Невероятная победа Фернандо Алонсо и Феррари!
На Гран При Европы победу одерживает испанец Фернандо Алонсо на «Феррари»
- 24 июня 2012, 16:57
- |
- 25 июня 2012, 12:31
- 15453
- 50
Особливості міської траси у Валенсії є добре відомими тим, що обганяти там майже так само складно як і в Монако, а отже значення результатів у кваліфікації переоцінити було неможливо. Зрештою, за попередні 4 гонки тільки один раз перемогу святкував не той пілот, який стартував з поула. Тож боротьба в суботу обіцяла бути гарячою, але не так сталося, як гадалося - втрете поспіль поул-позиція дісталася Феттелю, який розділив перший ряд стартового поля з Хемілтоном. Все це разом із сухою та сонячною погодою промовисто свідчило про те, що найкращі шанси перемогти в гонці матиме той пілот, який виграє старт і очолить пелотон. Але… Вперше за історію гонок у Валенсії ми побачили справжнє напружене і вкрай цікаве та драматичне видовище, яке тримало глядачів у напрузі до останнього кола!
На жаль, через отруєння не вийшов на старт кваліфікації Тімо Глок, який змушений був пропустити і саму гонку. Четверо пілотів - Шумахер, Перес, Вернь і Веббер обрали старт на жорсткому комплекті Medium, решта ж стартували на Soft. Феттель і Хемілтон практично одночасно зреагували на сигнал світлофора й німець спокійно та впевнено зберіг за собою лідерство і почав швидко відриватися від британця. По дві секунди на першій парі кіл, але потім трохи менше, та за сучасними мірками Феттель вигравав прірву часу на дебютному гоночному відрізку.
За спинами дуету лідерів на старті розгорнулася боротьба, що не обійшлася без незначних контактів, які не мали негативних наслідків для пілотів у вигляді зламаних крил або проколотих шин. Грожан випередив Мальдонадо і став третім, Кобаясі випередив Ряйкконена у контактній боротьбі й став п'ятим. Провалили старт Росберг і Баттон, які опинилися за межами першої десятки, куди змогли прорватися обидві машини Ferrari. В першій десятці залишилися й обоє пілотів Force India.
Дебютний гоночний відрізок жодним чином не передбачав, що гонка виявиться найкращою за всі роки її проведення - Феттель комфортно лідирував, а єдина по справжньому цікава боротьба тривала між Массою та Ді Рестою. На першому відрізку гонки також можна згадати контактну боротьбу у 12-му повороті між Піком і Картікеяном, яку режисери трансляції показали в повторі, бо все-одно нічого цікавішого на трасі в той час не відбувалося. Хемілтон поступово відставав від лідера гонки, а за його спиною почала збиратися група пілотів. Але тільки на 10-му колі активізувався Грожан, який зумів обігнати Льюіса.
Вже на 11-му колі першу хвилю піт-стопів відкрили Баттон і Перес, на наступному до механіків відправився Масса. В цей самий час Алонсо обігнав Хюлькенберга і став 7-м, а Ряйкконен випередив Мальдонадо в боротьбі за 5-ту позицію. Практично одразу ж Фернандо справився і з венесуельцем, отримавши 6-те місце. Піт-стопи продовжилися, і на 14-му колі його провів Хемілтон, на 15-му Кобаясі, Ряйкконен і Мальдонадо. Під час зупинки Кобаясі сталася затримка і японець програв позицію Кімі. Алонсо відправився на піт-лейн на 16-му колі, а одним витком пізніше те саме повторили Феттель і Грожан - Себастіан упевнено повернувся на трасу лідером гонки.
Після перших піт-стопів на трасі почався справжній хаос, оскільки боротьба точилася між пілотами, які вже отримали свіжу гуму, і тими, які продовжували їхати свій перший відрізок. Шумахер і Веббер, піднявшись достатньо високо, знову опустилися після своїх піт-стопів на 20-му колі. Напарник семиразового чемпіона повторив процедуру колом пізніше.
Поки одні пілоти, що мали свіжі шини намагалися обігнати інших - на зношених, стався перший інцидент: Сенна не зумів стримати за собою Ряйкконена і у відкритий коридорчик свій Sauber спрямував Кобаясі, проте Бруно «закрив ворота» саме у той момент, коли носова частина С31 уже була всередині. Внаслідок контакту японець зламав переднє крило, а у бразильця стався прокол заднього правого колеса. Маневр Бруно стюарди оцінили настільки «високо», що попросили його проїхатися через фаст-лейн. Напевно, стюарди, серед яких сьогодні був Міка Сало, хотіли зблизька краще роздивитися героя епізоду.
Ді Реста, який стартував на м'яких шинах дуже довго залишався на трасі і зумів піднятися аж на третє місце, однак, коли гума зносилася остаточно, чинити спротив опонентам шотландець уже не міг та відправився на власний піт-стоп.
Гонка упевнено продовжувала свої багаті традиції однієї з найнудніших у сезоні, коли на 27-му колі Вернь і Ковалайнен не поділили трасу. Жан-Ерік в зоні дії DRS обігнав фіна, але миттєво підрізав зелений Caterham внаслідок чого стався прокол шин у обох пілотів: у Верня заднього правого, у Ковалайнена переднього лівого. Поки пілоти їхати в бокси на трасі залишилося чимало уламків та гуми, в тому числі й від аварії Сенни з Кобаясі і Чарлі Уайтінг випустив машину безпеки. Феттель на той час віз Грожану трохи більше 20 секунд.
Поява Mercedes-Benz SLS з Берндом Майландером за кермом одразу ж спричинила масову хвилю піт-стопів. Знову вийшла затримка у механіків McLaren - передній домкрат не спрацював, кинувши ніс машини донизу, довелося використовувати запасний. Через це виникли певні складнощі зі зміною переднього лівого колеса і Льюіс пропустив Алонсо та Ряйконена.
На 34-му колі гонка розпочалася заново! Феттель упевнено продовжував лідирувати, а от Грожан пропустив Алонсо на друге місце. За якісь миттєвості болід чинного чемпіона та лідера гонки наказав довго жити - розчаруванню Себастіана не було меж. Все складалося якнайкраще, але здобути перемогу втретє поспіль не вийшло через відмову техніки.
Під задоволені вигуки більшості вболівальників гонку очолив Фернандо Алонсо, який стартував 11-м! Хемілтон в боротьбі за третю позицію випередив Ряйкконена, а от трохи далі поділити трасу не змогли Масса і Кобаясі - для японця гонка закінчилася.
Грожан схоже було на те, що зумів знайти правильний темп і почав поступово наближатися до Алонсо, але іспанська земля сьогодні була напрочуд прихильною до свого сина - на 41-му колі на боліді француза вийшла з ладу коробка передач. Фернандо міг перевести подих і набратися сил та натхнення за завершальний відрізок гонки, але ненадовго, бо пара Хемілтон-Ряйкконен була знаходилася достоту близько а відрив від них у 3-4-5 секунд при наявності фактору Pirelli не виглядав однозначно впевненим.
Веббер і Шумахер не робили піт-стопи коли на трасі з'явився автомобіль безпеки, а тому після рестарту і другої своєї зупинки в боксах опинилися на 12-му і 11-му місцях відповідно. А 10-м в цей момент на трасі був Віталій Петров на Caterham! Але Міхаель з Марком мали велику перевагу у швидкості завдяки тому, що на їх машинах стояли шини Soft в той час інші їхали переважно на твердіших Medium. Саме з цього моменту і почалося велике сходження нагору німця й австралійця - вони почергово спокійно обігнали Петрова, Переса, Баттона, Ді Ресту, Хюлькенберга і опинилися на 5-му та 6-му місцях. Часу наздогнати Мальдонадо у них просто не вистачало.
Але драма на вулицях Валенсії продовжилась: два тижні тому Феттель і Алонсо ризикнули їхати з одним піт-стопом і прогадали, бо їх шини не витримали такого навантаження. Сьогодні гума не витримала навантаження у Хемілтона лише за якихось два-три кола до фінішу. Британець буквально «ловив» задню вісь у поворотах, не забуваючи при цьому оборонятися максимально жорстко. Ряйкконен тільки з другої спроби зумів випередити Льюіса, повторити маневр намагався й Мальдонадо. Та британець не хотів втрачати такий близький подіум і коли в зоні дії DRS Williams Пастора порівнявся з McLaren Хемілтона боротьба тільки розпочалася, хоча і тривала секунди три, не більше. У 12-й поворот МР4-27 зайшов по внутрішній траекторії і Льюіс почав витісняти Мальдонадо за межі траси, Пастор здаватися також не хотів і сталося неминуче - після контакту від Williams відлетіло переднє крило, а от McLaren «приїхав» в стіну. Для чемпіона 2008 року це був прикрий Game Over. Не можу знати напевно чи згадав в цей момент Мальдонадо минулорічну гонку в Монако, але схоже, що фатум про неї таки не забув… все це сталося на передостанньому колі гонки.
Без переднього крила венесуелець зумів дотягнути до фінішу тільки на десятому місці. А на останню сходинку подіуму несподівано для багатьох і самого себе також піднявся… Міхаель Шумахер! Міхаель, який тільки двічі за попередні сім Гран Прі бачив картатий прапор (та й то обидва рази десятим у гонці) був нагороджений долею за всі ті негаразди, які переслідували німця протягом цього сезону. Це був перший подіум семиразового чемпіона з часу його повернення до Формули 1. На подіумі усмішка німецького ветерана була найяскравішою, хоча обличчя Алонсо та Ряйкконена випромінювали власну радість також дуже сильно.
Останні півтора кола саме через аварію внесли ще одну порцію хаосу і пілоти з 5-го по 9-те місце вели відчайдушну боротьбу між собою. Зрештою, задоволеними мають бути найбільше в Force India, адже Хюлькенберг і Ді Реста фінішували в очках і дуже добре поповнили очкових запас команди - відставання від Williams тепер становить тільки одне очко.
Гонка у Валенсії стала без перебільшень найкращою за всі п'ять років свого проведення - такої кількості обгонів (хоч і з DRS була більшість з них), інцидентів, драматичних сходів тут ще не було. Фернандо Алонсо став першим пілотом в цьому сезоні, яких здобув другу перемогу, перервавши феноменальну серію з семи різних переможців. Все це дозволило йому повернути втрачене після Канади лідерство в особистому заліку, де другим став Веббер із відставанням у 20 очок.
За два тижні боротьба продовжиться в Сільверстоуні.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Європи
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
1:32:29.586 |
2 |
2. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 6.421 |
2 |
3. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 12.639 |
2 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 13.628 |
2 |
5. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 19.993 |
2 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 21.176 |
2 |
7. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 22.886 |
1 |
8. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 24.653 |
2 |
9. |
С. Перес |
Sauber |
+ 27.777 |
2 |
10. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 35.961 |
2 |
11. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 37.041 |
2 |
12. |
П. Мальдонадо* |
Williams |
+ 54.630 |
2 |
13. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1:15.871 |
4 |
14. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1:34.654 |
2 |
15. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 1:36.565 |
2 |
16. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1 коло |
4 |
17. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 1 коло |
2 |
18. |
Н. Картікеян |
HRT |
+ 1 коло |
3 |
19. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 2 кола |
2 |
* після фінішу гонки стюарди покарали Пастора Мальдонадо за аварію з Хемілтоном, додавши 20 секунд до його результату
Найшвидше коло: Ніко Росберг (Mercedes) - 1:42.163 (54-те коло)
Не фінішували:
Р. Грожан |
Lotus |
41 коло |
коробка передач |
С. Феттель |
Red Bull |
34 коло |
- |
К. Кобаясі |
Sauber |
34 коло |
- |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
27 коло |
- |
Загальний залік після 8-ми етапів:
Особистий залік
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
111 |
2. |
М. Веббер |
Red Bull |
91 |
3. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
88 |
4. |
С. Феттель |
Red Bull |
85 |
5. |
Н. Росберг |
Mercedes |
75 |
6. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
73 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
53 |
8. |
Дж. Баттон |
McLaren |
49 |
9. |
С. Перес |
Sauber |
39 |
10. |
П. Мальдонадо |
Williams |
30 |
11. |
П. ді Реста |
Force India |
27 |
12. |
К. Кобаясі |
Sauber |
21 |
13. |
М. Шумахер |
Mercedes |
17 |
14. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
17 |
15. |
Б. Сенна |
Williams |
15 |
16. |
Ф. Масса |
Ferrari |
11 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
4 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
2 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
176 |
2. |
McLaren |
Mercedes |
137 |
3. |
Lotus F1 Team |
Renault |
126 |
4. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
122 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
92 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
60 |
7. |
Williams F1 Team |
Renault |
45 |
8. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
44 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
6 |
Sport.ua