Гран Прі Китаю. Післямова
Блискучий Ріккардо, безвиграшна серія «Мерседес» та інші підсумки третього етапу Формули 1
Гран Прі Китаю не став переламним для «Мерседес», як цього варто було чекати з огляду на блискучі виступи «срібних стріл» в Шанхаї протягом попередніх років, але продемонстрував нам наскільки ж цікавим може бути протистояння коли в боротьбі за перемогу беруть участь три команди. Тим паче тоді, коли в гонці найкращими стають ті, від кого це чекали тільки в останню (третю) чергу.
Даніель Ріккардо виграв і знову зробив це в перегонах, які назвати нецікавими просто язик не повернеться – австралієць просто фахівець з перемог тоді, коли на трасі коїться щось надзвичайне. Ну хіба ж такі перегони можуть комусь не подобатися – це не Австралія, де обгони на трасі за винятком першого кола можна було порахувати на пальцях однієї руки, і звісно ж не Бахрейн, де продовжена FIA зона дії DRS відверто спотворила весь сенс ідеї про рухоме заднє крило.
Та найголовніший висновок Гран Прі Китаю полягає в тому, що списувати «Ред Булл» у боротьбі за перемоги не можна. Так, «енергетикам» поки що однозначно бракує швидкості порівняно з «Мерседес» і «Феррарі», але вони про це знають і самі, тож з лідерами готові боротися за рахунок шинної тактики. Тактики, що в Шанхаї цілком і повністю стала сюрпризом для лідерів, дозволивши залишити їх позаду. І тільки нестриманість й інфантилізм Ферстаппена не дозволили «Ред Булл» взяти в Шанхаї переможний дубль.
Шинна тактика і тенденція етапу
Вперше в сезоні переможець гонки використав на дистанції три різні типи ґуми, доступні на Гран Прі. Стартував Ріккардо на UltraSoft, потім перейшов на Medium, а завершував свій феноменальний прорив до перемоги на шинах Soft.
Як не відзначити ще й те, що в топ-десятці крім Даніеля цим же тактичним варіантом скористалися Ферстаппен, Хюлькенберг і Сайнс – схоже, що «Ред Булл» з «Рено» розуміли, що перемогти своїх опонентів вийде тільки якщо вдатися до перевзування у Soft під час машини безпеки. Обидві команди все правильно прорахували, за що і були винагороджені більшою кількістю очок, ніж могли сподіватися без проведення другого піт-стопу.
Весь стартовий відрізок чемпіонату – Мельбурн, Сахір, Шанхай – демонструє нам одну відверто дивну тенденцію. «Мерседес» тактично програє суперникам. Причому якщо в Австралії це була випадковість, в Бахрейні повторення, то в Китаї це вже стає серією. Різниця тільки в тому, що в Шанхаї «срібні стріли» тактично переграли «Феррарі», але проґавили «Ред Булл», що наважилася другий піт-стоп, а всі вершки цього рішення зібрав Ріккардо.
Вже по завершенні перегонів «срібні стріли» визнали свою помилку. В «Мерседес» навіть не розглядали можливість другого піт-стопу як варіант, гідний уваги, вважаючи, що стан шин матиме другорядне значення порівняно з позицією пілотів у гонці. Тиждень тому в срібних боксах довго не вірили, що Феттель наважиться їхати до фінішу без другого піт-стопу, тепер занадто багато уваги приділили саме Себастьяну, пропустивши тактичний випад «енергетиків». І якби не зіткнення Ферстаппена з Феттелем, що призвело до фінішу німця лише на 8-й позиції, для «Мерседес» все було б ще сумніше.
Мотори етапу
Номінація цього разу буде дещо дивною, адже силові установки з Вірі Шатійон на тій самій машині проявили себе абсолютно по різному. Ще у третій практиці агрегат «Рено» наказав довго жити на машині Ріккардо, а вже в неділю під час перегонів саме австралієць з новим мотором тріумфував.
Все ж таки проблеми «енергетиків» з французькими силовими установками не могли не породити чергову інформаційну хвилю про можливий перехід команди до співпраці з «Хонда». Та поки що це все здебільшого схоже на подвійну гру від «Ред Булл» – команда таким чином однозначно спонукає «Рено» до більш ефективної роботи над моторами, але і японцям дає зрозуміти, що дуже прискіпливо слідкує за їх прогресом. Таким чином на початок осені «бики» краще розумітимуть на кого з моторовиробників робити ставку.
Механіки етапу
Тут двох думок і бути не може – команда механіків «Ред Булл» найкраще попрацювала в Китаї. Ще у третій практиці несподівано виник аврал, коли мотор на машині Ріккардо – як і один з київських шляхопроводів – втомився.
Проблеми австралійця ще раз нам нагадують наскільки складною є сучасна машина Формули 1, адже в суботу перерва між практикою та кваліфікацією становить дві години, яких механікам не вистачило, щоб змінити двигун і перевірити чи все працює у штатному режимі. Що не кажіть, але у до гібридну еру двох годин вистачало спокійно.
Зміна мотору в умовах цейтноту вимагала не тільки чіткої злагодженої роботи, а й додаткових сил – на допомогу були відряджено кілька людей з команди, яка працює над машиною Ферстаппена. Наскільки все серйозно, можна було пересвідчитися вже коли кваліфікація почалася, а над машиною Даніеля продовжували працювати механіки, таки встигнувши закінчити все і дати гонщику виїхати на єдину спробу за 3 хвилини до завершення першої сесії.
Мабуть не варто пояснювати, що без такої роботи механіків Ріккардо стартував би останнім і жоден автомобіль безпеки не допоміг би йому здійснити свій блискучий прорив до перемоги.
Та на цьому чудова робота механіків «Ред Булл» не закінчилася – неможливо не пригадати, що обидва піт-стопи Макса з Даніелем відбулися послідовно. Спочатку на 18-му колі, швидко змінивши шини Ферстаппену, обслужили і Ріккардо, а потім так само зробили і на 32-му, коли на трасі з’явився автомобіль безпеки. Найголовнішим при цьому було те, що у команди не виникло жодних проблем, жодної заминки й австралієць не програв ні найменшої частки секунди.
Як підсумок на подіумі Даніель дякував саме механікам «Ред Булл» без відмінної роботи яких перемогу святкував би хтось інший.
Обгони етапу
Прорив Даніеля Ріккардо з 6-го на перше місце саме по собі стало окрасою гонки, але те, як він обганяв гонщиків «Мерседес» гідне окремої згадки. Льюіса австралієць пройшов тоді, коли британець уже й не чекав на атаку і відреагувати вже ніяк не міг, ну а Боттас на зношених шинах Medium міг хіба що не заважати.
Робота Даніеля може стати найкращим посібником для його напарника, адже тут немає необдуманих рухів, незрозумілих маневрів, заблокованих коліс та всього іншого, чим в Китаї відзначився Макс. Ще раз наголошу – в 14-му повороті, де Ріккардо успішно пройшов Хемілтона, Ферстаппен врізався у Феттеля, зіпсувавши гонку і собі, і німцеві.
Цифри етапу
85 – саме стільки очок після Гран Прі Китаю має «Мерседес», очолюючи залік в Кубку конструкторів з перевагою над Скудерією в один пункт. Цікаво, що за три уїк-енди команда не перемогла жодного разу, але найголовнішим фактором став стабільний фініш обох пілотів у десятці. «Феррарі» попри дві перемоги має в пасиві схід Райкконена в Бахрейні, що і не дозволило «червоним» утриматися на верхівці.
Шість попередніх років в Китаї кваліфікацію вигравали гонщики «Мерседес», чотири рази Хемілтон і двічі Росберг. Переможна серія «срібних стріл» перервалася людиною, яка і була останнім пілотом іншої команди, хто брав в Шанхаї поул. Як не дивно, але за попередні 6 років тільки раз гонщики «Мерседес» не виграли – у 2013-му тут тріумфував Алонсо на «Феррарі» після чого цілих 4 роки переможець етапу неодмінно носив сірий гоночний комбінезон. Ось і цій серії прийшов край. А ще «срібні стріли» вперше в часи гібридної турбоери не виграли у трьох Гран Прі поспіль – часи змінюються.
Змови етапу
Аварія гонщиків «Торо Россо», внаслідок якої на трасі з’явилася машина безпеки, любителям теорій змов підкинула чудовий харч. В принципі такий самий, який був і в Австралії, коли через проблеми «Хаас» автомобіль безпеки очолив пелотон, що тоді допомогло «Феррарі».
В Китаї зіткнення пілотів «молодшої Ред Булл» допомогло команді «старшій» - ну хіба не чудовий факт, який можна розглядати під призмою змови «енергетиків». Більше того, Гаслі з Хартлі на очки не претендували, тож і не ризикували особливо. Звісно всерйоз такі версії розглядати не варто, хоча бажаючих побачити «волохату руку Марко/Хорнера» завжди буде вдосталь. Тут головне вірити у те, що без змов справжньої Формули 1 не буває.
Ще однією темою для розмов стало питання про час оголошення режиму машини безпеки – цю тему на публіку озвучив Феттель, вважаючи, що дирекція гонки свідомо чи ні, але зіграла на користь «Ред Булл», адже коли стало відомо про режим автомобіля безпеки Боттас і Феттель вже проїхали повз в’їзд на піт-лейн, а «бики», швидко зметикувавши, покликали своїх пілотів за свіжим комплектом м’яких шин.
На ці звинувачення навіть відреагував Чарлі Вайтінг, заявивши, що дирекція гонки ніколи не дивиться на те, кому поява машина безпеки допоможе, а кому нашкодить, адже її виїзд пов’язаний виключно з питаннями безпеки. Відтак і в майбутньому виникатимуть схожі ситуації внаслідок яких хтось виграє, а хтось неодмінно втратить.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
«Горожане» проиграли в последнем матче «Тоттенхэму»
Признание получил Сэр Алекс Фергюсон
Ще раз кажу - розглядати речі варто з двох боків: правильність рішення під час його прийняття та фактичні наслідки на фініші. В Китаї Феррарі програла.
Феррарі - ну в Австралії їх єдиним шансом був SC і карта лягла як треба, саме на це сподівалися залишаючи Себа на трасі. В Бахрейні зрозумівши що й до чого також ризикнули і виграли - так, Боттас виявився не айс, але результат на користь червоних. Виходить так, що правильне рішення одних може все-одно призвести до поразки і навпаки.
Мне кажется, это Феррари всегда и все проигрывает по тактике)) В Бахрейне всем казалось, что Мерседес всех переирал с их шинами мидиум. Все же мало кто ждал, что Феттель довезет свои шины до финиша первым...и не довез бы, если бы Боттас был чуток агрессивнее имхо
У Феррари, на мой взгляд, с тактикой самые большие проблемы среди топ-команд. А Ред Булл красавчики.
И Пирелли можно отметить. Много разных шин, они действительно отличаются и можно что-то придумать по тактике и выиграть. Это неплохо.