Цьогорічний бразильський етап не став завершальним, які у попередні кілька років, проте інтриги вистачило сповна. Для початку це стосується погоди, адже напередодні уїк-енду синоптики обіцяли дощі протягом всіх трьох днів, але під час гоночних сесій опадів так ніхто й не дочекався. Також залишалася інтрига в боротьбі двох гонщиків Mercedes за цьогорічну корону чемпіона, більше того, навіть теоретично шанси залишалися б у обох не зважаючи на результат бразильського Гран Прі.
Ніко Росберг, який тепер вже не може розраховувати виключно на себе в боротьбі з напарником, був постійно на кілька сотих-десятих швидшим за Льюіса і в п'ятницю, і в суботу. Кваліфікувавшись на поулі німцю залишалося сподіватися на проблеми Хемілтона, проте британець без жодних проблем зайняв вакантне місце на першому ряді стартового поля. Як і тиждень тому другий ряд залишився за пілотами Williams, але на домашній трасі швидшим виявився Масса. Баттон показав час позаду цього дуету, тож перші п'ять місць на старті залишилися за пілотами, на чиїх машинах стоять мотори Mercedes. Решта місць в топ-10 залишилася пілотам за Магнуссеном, Red Bull і Ferrari. В Сан-Паулу, як і в Остіні не було машин Marussia та Caterham, доля яких і нині залишається під великим питанням. Тож на стартовому полі вишукувалися лише 18 машин. Результати самої кваліфікації та порядок машин на старті відрізнявся - з останнього ряду в гонку вирушали Серхіо Перес, покараний за аварію в США на першому колі, та Даниіл Квят, який продовжував відбувати штраф за уже сьомий мотор цього року. Кваліфікація варта була уваги й з огляду на те, що здавалося б «вічний» рекорд кола траси, встановлений Рубенсом Баррікелло 10 років тому на Ferrari з трилітровим атмосферним V10, впав. Причому одразу четверо пілотів змогли проїхати Інтерлагос швидше, хоча звісно щонайменше на рік найшвидшим з порожніми баками залишиться Росберг.
Новий асфальт, покладений власниками траси цього року, передбачувано став непростим випробовуванням для гонщиків (особливо на початку уїк-енда) - він став менш абразивним, але слизьким, тож всім пілотам довелося пристосовуватися до нових реалій Інтерлагоса. Серед комплектів шин Medium і Soft, привезених до Бразилії Pirelli, перевага м'якого комплекту на одному колі досягала секунди. Шинники вже після кваліфікації поділилися власними прогнозами стосовно тактики на гонку: три піт-стопи (старт на м'якій гумі й Medium усі три рази на піт-стопах) дають можливість проїхати дистанцію швидше, проте Пол Хембрі зазначив, що швидше за все багато хто, остерігаючись застрягнути в трафіку, обере варіант з двома візитами в бокси (за аналогічною схемою - старт на Soft і два відрізка на Medium).
І все ж таки на стартовому полі без несподіванок не обійшлося - по-перше, на машині Сутіла команда змушена була замінити турбіну на нову, Адріану через це довелося стартувати з піт-лейн, по-друге, ж попри запропоновані Хембрі варіанти шинної тактики на гонку Хюлькенберг, Грожан, Сутіл і Квят вирішили розпочинати заїзд на більш жорсткому комплекті, а решта - прогнозовано на Soft.
Старт гонки пройшов спокійно, без інцидентів, зламаних крил або проколотих коліс - Росберг упевнено очолив пелотон, Хемілтон старався не відставати, не змінилися позиції й пілотів Williams та Баттона, який замикав першу п'ятірку. Далі було веселіше - це Феттель спочатку зумів зберегти позицію у боротьбі з Магнуссеном й Алонсо на перших трьох поворотах, але, помилившись у четвертому віражі, відкрив «вікно» для Кевіна з Фернандо, які спокійно проїхали повз чотириразового чемпіона. Через невдалий старт з першої десятки вилетів Ряйкконен, опинившись на 11-й позиції.
Перший гоночний відрізок на шинах Soft виявився не просто коротким, а напрочуд швидкоплинним - вже після п'яти витків трасою в бокси поїхав Масса, колом пізніше Боттас, Баттон, Феттель. І якщо спочатку могло здатися, що пілоти просто не змогли проконтролювати зношення гуми, яка дуже вже швидко почала гранулюватися, то коли на 8-му колі на піт-лейн звернув лідер гонки, а разом із ним ще й Магнуссе, Алонсо та Ріккардо, стало зрозуміло, що такою є планова тактика команд і включатиме вона швидше за все саме три піт-стопи.
Хемілтон після своєї зупинки виїхав позаду Росберга, проте ближче, ніж він був до хвилі піт-стопів. В цілому дуже короткий гоночний відрізок не дав можливості нікому з пілотів випередити інших саме за рахунок більш ранньої зупинки. Уваги заслуговував тільки 5-секундний штраф Масси, зароблений бразильцем за перевищення швидкості на піт-лейн, і оперативність, з якою стюарди винесли вердикт.
Одразу після піт-стопів Росберг з Хемілтоном їхали 3-м і 4-м відповідно, адже Хюлькенберг та Квят, які стартували на Medium, продовжували рух трасою й опинилися в лідерах гонки. Звісно довго очолювати пелотон вони не могли й уже на 14-му колі Росберг спокійно обігнав співвітчизника, повернувшись на перше місце.
Особливо цікавої або напруженої боротьби гонщиків на другому відрізку не було, всі намагалися не відстати від машин, що їдуть попереду й при цьому дуже уважно й акуратно слідкували над станом шин. Робити зайвий піт-стоп через надмірне зношення гуми не хотів ніхто, тож їхали в міру швидко й економно водночас. Візитівкою цьогорічної бразильської гонки в цілому можна назвати особливий інтерес до переднього правого колеса, шина на якому навантажувалася, а відтак і зношувалася найбільше та найшвидше.
Після 20-22 кіл на комплекті Medium пілоти знову масово рушили до механіків. Справжній безлад коївся у боксах Williams, проте якщо довге стояння Масси легко пояснювалося штрафними секундами бразильця, то затягнуту зупинку Боттаса пояснити необхідними причинами досить складно. Фін простояв цілу вічність за мірками Формули 1, втративши шанси поборотися з напарником за місце на подіумі, на яке претендував ще й Баттон.
Коли на свій другий піт-стоп звернув Росберг, настав час істини для Хемілтона - британець шалено підняв темп, проїхавши найшвидше (на той момент) коло гонки, яке було одразу на секунду швидше, ніж попередні. Більше того, британець відчував в собі сили й можливість проїхати одразу два таких супер-швидкісних кола, тож проїхав повз бокси. От тільки на другому такому летючому колі Льюіс помилився на гальмуванні в 4-му повороті, вилетів у зону безпеки, втративши на цьому приблизно 7 секунд. Інженер Ніко Росберга одразу ж повідомив пілоту, що поспішати більше не треба, і Льюіс більше не загрожує перехопити лідерство.
Отримавши комплект нових шин, Хемілтон стрімголов кинувся наздоганяти лідера гонки. І йому це добре вдавалося: якщо спочатку розрив між двома Mercedes були близько 7,5 секунд, то буквально за кілька кіл залишалося менше 6. Ніко одразу попросили не втрачати пильності, німець у відповідь також підняв темп, але цього вистачало тільки для того, аби Льюіс скорочував відставання не так швидко, як одразу після свого другого піт-стопа. Зрештою, навіть коли дистанція скоротилася до трьох секунд, в команді всі залишалися спокійними, покладаючись на витримку своїх гонщиків.
Тим часом в боксах сьогодні був справжній «день механіка», адже після заминки з Боттасом естафету перехопили колеги по Скудерії - в момент заміни коліс на машині Ряйкконена механік опустив домкрат раніше, ніж треба й зайві секунди на підйом техніки та її остаточне обслуговування спливли миттю. Проте комедію помилок й увагу публіки повернули хлопці з Williams: спочатку ще один довгий піт-стоп чекав на Боттаса, якому крім гуми міняли кут атаки переднього крила, а згодом і Масса, заїжджаючи на свій уже третій піт-стоп, переплутав власних механіків із працівниками McLaren і заїхав міняти шини до них. Звісно хоч Феліпе швидко пояснили, що його бокси наступні, але ще кілька дорогоцінних секунд бразильцем було втрачено.
Вперше з етапу в Малайзії зійшов Даніель Ріккардо - на машині австралійця на гальмуванні перед першим поворотом дуже дивно почало поводити переднє ліве колесо, а під час піт-стопу механікам залишалося тільки уважно розглядати підвіску, гальма, шукаючи несправність, а потім головами похитувати через другий схід пілота в сезоні.
Поки претенденти на подіум та інші місця в першій десятці розбиралися між собою на трасі Хемілтон скоротив відставання до 2 секунд і Росберг в цей момент поїхав в бокси, вже втретє за сьогодні. Льюіс залишився на трасі на два кола, й зумів відіграти значну частину часу, та на виїзді з піт-лейн зовсім трошки британцю не вистачило аби вийти вперед - Росберг залишився лідером гонки.
Льюіс намагався тиснути на Ніко, змушуючи німця помилитися, як це вже бувало цього року в Монці або Сочі, та Росберг сьогодні неначе запрограмований робот їхав без таких помилок, які б дозволили Хемілтону вийти вперед. Більше того, поки пілоти Mercedes підганяли один одного, Масса, що їхав в гонці третім, вже відставав на півхвилини. Цього часу вистачало аби без проблем провести ще один піт-стоп.
В стані Ferrari сьогодні проявили фантазію, розділивши гоночну тактику для Алонсо та Ряйкконена. Фернандо, як і решта пілотів їхав з тактикою трьох піт-стопів, в той час як у Кімі стояло непросте завдання - проїхати практично половину гоночної дистанції на одному комплекті Medium. В якийсь момент, коли фіна обганяли Баттон з Феттелем здавалося, що Кімі не зможе дотягнути до фінішу й доведеться як усім їхати в бокси втретє. Та найцікавіше почалося за сім кіл до фінішу, коли Ferrari №7 наздогнала така сама червоногаряча машина з №14 на борту. Гума у Фернандо знаходилася в значно кращому стані, проте Ряйкконен просто так напарника пропускати не збирався. Їх дуель затягнулася на кілька витків трасою, та все ж Алонсо зумів взяти гору, вийшовши на 6-те місце.
Нестандартна, а точніше кажучи, дзеркальна шинна тактика дозволила Хюлькенбергу не просто полідирувати в гонці, після першого піт-стопу лідерів, а й залишитися в першій десятці на фініші гонки. Німцеві зовсім трошки не вистачило, аби обійти Ряйкконена, тож пілот Force India обмежився 8-м місцем на фініші - цілком пристойний результат для команди після літньої перерви.
Дві помилки Масси - перевищення швидкості на піт-лейн та помилковий заїзд до механіків McLaren - могли зашкодити Феліпе здобути призовий кубок на подіумі, проте відмінний темп на рідній трасі дозволили компенсувати втрачене. На радість трибунам саме Масса склав компанію тріумфаторам з Mercedes.
Боротьба ж Росберга з Хемілтоном завершилася, мабуть, так як і мала завершитися: Ніко в Бразилії був швидшим протягом усього уїк-енду, а найголовніше - стабільнішим на гоночній дистанції. Це саме те, чого німцю не вистачало на кількох попередніх етапах, але сьогодні він сповна зумів використати потенціал машини.
В Кубку Конструкторів після бразильського етапу в принципі все стало на свої місця: очікувати, що Ferrari зможе обійти Williams, McLaren дістати Скудерію, а Force India - підопічних Бульє, це все-одно що вірити в дива. Звісно виключати не можна нічого, але всерйоз розраховувати на зміни позицій в Кубку може тільки Sauber. Проте це вже інша історія.
П'ята перемога в сезоні, та відставання у 17 очок не роблять Росберга фаворитом сезону, але залишають Ніко непогані шанси на титул. Хемілтону тепер вже немає куди поспішати і навіть фініш на другій позиції позаду напарника гарантує титул саме британцю. Та остаточний результат цього захоплюючого сезону ми дізнаємося лише за два тижні, по завершенні Гран Прі Абу-Дабі! Як і 4 роки тому фінал сезону і коронація чемпіона відбудеться саме там.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Бразилії
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
1:30:02.555
|
3
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
+ 1.457
|
3
|
3.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 41.031
|
3
|
4.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 48.658
|
3
|
5.
|
С. Феттель
|
Red Bull
|
+ 51.420
|
3
|
6.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
+ 1:01.906
|
3
|
7.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 1:03.730
|
2
|
8.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 1:03.934
|
3
|
9.
|
К. Магнуссен
|
McLaren
|
+ 1:10.085
|
3
|
10.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 1 коло
|
3
|
11.
|
Д. Квят
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
3
|
12.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
+ 1 коло
|
3
|
13.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
3
|
14.
|
Е. Гутьєррес
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
3
|
15.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1 коло
|
3
|
16.
|
А. Сутіл
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
3
|
17.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 7 кіл / не фінішував
|
3
|
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes - 1:13.555 (62-ге коло)
Не фінішували:
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
40 коло
|
підвіска
|
Особистий залік після 18-ти етапів
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
334
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
317
|
3.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
214
|
4.
|
С. Феттель
|
Red Bull Racing
|
159
|
5.
|
Ф. Алонсо
|
Scuderia Ferrari
|
157
|
6.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
156
|
7.
|
Дж. Баттон
|
McLaren Mercedes
|
106
|
8.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
98
|
9.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
80
|
10.
|
К. Магнуссен
|
McLaren Mercedes
|
55
|
11.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
53
|
12.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
47
|
13.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Scuderia Toro Rosso
|
22
|
14.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
8
|
15.
|
Д. Квят
|
Scuderia Toro Rosso
|
8
|
16.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus F1 Team
|
2
|
17.
|
Ж. Б'янкі
|
Marussia F1 Team
|
2
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
651
|
2.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
373
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
254
|
4.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
210
|
5.
|
McLaren Mercedes
|
Mercedes
|
161
|
6.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
127
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
30
|
8.
|
Lotus F1 Team
|
Renault
|
10
|
9.
|
Marussia F1 Team
|
Renault
|
2
|