Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

11 мая 2014, 15:00
Трансляция
Формула 1
Гран-при Испании 2014. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Обновлено 08 мая 2014, 19:48
4173
5

Европейское открытие сезона

Предстоящий Гран-при Испании начинает серию уик-эндов в Старом Свете

| Обновлено 08 мая 2014, 19:48
4173
5
Европейское открытие сезона
Два з половиною тижні, що розділили завершення азійського прологу чемпіонату та повернення до Європи, дозволили командам серйозно попрацювати над модернізацією техніки, тож під час іспанського Гран-прі ми станемо свідками першої суттєвої хвилі «озброєння». Зокрема, чинний чемпіон отримає нове шасі, хоча в Red Bull при цьому стверджують, що така заміна є плановою і Ріккардо отримає нове в Сільверстоуні. У Себастіана новим буде навіть взуття – пара відтепер стане легшою на… 50 г.
 
Звісно, що команди традиційно не поспішають розкривати власні карти до початку перших практичних заїздів, обмежуючись загальними фразами про «ґрунтовну роботу на базі з удосконалення машини». Зі стану McLaren, наприклад, Ерік Бульє розповів, що «за останні кілька тижнів ми зібрали багато корисної інформації, і хоча не всі заходи, вжиті нами, буде видно в Барселоні, саме вони стануть відправною точкою для прогресу». Традиційні слова, за якими стоїть з одного боку щира правда, бо команди дійсно весь цей час працювали над підвищенням ефективності своїх машин, а з іншого – навіть така робота не гарантує наближення до конкурентів, які могли попрацювати ще краще.

 
До слова, в Mercedes головними конкурентами на уїк-енд вважають не Red Bull, яка займає друге місце в Кубку конструкторів, а Ferrari. Тото Вольфф це мотивує тим, що крім самих «срібних стріл» італійці єдині, хто самостійно будують і шасі, і двигун, а, отже, в сучасних умовах їхній потенціал має спрацювати на практиці й уже в Барселоні від Скудерії очікують посилення позицій. Звісно, в Mercedes не забувають і про «енергетиків», а тому дуже обережно оцінюють власні шанси на успіх в той час, як експерти майже не сумніваються в тому, хто саме тріумфуватиме на іспанській трасі.
 
Барселонська траса вже давно має усталений імідж формульного еталону: тут є швидкісні, затяжні, повільні повороти, довга пряма, що вимагає серйозної потужності від мотора, тож всі ці компоненти вказують на те, що конкурентоздатна і швидка тут машина має бути швидкою й на інших трасах. От тільки зовсім нещодавно, у 2012-му свою першу і (поки що?) єдину перемогу тут здобув Мальдонадо – більше венесуелець в тому сезоні не претендував ні на перемоги, ні навіть на подіуми. Тож навіть до таких міркувань варто ставитися досить обережно з одного боку, а з іншого – якщо переможе болід, який цього року вже тріумфував, то це стане зайвим підтвердженням еталонності каталонського кільця. До речі, навіть попри дві зони DRS, обганяти тут буде вкрай непросто, бо, по суті, траса пропонує лише одну залізобетонну можливість – на довгій головній прямій.
 
Для доволі абразивного іспанського асфальту Pirelli вирішила обійтися без ризиків для власної репутації, тож вибір комплектів шин став уже традиційно консервативним. Цього разу це Hard і Medium.
 
 
З огляду на добре відому універсальність каталонського кільця коментарі керівника Pirelli Motorsport були відповідними: «Зазвичай кажуть, що етап в Барселоні дає розуміння стосовно форми команд в поточному сезоні, бо якщо машина є швидкою на іспанській трасі, то вона буде ефективною й на інших. Те ж саме можна сказати й про шини, адже Барселона – одна з тих трас, де гума навантажується по максимуму. В затяжних і швидких віражах, таких як третій, шини серйозно навантажують, в результаті рівень деградації дуже високий. Асфальтове покриття досить абразивне, температура може бути високою, а це також збільшить навантаження на гуму. Минулого року в Іспанії ми бачили до чотирьох піт-стопів, проте після змін, котрі були зроблені цьогоріч, ми сподіваємося, що пілоти провідних команд обмежаться трьома візитами в бокси». Зі слів Хембрі можна одразу зробити висновок, що з одного боку можна чекати досить цікавої тактичної розв’язки з різною кількістю піт-стопів, адже не всі пілоти захочуть заїжджати в бокси тричі, з іншого - якщо по справжньому високої температури під час гонки не буде, то не виключено, що й до трьох піт-стопів справа не дійде – все ж таки в Іспанії буде пара найжорсткіших комплектів.

 
Погода на три дні обіцяє бути сприятливою для гонщиків і команд – сонце у п’ятницю й неділю та невисока хмарність в суботу навряд чи зіпсують колективам обкатку новинок, перевірку перспективних рішень й остаточне визначення з тим, які новинки залишати, а які прибирати. Температура ж повітря коливатиметься в межах +21-24 0С – прекрасні умови для гонок.
 
Хоча всі команди приїхали до Барселони у всеозброєнні, та фаворитами все одно залишаються пілоти Mercedes. Причому їхня перевага, на думку букмекерів, буде суттєвою, адже лінії вказують на це більш ніж однозначно. Коефіцієнти по кваліфікації не вирізняються оригінальністю: Хемілтон – 1,40; Росберг – 3,25; прірва, після якої ми бачимо дует з Red Bull Феттель і Ріккардо – по 17,00; знову прірва і Алонсо з 34,00.
 
На переможця гонки принципово все так само: Хемілтон – 1,61; Росберг – 3,50; а далі якісний стрибок у Алонсо – 15,00; і знайомі вже цифри для Ріккардо з Феттелем – 17,00. Іншими словами, якщо довіряти букмекерам, то на подіумі не варто чекати когось, хто не входить до вищезазначеного квінтету, але реалії перегонів такі, що далеко не завжди букмекерські коефіцієнти стають істинним мірилом того, що відбувається на трасі, тож якщо на подіумі ми побачимо, наприклад, Хюлькенберга, то хіба ж це когось здивує, особливо якщо пригадати, в якій формі перебуває Force India?

 
Попри те, що робити прогнози в Формулі 1 справа зовсім невдячна, та гадаємо, що мінімальні шанси нав’язати боротьбу Mercedes є тільки у тому випадку, якщо щось піде не так або на трасі з’явиться машина безпеки. Значно цікавіше буде побачити очну дуель Хемілтона з Росбергом, адже у випадку перемоги британця саме він очолить особистий залік чемпіонату, тож Ніко є за що боротися. Так само цікавим обіцяє стати третій раунд протистояння між напарниками по Red Bull, а якщо Феттель знову дізнається, що Даніель швидший, то це буде ще цікавіше!
 


В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Іспанії, Барселона, 9-11 травня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4,655 км

66

307,104 км

кваліфікація: 1'19.995 (2010, Марк Веббер)

гонка: 1'21.670 (2008, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 9 травня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 9 травня

Третя практика 12:00 – субота 10 травня

Кваліфікація 15:00 – субота 10 травня

Гонка 15:00 – неділя 11 травня (пряма трансляція на каналі МЕГА)

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 5
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
фотка стара, проте та конфігурація останнього повороту була кращою...
Дьявол
панорамная фотка трассы - это старая конфигурация... А если по итогам, то, без аварий, будет: 1. Хэм, 2. Рос, 3. Ало/Рик/Фет.
VLADLeoN
Не думаю что расстановка сил сильно изменится
Может быть РБ(Ньюи) сможет навязать борьбу Мерсам.