Чемпионский этап

Нико Росберг и Льюис Хэмилтон определят чемпиона в предстоящем Гран При Абу-Дабу

Сезон 2016 зумів потішити нас і цікавими гонками, і неперевершеними обгонами, і як завжди неоднозначними суддівськими рішеннями, але найголовніше, що перед стартом останнього Гран Прі цього чемпіонату ми й досі не знаємо (навіть якщо подумки і промовляємо) ім'я головного тріумфатора року. Інтрига жива досі і це насправді чудово, адже далеко не щороку вона доживає до завершального Гран Прі, який сьогодні розпочинається в Абу-Дабі!
Єдиний етап в календарі під час якого гонка починається під сонячними променями, а завершується вже за штучного освітлення має свої неповторні особливості. Насамперед, тут другорядну роль відіграють перша і третя практики, адже вони відбуваються вдень під палаючим сонцем, тож і шини, і машини поводять себе інакше, порівняно з вечірньою порою, особливо після заходу сонця.

Траса спроектована бюро Германа Тільке викликає протилежні відчуття, адже з одного боку тут немає по-справжньому цікавих поворотів, які кидають виклик пілотам, а навіть тоді, коли вони помиляються, то широкі асфальтовані зони безпеки мінімізують втрати. З іншого - такі різні за своїми характеристиками сектори траси змушують дуже напружено працювати пілотів разом з інженерами під час налаштування машини. Перший сектор середньошвидкісний і потребує досить високої притискної сили, другий - дуже швидкий, бо обидві довгі прямі знаходяться саме тут і вимагають максимальної віддачі силової установки, ну а третій з його повільними та середньошвидкісними віражами - повна протилежність попередньому, тут потрібен відмінний баланс машини. Тож ефективний підбір налаштувань на Яс-Маріні перетворюється на певне гоночне та інженерне мистецтво. Якщо ж сюди додати ще й те, що обганяти можна тільки на двох довгих прямих, коли маєш бонус у вигляді DRS, то вся неоднозначність траси стає більш очевидною.
Таким чином кваліфікація вирішує хоч і не все, але дуже багато. Крім того під час гонки після заходу сонця постійно змінюються характеристики покриття, тож роботи у гонщиків вистачає протягом усього уїк-енду.

Асфальт в Абу-Дабі досить гладенький, але через конфігурацію поворотів навантаження на ґуму виходить досить відчутним, тож пілотам постійно доводиться дуже уважно слідкувати за її станом і не перевантажувати. Піреллі традиційно на цей етап привозить свої найбільш м'які комплекти, тож не стало ні для кого сюрпризом рішення шинників до пари Soft і SuperSoft додати UltraSoft. Останні вже традиційно найбільше зацікавили гонщиків:

Пілот

Команда

Soft

SuperSoft

UltraSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

4

2

7

6

Н. Росберг

Мерседес

4

2

7

5

С. Феттель

Феррарі

5

1

7

7

К. Ряйкконен

Феррарі

4

2

7

77

В. Боттас

Вільямс

4

2

7

19

Ф. Масса

Вільямс

5

1

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

5

2

6

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

5

2

6

20

К. Магнуссен

Рено

5

2

6

30

Д. Палмер

Рено

4

3

6

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

3

2

8

11

С. Перес

Форс Індія

3

3

7

26

Д. Квят

Торо Россо

4

2

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

4

2

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

5

1

7

22

Д. Баттон

Макларен

5

1

7

9

М. Ерікссон

Заубер

3

4

6

12

Ф. Наср

Заубер

3

4

6

94

П. Верляйн

Мейнор

4

3

6

31

Е. Окон

Мейнор

4

3

6

8

Р. Грожан

Хаас

4

2

7

21

Е. Гутьєррес

Хаас

3

3

7


Дивлячись на вибір пілотів одразу кидається в очі той факт, що більшість з них не надто розраховує на проміжний варіант - шини Soft. Іншими словами, тут варто чекати або роботу над тим, що гонщики спробують мінімізувати кількість піт-стопів - для чого їм потрібні більш жорсткі комплекти Soft або ж навпаки спробують їхати більш агресивно - для чого в пригоді стануть найбільш м'які UltraSoft. Навіть в Піреллі озвучувати наперед своє бачення тактики не схотіли, хоча Пол Хембрі і зазначив: «Ми дуже добре знаємо трасу в Абу-Дабі, оскільки багато разів працювали тут під час тестів, враховуючи нещодавні випробування шин для 2017 року.

Цього разу новим фактором стає поява ґуми UltraSoft, яка дозволить досягти ще більшої швидкості на трасі, де шини проходять комплексну перевірку. В принципі, усі комплекти, привезені нами цьогоріч на етап, добре підійдуть для Яс-Маріни, а це збільшить і кількість можливих варіантів стратегії. Попри те, що вся увага нині прикута до кульмінації сезону, ми охоче чекаємо на 2017 рік. Перед стартом гонки відбудеться презентація нових шин, а вже у вівторок - тести, під час яких вперше братимуть участь три машини, допрацьовані з урахуванням регламенту наступного року».



Погода протягом усіх трьох днів сюрпризів не обіцяє - в Абу-Дабі очікується тепла сонячна суха погода без натяків на опади. Якщо вдень повітря прогріватиметься до +30С +29С, то ввечері, коли відбуватимуться друга практика, кваліфікація та гонка температура падатиме до +25С. Таким чином погода пілотам готуватися до гонки та налаштовувати машину не заважатиме.

В очах букмекерів ситуація в чемпіонаті для Ніко виглядає більш ніж оптимістично: його шанси котуються на рівні 1,22 проти 4,33 у Льюіса. В той же час безпосередньо на поул та гонку лідирує саме британець. Перемога у кваліфікації розглядається так: Хемілтон - 1,57; Росберг - 2,75; Ріккардо і Ферстаппен - по 19,00; Феттель - 21,00 і Ряйкконен - 26,00. На тріумф у неділю в гонці: Хемілтон - 1,61; Росберг - 3,50; Ферстаппен - 13,00; Ріккардо - 15,00; Феттель - 19,00 і Ряйкконен - 34,00.



Не варто, мабуть, згадувати, що Росбергу зовсім не обов'язково перемагати аби стати чемпіоном - Ніко достатньо буде приїхати третім, не озираючись на результат Льюіса. 12 очок переваги в особистому заліку дозволяють німцеві з упевненістю дивитися у майбутнє, тим паче що на його боці історія та статистика - досі лише двічі титул виграв той із напарників, який перед останнім етапом поступався своєму колезі. Якщо перший раз це сталося дебютного сезону у 1950-му, де титул виграв Джузеппе Фаріна, то вдруге відносно недавно - у 2010-му, коли лідером сезону до Абу-Дабі приїхав Веббер, а чемпіоном став Феттель. У п'ятьох інших випадках корона діставалася тому із напарників, який лідером чемпіонату приїжджав на останній етап. Зокрема, так було з Льюісом два роки тому:
Особливий ювілей в Абу-Дабі відзначає Феліпе Масса - це буде його 250-та гонка і водночас остання в кар'єрі, що тривала 15 років. Мабуть востаннє в статусі основного пілота ми побачимо і чемпіона 2009 року Дженсона Баттона - англієць хоч і залишається в Макларен в ролі запасного гонщика на наступний рік, але не факт, що у 2018-му він зможе чи захоче повернутися. Тож майбутній етап стане прощальним для людей, які уособлювали Формулу 1 ще з початку століття. Так само останнім виступ може стати і для іншого Феліпе - Наср залишився без підтримки свого спонсора, без якого він мало цікавий і Заубер, і Мейнор.
Що ж, недільного вечора ми дізнаємося ім'я чемпіона і хто б ним не став - він буде гідним цього титулу!

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран-прі Абу-Дабі, Яс Маріна, 25-27 листопада, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5,554 км

55

305,355 км

кваліфікація: 1'38.481 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'40.279 (2009, Себастіан Феттель)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 25 листопада

Друга практика 15:00 - п'ятниця 25 листопада

Третя практика 12:00 - субота 26 листопада

Кваліфікація 15:00 - субота 26 листопада

Гонка 15:00 - неділя 27 листопада

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 24 ноября 2024, 07:05 0

Тайсон вспомнил, что никогда не проигрывал в реваншах