Формула 1 – в гонитві за лідерством

На Sport.ua анонс одного з найцікавіших етапів сезону, Гран Прі Азербайджану

Getty Images, Баку
© Getty Images, Баку

Що не кажіть, а старт цьогорічного чемпіонату перевершує всі очікування – лідирує команда, що  досі не виграла жодного з трьох Гран Прі, але виявилася найбільш стабільною. Відтак до Азербайджану «Мерседес», «Феррарі» та «Ред Булл» приїхали з наполеонівськими планами – одні хочуть нарешті здобути дебютну в сезоні звитягу, інші – продовжити свій переможний початок.

Особливу увагу вболівальників етап заслуговує через те, що саме тут минулого року відбулася найцікавіша гонка сезону, щедро приправлена аваріями та скандалами. Найголовнішим з яких був таран Феттелем машини Хемілтона в час появи машини безпеки.

Траса, прокладена вулицями азербайджанської столиці, має свої унікальні особливості – це найшвидше та найдовше міське кільце, при цьому відрізок біля фортеці найвужчий – лише 7 метрів (там для звичайних машин місця відверто замало). Також саме тут знаходиться найдовший в чемпіонаті відрізок – довжиною в 2,19 км – що проходиться на повному газу, і як наслідок саме в Баку машини розганяються до найбільших швидкостей у міських умовах. Додайте до цього близькість стін майже по всій довжині траси і стане зрозуміло, що викликів перед гонщиками в Баку більше, ніж достатньо.

За два попередні роки виступів в Баку команди вже зрозуміли, що ставку треба робити на максимальну швидкість на головній прямій. Як результат – машини тут налаштовують на достоту низький рівень притискної сили. І коли мова йде про низький рівень, то варто зазначити, що меншим він є тільки у Монці. Водночас через те, що трасу довелося вписувати в існуючу дорожню сітку, тут немає швидкісних поворотів, завдяки яким можна досить ефективно прогріти ґуму, а отже від ефективної роботи з шинами буде залежати багато. Тим паче, що як й інші міські траси в Баку стан покриття постійно покращується від сесії до сесії, покриваючись шаром відпрацьованої ґуми.

Цього року Pirelli в Баку привезла досить м’які типи шин – Soft, SuperSoft і UltraSoft, шинники врахували той факт, що в минулі роки занадто перестраховувалися. Звісно ж пілоти на знайомій їм трасі вирішили замовити здебільшого найбільш м’які комплекти. При цьому вибір «Рено» виглядає певною мірою консервативним, у той час як гонщики «Феррарі», «Заубер» та Вандорн однозначно ставлять на UltraSoft, обмежившись мінімумом інших типів шин.

Пілот

Команда

Soft

SuperSoft

UltraSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

2

2

9

77

В. Боттас

Мерседес

1

3

9

5

С. Феттель

Феррарі

1

2

10

7

К. Райкконен

Феррарі

2

1

10

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

2

3

8

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

2

3

8

11

С. Перес

Форс Індія

2

2

9

31

Е. Окон

Форс Індія

2

2

9

18

Л. Стролл

Вільямс

1

4

8

35

C. Сироткін

Вільямс

2

3

8

27

Н. Хюлькенберг

Рено

2

4

7

55

К. Сайнс

Рено

2

4

7

10

П. Гаслі

Торо Россо

2

3

8

28

Б. Хартлі

Торо Россо

2

3

8

8

Р. Грожан

Хаас

1

3

9

20

К. Магнуссен

Хаас

1

3

9

2

C. Вандорн

Макларен

1

2

10

14

Ф. Алонсо

Макларен

1

3

9

9

М. Ерікссон

Заубер

2

1

10

16

Ш. Леклер

Заубер

1

2

10

 «Цього разу нам усім доведеться по-новому поглянути на Гран Прі Азербайджану, адже він відбувається на два місяці раніше. Як ми розуміємо, буде певний контраст стосовно минулого року з прогляду погодних умов, оскільки тоді температура траси часом піднімалася вище 50 градусів.

Рік тому, в перший рік дії нового регламенту на шини, ми відчували, що зробили занадто консервативний вибір, оскільки комплекти Medium практично ніхто не використовував. Тож ми розуміли, що цього разу маємо зробити більш агресивний вибір. Завдяки цьому, в гонці має бути реальна можливість використати будь-який з трьох комплектів, і ми зможемо побачити такі ж винахідливі стратегії, як і на етапах в Бахрейні та Китаї», - такі очікування від Гран Прі має керівник автогоночного підрозділу Pirelli, Маріо Ізола.

Погода в Баку порівняно з попередніми роками відрізнятиметься, роблячи підготовку до етапу більш складною, адже тут буде не так спекотно, але водночас є висока імовірність сильних вітрів, які до того ж будуть міняти свій напрямок. Температура повітря протягом уїк-енду падатиме з +23С у п’ятницю – суботу, до +18С у день перегонів. Тож всі ці змінні фактори однозначно матимуть вплив на хід Гран Прі, від чого він обіцяє стати ще цікавішим.

Попри виграні Феттелем кваліфікації на двох попередніх етапах і відсутність перемог «срібних стріл», букмекери все-одно продовжують вірити в чинного чемпіона. Лінія на здобуття поул-позиції має такий вигляд: Хемілтон – 2,20; Феттель – 2,75; Боттас – 6,50; Райкконен – 8,00; Ріккардо і Ферстаппен – по 26,00. На думку букмекерів шанси пілотів «Ред Булл» на тріумф в гонці значно виростають: Хемілтон – 2,20; Феттель – 3,50; Ріккардо і Ферстаппен – по 9,00; Боттас – 11,00 і Райкконен – 15,00.

Спробую спрогнозувати, що тріумфатором гонки стане хтось із пілотів або «Мерседес» або «Феррарі». Шинні трюки вже навчилися робити усі, тож навряд чи «Ред Булл» зможе когось заскочити зненацька, а відтак потужність силових установок на Проспекті Нафтовиків матиме вирішальне значення. Звичайно, якщо гонку перериватиме машина безпеки, то події можуть піти за іншим сценарієм, а як ми вже переконалися на попередніх етапах – розраховувати на прогнозованість перегонів не варто.

Безперечно головною стравою в азербайджанському меню буде боротьба трьох найкращих команд чемпіонату, але крім цього окремої уваги заслуговують – чинний чемпіон, що відверто був незадоволеним власними результатами на двох попередніх етапах, Кімі Райкконен, який наразі демонструє дивовижну швидкість та стабільність, але під час гонок постійно щось втрачає. Даніель, довкола майбутнього якого вже ходить стільки чуток, що можна видавати кілька томів про це, і звісно ж Макс, що не може не розуміти власної відповідальності за результат, але і не хоче нічого міняти у своєму гоночному пілотажі.

Гонка озброєнь тим часом іде своїм ходом і в Баку ми побачимо новинки від команд, зокрема «срібні стріли» та Скудерія для цієї траси підготували спеціальну версію заднього крила, що покликане розвантажити машину на прямих, але зберігати потрібний рівень притискної сили в поворотах. Не сиділи без діла й інженери інших колективів, тож технічних новацій в Азербайджані буде вдосталь.

Гран Прі Азербайджану може стати переломним для «Мерседес» або «Ред Булл» якщо пілот цієї команди переможе, відтак усі три топ-команди прагнутимуть перехопити ініціативу в чемпіонаті. Так само, до речі, буде і у боротьбі середняків, де особливу увагу варто приділити гонщикам «Хаас» і «Форс Індії» чиї машини матимуть козирі в боротьбі з «Рено», «Макларен» і «Торо Россо».

Гран Прі Азербайджану, Баку, 27-29 квітня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло:

6,003 км

51

306,049 км

кваліфікація: 1:40.593 (2017, Льюіс Хемілтон)

гонка: 1:43.441 (2017, Себастьян Феттель)

 

Розклад сесій за київським часом:

Перша практика 12:00 – п’ятниця 27 квітня

Друга практика 16:00 – п’ятниця 27 квітня

Третя практика 13:00 – субота 28 квітня

Кваліфікація 16:00 – субота 28 квітня

Гонка 15:10 – неділя 29 квітня

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.
Продолжая просматривать SPORT.UA, Вы подтверждаете, что ознакомились с Политикой конфиденциальности