Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 18 марта 2012, 09:46
7344
34

Джентльмены, заводите свои моторы

Предстоящий уик-энд открывает 63-й чемпионат в Формуле 1

| Обновлено 18 марта 2012, 09:46
7344
34
Джентльмены, заводите свои моторы

Нарешті після довгого зимового очікування в Альберт-парку Мельбурна пролунали такі приємні для вуха шанувальників автоспорту звуки V8 сучасних болідів. Гран прі Австралії вперше з’явився у календарі Формули 1 у 1985 році і проводився в Аделаїді наприкінці сезону в листопаді (одного разу – жовтні), та починаючи з 1996-го змінив прописку на Мельбурн і відбувається на початку гоночного року в березні – на початку квітня (за нечастими винятками саме тут і відбувається перша гонка).

Альберт-парк – це реальний парк, розташований у діловій частині міста, який раз на рік перетворюється на гоночну трасу для машин Формули 1. Будучи кільцем міським і тимчасовим для нього характерні всі відповідні ознаки – асфальт у п’ятницю досить брудний з великою кількістю піску та опалого листя, та поступово його стан покращується разом із тим як на ньому залишається відпрацьована гума.

Оскільки компанія Pirelli залишається монополістом, то саме італійці певною мірою відповідають за видовищність гонок – пригадайте минулорічні Гран прі Китаю або Туреччини та кількість піт-стопів для зміни шин. Цього разу австралійським асфальтом будуть їздити машини на комплектах середніх комплектах Soft і Medium. Пол Хембрі так прокоментував вибір компанії: «Минулого року ми встановили високі стандарти і домоглися найбільшої кількості обгонів за історію Формули 1. Зараз розраховуємо зробити гонки ще цікавішими. Ми стали менш консервативними під час вибору шин, адже прагнули цього року надати учасникам чемпіонату більший вибір варіантів, що, безумовно, змусить усіх частіше говорити про шини. Пілоти й машини завжди будуть головними зірками шоу, але мені, звісно, хочеться щоб рол шин зростала». Наскільки зросте роль покришок у цьому сезоні ми обов’язково дізнаємося під час самих Гран прі, але хочеться, щоб слова Хембрі не розійшлися з ділом.

Вдивляючись на конфігурацію траси можна побачити, що вона не ставить перед гонщиками та їх інженерами надзвичайних завдань (крім уже описаної проблеми з постійною зміною стану асфальту), і для першої гонки сезону це, напевно, добре. Кільце не надто вимогливе до аеродинаміки машини, тут застосовують середньо-високий рівень притискної сили. Але навантаження на двигун є чималим – 66% кола пілот їде в режимі «газ у підлогу», а це другий показник після Монци. Іншими словами в Альберт-парку треба правильно підібрати компроміс і для проходження поворотів, і для розгонів-гальмувань та максимальної швидкості на прямих.

Мельбурнське коло, на відміну від частини творінь Германа Тільке, дозволяє обганяти, хоча таких місць і небагато, а найкращим з них є гальмування наприкінці стартової прямої перед першим поворотом або перед третім. FIA так і не відмовилася від штучних обгонів за допомогою DRS, але скоригувала зону активації системи порівняно з минулим роком, тепер її використовувати можна буде на стартовій прямій та прямій між другим і третім поворотами, причому точка заміру відставання буде тільки одна і знаходитиметься перед 15-м поворотом. Це означає, що обігнавши суперника на першій прямій можна буде ще й втекти від нього на другій або можна буде максимально наблизитися спочатку і провести атаку перед третім поворотом.

Варто нагадати, що чемпіонат 2012-го є унікальним – в ньому беруть участь одночасно 6! чемпіонів світу різних років, які сумарно виграли 14 титулів, і кожен з них перемагав в Альберт-парку. Міхаль Шумахер чотири рази, Дженсон Баттон двічі, Фернандо Алонсо, Кімі Ряйкконен, Льюіс Хемілтон та Себастіан Феттель по разу. Крім цього секстету серед чинних пілотів на цій трасі більше ніхто не перемагав, а найреальніші шанси доповнити цей перелік є у Марка Веббера.

Перші дві практики вже відбулися, але вони так і не дали бодай якоїсь зрозумілої відповіді стосовно розстановки сил між командами, адже частково карти сплутала дощова погода, яку на п’ятницю обіцяли синоптики. За тими ж прогнозами імовірність опадів у суботу-неділю є мінімальною.

Та навіть за результатами сьогоднішніх практик і тестових сесій у Барселоні можна зробити наступні висновки: Red Bull все ще залишається однією з найсильніших команд, але перевага австрійської команди навряд буде такою значною як минулого року, бо срібні машини McLaren виглядають також дуже добре. Схоже що у Ferrari не все настільки погано, як про це говорять (Алонсо був 4-м за підсумками обох сесій), але зрозуміло, що червоним навіть на подіум потрапити буде дуже тяжко, бо змагатися доведеться з Mercedes, Lotus і навіть Sauber. На думку ж технічного директора німецьких срібних стріл у Мельбурні машини Скудерії є взагалі шостими за швидкістю, тобто нижче всіх, про кого ми згадали. Ну і не можна не відзначити уже традиційні проблеми аутсайдерів – HRT Педро Де Ла Роси за три години сесій проїхала аж одне коло, бо машину на першому Гран прі збирають як завжди в останній момент; гонщики ж Marussia, мають шанси не потрапити у 107% в кваліфікації, але робитимуть все, щоб вийти на старт гонки.

P.S. Не можемо обійти тему трансляцій Формули 1 в Україні – схоже, що в кращому випадку на нас очікує повторення ситуації минулого року, коли перші Гран прі дивитися можна було через супутник, Internet або в спорт-барі з надією, що з 4-5 Гран прі трансляції з’являться на екранах ТБ. В гіршому ж – гонок сезону-2012 на вітчизняному телебаченні ми взагалі не дочекаємося. Нам тільки залишається сподіватися на краще.

Гран-прі Австралії, Мельбурн, 16-18 березня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5 303 м

58

307,574 км

кваліфікація: 1'23.529 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'24.125 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 03:30 – п’ятниця 16 березня

Друга практика 07:30 – п’ятниця 16 березня

Третя практика 05:00 – субота 17 березня

Кваліфікація 08:00 – субота 17 березня

Гонка 08:00 – неділя 18 березня


В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 34
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
rbIKA4
Вот это гонка вышла, жесть!Начало сезона супер!!
Faktor-x
А почему трансляции не будет? В прошлом году Червоненко вроде говорил,что Первый национальний купил права на Формулу-1 на три года вперед!
sashokas7
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
mocca76
По квалификации - удивили Рэд Булы (думал, если не подиум, то хотя-бы 2-3 место, а оно вон как вышло...). Маки молодцы, видно межсезонную подготовку и по последним результатам вполне ожидаемо завоеван первый ряд. Феррари - без комментариев (все правильно уже сказано выше) Мерсы, если их не дисквалифицируют, преподнесут сюрприз, который уже преподнес Грожан.
С ВОЗВРАЩЕНИЕМ ФОРМУЛА 1!
Djum1979
Ждемс с нетерпением!!!
CubiQ
Маки красавцы! Очень порадовали. Был уверен что будет первый либо второй ряд.
А вот быки удивили. Думал, Феттель прибедняется, когда говорил "надо попасть в ку3, а там видно будет". Я даже на его поул ставил, а он в итоге и Уэбберу слил. Гросжан хорош, абы с Лотусом не повторилась прошлогодняя история...
Hassassin
Зачепив? Він добре (на повну ширину колеса) виїхав на траву, а чому - щоб траекторію тримати якнайкращу. У них зараз тачка демонструє чудеса їзди. На вході і виході з поворотів поворотність машини кардинально змінюється - як в таких умовах можна ефективно пілотувати. Думаю, що там було значно більше ніж 101%, просто відрище розвалиться якщо ще трохи додати. Масса схоже відмовився боротися зі своєю колимагою...
Дьявол
[quote Hassassin—17.03.2012 18:09]За результатами квали можна зробити наступні висновки:
- Феррарі все ж таки не просто збудували хрінову машину. Вони обісралися! Алонсо того ж і вилетів, що намагався вичавити зі свого червоного відра більше ніж воно здатне видати. Доменікалі з Фраєм повторюють з разу в раз одне і те саме, але результати йдуть тільки вниз. Якби не помилка Кімі, то Масса залишився б за бортом Q2. Скудерію пора перейменовувати на Шапіто - на більше наразі не заслуговують.
Згоден... Шкода Нандо, що йому доводиться чавити зі свого агрегату 101% можливого... Проте вилетів він не через те... Як мені здалося, Алонсо, заходячи на поворот, трохи зачепив траву - тому і крутануло його... Масса... Жах... Його поточний результат - все, що він може...
Hassassin
спробуй тут:
http://www.ex.ua/view/13926673
МН
длбродії..
хто в змозі!(
дайте ссилку, де можна глянути кваліфікацію...(
зжальтесь над чайником, благаю...
Hassassin
В усіх анонсах про Ф1 час вказано київський.
Hassassin
За результатами квали можна зробити наступні висновки:
- Якщо МакЛарен не візьме дубль - це поганий результат для команди в сьогоденних умовах.
- Грожану і Шумахеру буде непросто зійти на подіум. Особливо німцю, якщо W03 все так само зжирає гуму як на тестах в Барселоні. Крім того в гонці використовувати повітровід будуть пілоти рідше, бо він пов'язаний з роботою ДРС. Грожану буде непросто, бо суперники дуже досвідчені та майстерні.
- Бики будуть пихтіти і можливо вони мають якийсь сюрприз (хоча я в нього не надто вірю).
- Дуже інтригуюче виглядає боротьба за спинами чотирьох команд-лідерів. Молоді пілоти Торо Россо, Хюльк, Мальдонадо, Кобаясі та звісно ж Алонсо - рубка буде ще та.
- Цікаво глянути на Кімі, темп машини яскраво свідчить про те, що фінну до снаги зробити прорив а-ля Веббер в Китаї-11.
- Кому потрібні ХРТ крім них самих? Третій рік ходять одним й тим самим зачарованим колом.
- Феррарі все ж таки не просто збудували хрінову машину. Вони обісралися! Алонсо того ж і вилетів, що намагався вичавити зі свого червоного відра більше ніж воно здатне видати. Доменікалі з Фраєм повторюють з разу в раз одне і те саме, але результати йдуть тільки вниз. Якби не помилка Кімі, то Масса залишився б за бортом Q2. Скудерію пора перейменовувати на Шапіто - на більше наразі не заслуговують.
- За лаштунками теж буде весело: повітровід Мерса не подобається Лотусу і Бикам, які розглядають можливість подати офіційний протест на результат німецьких пілотів по завершенні гонки. Перший уїк-енд ще не закінчився, а юридична боротьба уже почалася - welcome to F1!
sashokas7
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
МН
пропустив усю міжсезонку...
пропустив квалу...
дуже не хочеться пропустити гонку.
----
ох і квала (результати).......
окрема подяка ОКРЕМИМ Камандам))
сказати, що я вдоволений - нічого не сказати
сподіваюся, після гп матиму такий саме настрій, як зараз.
-----
мої вітання всім аборигенам і новачкам спільноти!!
радий всіх вас знаву бачити/чути/читати.
що тут сказати... нарешті, дочекалися!))
--
ДЖЕНТЕЛМЄНС!!СТАРТ Ё ЕНЖИН!!(С)))
konstb333
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
valentine2012
шумахер чувствую даст прикурить в этом году всем )
jmen-jmen
Дождались!Она снова с нами Королева автоспорта!Ухх))
CubiQ
Может быть в Монце или Канаде, если дудку не забанят. А так, при прочих равных, я думаю вряд ли.
Дьявол
Паны тупят - у пользователей и авторов лбы трещат...
konstb333
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил