Ріккардо видовищно переміг на Гран Прі Китаю
У красивій боротьбі з обгонами головних конкурентів австралійцю не було рівних
На етап в Китаї «Мерседес» їхала в очікуванні перервати переможний поступ «Феррарі» і Феттеля, проте події уїк-енду яскраво показали як сильно темп машин-лідерів залежить від температури асфальту. Якщо у п’ятницю на практиках було тепло і швидшим був Хемілтон, то вже в суботу температура сильно впала і від переваги «Мерседес» не залишилося нічого.
Другий Гран Прі поспіль перший ряд стартового поля зайняла «Феррарі» просто декласувавши своїх головних конкурентів. В стані «срібних стріл» попри суботній програш розраховували на більш теплу погоду і свої гоночні налаштування. «Ред Булл», чиї пілоти кваліфікувалися на третьому ряду, розраховувала і на кращу погоду, і на альтернативну шинну тактику.
Неділя виявилася найтеплішим днем китайського етапу, і це була чудова новина для «Мерседес» та її вболівальників – саме в таких умовах недоліки W09 проявляються найменше у порівнянні з «Феррарі».
Pirelli до Шанхаю привезла ґуму Medium, Soft і UltraSoft, розраховуючи, що остання буде активно використовуватися для кваліфікації, а два більш жорстких комплекти – для перегонів. Шинники обіцяли інтригу в гонці завдяки різним можливим тактичним схемам, і їх передбачення справдилося на всі сто.
На старт гонки шини Medium обрав Гаслі, UltraSoft стояв на машинах Ферстаппена, Ріккардо, Хюлькенберга, Переса, Сайнса, Грожана та Хартлі, решта пілотів стартувала на Soft.
Як і минулого тижня старт гонки для пілотів «Феррарі» вийшов полярним – Феттель зберіг лідерство, але при цьому завадив Райкконену, який опустився на 4-те місце, пропустивши Боттаса з Ферстаппеном – перевага UltraSoft для Макса спрацювала на відмінно. Пілоти «Рено» на першому колі двічі обмінялися позиціями – спочатку Сайнс обігнав Хюлькенберга, та потім Ніко повернув втрачене. В першій десятці найбільше програв Перес, опустившись з 8-го на 14-те місце.
Після цього гонка перейшла у традиційно спокійне русло – Феттель «віз» Боттасу 2,5 секунди, Валттері ще більше відірвався від Ферстаппена. І тільки Райкконен стримував Хемілтона, але британець при цьому нічого не міг зробити – під’їхати в зону DRS не виходило.
Єдиним пожвавленням перших спокійних кіл була рокіровка пілотів «Хаас» - на прохання з боксів Грожан пропустив Магнуссена і був украй не задоволений з цього. Та причиною цього було те, що Ромен з Кевіном від старту мали різну тактику.
Пілоти, що стартували на UltraSoft, досить рано поїхали в бокси за свіжою ґумою. Зокрема першим був Хартлі, який зупинився в боксах на 11-му колі. «Ред Булл» застосувала досить рідкий та ризикований прийом – Макса з Даніелем механіки обслужили на одному колі. Відрив нідерландця від напарника дозволяв це зробити без втрати часу, але для цього все треба було зробити ідеально з чим команда відмінно справилася.
Перша несподіванка гонки прийшла на наступному колі, коли в бокси поїхав Хемілтон, який стартував ні більш жорстких порівняно з пілотами «Ред Булл» шинах. В «Мерседес» побоювалися підрізки з боку «енергетиків», хоча для тактики одного піт-стопу ця зупинка була досить ранньою. Принаймні так здавалося в той момент.
Та найцікавіше тільки починалося – Боттас поїхав в бокси на 20-му колі, а Феттель на 21-му і німець виїхав позаду Валттері. Неймовірно, адже до піт-стопів Себастьян упевнено лідирував з перевагою в 2,5 секунди, які фін відіграв на одному колі.
В «Феррарі» досить швидко зметикували і вирішили використати Райкконена у боротьбі з Боттасом. Кімі залишився на трасі, але його стрімко наздоганяли Валттері з Феттелем – притримати «Мерседес» і дати можливість вийти на дистанцію атаки напарнику стало фактичним завданням фінського пілота Скудерії. Ця тактика спрацювала частково, адже Себастьян хоч і під’їхав впритул, але обігнати Боттаса не зміг, а коли вони удвох пройшли Райкконена, то він нарешті відправився за свіжою ґумою.
Тактична гра «Феррарі» не тільки не принесла успіху Феттелю, а й відкинула Кімі на 6-ту позицію – після занадто пізнього піт-стопу фін їхав позаду Хемілтона з Ріккардо, яких він випереджав після старту.
Якщо Феттель продовжував їхати на відстані 1,5 секунди позаду Боттаса і шукав можливості наблизитися на відстань атаки, то цікавої боротьби за інші позиції серед топ-команд не було. Та все миттю перевернулося з ніг на голову після того, як Гаслі на 31-му колі в’їхав у машину свого напарника у шпильці 14-го повороту за що від стюардів отримав 10 секунд штрафу.
Після зіткнення двох «Торо Россо» в повороті залишилося занадто багато уламків, тож дирекція гонки вивела машину безпеки. Цим миттєво скористалися в «Ред Булл» знову послідовно провівши два піт-стопи для своїх пілотів, поставивши їм по комплекту Soft. Також шини змінили пілоти «Рено» й Окон з Гаслі, а останньому ще й нове переднє крило поставили.
На рестарті Боттас спокійно зберіг лідерство, Хемілтон спробував тиснути на Феттеля, але вже дуже швидко сам опинився під пресингом з боку Ферстаппена. Та поки Макс примірявся, Ріккардо обігнав Райкконена у боротьбі за 5-ту позицію – на більш свіжих та м’якіших покришках «Ред Булл» отримала тактичну перевагу, але її ще треба було реалізувати.
На 39-му колі Ферстаппен на другому секторі пішов у атаку на Хемілтона, але все це завершилося тим, що Макс опинився на траві, Льюіс продовжив рух трасою, а Ріккардо проїхав повз напарника. От тільки для британця це нічого доброго не обіцяло – Даніель вже на наступному колі зумів обігнати «Мерседес» чинного чемпіона, а ще згодом з другої спроби Макс таки пройшов Льюіса.
Наступною «жертвою» пілотів «Ред Булл» мав стати Феттель. І він нею став, причому буквально – спочатку Ріккардо спокійно пройшов німця, а вже на наступному колі Ферстаппен нічого кращого не придумав як повторити маневр Гаслі, в’їхавши у «Феррарі» в тій самій шпильці після довгої прямої. Обидві машини розвернуло і повз них проїхали Хемілтон з Райкконенм, причому Кімі зметикував як це зробити краще і зумів опинитися попереду Льюіса.
Інцидент дорожче обійшовся Феттелю – його машина зазнала більших пошкоджень і німця спочатку пройшов Хюлькенберг, а на передостанньому колі гонки ще й Алонсо. Ферстаппен кинувся відіграватися, але за свій маневр від стюардів отримав 10-секундний штраф.
В гонці ж розв’язка наступила буквально колом пізніше після зіткнення пілотів «Ред Булл» і «Феррарі». Ріккардо на все ще дуже ефективних шинах Soft не просто наздогнав Боттаса, а й залишив фіна позаду! Хоч і залишалося ще 11 кіл, але все було зрозуміло, тим паче, що до Валттері наближалися Райкконен з Ферстаппеном. Попри те, що Кімі впритул під’їхав до свого співвітчизника, та до реальної атаки справа так і не дійшла – не допомогла і DRS.
Таким чином Даніель Ріккардо виграв Гран Прі Китаю, виграв хоч і несподівано, якщо говорити про події в Шанхаї протягом п’ятниці-суботи, але абсолютно заслужено. Це вже шоста перемога австралійця в кар’єрі. На подіум разом із Даніелем піднялися Боттас і Райкконен.
Ферстаппен хоч і фінішував 4-м, та через штраф одну позицію таки програв Хемілтону. Льюіс завдяки цьому скоротив відставання від Феттеля до 9 очок, а «Мерседес» очолила Кубок конструкторів, хоча досі не перемогла в жодній з трьох гонок.
Крім пілотів топ-команд очки сьогодні заробили Хюлькенберг, Алонсо, Сайнс і Магнуссен – боротьба «Рено», «Макларен» і «Хаас» продовжується.
За два тижні все найцікавіше продовжиться на етапі в Азербайджані.
Гран Прі Китаю
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
1:35:36.380 |
2 |
2. |
В. Боттас |
Mercedes |
+ 8.894 |
1 |
3. |
К. Райкконен |
Ferrari |
+ 9.637 |
1 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 16.985 |
1 |
5. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 20.436 |
2 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Renault |
+ 21.052 |
2 |
7. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 30.639 |
1 |
8. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 35.286 |
1 |
9. |
К. Сайнс |
Renault |
+ 35.763 |
2 |
10. |
К. Магнуссен |
Haas |
+ 39.594 |
1 |
11. |
Е. Окон |
Force India |
+ 44.050 |
2 |
12. |
С. Перес |
Force India |
+ 44.725 |
2 |
13. |
С. Вандорн |
McLaren |
+ 49.373 |
1 |
14. |
Л. Стролл |
Williams |
+ 55.490 |
1 |
15. |
С. Сироткін |
Williams |
+ 58.241 |
2 |
16. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 1:02.604 |
1 |
17. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 1:05.296 |
1 |
18. |
П. Гаслі |
Toro Rosso |
1:06.330 |
2 |
19. |
Ш. Леклер |
Sauber |
1:22.575 |
1 |
20. |
Б. Хартлі |
Toro Rosso |
+ 3 кола / не фінішував |
2 |
Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull – 1:35.785 (55-те коло)
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
54 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
45 |
3. |
В. Боттас |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
40 |
4. |
Д. Ріккардо |
Aston Martin Red Bull Racing |
37 |
5. |
К. Райкконен |
Scuderia Ferrari |
30 |
6. |
Ф. Алонсо |
McLaren F1 Team |
22 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Renault Sport Formula 1 Team |
22 |
8. |
М. Ферстаппен |
Aston Martin Red Bull Racing |
18 |
9. |
П. Гаслі |
Red Bull Toro Rosso Honda |
12 |
10. |
К. Магнуссен |
Haas F1 Team |
11 |
11. |
С. Вандорн |
McLaren F1 Team |
6 |
12. |
К. Сайнс |
Renault Sport Formula 1 Team |
3 |
13. |
М. Ерікссон |
Alfa Romeo Sauber F1 Team |
2 |
14. |
Е. Окон |
Sahara Force India F1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas Motorsport |
Mercedes |
85 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
84 |
3. |
Aston Martin Red Bull Racing |
TAG Heuer |
55 |
4. |
McLaren F1 Team |
Renault |
28 |
5. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
25 |
6. |
Red Bull Toro Rosso Honda |
Honda |
12 |
7. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
11 |
8. |
Alfa Romeo Sauber F1 Team |
Ferrari |
2 |
9. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
1 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Тренер вратарей Реала раскрыл клубный «секрет»
Хорхе Мартин установил уникальное достижение
Ферстаппен 3 год подряд продолжает творить какую-то дичь. Можно его уже выгнать?
Ферстаппен виправлятися не буде доти, доки або не втрапить в якусь серйозну аварію, або поки не отримає дисквал. От тільки для дисквалу потрібне щось екстраординарне, бо його - "зірку" й "ідола молодої аудиторії Ф1" не наважаться дискваліфікувати за те, за що легко дістанеться іншим.