Победа на юбилей
Sport.ua анализирует этап Гран-при Великобритании Формулы-1
- 11 июля 2011, 09:43
- |
- 11 июля 2011, 09:57
- 3611
- 13
Шістдесят років тому вперше в історії команди, пілот Ferrari аргентинець Хосе-Хройлан Гонсалез виграв Гран-прі. Це був Гран-прі Великобританії - так само перемогу сьогодні через шість десятиліть потому здобув гонщик Скудерії - Фернандо Алонсо, який перед стартом гонки проїхав коло на історичному боліді - Ferrari 375.
Цьогорічна гонка у Сільверстоуні мала чимало підводних течій, пов'язаних зі зміною регламенту на «видувні дифузори», які, як з'ясувалося, команди використовують раніше ніж більшості з нас здавалося.
Погода на Туманному Альбіоні відіграла вкрай важливу роль в суботу під час кваліфікації, дозволивши Red Bull окупувати перший ряд стартового поля, а Ferrari - другий. Суперечки довкола змін до регламенту тривали навіть у неділю зранку, але прийти до спільного рішення команди не змогли. Міжнародна автомобільна федерація була готова повернутися вже в Німеччині до регламенту, який діяв на Гран-прі Європи у Валенсії, але дві команди - Ferrari і Sauber - були проти. Однак після гонки їх позиції змінилися, і це зважаючи на відмінний для Скудерії результат.
Пресингуючи британця, Феттель так і не зміг випередити Хемілтона, вирушивши в бокси колом раніше Льюіса. Саме й дозволило пілоту Red Bull опинитися попереду і спробувати наздогнати Алонсо, який уже був доволі далеко. Стратегічна боротьба в боксах під час останньої хвилі зупинок не принесла змін, окрім однієї - Баттону не закріпили переднє праве колесо і англієць ще на виїзді з піт-лейн змушений був зупинити машину.
Підсумовуючи етап, варто зазначити, що Red Bull все ще залишається дуже сильним і перемога Алонсо стала реальною великою мірою завдяки проблемі Феттеля під час свого другого піт-стопу. А відтак розраховувати на те, що «енергетики» будуть опускатися нижче в боротьбі за подіум - не варто.
McLaren так і не змогли поборотися за перемогу, хоча подіум був достоту реальним, якби не проблеми з кріпленням у Баттона і паливом у Хемілтона. Темп Дженсона дозволяв боротися з Веббером, а зважаючи на фініш австралійця, з Феттелем також.
Варто відзначити також відмінну гонку у виконанні Серхіо Переса та Хайме Альгерсуарі. Іспанець втретє поспіль зумів піднятися в залікову зону, стартуючи в хвості пелотону - воістину для Toro Rosso кваліфікації все менше мають значення, бо вдала стратегія компенсує суботні втрати. Ну а мексиканець провів дуже зрілу гонку, не ризикуючи надмірно, але за рахунок прекрасної стабільності і тактики двох піт-стопів фінішував на прекрасному, як для Sauber, сьомому місці.
В особистому заліку Себастіан Феттель зміцнив своє лідерство і тільки диво або форс-мажор завадить молодому німцю стати дворазовим чемпіоном вже цього року. Помилка механіків відкинула Баттона з другого на п'яте місце, яке він ділить із власним напарником.
Фернандо Алонсо хоч і вийшов на третє місце - шансів виграти титул має не більше ніж Веббер або хтось із пілотів McLaren. Але жодним чином нам не слід забувати що сезон довгий і на нас чекає ще десять гонок, в яких багато що може змінитися.
За два тижні на Гран-прі Німеччині регламент буде такий самий який діяв у Валенсії. Іншими словами підрізати крила Red Bull відтепер зможе команда тільки сама собі, а от Ferrari якщо зможе і надалі прогресувати ще побореться з McLaren за друге місце в Кубку конструкторів.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран-прі Великобританії. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
1:28:41.196 |
3 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 16.511 |
3 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 16.947 |
3 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 28.986 |
3 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 29.010 |
3 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:00.665 |
2 |
7. |
С. Перес |
Sauber |
+ 1:05.590 |
2 |
8. |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
+ 1:15.255 |
2 |
9. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1:17.912 |
3 |
10. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 1:19.108 |
2 |
11. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1:19.712 |
3 |
12. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 1:20.681 |
2 |
13. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
15. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
16. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
2 |
17. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
2 |
18. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 2 кола |
2 |
19. |
Д. Рікьярдо |
HRT |
+ 3 кола |
2 |
Найшвидше коло: Фернандо Алонсо (Ferrari) - 1:34.908 (41-е коло, 223.454 км/год)
Не фінішували:
Дж. Баттон |
McLaren |
40 коло |
кріплення колеса |
С. Буемі |
Toro Rosso |
25 коло |
прокол колеса |
К. Кобаясі |
Sauber |
23 коло |
двигун |
Я. Труллі |
Team Lotus |
10 коло |
витік мастила |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
2 коло |
коробка передач |
Особистий залік:
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
204 |
2 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
124 |
3 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari Marlboro |
112 |
4 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
109 |
5 |
Д.Баттон |
McLaren |
109 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari Marlboro |
52 |
7 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
40 |
8 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
34 |
9 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
31 |
10 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
28 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
25 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
10 |
13 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
9 |
14 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
8 |
15 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
16 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
17 |
П.ді Реста |
Force India |
2 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
328 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
218 |
3 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari |
164 |
4 |
Mercedes GP |
Mercedes |
68 |
5 |
Renault Lotus GP |
Renault |
65 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
33 |
7 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
17 |
8 |
Force India |
Mercedes |
12 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |