Странная Валенсия

Sport.ua анонсирует европейский Гран-при Формулы-1 в Валенсии

Формула-1 після неймовірних гастролей у Канаді повертається до Європи, де на неоднозначній трасі у Валенсії відбудеться чергове Гран-Прі.

Багато років статус Гран-Прі Європи просто присвоювався одному з етапів чемпіонату. Зокрема, перша гонка в історії Формули 1, яка відбулася навесні 1950 року в Сільверстоуні мала цей почесний статус. Проте історія Гран-Прі Європи по-справжньому почалася у 1983 році, коли через організаційні проблеми стало зрозуміло, що провести заплановану гонку в нью-йоркському парку Флешинг Медоуз не вийде.

Руку допомоги простягнули власники траси в Брендс-Хетч, де й відбулася перша гонка з «Європейською» вивіскою. Тоді перемогу отримав Нельсон Піке на Brabham. Наступним притулком для гонщиків став оновлений Нюрбургрінг, до якого спочатку гонщики поставилися з певним острахом через його недобру славу, але гонка, в якій переміг Ален Прост, показала, що німці добре підготувалися. Ще раз повернувшись до Брендс-Хетч, Гран-Прі Європи не проводився до 1993 року, коли на іншому англійському автодромі - Донінгтон - Айртон Сенна здобув феєричну перемогу на мокрій трасі. З того часу гонка «прописалася» в календарі на постійній основі, а винятком був лише 1998 рік.

Двічі в дев'яностих вона проходила в іспанському Хересі, але на тлі зростання популярності Міхаеля Шумахера ця гонка проходила на його Батьківщині в німецькому Нюрбургрингу. Берні Екклстоун, натхненний зростанням інтересу до чемпіонату з боку іспанців і втратою такого інтересу в Німеччині, зробив усе від нього залежне і вже вчетверте «європейська» гонка відбудеться на неординарній трасі в Валенсії.

Неординарною і трохи дивною її робить наступне - траса міська, прокладена через бухту і міські квартали, а відтак стіни, як і в Монреалі та Монако, будь-якої миті готові «прийняти» болід, але траса при цьому доволі широка і має довгі прямі, що більшою мірою притаманне стаціонарним автодромам і атакувати тут можна з більшим ризиком - особливо у тих поворотах, де все-таки є широкі асфальтовані зони безпеки.

Колишній пілот Формули 1 Ентоні Девідсон дав не найкращу характеристику трасі: «На малюнку конфігурація виглядає непогано, а насправді в Валенсії немає жодної магії. Архітектори прагнули створити щось схоже на Альберк-парк або канадський автодром імені Жиля Вільньова, та вийшло інакше - траса немає власного характеру».

Амбіції організаторів простягалися так сильно, що навіть заявлялося, що траса стане «новим Монако», але кращим, швидшим і з більшою кількістю обгонів. Спільного з Монако у Валенсії небагато - траса міська і знаходиться на узбережжі Середземного моря. Траса вийшла дійсно швидшою, але не кращою та й з обгонами є відчутні проблеми. По-справжньому місць для обгону на трасі два - на гальмуванні перед дванадцятим та сімнадцятим поворотами коли пілоти скидають швидкість з понад 300 км/год. до 75 км/год.

Допомагати обганяти має і заднє регульоване крило, яке у Валенсії так само як і в Канаді можна буде використовувати на двох ділянках - починаючи зі швидкісних одинадцятого та п'ятнадцятого поворотах і прямих за ними, точка відліку секундного відставання буде лише одна - за 130 метрів до восьмого повороту. Іншими словами, обігнавши опонента на першій ділянці, можна буде від нього відірватися ще й на другій або ж наблизитися на першій і обігнати на другій.

Вуличне кільце Валенсії вимагає від команд певного компромісу в налаштуванні болідів - на прямих краще менше притискної сили, але в поворотах, особливо третього сектору, навпаки - більше. Звісно дехто з пілотів може ризикнути з кутами атаки антикрил, сподіваючись отримати перевагу, тим цікавіше буде.

Традиційно спекотна погода на етапі призводить до того, що команди застосовують більш ефективні системи охолодження. Велике навантаження на трасі лягає на гальма і коробку передач. Машини п'ять разів за коло долають позначку в 300 км/год., після чого йдуть більш-менш жорсткі гальмування до 75-90 км/год. Що ж до коробки передач, то вона зазнає одного з найбільших навантажень в сезоні, адже гонщики перемикають передачі 64 рази на одному колі, більше тільки в Сінгапурі - 71.

Технічним нововведенням цього Гран-Прі стала заборона змінювати налаштування двигуна між кваліфікацією та гонкою. У паддоку подейкують, що найбільше з такими налаштуваннями працювали в Red Bull, що було одним з факторів їх тотального домінування в кваліфікаціях. Використовувати їх в гонці командам неможна з кількох міркувань - це призводить до підвищеної витрати палива та більшого навантаження на силовий агрегат.

Чергової інтриги для на етап додали в Pirelli - в Валенсії дебютують шини Medium, які використовуватимуться разом із м'якою сумішшю Soft. Ці покришки додадуть головного болю пілотам, оскільки вони меншою мірою ніж пара Soft-SuperSoft забезпечують щеплення з асфальтом, яке вкрай необхідне і на гальмуваннях, а і для більш ефективного розгону на прямих. Випробувати нові покришки пілоти могли під час першої практики в Канаді, адже саме у цих двох трас є багато спільного. Проте різниця в погодних умовах два тижні тому і тепер обов'язково дасться взнаки в Валенсії. Крім того варто пам'ятати, що траса використовується тільки раз на рік, а це значить, що щепні характеристики асфальту постійно покращуватимуться - від поганого щеплення на слизькому та брудному асфальті в п'ятницю під час практик, до найкращого рівня в неділю під час гонки. Допомагатимуть цьому також і гонки підтримки, які відбуватимуться в Валенсії під час уїк-енду. В Pirelli вже зрозуміли, що прогнозувати кількість піт-стопів марно, тому коментарі Пола Хембрі є такими: «Цього року ми побачили видовищні вуличні гонки, а попередній етап в Канаді може стати одним з найкращих в сезоні. Ми сподіваємося, що Валенсія продовжить тенденцію, попри те що всі знають, що на цій трасі тяжко обганяти. Зношення шин, імовірно, буде дуже високим через особливості траси, характеристик асфальту і спекотної погоди - саме тому ми обрали суміші Medium і Soft, які забезпечать командам велику кількість варіантів при обранні стратегії. Ми вважаємо, що різниця між шинами складатиме близько секунди на колі».

Заглядаючи до статистики виступів саме в Валенсії, ми не побачимо ніяких особливих закономірностей, та це й не дивно, адже тут відбудеться лише четверта гонка. Попередніми її переможцями були Феліпе Масса, Рубенс Баррікелло та Себастіан Феттель. Думаю, що перші двоє аж ніяк не претендуватимуть на перемогу цього року.

Традиційно, фаворитами будуть пілоти Red Bull і McLaren, причому враховуючи «підрізання крил» в кваліфікації для енергетичної команди, навіть не факт, що Феттель або Веббер зможуть виграти поул. А гоночний темп машин цих двох команд є практично однаковим, проте шинний фактор знову відіграватиме дуже велике значення і кваліфікацією в разі необхідності можна буде жертвувати на користь недільної гонки. Можна звісно очікувати, що Алонсо на очах співвітчизників прагнутиме стрибнути вище можливостей своєї машини, як це було на початку гонки в Барселоні, але як воно складеться насправді прогнозувати тяжко. Тож наш прогноз на гонку - перемога дістанеться комусь із квартету пілотів Red Bull і McLaren.

Гран-прі Європи, Валенсія, 24-26червня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

5419 м

57

308,883 км

кваліфікація: 1'37.587 (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1'38.683 (2009, Тімо Глок)

Перша практика 11:00 - п'ятниця 24 червня
Друга практика 15:00 - п'ятниця 24 червня
Третя практика 12:00 - субота 25 червня

Кваліфікація 15:00- субота 25 червня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Гонка 15:00 - неділя 26 червня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 24 ноября 2024, 01:32 0

В Лас-Вегасе прошел благотворительный турнир в поддержку фонда One Drop

Комментарии