Шахматная партия Дженсона Баттона
Sport.ua рассказывает о второй влажной гонке в истории Хунгароринга + ФОТО
- 01 августа 2011, 13:31
- |
- 01 августа 2011, 13:34
- 3218
- 7
За попередні 25 гонок в Угорщині тільки одного разу - у 2006 році погода була мінливою та вологою, що й допомогло Дженсону Баттону здобути першу в кар'єрі перемогу. Цього року погодні умови були дуже схожими - доволі несподівано після сухою кваліфікації вночі та зранку пішов дощ. Траса так і не встигла просохнути, а тому гонщики, хоч і стартували з місця, змушені були їхати на проміжних шинах.
Себастіан Феттель спокійно зберіг місце на чолі пелотону, так само як і двоє пілотів McLaren. А вже далі було напрочуд цікаво: на виході з першого повороту Ніко Росберг і Міхаель Шумахер дуже вдало змогли розігнатися і випередили червоні машини Алонсо і Масси. Проте радість на командному містку Mercedesтривала недовго, Фернандо Алонсо знадобилося три кола щоб пройти обох німецьких пілотів, так само й Феліпе на третьому колі зумів обійти Міхаеля.
На вологій трасі традиційно добре себе почуває Льюіс Хемілтон. Британець з першого ж кола взявся розхитувати оборону Феттеля і на п'ятому колі, після багатьох безрезультатних спроб на попередніх витках, зумів досягти свого - вийти в лідери. В цей час основна траекторія почала підсихати, що принесло додаткову інтригу - в спробах максимально наблизитися до суперників частина з гонщиків припускалася помилок і вилітала або розверталася на трасі. Цієї долі не оминули обоє пілотів Скудерії, от тільки наслідки були різними: Алонсо проїхав по зоні безпеки, втративши лише одну позицію(Росбергу), а Масса пошкодив під час вильоту заднє крило і пропустив вперед Веббера з Шумахером.
Тим часом гоночне полотно підсохло настільки, що на 11-му колі Веббер, Масса і Петров відкрили першу хвилю піт-стопів, «одягнувши» найм'якіші шини. Приклад одразу наслідували й інші - Баттон на 12-му колі, Хемілтон, Феттель, Алонсо і Росберг на 13-му. Шумахер залишався останнім без зупинки, що дозволило німцеві побути лідером пелотону три чверті кола, після яких і він заїхав в бокси. На сліках почалася зовсім інша їзда - пілоти, намагаючись відірватись від одних та наздогнати інших конкурентів, поперемінно ставили найшвидші кола гонки. Зрештою це призвело до того, що на 14-му колі, скориставшись помилкою Феттеля на виході з першого повороту, на друге місце вийшов Дженсон Баттон, а Марк Веббер за кілька секунд обігнав Алонсо в боротьбі за четверте.
Другий гоночний відрізок проходив більш-менш спокійно: Хемілтон, якому поставили абсолютно нові шини SuperSoft(зекономлені в кваліфікації), з перемінним успіхом, але поступово нарощував відрив від Баттона і Феттеля. Найцікавішою в цей час була боротьба між Массою та Шумахером за сьому позицію. Феліпе наближався до Міхаеля у поворотах, але на розгонах срібний болід німця почував себе відмінно, а сам Шумахер на технічній трасі не залишав жодного шансу бразильцеві, якому навіть DRSна стартовій прямій не допомагав обігнати Mercedes. Зрештою, не витримавши постійної боротьби з досвідченим німцем, Масса відправився в бокси, сподіваючись за рахунок більш раннього піт-стопа обійти Міхаеля.
Другу хвилю візитів до механіків відкрив, як і першу, Веббер на 25-му колі. Зрештою усі гонщики трьох топ-команд протягом цих пітів отримали використані комплекти найм'якішої гуми. Саме в цей час на виїзді з піт-лейн сталася видовищна пожежа - чорно-золотий LotusRenaultНіка Хайдфельда, перегрівшись під час заміни шин, спалахнув вже на виїзді з боксів.
Гонка на сухому асфальті поступово переходила у традиційну для Хунгарорингу тактику доїзду на займаних позиціях, якби не різні тактичні вибори команд. Пілотам Скудерії команда обрала тактику чотирьох піт-стопів, так само вичинили в RedBullз Веббером і McLarenз Хемілтоном. У той час як Баттон і Феттель сподівалися доїхати до фінішу лише з трьома зупинками в боксах.
Дана ситуація призвела до того, що Хемілтон, який доволі упевнено лідирував, змушений був відриватися від напарника і Феттеля, щоб забезпечити собі необхідний гандикап для зайвої зупинки в боксах. Але сталося навпаки - саме Дженсон і Себастіан на більш жорстких шинах Softпочали потрохи наближатися до британця. Саме в цей період гонки і сталися доленосні для визначення переможця події. Над трасою почали капати краплі дощу і Хемілтон, помилившись і розвернувшись на трасі, пропускає Баттона на перше місце. Повертаючись на траекторію, Льюіс небезпечно підрізав Пола ді Ресту, за що пізніше змушений буде зробити штрафний проїзд по піт-лейн.
Дощ в цей час посилився і темп гонщиків поступово став падати, що дозволило Льюісу активно боротися з напарником за лідерство в гонці. 51-е і 52-е кола гонки стають окрасою боротьби пілотів McLarenза лідерство - Хемілтон обходив Баттона в другому повороті, а Дженсон повертав собі позицію за рахунок DRSперед першим. І тут Льюіс зі своїм інженером припускаються фатальної тактичної помилки - на піті механіки ставлять британцю проміжні покришки, розраховуючи на те, що дощ посилиться і решта пілотів змушені будуть також відвідати бокси. Та Небесна канцелярія була іншої думки і дощик так само раптово припинився як і почався до того.
Хемілтон, Веббер, Росберг, Петров, Баррікелло, Сутіл, Мальдонадо, д'Амброзіо, Ліуцци та Ковалайнен, які їхали на проміжній гумі вже за 2-4 кола змушені були ще раз міняти шини на прості сліки.
Таким чином, Дженсон Баттон у відмінному стилі вкотре довів, що є, напевно, найкращим пілотом у постійно змінюваних погодних умовах, вигравши Гран-прі Угорщини. Себастіан Феттель, провівши не дуже яскраву гонку, зумів не просто фінішувати другим, а ще й відірватися в особистому заліку. Фернандо Алонсо доповнив подіум завдяки тому що команда не стала експериментувати зі зміною покришок на дощові, що й стало запорукою успіху.
Короткий аналіз результату команд, чиї гонщики фінішували у топ-10:
McLaren
Дженсон Баттон вкотре довів усім, що зміна погодних умов для нього як партія в шахи, де рівних англійцеві знову не знайшлося. Відмінна тактика трьох піт-стопів проти запланованих чотирьох у Хемілтона спрацювала на 100%, а безпомилкове та акуратне пілотування боліду дозволило не турбуватися про стан гуми наприкінці дистанції. Таким чином англієць прекрасно відсвяткував свою 200-ту гонку та п'яту річницю з моменту своєї першої перемоги в Формулі 1 на цьому самому автодромі!
Сам Дженсон про власну гонку сказав: «Машина відмінно їхала у будь-яких умовах, а наша тактика була правильною. Ми заслужили цю перемогу, а мені було вкрай приємно стояти на подіумі поруч зі своїм гоночним інженером Дейвом Робсоном, який вперше брав участь в цій церемонії… Ми з Льюісом непогано боролися, коли знаходилися на перших двох місцях. Ми їхали на межі і дуже прикро, що у нас не вийшло разом опинитися на подіумі».
Підсумковий результат Хемілтона розчаровувати команду та й самого пілота, навіть враховуючи те, що британець 6 разів опинявся на піт-лейн. Насамперед, Льюіс та його інженер помилилися з тактикою пітів - лідируючи в гонці, варто було дочекатися ходів конкурентів і реагувати на них. Необхідність наростити такий відрив, який дозволить зробити зайвий піт-стоп лягла непосильним тягарем на плечі Хемілтона, а помилка під дощем, зайва зміна гуми і штрафний проїзд повз бокси склали повну картину невдачі британця. За таких обставин четверте місце на фініші має розглядатися як досягнення.
Red Bull
Себастіан Феттель іде у відпустку не просто лідером, а має неймовірних 85 очок переваги над найближчим переслідувачем. Уже цей факт має тішити німця та його вболівальників. Хоча третю гонку поспіль Себ проводить не так яскраво, як того хотілося б, проте дві помилки на вологій трасі коштували йому зовсім небагато - команда за рахунок розумної тактики надолужила програне і він повернувся на подіум (10-й в одинадцяти Гран-прі сезону).
Марк Веббер ще на старті став жертвою парної сторони траси та власних поганих стартів в цьому сезоні, відкотившись з шостого на восьме місце. Намагання відігратися і експеримент з проміжними шинами на 51 колі ні до чого грандіозного не призвели, а помилка на 64-му колі під час проходження колових коштувала австралійцю позиції, яку відіграв у нього Хемілтон. І хоча Марк залишився на другому місці в особистому заліку, легкого життя ні Льюіс, ні Фернандо, які дихають йому в потилицю, не подарують.
Ferrari
Якщо чесно, то Алонсо не повинно було бути на подіумі - та за свою появу на ньому Фернандо має подякувати Льюіса та Марка. Скудерія обрала програшну тактику чотирьох пітів, яка не повинна була принести нічого доброго жодному з пілотів. Проте помилки в станіMcLarenі RedBullдозволили іспанцю вже четверту гонку поспіль фінішувати на подіумі.
Все сказане про Алонсо стосується і Масси з тією різницею, що Фернандо зумів скористатися проблемами інших, а Феліпе - ні. Чергова невиразна гонка відверто другого номера команди вкотре показала на різницю в класі пілотів Скудерії.
Force India
«Я дуже задоволений результатом в такій складній гонці. Я добре стартував і впевнено відчував себе у мінливих умовах. Ми вирішили поставити шини SuperSoftна два середніх гоночних відрізка, а на гумі Softпроїхати заключну частину гонки. На останньому піт-стопі я втратив позицію, хоча зумів повернути собі сьоме місце наприкінці гонки», - до цих слів Пола ді Рести важко щось додати. Грамотна тактика, відсутність помилок і як результат - відмінне сьоме місце шотландця.
А от з Адріаном Сутілем команда перемудрувала, поставивши проміжні шини на 50-му колі, адже вже на 53-му їх довелося міняти на SuperSoft. Наслідком цих кроків стало лише чотирнадцяте місце на фініші.
ToroRosso
Подвійний фініш в очках для цієї команди є великим успіхом, особливо якщо згадати, що Буемі стартував тільки з двадцять третього місця, а фінішував восьмим - прорив гонки! Швейцарець зобов'язаний своєму результату дощовому налаштуванню боліда, зробленому ще в суботу. Пам'ятаючи про штраф у п'ять місць на старті після Нюрбургринга, команда ризикнула поставити на вологу гонку і не прогадала, а сам Себастіан був дуже радий з цього: «Фантастична гонка, одна з кращих в моїй кар'єрі! Стартуючи з останнього ряду, я вже на першому колі випередив чимало машин, і на вологій трасі здійснив ще кілька атак. А коли асфальт підсох, мої налаштування почали працювати менш ефективно - скоро з'явилася недостатня поворотність… Коли дощ відновився, болід поїхав значно краще і я зумів пробитися в першу десятку!».
Хайме Альгерсуарі, фінішувавши десятим після поїздки узбіччям та контакту з Кобаясі, доповнив чудовий результат команди в гонці. Щоправда тепер іспанець знову програє своєму напарнику в особистому заліку, а Даніель Рікьярдо поступово набирається досвіду і питання кого саме замінить в команді наступного року, напевно, залишатиметься відкритим до завершення сезону.
Mercedes
Для команди під керівництвом Росса Брона єдиним позитивом гонки має бути той факт, що LotusRenaultвзагалі залишилися без очок. Якщо Міхаеля Шумахера підвела коробка передач, то Ніко Росберг потрапив в пастку дощу в другій половині гонки, зупинившись для зміни гуми на проміжну, а за чотири кола - для зворотної заміни. В сухому залишку - дев'яте місце замість сьомого, не найкращий результат перед літньою перервою.
Коротким резюме насиченої гонки в передмісті Будапешта можна сказати наступне: хто б не перемагав у одній окремо взятій гонці - Себастіан Феттель від того тільки виграє, адже стратегічно боротися з одним конкурентом завжди важче ніж з кількома. Особливо коли вони відбирають очки один в одного.
Чемпіонат бере паузу на чотири тижні, по завершенні яких на нас очікує фантастична траса в бельгійському Спа-Франкоршам.
Гран-прі Угорщини. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Дж. Баттон |
McLaren |
1:43:42.337 |
3 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 3.588 |
3 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 19.819 |
4 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 48.338 |
6 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 49.742 |
5 |
6. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:23.176 |
4 |
7. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
8. |
С. Буемі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
9. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1 коло |
4 |
10. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
11. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 1 коло |
3 |
12. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 1 коло |
4 |
13. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 2 кола |
5 |
14. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 2 кола |
4 |
15. |
С. Перес |
Sauber |
+ 2 кола |
4 |
16. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 2 кола |
5 |
17. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 4 кола |
3 |
18. |
Д. Рікьярдо |
HRT |
+ 4 кола |
3 |
19. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 5 кіл |
4 |
20. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 5 кіл |
5 |
Найшвидше коло: Феліпе Масса (Ferrari) - 1:23.415 (61-те коло)
Не фінішували:
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
56 коло |
витік з системи охолодження |
М. Шумахер |
Mercedes |
27 коло |
коробка передач |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
24 коло |
пожежа |
Я. Труллі |
Team Lotus |
18 коло |
витік з системи охолодження |
Особистий залік:
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
234 |
2 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
149 |
3 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
146 |
4 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari |
145 |
5 |
Д.Баттон |
McLaren |
134 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari |
70 |
7 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
48 |
8 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
34 |
9 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
32 |
10 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
32 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
27 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
18 |
13 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
12 |
14 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
10 |
15 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
8 |
16 |
П.ді Реста |
Force India |
8 |
17 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
383 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
280 |
3 |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
215 |
4 |
Mercedes GP |
Mercedes |
80 |
5 |
Renault Lotus GP |
Renault |
66 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
35 |
7 |
Force India |
Mercedes |
26 |
8 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
22 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua