Гран При Сингапура: непредвиденные условия

Анонс очередного этапа Формулы 1 на Sport.ua

Другу частину азійського турне Формули 1 відкриває нічний Гран Прі на вулицях Сінгапуру. Цей уїк-енд для усіх його учасників особливий і неповторний з багатьох причин: команди живуть за європейським часом, тож не сплять уночі, а вдень відпочивають, спека, як і в Малайзії змушує приділяти особливу увагу фізичній формі й обов'язково перевіряти систему подачі води перед гонкою, яка нерідко завершується не після подолання усієї регламентованої дистанції, а по завершенню двох годин. Цього разу до переліку численних особливостей додалися ще й проблеми із надмірним задимленням повітря у місті, спричиненим проведенням сільськогосподарських робіт на сусідньому острові Суматра. Причому задимлення й забруднення повітря ще на початку тижня в Сінгапурі було таким, що всерйоз розглядалася можливість перенести проведення Гран Прі на іншу дату (щоправда щільний календар навряд чи дозволяє це зробити). Тож умови за яких відбуватимуться гоночні сесії і до сьогодні залишаються не повністю передбачуваними.

Міська траса, що дебютувала в Формулі 1 у 2008-му має низку особливостей: абразивний асфальт, що забезпечує гарний рівень механічного зчеплення місцями вкритий досить слизькою розміткою, яку пілоти повинні виявити ще у п'ятницю, бо кожен рік тут як асфальт, так і розмітка частково оновлюється; попри це, траса дуже нерівна і саме тут підвіску машин налаштовують на найбільший в сезоні кліренс; атакувати можна далеко не всі поребрики, бо після контакту з деякими машина на мить перестає їхати, а злітає у повітря; хоча кільце й прокладене дорогами звичайного користування, проте двічі на колі машини перетинають позначку в 300 км/год.; попри те, що тут найшвидша за середньої швидкістю міська траса в календарі, сама гонка в Маріна Бей традиційно є найдовшою в сезоні й триває майже дві години (хоча тут були випадки, коли фінішний прапор вивішували і по завершенню часового ліміту); є тут іще один своєрідний рекорд - під час кожного Гран Прі бодай раз на трасі з'являвся автомобіль безпеки, тож з погляду статистики вірогідність його появи складає 100%.

Загалом, якщо попередні два гоночних уїк-енди були вкрай вимогливими до потужності силової установки, то в Сінгапурі картина суттєво міняється - тут на передній план виходить аеродинаміка машини, яка повинна оптимально долати численні віражі траси, а ще тут дуже сильно навантажуються гальма - поворотів багато, а прямих, де б система могла б ефективно охолонути, лише дві, й цього вочевидь недостатньо, тож за рівнем зношування гальм Сінгапур наближається до Канади. Певною проблемою для пілотів традиційно є те, що за часом проведення жодна з трьох практик не відповідає часу гонки, тож результати роботи з гумою під час практики й у гонці може суттєво відрізнятися, а це майже неодмінно змусить дуже гнучко підійти до шинної стратегії (а ще ж треба завжди тримати в голові можливу появу машини безпеки, хоча цього року не виключено, що все може обмежитися й віртуальним автомобілем).

Піреллі на цей уїк-енд привезла свої найм'якішу пару шин Soft і SuperSoft, традиційно для Сінгапуру. Своїми очікування традиційно поділився керівник шинників Пол Хембрі: «Оскільки гонка відбувається на міській трасі, ми обрали найбільш м'які й водночас найшвидші суміші, які швидко прогріваються й забезпечують гарне зчеплення з асфальтом - в Сінгапурі ці два фактори мають ключове значення. Командам доведеться враховувати чимало нюансів під час планування стратегії - незвичайна зміна температури асфальту, велику різницю у швидкості між двома типами шин, необхідність економити пальне протягом тривалої гонки на трасі, де його витрата велика, як і високу вірогідність появи машини безпеки. Всі ці фактори, а також особливості траси - слизькі смуги розмітки, кришки люків та інше в минулому призводили до виникнення певних проблем у частини пілотів, тому надзвичайно важливою буде робота у п'ятницю, коли команди збирають інформацію про поведінку гуми. Протягом уїк-енду ми разом з FIA уточнимо процедури, що дозволять командам точно дотримуватися обмежень, пов'язаних з використанням шин. Це важливо для того, аби уникнути будь-яких непорозумінь, подібних на те, що сталося з Мерседес в Монці».

Синоптики прогнозують, що погода протягом уїк-енду буде традиційною для Сінгапуру цієї пори року - спека +33С вдень і +28С на початок кваліфікації та гонки. Усі три дні досить великі шанси на дощі, які щоправда найчастіше проходять вночі, коли на трасі вже нічого не відбувається й протягом ранку асфальт встигає просохнути. Тож чи вплине погода на хід Гран Прі - питання цікаве й неоднозначне.
Після прогнозовано невдалих результатів у Спа й Монці розраховують на гарний фініш в Ред Булл і Макларен, зрештою ці команди навмисне понабирали штрафів раніше, аби уникнути проблем на трасі, яка значно більшою мірою підходить їх машинам. В свою чергу є побоювання, що Лотус і Вільямс цього разу не будуть такими швидкими - аеродинаміка вирішує занадто багато. Та велику увагу до себе цього разу привертатимуть бокси Мейнор, де відбулася заміна: 23-річний американець Александер Россі починаючи з цього уїк-енду у п'яти Гран Прі - Сінгапур, Японія, США, Мексика й Бразилія - замінятиме Роберто Мері, який повернеться за кермо в Росії й Абу-Дабі. Дебют новачка - завжди цікаво, навіть якщо він починає в лавах абсолютного аутсайдера (Алонсо, наприклад, свій шлях починав у Мінарді).

Протягом попередніх семи років в Сінгапурі перемагало лише троє пілотів: тричі Феттель і по два рази Хемілтон з Алонсо. Якщо шанси іспанця знаходяться десь в районі відділу фантастики у іншому вимірі, а вірогідність перемоги Себастіана можлива, але як і з угорським випадком самовідводу обох пілотів Мерседес, то з Льюісом все набагато прозаїчніше - британець вже вкотре головний претендент на перемогу в Гран Прі й нічого дивного в цьому немає та й не може бути. Зрештою настільки впевненого у власних силах Хемілтона в паддоку не бачили дуже давно (якщо взагалі бачили саме таким), от і букмекери слабо вірять в те, що тріумфуватиме хтось інший. Навіть окрему лінії вивели на перемогу в гонці, де ставки приймаються на Льюіса - 1,53 та на будь-якого іншого пілота з пелотону - 2,37. Якщо ж більш детально пройтися по персоналіях, то претенденти на поул розташовані у такій послідовності: Хемілтон - 1,36; Росберг - 3,25; Феттель - 13,00; Ряйкконен - 21,00; Ріккардо - 67,00. Звитяга в гонці має такі коефіцієнти: Хемілтон - 1,53; Росберг - 4,00; Феттель - 8,00; Ряйкконен - 17,00; Ріккардо - 41,00; Квят - 67,00; Боттас і Масса - 81,00. Як бачимо, шанси Вільямс букмекерами котуються навіть нижче ніж шанси пілотів Ред Булл і тут немає нічого дивного, адже на міському кільці потужність силової установки відходить на другий план, а з аеродинамікою у підопічних Крістіана Хорнера проблем немає. Тож якщо на подіум вийде Даніель або Даниіл нічого дивного (звісно, крім того, що сталося з «червоними») в цьому не буде.
Якими б не були витівки погоди (злива, смог та інші потенційні негаразди) можна гарантувати, що гонка буде спекотною, довгою, але не факт, що буде присутня інтрига стосовно її переможця, бо для цього або Росбергу треба вискочити з власних штанів, або Хемілтону наламати дров, чим він давно не займався.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран Прі Сінгапуру, Маріна Бей, 18-20 вересня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,065 км

61

308,828 км

кваліфікація: 1'42.841 (2013, Себастіан Феттель)

гонка: 1'48.574 (2013, Себастіан Феттель)

Перша практика 13:00 - п'ятниця 18 вересня

Друга практика 16:30 - п'ятниця 18 вересня

Третя практика 13:00 - субота 19 вересня

Кваліфікація 16:00 - субота 19 вересня

Гонка 15:00 - неділя 20 вересня

(час київський)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 21 ноября 2024, 19:02 1

Звезда Голливуда высказался об этом бое