Победа Баттона, титул Феттеля
Дженсон Баттон в упорной борьбе побеждает на Гран При Японии
- 09 октября 2011, 16:37
- |
- 20 октября 2011, 16:01
- 4412
- 8
Старт гонки вийшов як завжди для Японії цікавим - Феттель трошки гірше відреагував на зелені вогні світлофора і в боротьбі з Баттоном змусив англійця виїхати правим боком на траву чим викликав обурення гонщика McLaren. Але якщо пригадати історію гонок і стартів в тому числі в Японії, то ми побачимо, що в такому стилі дуже любив стартувати Шумахер та й деякі інші пілоти, жорстко блокуючи спроби атаки на їх лідерську позицію. Зрештою, стюарти, розглянувши епізод, вирішили ніяк не карати Себастіана.
Льюіс Хемілтон дуже добре зорієнтувався в ситуації і по зовнішньому радіусу проскочив повз напарника. Слід також відзначити Веббера, який вперше за багато гонок не програв жодної позиції на старті. А от Кобаясі відкотився з сьомого на дванадцяте місце. В топ-10 прорвалися обидва пілоти Force India.
Швидкісні повороти траси дозволили Феттелю поступово нарощувати відрив, але шини на тяжких машинах зношувалися дуже швидко. Льюіс Хемілтон першим це відчув на собі, колі його темп впав настільки, що Баттон зумів обійти його вже на восьмому колі. Саме в цей час Льюіс відкрив першу хвилю піт-стопів. Колом пізніше так само відправилися в бокси Феттель і Шумахер, на десятому - Баттон, Алонсо, Веббер, ді Реста і Кобаясі, а Масса на дванадцятому. Внаслідок першої зміни покришок Дженсон і Фернандо опинилися попереду Хемілтона, на позицію якого наступав Феліпе.Ситуація в гонці стабілізувалася аж до часу проведення других піт-стопів. На цей раз першими до власних механіків відправилися Феттель і Веббер (відставання Марка було таким, що команда без втрати часу могла обслужити обох своїх пілотів). Дженсон Баттон, який ще з шістнадцятого кола потрохи відігравав відставання від Себастіана, зупинившись на наступному колі, виїхав попереду німця. По завершенню других пітів Феліпе Масса обійшов Хемілтона, проте їх обох зумів випередити Веббер.
А на двадцять четвертому колі пелотон очолив автомобіль безпеки - під час боротьби Хемілтона з Массою елемент переднього крила Ferrari опинився посередині траси перед Трикутником Касіо, а у сьомому повороті залишилися уламки після боротьби Веббера з Шумахером. Дирекція гонки вирішила не ризикувати життям і здоров'ям маршалів, і випустила на трасу Бернда Майландера.
Цією ситуацією одразу ж скористалися Шумахер, ді Реста, Кобаясі, Баррікелло, Росберг, Труллі, Ліуцци та Д'Амброзио, які поїхали в бокси за новими шинами.
Під час рестарту Дженсон зберіг лідерство і почав поступово відриватися від Феттеля, за п'ять кіл він вигравав 2,5 секунди. Пелотон знову почав розтягуватися, а відставання середняків і аутсайдерів зростати.
М'яка гума на RB7 сьогодні працювала не настільки ефективно, як того хотілося б пілотам, та ще й зношувалася досить швидко. Це змусило Феттеля вже на 34-му колі їхати знову в бокси, але за шинами Medium. Колом пізніше процедуру повторив Веббер, а от Баттон і Алонсо проїхали на три і чотири кола більше. Це дозволило англійцю залишитися лідером, а іспанець зумів випередити Феттеля і стати другим в гонці. Піт-стопи групи лідерів дозволили Міхаелю Шумахеру протягом трьох кіл очолювати гонку, але вже на 42-му колі німець відправився за своїм обов'язковим комплектом жорсткіших шин. Тактика більш пізніх другого і третього піт-стопів дозволила Міхаелю виїхати з боксів між Хемілтоном та Массою на шостому місці. Усі спроби бразильця обігнати свого колишнього напарника були марними.
Дженсон упевнено довів гонку до логічної перемоги, хоча Алонсо за останні п'ять кіл пробував нав'язати боротьбу, та Баттон легко відірвався на передостанньому колі, попутно проїхавши найшвидше коло.
Феттель неодноразово пробував на стартовій прямій використати перевагу, яку надає DRS, але обігнати Алонсо так і не зумів, і вирішив не ризикуючи доїхати на третьому місці, яке все-одно гарантувало йому достроковий титул. В Red Bull вирішили перестрахуватися і «попросили» Веббера не ризикувати і не вести боротьбу із власним напарником. Таким чином місця на подіумі остаточно розподілилися - Баттон переміг, Алонсо другий, Феттель третій і чемпіон сезону.
В боротьбі за очки за спинами лідерів точилася не менш захоплююча боротьба - Ніко Росберг, який через відмову гідравліки в кваліфікації стартував передостаннім на шинах Medium, відмінно скористався ситуацією і провівши решту гонки на м'якій гумі зумів фінішувати десятим, набравши очко.
Серхіо Перес, який мав аналогічні проблеми вчора, вкотре довів, що може бути водночас і швидким, і дуже добре працювати з шинами. Мексиканець, провівши тільки два піт-стопи, фінішував восьмим і набрав такі важливі для себе й команди 4 очка.
Віталій Петров провів рівну упевнену та спокійну гонку також з двома зупинками в боксах і, приїхавши дев'ятим, довів, що сінгапурський провал був все ж таки більшою мірою випадковим.
По завершенні гонки Баттон, який ще до уїк-енду не мав жодних ілюзій щодо боротьби за титул, був дуже задоволений перемогою. Під час процедури зважування англієць обговорив з Себастіаном ситуацію на старті гонки, а вже на прес-конференції привітав німця.
Фернандо традиційно розказав, що команда знаходиться на правильному шляху і він ще не раз сподівається піднятися на подіум цього року, але головне - бути конкурентоспроможним наступного року.
Феттель розповів про проблеми з м'якими шинами і почав дякувати усім, хто став причетним до завоювання другого титулу поспіль: «Не знаю, з чого почати… Фантастичний сезон, і добре, що він ще не завершився… Я просто дуже вдячний усій команді - тут, на трасі, працює чимало наших працівників, але й на базі в Мілтон-Кінс також, причому робота йде протягом усього тижня, а не тільки на вихідних…»
В чемпіонаті продовжується боротьба за друге місце в якій Льюіс Хемілтон має небагато шансів. Напарники по Mercedes GP так само продовжують з'ясовувати хто з них кращий і три очка відставання Шумахеру відіграти цілком до снаги.
В Кубку конструкторів формально ще йде боротьба за перемогу, але реально можна сказати, що тільки Force India та Sauber ще можуть помінятися місцями.
Наступна гонка вже за тиждень відбудеться в Кореї і, сподіваюся, вона буде не менш цікавою за минулорічну.
Гран-прі Японії. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Дж. Баттон |
McLaren |
1:30:53.427 |
3 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 1.160 |
3 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 2.006 |
3 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 8.071 |
3 |
5. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 24.268 |
3 |
6. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 27.120 |
3 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 28.240 |
3 |
8. |
С. Перес |
Sauber |
+ 39.377 |
2 |
9. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 42.607 |
2 |
10. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 44.322 |
3 |
11. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 54.447 |
3 |
12. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 1:02.326 |
3 |
13. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 1:03.705 |
2 |
14. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 1:04.194 |
3 |
15. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1:06.623 |
2 |
16. |
Б. Сенна |
Lotus Renault |
+ 1:12.628 |
2 |
17. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 1:14.191 |
3 |
18. |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
+ 1:27.824 |
3 |
19. |
Я. Труллі |
Team Lotus |
+ 1:36.140 |
3 |
20. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
3 |
21. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
3 |
22. |
Д. Рікьярдо |
HRT |
+ 2 кола |
3 |
23. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 3 кола |
3 |
Найшвидше коло: Дженсон Баттон (McLaren) - 1:36.568 (52-е коло)
Не фінішували:
С. Буемі |
Toro Rosso |
12 коло |
кріплення колеса |
Особистий залік:
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
324 |
2 |
Д.Баттон |
McLaren |
210 |
3 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari |
202 |
4 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
194 |
5 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
178 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari |
90 |
7 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
63 |
8 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
60 |
9 |
В.Петров |
Lotus Renault GP |
36 |
10 |
Н.Хайдфельд |
Lotus Renault GP |
34 |
11 |
А.Сутіл |
Force India |
28 |
12 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
27 |
13 |
П.ді Реста |
Force India |
20 |
14 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
16 |
15 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
13 |
16 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
13 |
17 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
18 |
Б.Сенна |
Lotus Renault GP |
2 |
19 |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
518 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
388 |
3 |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
292 |
4 |
Mercedes GP |
Mercedes |
123 |
5 |
Renault Lotus GP |
Renault |
72 |
6 |
Force India |
Mercedes |
48 |
7 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
40 |
8 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
29 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
5 |
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua