Джентльмены, заводите свои моторы

Предстоящий уик-энд открывает 63-й чемпионат в Формуле 1

Нарешті після довгого зимового очікування в Альберт-парку Мельбурна пролунали такі приємні для вуха шанувальників автоспорту звуки V8 сучасних болідів. Гран прі Австралії вперше з'явився у календарі Формули 1 у 1985 році і проводився в Аделаїді наприкінці сезону в листопаді (одного разу - жовтні), та починаючи з 1996-го змінив прописку на Мельбурн і відбувається на початку гоночного року в березні - на початку квітня (за нечастими винятками саме тут і відбувається перша гонка).

Альберт-парк - це реальний парк, розташований у діловій частині міста, який раз на рік перетворюється на гоночну трасу для машин Формули 1. Будучи кільцем міським і тимчасовим для нього характерні всі відповідні ознаки - асфальт у п'ятницю досить брудний з великою кількістю піску та опалого листя, та поступово його стан покращується разом із тим як на ньому залишається відпрацьована гума.

Оскільки компанія Pirelli залишається монополістом, то саме італійці певною мірою відповідають за видовищність гонок - пригадайте минулорічні Гран прі Китаю або Туреччини та кількість піт-стопів для зміни шин. Цього разу австралійським асфальтом будуть їздити машини на комплектах середніх комплектах Soft і Medium. Пол Хембрі так прокоментував вибір компанії: «Минулого року ми встановили високі стандарти і домоглися найбільшої кількості обгонів за історію Формули 1. Зараз розраховуємо зробити гонки ще цікавішими. Ми стали менш консервативними під час вибору шин, адже прагнули цього року надати учасникам чемпіонату більший вибір варіантів, що, безумовно, змусить усіх частіше говорити про шини. Пілоти й машини завжди будуть головними зірками шоу, але мені, звісно, хочеться щоб рол шин зростала». Наскільки зросте роль покришок у цьому сезоні ми обов'язково дізнаємося під час самих Гран прі, але хочеться, щоб слова Хембрі не розійшлися з ділом.

Вдивляючись на конфігурацію траси можна побачити, що вона не ставить перед гонщиками та їх інженерами надзвичайних завдань (крім уже описаної проблеми з постійною зміною стану асфальту), і для першої гонки сезону це, напевно, добре. Кільце не надто вимогливе до аеродинаміки машини, тут застосовують середньо-високий рівень притискної сили. Але навантаження на двигун є чималим - 66% кола пілот їде в режимі «газ у підлогу», а це другий показник після Монци. Іншими словами в Альберт-парку треба правильно підібрати компроміс і для проходження поворотів, і для розгонів-гальмувань та максимальної швидкості на прямих.

Мельбурнське коло, на відміну від частини творінь Германа Тільке, дозволяє обганяти, хоча таких місць і небагато, а найкращим з них є гальмування наприкінці стартової прямої перед першим поворотом або перед третім. FIA так і не відмовилася від штучних обгонів за допомогою DRS, але скоригувала зону активації системи порівняно з минулим роком, тепер її використовувати можна буде на стартовій прямій та прямій між другим і третім поворотами, причому точка заміру відставання буде тільки одна і знаходитиметься перед 15-м поворотом. Це означає, що обігнавши суперника на першій прямій можна буде ще й втекти від нього на другій або можна буде максимально наблизитися спочатку і провести атаку перед третім поворотом.

Варто нагадати, що чемпіонат 2012-го є унікальним - в ньому беруть участь одночасно 6! чемпіонів світу різних років, які сумарно виграли 14 титулів, і кожен з них перемагав в Альберт-парку. Міхаль Шумахер чотири рази, Дженсон Баттон двічі, Фернандо Алонсо, Кімі Ряйкконен, Льюіс Хемілтон та Себастіан Феттель по разу. Крім цього секстету серед чинних пілотів на цій трасі більше ніхто не перемагав, а найреальніші шанси доповнити цей перелік є у Марка Веббера.

Перші дві практики вже відбулися, але вони так і не дали бодай якоїсь зрозумілої відповіді стосовно розстановки сил між командами, адже частково карти сплутала дощова погода, яку на п'ятницю обіцяли синоптики. За тими ж прогнозами імовірність опадів у суботу-неділю є мінімальною.

Та навіть за результатами сьогоднішніх практик і тестових сесій у Барселоні можна зробити наступні висновки: Red Bull все ще залишається однією з найсильніших команд, але перевага австрійської команди навряд буде такою значною як минулого року, бо срібні машини McLaren виглядають також дуже добре. Схоже що у Ferrari не все настільки погано, як про це говорять (Алонсо був 4-м за підсумками обох сесій), але зрозуміло, що червоним навіть на подіум потрапити буде дуже тяжко, бо змагатися доведеться з Mercedes, Lotus і навіть Sauber. На думку ж технічного директора німецьких срібних стріл у Мельбурні машини Скудерії є взагалі шостими за швидкістю, тобто нижче всіх, про кого ми згадали. Ну і не можна не відзначити уже традиційні проблеми аутсайдерів - HRT Педро Де Ла Роси за три години сесій проїхала аж одне коло, бо машину на першому Гран прі збирають як завжди в останній момент; гонщики ж Marussia, мають шанси не потрапити у 107% в кваліфікації, але робитимуть все, щоб вийти на старт гонки.

P.S. Не можемо обійти тему трансляцій Формули 1 в Україні - схоже, що в кращому випадку на нас очікує повторення ситуації минулого року, коли перші Гран прі дивитися можна було через супутник, Internet або в спорт-барі з надією, що з 4-5 Гран прі трансляції з'являться на екранах ТБ. В гіршому ж - гонок сезону-2012 на вітчизняному телебаченні ми взагалі не дочекаємося. Нам тільки залишається сподіватися на краще.

Гран-прі Австралії, Мельбурн, 16-18 березня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5 303 м

58

307,574 км

кваліфікація: 1'23.529 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'24.125 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 03:30 - п'ятниця 16 березня

Друга практика 07:30 - п'ятниця 16 березня

Третя практика 05:00 - субота 17 березня

Кваліфікація 08:00 - субота 17 березня

Гонка 08:00 - неділя 18 березня


В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 02 мая 2024, 06:40 59

Уже известны все 5 клубов: Байер, Бавария, Штутгарт, РБ Лейпциг, Боруссия Д

Комментарии