Чотиритижнева пауза в Формулі 1 встигла промайнути так швидко, немов гоночні машини проїжджають повз трибуни з глядачами, і ось уже знову двадцять машин викочуються з боксів аби з’ясувати яка ж із них є найшвидшою після Mercedes. Та поки Берні Екклстоун успішно для себе залагоджував проблеми з німецькою Фемідою команди встигли і на обов’язкові двотижневі канікули сходити, і продовжили працювати над своїми гоночними проектами як цього, так уже й наступного років.
Волею календаря вже традиційно літня перерва починається після уїк-енду на повільній трасі, а відновлення сезону відбувається на ультра-швидкісній. Такий контраст міг би не подобатися інженерам, якби між етапами не було довгої паузи, та в нинішніх умовах приїзд в Спа – одна з найбільш очікуваних подій сезону для більшості гонщиків. 70% кола в режимі газ в підлогу, друга в календарі за середньою швидкістю кола (обидва показники поступаються лише Монці), третя за максимальною швидкістю (після Монци та Монреаля), лише 14% часу проходження кола припадає на гальмування, а ще перепад висот, довге кільце на різних частинах якого погода може суттєво відрізнятися і неповторні Eau Rouge, Raidillon, Blanchimont – все це захоплює настільки, що очі пілотів загоряються вмить коли мова заходить про цю бельгійську трасу.
Бельгійська траса вкрай вимоглива до двигунів і симетрично невибаглива коли мова йде про аеродинаміку машини – команди налаштовують свої автомобілі на низький рівень притискної сили, причому під час уїк-енду налаштування поступово змінюються, адже крім високої швидкості на прямих машинам потрібна стабільність в поворотах другого сектору траси. Та й погода завжди готова внести свої корективи у хід етапу – цього разу в Спа має бути хмарно протягом усіх трьох днів. Принаймні перша практика пройшла саме за таких умов. Крім того високою залишається імовірність дощу під час кваліфікації, а в день гонки погода обіцяє бути перемінною, що обов’язково будуть враховувати команди при плануванні гоночної стратегії. Температура ж повітря протягом уїк-енду буде більш-менш стабільною й коливатиметься в межах +17 +19 С. Зрештою такі умови бельгійського етапу для Формули 1 є звичними.
Швидкісні повороти траси сильно навантажують гуму, проте в Pirelli вирішили ризикнути й відмовитися від гуми Hard. Натомість італійці привезли до Спа свій проміжний варіант шин – Medium і Soft, від яких в компанії очікують підвищення рівня тактичної боротьби між командами: «Ключову роль відіграє здатність гуми легко адаптуватися та стабільно працювати в широкому діапазоні особливостей траси та погодних умов. Попри високе навантаження на шини та деградацію гуми, ми вперше з 2011 року обрали Soft і Medium, при цьому більш м’яка суміш кращою буде в кваліфікації, адже дозволяє відіграти чимало часу. Тим паче на такому довгому колі. Крім цього це значить, що стратегія відіграватиме важливу роль – в залежності від вибору шин можна втратити або відіграти значно більше часу, ніж на будь-якій іншій трасі. Тож це буде одна з гонок, де є шанс пробитися з останніх рядів у лідери, тому гонка завжди виходить украй цікавою» – так прокоментував прийдешній етап керівник Pirelli Motorsport Пол Хембрі.
Букмекерські лінії вже давно набули звичного вигляду з двома одвічними фаворитами, де шанси Хемілтона щоразу оцінюються вище, в тому числі й у боротьбі за титул, де попри лідерство Росберга шанси британця котуються як 1,83; а німця – 2,00. Що ж до уїк-енду в Спа, то і тут картина більш ніж знайома – на переможця кваліфікації лінія має наступний вигляд: Хемілтон – 1,73; Росберг – 2,37; Боттас – 15,00; Масса – 21,00; Ріккардо – 26,00; Феттель – 34,00; Алонсо – 41,00. Певні зміни в котуваннях можна побачити при перегляді коефіцієнтів на переможця Гран Прі: Хемілтон – 1,91; Росберг – 2,62; Боттас і Ріккардо – 17,00; Алонсо – 23,00; Феттель – 26,00; Масса – 34,00.
В цілому від клієнтів Renault і Ferrari ніхто не очікує дива, прекрасно розуміючи, що в Спа мотори відіграють головну роль, а отже й фаворитами за місця на подіумі (звісно крім Хемілтона з Росбергом) є пілоти Williams, хоча не можна виключати і варіанту за якого зможуть потішити своїх уболівальників і Force India, машини якої традиційно добре виглядають саме на найшвидших трасах чемпіонату. І все ж таки особливу увагу до себе обов’язково притягатимуть пілоти Red Bull і Ferrari – по-перше, через внутрішньокомандні дуелі, результати яких у першій частині сезону викликали чимале здивування; по-друге, саме Ряйкконен серед нинішнього покоління пілотів є найуспішнішим в Спа гонщиком (фін чотири рази тут тріумфував), тож і команда, і вболівальники сподіваються з відновленням чемпіонату побачити справжнього Кімі, а не його клона, який не надто успішно провів перші 11 етапів.
Серед усіх команд пелотону розцінювати шанси McLaren мабуть найскладніше, адже Ерік Бульє відкрито говорить, що МР4-29 став лабораторією для перевірки ідей на сезон 2015. При цьому колектив з Уокінга в Бельгію привіз технічні новинки для машини і планує ще хвилю оновлень перед Сінгапуром. Цілком очевидно, що і в Спа, і за два тижні в Монці головним козирем британців є двигун, проте це навряд чи допоможе в боротьбі з Mercedes та Williams, а от з гонщиками Force India у Баттона з Магнусеном може вийти цікаве протистояння.
В стані ж аутсайдерів з Caterham та Marussia перед початком етапу відбуваються не менш цікаві речі – триразовий переможець марафону Ле-Ман Андре Лоттерер замінить Камуі Кобаясі В той самий час в стані їх суперників відбуваються не менш цікаві кадрові рухи – Макс Чілтон мав поступитися місцем Алексу Россі (також лише на один уїк-енд), проте вже під час першої практики команда сповістила, що Чілтон проведе решту етапу в ролі основного пілота.
Зрештою коли мова заходить про бельгійський етап можна майже безпомилково сказати, що нас очікуватиме 44 кола гоночного задоволення, тим паче, що боротьба між Росбергом і Хемілтоном продовжується!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран-прі Бельгії, Спа-Франкоршан, 22 серпня – 24 серпня, п’ятниця – неділя
Довжина кола
Кіл в гонці
Дистанція
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
7,004 км
44
308,052 км
кваліфікація: 1’45.778 (2010, Марк Веббер)
гонка: 1’47.930 (2008, Кімі Ряйкконен)
Перша практика 11:00 – п’ятниця 22 серпня
Друга практика 15:00 – п’ятниця 22 серпня
Третя практика 12:00 – субота 23 серпня
Кваліфікація 15:00 – субота 23 серпня
Гонка 15:00 – неділя 24 серпня (трансляція на каналі МЕГА)
"Букмекерські лінії вже давно набули звичного вигляду з двома одвічними фаворитами, де шанси Хемілтона щоразу оцінюються вище, в тому числі й у боротьбі за титул"
-------------------------
цікаво, а коли перед останньою гонкою росберг буде попереду на 49 очок, вони й тоді свої коефіціенти не змінять?
доречі, вони часом не англійці ті букмекери? звідки ти цифри береш?
а наш чорненький геній кваліфікацій знову в прольотє
-------------------------
цікаво, а коли перед останньою гонкою росберг буде попереду на 49 очок, вони й тоді свої коефіціенти не змінять?
доречі, вони часом не англійці ті букмекери? звідки ти цифри береш?
а наш чорненький геній кваліфікацій знову в прольотє