Формула 1: экватор на Хунгароринге

Анонс Гран При Венгрии на Sport.ua

Перерва у три тижні принесла не тільки трагічні новини з Ніцци, які ще матимуть наслідки для Формули 1 в питаннях безпеки пілотів, дала поштовх новим чуткам стосовно контрактів на наступний рік, але й дозволила командам краще проаналізувати попередні помилки та підготуватися до етапу на Хунгароринзі, де чемпіонат перетне свій екватор.
Угорська траса вузька, звивиста, але має широкі асфальтовані зони безпеки, що хоч трохи можуть нівелювати помилки пілотів або їх невдалі спроби обігнати конкурента. Щоправда не на кожній частині кільця помилка пілотування залишиться непокараною, тож тут гонщики постійно перебувають в напрузі, а перепочити можуть лише раз - під час проїзду стартовою прямою.
Найповільніша в календарі Формули 1 стаціонарна траса вимагає особливого підходу до налаштування машини - тут як і в Монако потужність силової установки відходить на другий план, а от значення аеродинамічної ефективності, накопичення енергії ERS та охолодження гальм навпаки стають більш вагомими. Крім того, через те, що автодром зрідка використовується для гонок, на початку п'ятничних практичних заїздів траса буде слизькою й запилюженою, а це ще більше головного болю завдаватиме як пілотам, так і їх інженерам.

Хоч кваліфікація в Угорщині й має велике значення, але не настільки як в Монако. Зрештою минулого року за змінюваних погодних умов гонку виграв Ріккардо, який стартував четвертим, а Хемілтон попри старт з піт-лейн третім побачив картатий прапор в той же час поул не допоміг Росбергу не тільки перемогти, а й навіть до подіуму дістатися. Щоправда слід визнати, що за 100% сухої гонки більшість несподіванок на Хунгарорингу не працюють апріорі.
Піреллі до Угорщини привезла шини Medium і Soft, що на думку італійців повинні стати оптимальним вибором для повільного, але технічного кільця. «Аби забезпечити оптимальний баланс між ефективністю та ресурсом, ми обрали суміші Medium і Soft - таку ж саму пару, що й минулого року. Ці комплекти достатньо м'які, щоб забезпечити гарний рівень зчеплення в поворотах, але при цьому достатньо жорсткі, аби протистояти спекотній погоді й особливостям конфігурації траси. Оскільки обганяти на Хунгарорингу завжди непросто, то багато що вирішить стратегія використання шин на гоночній дистанції», - такими коментарями напередодні уїк-енду поділився керівник спортивного відділення Піреллі Пол Хембрі.

Погода під час угорського етапу традиційно відзначається спекою та мінімальними шансами на опади, от і цього року синоптики прогнозують що повітря протягом п'ятниці-суботи прогріється до +35С, а у день гонки дещо впаде до +31С, при цьому шансів на дощ найбільше буде саме у п'ятницю, а от неділя має бути «сухою».
Тритижнева пауза викликана відміною німецького етапу на думку букмекерів не вплинула на розстановку сил в пелотоні, тож фаворитами кваліфікації та гонки залишаються гонщики Мерседес. Коефіцієнти на поул-позицію мають такий вигляд: Хемілтон - 1,50; Росберг - 2,62; Феттель - 19,00; Ряйкконен - 34,00; Боттас - 51,00. А от на перемогу в гонці фаворити хоч і ті ж самі, але «цифри» дещо відрізняються: Хемілтон - 1,50; Росберг - 3,25; Феттель - 13,00; Ряйкконен - 23,00; Боттас і Масса - по 41,00.

Час, що минув після Сільверстоуна, команди по-різному використали, але якщо суттєвих оновлень до Угорщини ніхто й не привіз, то це не значить що ми зовсім нічого нового не побачимо. Зокрема у Вільямс у п'ятницю будуть працювати з новим переднім крилом, робота над яким тривала у Гроув раніше. Це крило першим обкатає Боттас, хоча звісно не факт що під час кваліфікації та гонки на машині фіна воно буде стояти. Продовжуються муки Хонди та Макларен з силовими установками - відомо, що в команді збираються на машини і Дженсона, і Фернандо поставити чергові (уже шості для обох пілотів) мотори, причому завдяки змінам прийнятим FIA за згоди команд ані Алонсо, ані Баттона за це не штрафуватимуть - новий моторобудівник має у свій перший сезон на одну силову установку більше, ніж встановлено регламентом, а оскільки пілотів за встановлення п'ятого мотору вже покарали, то за шостий їм нічого не буде. Іспанець з англійцем у такий непростий для них на їх команди час в якості позитиву можуть хіба що пригадати, як у 2003-му та 2006-му роках відповідно здобули саме на цій трасі свої дебютні перемоги в Формулі 1. Ну а в Хонді будуть і надалі шукати шляхи для вирішення власних проблем.

З огляду на те, що прогноз погоди не обіцяє опадів у неділю, то цілком очевидно, що побачити щось схоже на минулорічну гонку буде практично нереально, а пілоти Мерседес найімовірніше учергове в сезоні між собою розіграють перемогу. Ну а за місце на подіумі варто розраховувати на ще один раунд боротьби між Феррарі та Вільямс, де цього разу фаворитами виглядають «червоні» чиї силові установки на повільному кільці Хунгароринга значно менше програватимуть, хоча все-одно все залежатиме від того наскільки безпомилково проведуть уїк-енд пілоти. В будь-якому випадку протистояння Хемілтона з Росбергом, Феррарі з Вільямс, та Ред Булл, Торо Россо, Лотус, Форс Індії та Заубер між собою обіцяє бути і цікавим, і напруженим.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран-прі Угорщини, Хунгароринг, 24-26 липня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4,381 км

70

306,630 км

кваліфікація: 1'18.773 (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1'19.071 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 24 липня

Друга практика 15:00 - п'ятниця 24 липня

Третя практика 12:00 - субота 25 липня

Кваліфікація 15:00 - субота 25 липня

Гонка 15:00 - неділя 26 липня

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 26 ноября 2024, 06:51 3

У украинского чемпиона топовая поддержка

Комментарии