само довели свою гарну форму і Хюлькенберг з Ді Рестою, чиї результати дозволили підібратися Force India на відстань одного очка до Williams. Якщо Шумахер прийме рішення піти по завершенню сезону, то ці гонщики є потенційними кандидатами на місце в Mercedes.
Чому так невдало виступив Веббер - питання риторичне. Так само як і те, чому Росберг вчора провалив кваліфікацію, а сьогодні так само як і Перес відіграв 11 позицій - найкращий прогрес в гонці.
Часу розслаблятися у команд немає - вже за тиждень гонка в Угорщині, тільки після якої на всіх чекає велика п'ятитижнева перерва!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Німеччини
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
1:31:05.862 |
2 |
2. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 6.949 |
2 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 16.409 |
2 |
4. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 21.925 |
2 |
5. |
С. Феттель* |
Red Bull |
+ 23.732 |
2 |
6. |
С. Перес |
Sauber |
+ 27.896 |
2 |
7. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 28.970 |
3 |
8. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 46.941 |
2 |
9. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 48.162 |
3 |
10. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 48.889 |
3 |
11. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 59.227 |
2 |
12. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:11.428 |
2 |
13. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:16.829 |
2 |
14. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:16.965 |
3 |
15. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
16. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
17. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
18. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 1 коло |
3 |
19. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 2 кола |
4 |
20. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 2 кола |
2 |
21. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 3 кола |
2 |
22. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 3 кола |
2 |
23. |
Н. Картікеян |
HRT |
+ 3 кола |
2 |
* - до часу Себастіана Феттеля стюарди додали 20 секунд в якості штрафу за неправомірний обгін Дженсона Баттона
Найшвидше коло гонки: Міхаель Шумахер (Mercedes) - 1:18.725 (57-е коло)
Не фінішували:
Л. Хемілтон |
McLaren |
58 коло |
- |
Загальний залік після 10-ти етапів:
Особистий залік
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
154 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
120 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
110 |
4. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
98 |
5. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
92 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
76 |
7. |
Дж. Баттон |
McLaren |
68 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
61 |
9. |
С. Перес |
Sauber |
47 |
10. |
К. Кобаясі |
Sauber |
33 |
11. |
П. Мальдонадо |
Williams |
29 |
12. |
М. Шумахер |
Mercedes |
29 |
13. |
П. ді Реста |
Force India |
27 |
14. |
Ф. Масса |
Ferrari |
23 |
15. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
19 |
16. |
Б. Сенна |
Williams |
18 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
4 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
2 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
230 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
177 |
3. |
McLaren |
Mercedes |
160 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
159 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
105 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
80 |
7. |
Williams F1 Team |
Renault |
47 |
8. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
46 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
6 |
Sport.ua