ГП Бельгии: победа Баттона, подиум для Феттеля и Ряйкконена

Гонка в Спа в очередной раз порадовала всех своей непредсказуемостью + ФОТО

Формульне літо 2012 видалося навдивовижу унікальним - у п'ятницю, єдиний день коли команди мають можливість випробувати новинки, траси поливав дощ не даючи змоги об'єктивно оцінити підготовлені зміни. Роботу над оцінкою оновлень доводилося сильно скорочувати або переносити на наступний етап, де знову історія повторювалася. От і останнього літнього дня в Спа дощ знову зіпсував учасникам оцінювання привезених на етап новинок. А їх мало бути немало - Lotus уже вдруге привіз свою версію «DRS-повітроводу» відмінну від Mercedes, в той час як німці підготували «потрійну DRS», яка поєднувала як власну систему так і напрацювання Lotus. Але все робота інженерів була перекреслена погодою і в гонці цих новинок ми не побачили.

Кваліфікація знову ж таки традиційно для цьогорічної Європи була сонячною та сухою і пілоти змогли показати все на що здатні вони та їх техніка. Жахливої помилки в першому сегменті припустилися в Mercedes запізно випустивши Росберга на трасу, до того ж у трафік - на цьому кваліфікація для німця закінчилася, а штраф за зміну коробки передач означав штраф з останнього ряду…

Але суботні несподіванки на тому не завершилися і якщо 14-му результату Масси вже давно ніхто не дивується (схоже що навіть в самій Ferrari), то 13-ий результат Шумахера і 11-ий Феттеля (минулорічного тріумфатора як кваліфікації, так і гонки) став неприємною несподіванкою для пілотів, команд та їх уболівальників.

Остання частина кваліфікації стала бенефісом Баттона, який не залишив жодного шансу своїм конкурентам, якими дещо несподівано виявилися Кобаясі, Мальдонадо та Перес і цілком очікувано Ряйкконен. Дженсон здобув свій перший поул виступаючи за McLaren. Для Камуї старт з першого ряду став найкращим результатом в кар'єрі, а четверта стартова позиція Переса (мексиканець разом із Ряйкконеном і Алонсо отримали одне «бонусне» місце завдяки штрафу Мальдонадо) надавала швейцарській команді чимало надій на прекрасний результат в гонці, але старт Гран Прі перевернув ситуацію з ніг на голову!

В гонку тільки двоє гонщиків вирушили на шинах Hard - Хюлькенберг і Росберг, решта обрали Medium для початку гонки.

Старт гонки вийшов феєричним: спочатку з машини Кобаясі йшов дим - схоже що це було наслідком активного прогріву шин та гальм, зрештою коли червоні вогні світлофора згасли машина японця зрушила з місця не одразу, це завадило Пересу, але найспритнішим на перших метрах дистанції виявився Мальдонадо, який замахнувся одразу на другу позицію (от тільки схоже на те, що пілот Williams зробив фальстарт).

Найдраматичнішими виявилися наступні кілька секунд Ромен Грожан не поділив ширину треку з Хемілтоном, не залишивши місця британцю, який опинившись правою стороною боліду на траві втратив контроль над ним і врізався в Lotus Грожана. Зчеплені разом два боліди неначе куля для боулінгу докотилася до першого повороту для знайшли для себе дві «кеглі», якими стали Алонсо, Перес і Мальдонадо. «Вижити» після такого зіткнення зумів тільки синій Williams (та й то, як виявилося, ненадовго). Для лідера чемпіонату цей схід став першим в сезоні, таким чином в пелотоні не залишилося гонщиків, які набирали очки в кожній гонці!

Не важко здогадатися, що емоції пілотів у цей момент зашкалювали - Льюіс покрутив пальцем у виска, адресуючи цей жест Ромену, Фернандо довго не міг вилізти з власного кокпіту - здавалося що іспанець зазнав травми, але минулося і дворазовий чемпіон самотужки повернувся в бокси, де з сумним обличчям додивлявся гонку. Хемілтон в бокси повертався тримаючи уламок переднього крила з власного МР4-27. Отак за п'ять секунд після старту гонку покинуло двоє претендентів на подіум гонки і титул сезону. Звісно в такому інциденті багато пілотів здобули або втратили свої позиції, а неймовірна кількість уламків на трасі по яким проїхав не один болід означав виїзд машини безпеки і позапланову роботу механіків.

Після численних повторів старту з різних камер дійшли справи і до пелотону, який немов колода карт в руках умілого круп'є добряче перемішався. Так, якщо з парою лідерів було все зрозуміло - Дженсону та Кімі ніхто завадити не міг, то за їх спинами картина виглядала доволі дивною: дві Force India (Хюлькенберг - Ді Реста), Шумахер (німець піднявся з 13-го на 5-те місце), дві Toro Rosso (Ріккардо - Вернь), Веббер, Сенна і замикав десятку Ковалайнен!

Маршалам знадобилося чотири кола, щоб розчистити La Source від уламків, тож на 5-му колі було дано рестарт. Баттон спокійно зберіг лідерство, Хюлькенберг випередив Ряйкконена і став 2-м, а Шумахер 4-м, обігнавши Ді Ресту. На цьому ж колі закінчилася гонка і для Мальдонадо, машина якого зупинилася зі зламаним переднім крилом, але більше постраждалих видно не було.

Дженсон упевнено почав нарощувати відрив від Ніко, а Міхаель намагався наблизитися до Кімі на відстань DRS-атаки. Феттель тільки починав своє сходження нагору: на 7-му колі він обігнав Массу, а на 9-му Веббера. Цікавою особливістю було те, що машини «биків» на прямих показували дуже скромні цифри і гарно їхали на другому сегменті траси, а найкращим місцем обгонів для Себастіана стала «Автобусна зупинка».

Перші планові піт-стопи розпочалися з Пола Ді Рести на 11-му колі, саме тоді відбулася перша за сьогодні битва титанів Спа - Шумахер в боротьбі за 3-тє місце обігнав Ряйкконена - нагадаю, що ця пара пілотів тріумфувала тут 10 разів! Одразу після цього в бокси поїхав Кімі, компанію якому склав Веббер. На 13-му колі шини змінили Ріккардо і Маса, на 14-му Хюлькенберг, а Феттель зміг дотиснути Сенну, який не здавався протягом кількох попередніх кіл. Більш пізній лише на одне коло піт-стоп дозволив Ряйкконену опинитися попереду Хюлькенберга - фін проїхав своє коло на свіжій гумі просто чудово.

З кожним наступним колом як Баттон, Шумахер і Феттель продовжували залишатися на трасі, хоч їх темп і був доволі повільнішим ніж у Кімі, Ніко і Марка, ставало зрозуміло що трійка лідерів замислилися над тактикою одного піт-стопа, що в таких умовах давало їм певну тактичну перевагу, бо атакувати і відігравати час треба було не їм, а конкурентам.

На 20-му колі Себастіан наздогнав Міхаеля і перед «Автобусною зупинкою» знову пішов в атаку, але семиразовий чемпіон заблокував колеса, колегу не пропустив і через 15 метрів звернув у бокси, невільно примусивши усіх запитати: «Що це було?», і головне - для чого? Не менш цікавим було і те, що на піт-лейн в цей час були як механіки Mercedes, так Red Bull, але останні спокійно повернулися на свої місця - трюк, яким раніше Росс Брон і Шумахер нерідко користувалися ще в часи виступів за Ferrari, використали тепер проти них самих. На наступному 21-му витку в боксах з'явився Баттон. Відрив англійця був настільки великим, що він повернувся в гонку лідером, випереджаючи Феттеля на 1,6 сек. Зрештою, чинний чемпіон останнім серед лідерів на 22-му колі провів свій піт-стоп і повернувся в гонку 5-м. Шумахер в цей час їхав 8-м. В Pirelli гадали, що вибір тактики на гонку буде між двома і трьома зупинками, але команди вирішили інакше.

Під час другого відрізка найнебезпечнішим для тріо пілотів, які вирішили їхати з одним піт-стопом, був звісно Ряйкконен, який їдучи 2-м намагався наздогнати Дженсона і максимально відірватися від Себастіана та Міхаеля. Але навіть для фіна таке завдання виявилося дуже непростим.

Друга хвиля зміни шин пройшла таким чином: на 27-му колі зупинився Ді Реста; на 28-му Хюлькенберг, Веббер і Масса (причому на піт-лейн останні двоє ледве не зіткнулися, але все минулося); на 29-му Ряйкконен і Ріккардо.

Зі свіжими покришками наздоганяти лідерів було простіше, особливо Кімі, який досить швидко наздогнав Міхаеля. Тут ми знову стали глядачами поєдинку супер-важковаговиків - фін наприкінці 31-го кола обігнав німця, але Шумахер на 32-му на прямій Kemmel за допомогою DRS повернув собі позицію, наступне коло останній чемпіон Ferrari потратив на роздуми і підготовку атаки. Але ж якою фантастичною вона стала на 34-му колі - Ряйкконен атакував на вході в «Eau Rouge» і шансів відігратися у Міхаеля не було, бо лінія виміру секундного відставання була раніше, отже це пілот Lotus міг відкрити заднє крило, а Шумахер ні. Більше того, в цей час саме пілот Mercedes став перепоною одразу для кількох пілотів з більш свіжими шинами. Менш ніж в секунді від нього були ще Хюлькенберг, Веббер і Масса.

Наступною цікавою дуеллю на трасі на 35-му колі було протистояння за 4-те місце між двома німцями - Шумахером і Хюлькенбергом. В першому повороті Ніко випередив Mercedes, але на прямій Kemmel проти срібного боліда боротися було неможливо - DRS-повітровід давав про себе знати і Міхаель знову повернув собі позицію. От тільки ці протистояння з Кімі та Ніко дорого коштували - гума на W03 прийшла у незадовільний стан і 43-річного гонщика закликали в бокси. Таким чином для Шумахера тактика одного піт-стопа не спрацювала через надмірний «апетит» шасі, яке швидше ніж у конкурентів зношує шини. Аналогічне рішення команда була змушена прийняти і стосовно Росберга, якого дуже швидко і просто у зв'язці 5-6 поворотів обігнали дві машини Toro Rosso.

А що ж там лідери? Перевага Баттона над Феттелем була настільки великою, що навіть пробувати відіграти 15-секундне відставання сенсу вже не було - двигун треба берегти, а в гонитві за Алонсо синиця у вигляді другого місця і 18 очок виглядає доволі приємно. Ряйкконен після того, як обігнав Міхаеля хоч і отримав чистий трек, але так само наздогнати Себастіна просто не мав часу. Таким чином тріо на подіумі остаточно стало таким: Баттон - Феттель - Ряйкконен.

Несильно від Кімі відстав Ніко Хюлькенберг, в двох секундах за яким приїхав Масса з Веббером слідом. Сьомим гонку завершив Шумахер, який останні п'ять кіл їхав без шостої передачі - якщо полагодити коробку не вийде, Міхаеля в Монці чекатиме штраф. Восьмим-дев'ятим фінішували пілоти Toro Rosso Вернь і Ріккардо, а замкнув очкову зону Пол Ді Реста.

Якщо коротко підсумувати побачене в Бельгії, то, насамперед, у мене з'явилася думка що Мальдонадо з Грожаном побилися об заклад хто за підсумками сезону більше болідів винесе. Що ж, Ромен тільки за гонку в Спа може на борту свого Е20 малювати три зірки, але до «вічного» рекорду цієї траси, встановленого Девідом Култхардом у 1998-му, французу дуже і дуже далеко.

Дженсон Баттон, якого в травні-червні звинувачували в тому, що він перетворюється на другого Массу довів усім, що все це маячня і він ще не раз може втрутитися у розбірки претендентів на титул. Англієць провів суху частину уїк-енду на одному подиху вкотре показавши, що коли він знаходить спільну мову з машиною, то стримати його стає вкрай непросто. Домінування протягом двох днів не могло для нього завершитися інакше ніж перемогою.

Феттель після проваленої кваліфікації зумів витиснути максимум з поточної ситуації, а це дуже тривожний сигнал не тільки для Веббера, якого Себастіан обійшов в особистому заліку, але й для Алонсо. Гонка в Спа показала, що німець може зібратися у потрібний момент і провести гонку на найвищому рівні, максимально компенсувавши втрати. Чи міг би він претендувати на перемогу в разі старту на більш високій позиції - питання дуже складне, але швидше за все ні. Дуже вже переконливим був Дженсон вчора і сьогодні.

Ряйкконен провів гонку дуже сильно, але її тактично програв спільно з командним мостиком. В принципі ні для кого не секрет, що чорно-золотий болід найкраще працює з гумою, але сьогодні саме шинну тактику в Lotus програли. Але як би там не було кілька раундів дуелі Кімі з Міхаелем стали справжньою окрасою гонки.

Ніко Хюлькенберг прекрасно використав стартовий завал для прориву нагору, де йому зовсім небагато не вистачило для боротьби з Кімі за подіум. Однозначно німець Спа може занести собі до активу.

Феліпе Масса порадував команду і напарника хоча б тим, що зумів фінішувати попереду одного з конкурентів Алонсо. На більше бразильця не вистачило, але здається що ніхто від нього більшого вже просто не чекає - дякують і за те, що він робить.

Марк Веббер однозначно міг би і краще, та схоже що в Red Bull не дуже добре вгадали з налаштуваннями машин, які на прямих недостатньо високу набирали швидкість. Марк пропустив напарника в особистому заліку, а отже тепер австралійцю буде ще тяжче боротися за титул…

Всі прекрасно знають, що ювілеї в Формулі 1 нічого доброго не означають для самих ювілярів, зрештою 13-те місце в кваліфікації яскраво довело це ще вчора. Але сьогодні Шумахер був одним з найактивніших на трасі пілотів, принаймні його сріблястий Mercedes під час трансляції потрапляв до кадру ледве не більше ніж незмінний лідер гонки. Все було б добре у Міхаеля якби його W03 не «з'їв» шини так швидко - це змусило відмовитися від боротьби за подіум і погодитися на сьоме місце. Могло б бути і гірше, особливо в першому повороті.

Для Toro Rosso аварія на старті гонки стала Манною небесною, яка відкрила шлях до очок для обох молодих пілотів команди. Цього разу ніхто з них не вилетів, у аварії не потрапив і поводився дуже розумно, як наслідок і Вернь, і Ріккардо поповнили скарбничку очками, хоча стратегічно ні для них самих, ні для команди це нічого не змінило. Ну хіба що Вернь з двох очок переваги над напарником тепер має чотири.

Якщо для Ді Рести гонка розпочалася так само оптимістично як і для напарника, то її хід та завершення вийшло відверто невдалим. Ніко після рестарту і до фінішу втратив тільки одну позицію, а Пол - шість. Забагато як для пілота на такому ж боліді з аналогічною тактикою…

Бельгійська гонка як завжди порадувала формульних гурманів неперевершеним меню в якому було місце і для драми, і для тактичних маневрів, і звісно для обгонів - різних, сміливих і простих, безжалісних і витончених. А ще додала інтриги в боротьбі за чемпіонський титул. В той самий час конкурентів у Red Bull у змаганні за Кубок конструкторів, схоже, не буде.

Не мине й тижня як нас чекає траса, синонімом якої є слово «Швидкість», так-так, Швидкість з великої літери. Караван Формули 1 вже зараз збирає свої речі та бере курс на Монцу! Найцікавіше ще попереду.

P.S. Стюарди, розглянувши найбільш резонансні інциденти гонки прийняли доволі жорсті як для сучасної Формули 1 рішення:

Ромен Грожан заплатить штраф у 50 000 Євро і пропустить етап в Монці. На щастя для команди, Ромена зможе замінити інший пілот (звісно з тих, хто має супер-ліцензію).

Пастор Мальдонадо отримав подвійну «премію» за фальстарт і зіткнення з Глоком після рестарту. За кожну дію венесуелець отримав штраф у п'ять місць на старті в Італії - таким чином пілот Williams стартуватиме на 10 позицій нижче свого кваліфікаційного результату.

P.P.S. Цікаво а «парі» Ромена і Пастора враховує кількість та серйозність покарань? Якщо так - то дискваліфікацією на одну гонку Грожан тепер далеко попереду…

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран Прі Бельгії

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Дж. Баттон

McLaren

1:29:08.530

1

2.

С. Феттель

Red Bull

+ 13.624

1

3.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 25.334

2

4.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 27.843

2

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 29.845

2

6.

М. Веббер

Red Bull

+ 31.244

2

7.

М. Шумахер

Mercedes

+ 53.374

2

8.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 58.865

2

9.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1:02.982

2

10.

П. ді Реста

Force India

+ 1:03.783

2

11.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1:05.111

2

12.

Б. Сенна

Williams

+ 1:11.529

2

13.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1:56.119

3

14.

В. Петров

Caterham

+ 1 коло

2

15.

Т. Глок

Marussia

+ 1 коло

2

16.

Ш. Пік

Marussia

+ 1 коло

1

17.

Х. Ковалайнен

Caterham

+ 1 коло

2

18.

П. Де Ла Роса

HRT

+ 1 коло

3

Найшвидше коло гонки: Бруно Сенна (Williams) - 1:52.822 (43-тє коло)

Не фінішували:

Н. Картікеян

HRT

32 коло

виліт

П. Мальдонадо

Williams

5 коло

аварія

С. Перес

Sauber

1 коло

аварія

Ф. Алонсо

Ferrari

1 коло

аварія

Л. Хемілтон

McLaren

1 коло

аварія

Р. Грожан

Lotus

1 коло

аварія

Загальний залік після 12-ти етапів:

Особистий залік

1.

Ф. Алонсо

Ferrari

164

2.

С. Феттель

Red Bull

140

3.

М. Веббер

Red Bull

132

4.

К. Ряйкконен

Lotus

131

5.

Л. Хемілтон

McLaren

116

6.

Дж. Баттон

McLaren

101

7.

Н. Росберг

Mercedes

77

8.

Р. Грожан

Lotus

76

9.

С. Перес

Sauber

47

10.

М. Шумахер

Mercedes

35

11.

Ф. Масса

Ferrari

35

12.

К. Кобаясі

Sauber

33

13.

Н. Хюлькенберг

Force India

31

14.

П. Мальдонадо

Williams

29

15.

П. ді Реста

Force India

28

16.

Б. Сенна

Williams

24

17.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

8

18.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

4

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

272

2.

McLaren

Mercedes

218

3.

Lotus F1 Team

Renault

207

4.

Scuderia Ferrari

Ferrari

199

5.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

112

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

80

7.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

59

8.

Williams F1 Team

Renault

53

9.

Toro Rosso

Ferrari

12

Михаил Шаповалов Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 22 ноября 2024, 15:02 4

Доменико Тедеско не понимает, как можно быть довольным жребием

Комментарии