Победа на юбилей
Sport.ua анализирует этап Гран-при Великобритании Формулы-1
Шістдесят років тому вперше в історії команди, пілот Ferrari аргентинець Хосе-Хройлан Гонсалез виграв Гран-прі. Це був Гран-прі Великобританії – так само перемогу сьогодні через шість десятиліть потому здобув гонщик Скудерії – Фернандо Алонсо, який перед стартом гонки проїхав коло на історичному боліді – Ferrari 375.
Цьогорічна гонка у Сільверстоуні мала чимало підводних течій, пов’язаних зі зміною регламенту на «видувні дифузори», які, як з’ясувалося, команди використовують раніше ніж більшості з нас здавалося.
Погода на Туманному Альбіоні відіграла вкрай важливу роль в суботу під час кваліфікації, дозволивши Red Bull окупувати перший ряд стартового поля, а Ferrari – другий. Суперечки довкола змін до регламенту тривали навіть у неділю зранку, але прийти до спільного рішення команди не змогли. Міжнародна автомобільна федерація була готова повернутися вже в Німеччині до регламенту, який діяв на Гран-прі Європи у Валенсії, але дві команди – Ferrari і Sauber – були проти. Однак після гонки їх позиції змінилися, і це зважаючи на відмінний для Скудерії результат.
Зрештою результати переговорів ніяк не могли вплинути на гонку в Сільверстоуні. За годину до старту дощ добре полив асфальт і це змусило усіх пілотів стартувати на «проміжних» дощових шинах. Як тільки згасли червоні вогні світлофора, Феттель перед першим поворотом зумів очолити пелотон. Алонсо спробував пресингувати Веббера, але австралієць зумів залишитися другим. В цей самий час за спиною лідерів найцікавіше відбулося з Хемілтоном, який проскочив на шосте місце, а Шумахер піднявся з тринадцятого на десяте. Уже на другому колі Льюіс обігнав напарника по McLaren і вирушив навздогін Ferrari i Red Bull.
Звісно що за таких умов траса підсихала, але ніхто з пілотів не наважувався переходити на сліки – навіть переговори Шумахера з власним гоночним інженером, під час яких німець прогнозував швидкий перехід на сухі шини, не спонукали жодного з гонщиків ризикувати міняти покришки, а самі радіопереговори виглядали блефом, який в Британії використовували й інші команди. Зрештою так сталося, що саме семиразовий чемпіон відкрив хвилю переходів на м’які шини – намагаючись обігнати Кобаясі, німець зачепив болід Sauber, розвернув японця, зламав своє переднє крило та відправився в бокси для зміни шин і крила. Виїхавши з боксів, Міхаель одразу почав встановлювати найшвидші кола, продемонструвавши перевагу м’яких сліків над дощовими проміжними покришками. Решта пілотів відправилися в бокси міняти власні шини. В цей час стюарти «нагородили» Шумахера десяти секундним штрафом, який трохи пізніше змушений був відбувати і Кобаясі за небезпечний виїзд з боксів під час першої хвилі зупинок. Суворість покарання пояснюється насамперед тим, що проїзд по піт-лейн в сучасному Сільверстоуні є доволі швидким, і гонщики небагато втратили б у разі такого штрафу.
На сліках гонщики McLaren Баттон і Хемілтон зуміли обігнати обох пілотів Ferrari в боротьбі за п’яте і третє місця відповідно. Для Red Bull на той момент усе складалося якнайкраще – Феттель лідирував, а Веббер надійно прикривав тили чемпіону. Проте, напередодні другої хвилі зупинок в боксах Фернандо Алонсо, використавши можливості DRS, повернув власну позицію, обійшовши Льюіса.
Саме другі піт-стопи і стали великою мірою визначальними в гонці. На 27-му колі Веббер, Баттон і Масса поїхали на власні другі візити в бокси, а вже наступного кола туди відправилися Феттель і Алонсо. Проблеми з заднім лівим колесом коштували німцеві одразу двох позицій – Фернандо очолив гонку, Льюіс їхав другим і відставав від іспанця.
Пресингуючи британця, Феттель так і не зміг випередити Хемілтона, вирушивши в бокси колом раніше Льюіса. Саме й дозволило пілоту Red Bull опинитися попереду і спробувати наздогнати Алонсо, який уже був доволі далеко. Стратегічна боротьба в боксах під час останньої хвилі зупинок не принесла змін, окрім однієї – Баттону не закріпили переднє праве колесо і англієць ще на виїзді з піт-лейн змушений був зупинити машину.
Алонсо спокійно довів гонку до перемоги, а от у боротьбі за решту місць на подіуму розвернулася справжня гостра боротьба. Команда повідомила Хемілтону, що той має перейти на економний режим, інакше палива в його баках до фінішу не вистачить – дорога до другого місця для Феттеля буда відкрита. Проблемами Льюіса неодмінно прагнули скористатися Веббер і Масса. Австралієць не просто пройшов Хемілтона, а ще й наздогнав Феттеля і намагався пройти напарника на останніх колах дистанції. Саме в цей час босс команди, Крістіан Хорнер, намагався втихомирити Марка і довести необхідність фінішувати обома болідами на тих позиціях, які вони займали. Марк скоритися не захотів, але до контактної боротьби не дійшов, завершивши гонку на останній сходинці подіуму.
Масса, натхненний нестачею пального у Хемілтона, кинувся в атаку і майже пройшов британця – однак «майже», як відомо не значить нічого – на останньому колі бразилець на мить пройшов Льюіса зовнішньою траекторією, але британець контратакував і в жорсткій контактній боротьбі зумів фінішувати четвертим.
Підсумовуючи етап, варто зазначити, що Red Bull все ще залишається дуже сильним і перемога Алонсо стала реальною великою мірою завдяки проблемі Феттеля під час свого другого піт-стопу. А відтак розраховувати на те, що «енергетики» будуть опускатися нижче в боротьбі за подіум – не варто.
Ferrari, в кращих традиціях часів Росса Брона, Жана Тодта і одного німецького пілота, відмінно скористалася ситуацією й здобула дебютну перемогу цього сезону. За таких обставин та ще й в умовах неясності технічного регламенту Скудерія претендуватиме іще не на одну перемогу в сезоні.
McLaren так і не змогли поборотися за перемогу, хоча подіум був достоту реальним, якби не проблеми з кріпленням у Баттона і паливом у Хемілтона. Темп Дженсона дозволяв боротися з Веббером, а зважаючи на фініш австралійця, з Феттелем також.
Як ми й прогнозували в анонсі Mercedes зумів обійти Lotus Renault в Кубку конструкторів завдяки спокійній та розміреній гонці Росберга та агресивній поведінці Шумахера – обоє пілотів сумарно принесли 10 очок проти чотирьох у французько-англійської команди, які зумів заробити Нік Хайдфельд. Після гонки склалося враження, що від заборони «гарячого вихлопу» найбільше програли боліди Lotus Renault і McLaren.
Варто відзначити також відмінну гонку у виконанні Серхіо Переса та Хайме Альгерсуарі. Іспанець втретє поспіль зумів піднятися в залікову зону, стартуючи в хвості пелотону – воістину для Toro Rosso кваліфікації все менше мають значення, бо вдала стратегія компенсує суботні втрати. Ну а мексиканець провів дуже зрілу гонку, не ризикуючи надмірно, але за рахунок прекрасної стабільності і тактики двох піт-стопів фінішував на прекрасному, як для Sauber, сьомому місці.
В особистому заліку Себастіан Феттель зміцнив своє лідерство і тільки диво або форс-мажор завадить молодому німцю стати дворазовим чемпіоном вже цього року. Помилка механіків відкинула Баттона з другого на п’яте місце, яке він ділить із власним напарником.
Фернандо Алонсо хоч і вийшов на третє місце – шансів виграти титул має не більше ніж Веббер або хтось із пілотів McLaren. Але жодним чином нам не слід забувати що сезон довгий і на нас чекає ще десять гонок, в яких багато що може змінитися.
За два тижні на Гран-прі Німеччині регламент буде такий самий який діяв у Валенсії. Іншими словами підрізати крила Red Bull відтепер зможе команда тільки сама собі, а от Ferrari якщо зможе і надалі прогресувати ще побореться з McLaren за друге місце в Кубку конструкторів.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран-прі Великобританії. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
1:28:41.196 |
3 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 16.511 |
3 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 16.947 |
3 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 28.986 |
3 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 29.010 |
3 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:00.665 |
2 |
7. |
С. Перес |
Sauber |
+ 1:05.590 |
2 |
8. |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
+ 1:15.255 |
2 |
9. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1:17.912 |
3 |
10. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 1:19.108 |
2 |
11. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1:19.712 |
3 |
12. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 1:20.681 |
2 |
13. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
15. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
16. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
2 |
17. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
2 |
18. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 2 кола |
2 |
19. |
Д. Рікьярдо |
HRT |
+ 3 кола |
2 |
Найшвидше коло: Фернандо Алонсо (Ferrari) - 1:34.908 (41-е коло, 223.454 км/год)
Не фінішували:
Дж. Баттон |
McLaren |
40 коло |
кріплення колеса |
С. Буемі |
Toro Rosso |
25 коло |
прокол колеса |
К. Кобаясі |
Sauber |
23 коло |
двигун |
Я. Труллі |
Team Lotus |
10 коло |
витік мастила |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
2 коло |
коробка передач |
Особистий залік:
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
204 |
2 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
124 |
3 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari Marlboro |
112 |
4 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
109 |
5 |
Д.Баттон |
McLaren |
109 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari Marlboro |
52 |
7 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
40 |
8 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
34 |
9 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
31 |
10 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
28 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
25 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
10 |
13 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
9 |
14 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
8 |
15 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
16 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
17 |
П.ді Реста |
Force India |
2 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
328 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
218 |
3 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari |
164 |
4 |
Mercedes GP |
Mercedes |
68 |
5 |
Renault Lotus GP |
Renault |
65 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
33 |
7 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
17 |
8 |
Force India |
Mercedes |
12 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
В мадридском «Реале» отличные отзывы об украинце
«Канониры» одержали победу со счетом 3:0
та ну, навряд в монако за ті 6 кіл ще щось змінилось би.
хахаха, 100%
Щодо Алонсо - склалось враження, що йому доля повернула боржок за Монако, де Феттелю пощастило з червоними прапорами та можливістю поміняти шини.
Масса ніколи не був справжнім топом - навіть коли він боровся за титул у 2008 - це була якась параолімпіада, не хто кращий, а хто більше налажає, той і програє. Хем в ту гру грав дуже добре, але йому пощастило тоді більше.
Баттон звісно програє у швидкості напарнику, але своєю головою тримається на тому ж рівні, що й гарячковий Хем, який спочатку робить, а потім думає.
2. мерседесам і надалі нічого не світить. шкода.
не можу погодитись. хемілтон швидший, але не розумніший. власне, загальний рівень на трасі показує кількість очок. при тому, баттона вчора випустили на трьох колесах, а хемілтон за всі свої (і не лише свої) вильоти має дякувати лише собі.
щодо роботи в боксах і преференцій команди, то, звісно, не хочеться спекулювати, але мені здається, що перше за баттоном, а друге однозначно за хемом.
Алонсо - просто лучший на данном Гран-при, Масса ему и в подметки не годится
Феттель - выжал максимум из того, что имелось
Уэббер - заложник ситуации, второй номер, но таковым он сам себя ранее сделал
Хэмилтон - тоже молодец, правда, команда чуть подвела
Масса - тряпка а не гонщик! Блин, прошел Хэма, так тормози до упора, лишь бы закрыть ближний радиус... Тогда Хэм тупо врезался бы в него, сам пострадал бы от своего переднего антикрыла, а Масса мог бы доехать четвертым... Но Масса - не пилот, а баба...
Баттон - мда, из-за ошибки механика и человека с леденцом в том числе - остался ни с чем... А теоретически выезжал перед Уэбом...
А вообще-то дивно смотреть, насколько разного уровня пилоты собраны в командах... Фет гораздо лучше Уэба, Хэм явно превосходит Батта, а Алонсо и Масса - об этом уже сказал раньше...
http://auto.sport.ua/news/131108
Спонсорський контракт з Філіп Морріс там дуже немаленький.