Формула 1: итоги сезона
Sport.ua подводит итоги чемпионата для шести коллективов из нижней части командного зачета
- 05 декабря 2016, 08:23
- |
- 05 декабря 2016, 08:36
- 1348
- 0
Грудень - добрий час щоб з холодною головою проаналізувати найважливіші моменти та події по-справжньому фантастичного чемпіонату 2016-го року. Чемпіонату рекордно довгого - вперше в історії Формули 1 сезон складався з 21 етапу, чемпіонату в якому яскраво засяяла зірка Ферстаппена та дуже несподівано проявила себе команда-дебютант Хаас. Ну і зрештою сезон, що став тріумфом для Ніко Росберга, який 11 років своєї формульної кар'єри важко працював ідучи назустріч своїй дитячій мрії - повторити досягнення батька і стати чемпіоном. І звісно ж чемпіонат прощань, адже з Формулою 1 попрощалися її старожили Феліпе Масса, Дженсон Баттон і вкрай несподівано для всіх, включно з власною командою - 33-й чемпіон Ніко Росберг!
Manor Racing MRT
|
Очки |
Місце |
Позиція у кваліфікації |
Рахунок у кваліфікації |
Найкращий фініш |
|
найкраща |
середня |
|||||
2015 |
0 |
10 |
18 |
|
|
12 |
2016 |
1 |
11 |
12 |
10 |
||
Паскаль Верляйн |
1 |
19 |
12 |
18,62 |
14-7 |
10 |
Ріо Хар'янто |
0 |
24 |
17 |
20,17 |
5-7 |
15 |
Естебан Окон |
0 |
23 |
18 |
20,44 |
2-7 |
12 |
Багатостраждальна команда-аутсайдер зуміла не просто вижити в міжсезоння, а й до останнього етапу претендувати на десяту позицію в Кубку конструкторів, хоча з цим у підсумку не склалося. За великим рахунком - це і стало найбільшими досягненнями скромного англійського колективу. Зайвий раз нагадувати про фінансові можливості команди сенсу особливого немає, тож варто одразу перейти до того з чим у сухому залишку завершила сезон Мейнор.
Та коли починаючи з бельгійського етапу напарником став Окон, який замінив Хар'янто після того як спонсори Ріо перестали платити за індонезійця, виявилося, що Паскаль не такий уже й ідеальний. Так, у кваліфікаціях німець заввиграшки випередив менш досвідченого Естебана, та в гонках ситуація часто складалася на користь француза. Більше того, коли ближче до кінця сезону Форс Індія почала шукати заміну Хюлькенбергу, то вибір пав саме на Окона, який на думку керівництва «індусів» є кращим вибором з огляду на дані телеметрії, які вони отримали від Мейнор.
Sauber F1 Team
|
Очки |
Місце |
Позиція у кваліфікації |
Рахунок у кваліфікації |
Найкращий фініш |
|
найкраща |
середня |
|||||
2015 |
36 |
8 |
9 |
|
|
5 |
2016 |
2 |
10 |
15 |
9 |
||
Феліпе Наср |
2 |
17 |
16 |
19,24 |
7-13 |
9 |
Маркус Ерікссон |
0 |
22 |
15 |
18,65 |
13-7 |
11 |
Швейцарська команда стала ще одним учасником чемпіонату чиїм головним досягненням є сам факт того, що Заубер провела повний сезон і готується до наступного. Та цього могло б і не бути якби влітку не знайшлися інвестори, що в критичний момент допомогли не потонути самобутньому колективу з Хінвіла. Цьогорічний чемпіонат звісно не варто називати таким самим провальним як і сезон 2014-го, але команда кілька разів стояла над проваллям, так і не впавши туди.
Тим паче, що досі не відомо хто саме стане напарником Маркуса Ерікссона і як сильно гроші його спонсорів допоможуть команді. Єдиним по-справжньому позитивним моментом, який дозволяє зазирати в майбутнє - це поява Йорга Цандера на посаді технічного директора, яка залишалася вакантною з початку цього року. Звісно призначення німця вже ніяк не вплине на ефективність шасі С36, але в перспективі все виглядає значно краще, ніж навесні або до завершення рятівної бразильської гонки.
Renault Sport Formula 1 Team
|
Очки |
Місце |
Позиція у кваліфікації |
Рахунок у кваліфікації |
Найкращий фініш |
|
найкраща |
середня |
|||||
2015 - Lotus F1 Team |
78 |
6 |
4 |
|
|
3 |
2016 |
8 |
9 |
12 |
7 |
||
Кевін Магнуссен |
7 |
16 |
12 |
16,95 |
11-8 |
7 |
Джоліон Палмер |
1 |
18 |
14 |
17,40 |
8-11 |
10 |
Викупивши у Жерара Лопеса команду, продану йому ж раніше, в Рено не приховували від самого початку, що цьогорічний сезон розглядають виключно як перехідний та підготовчий перед серйозними змінами технічного регламенту у 2017-му. Рено фактично провела чемпіонат використовуючи минулорічне шасі, модернізувавши його відповідно до вимог регламенту, а також для нормальної інтеграції в нього власної силової установки - минулого року команда з Енстоуна використовувала установку Мерседес, відтак цьогорічні результати команди не здивували нікого. Та й зрештою навряд чи могли.
Haas F1 Team
|
Очки |
Місце |
Позиція у кваліфікації |
Рахунок у кваліфікації |
Найкращий фініш |
|
найкраща |
середня |
|||||
2016 |
29 |
8 |
7 |
|
|
5 |
Ромен Грожан |
29 |
13 |
7 |
13,38 |
12-9 |
5 |
Естебан Гутьєррес |
0 |
21 |
10 |
13,86 |
9-12 |
11 |
Якщо спробувати дати лаконічну характеристику американській команді, то найкращою стане - команда-сенсація. Чий підхід до конструювання гоночних машин викликає хоч і не спротив, але відчутне невдоволення серед конкурентів середини - другої половини пелотону. Ще під час зимових тестів колектив Джина Хааса та Гюнтера Штайнера має лише одне повноцінне шасі, яке не вирізнялося надійністю. Проте коли в Мельбурні криве каченя під управлінням Грожана перетворилося на серйозного та швидкого качура - фурор вийшов надзвичайним!
Scuderia Toro Rosso
|
Очки |
Місце |
Позиція у кваліфікації |
Рахунок у кваліфікації |
Найкращий фініш |
|
найкраща |
середня |
|||||
2015 |
67 |
7 |
5 |
|
|
4 |
2016 |
63 |
7 |
5 |
6 |
||
Карлос Сайнс |
46 |
15 |
5 |
11,71 |
12-9 |
6 |
Макс Ферстаппен |
13 STR + 191 RBR |
5 |
5 |
8,25 |
3-1 |
6 |
Даниіл Квят |
4 STR + 21 RBR |
14 |
7 |
14,18 |
6-11 |
9 |
З року в рік команда має власні досить конкретні цілі, але найцікавішим при цьому є те, що спортивна складова залишається на доволі пристойному рівні, хоча цього року результати могли б бути кращими, як і позиція в Кубку конструкторів. Та це побічний ефект особливостей прийняття кадрових рішень.
McLaren Honda
|
Очки |
Місце |
Позиція у кваліфікації |
Рахунок у кваліфікації |
Найкращий фініш |
|
найкраща |
середня |
|||||
2015 |
27 |
9 |
11 |
|
|
5 |
2016 |
76 |
6 |
5 |
5 |
||
Фернандо Алонсо |
54 |
10 |
7 |
12,50 |
15-5 |
5 |
Дженсон Баттон |
21 |
15 |
5 |
13,05 |
5-16 |
6 |
Стоффель Вандорн |
1 |
20 |
12 |
12,00 |
1-0 |
10 |
Упевнено опинившись на дні минулого року шлях нагору для легендарної англійської команди був просто безальтернативним. Тим паче, що в її складі перебувало двоє чемпіонів, чим у 2016-му похвалитися могла тільки Феррарі. Великих очікувань у колективі з Уокінга не мали, розуміючи, що Хонда просто не зможе ліквідувати ту прірву, яка розділяє японців з їх європейськими конкурентами-мотористами. Проте це не значило, що хтось наперед вирішив здатися й чекати наступного року з його суттєвими змінами.