Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
2305
1

Под микроскопом: Гран При Монако

Как и почему в Мерседес «слили» Хэмилтона, первые очки Макларен, провал Вильямс – в итогах Sport.ua

Под микроскопом: Гран При Монако

Гран Прі Монако попри свій імідж малоцікавої та практично необгінної гонки, де майже все вирішує кваліфікація, знову подарував неочікувану розв’язку разом з тим нагадавши, що боротьба триває до картатого прапора і не завершується навіть тоді, коли лідер випереджає свого переслідувача на 25 секунд.

До минулої суботи Льюіс Хемілтон ніколи не вигравав кваліфікацію в Монако, проте таку прикрість чинний чемпіон таки зумів виправити, не залишивши жодних шансів Росбергу, який попередні два рази неодмінно «брав» як кваліфікацію, так і гонку в неділю. Все складалося на користь британця та й досвід попередніх років однозначно вказував на те, що у суботнього тріумфатора (якщо він не отримує штраф і не відсувається нижче, як Міхаель Шумахер у 2012-му) шанси виграти Гран Прі стрімко наближаються до 100%, проте часом стаються речі, пояснити які логічно якщо не дуже тяжко, то й узагалі неможливо.

Звісно ключовий епізод всієї гонки стався в момент, коли Льюіс вдруге повернув на піт-лейн, очолюючи пелотон, а повернувся на трасу позаду Феттеля. І тут одразу виникає сила силенна питань до Мерседес стосовно того, а що це було і найголовніше – навіщо?

З першим питанням все тепер зрозуміло – це була одна із тих рідкісних помилок епічних за своєї суттю, які на довгі роки відкладуться у пам’яті як учасників, так і вболівальників. Причому в кар’єрі Льюіса щось аналогічне за наслідками вже траплялося, але тоді було навпаки – у 2007-му в Шанхаї він з командою затягнув із заїздом в бокси настільки, що доїхати до них не зумів. Зрештою, з тих пір багато чого змінилося, а сам британець нині виступає в складі іншої команди.

Чому Льюіса закликали в бокси і яким чином команда прорахувалася з відривом від Росберга? «Срібні стріли» вирішили, що відриву у 25,727 секунди після 64-го кола буде більш ніж достатньо аби провести піт-стоп після якого Хемілтон неодмінно мав би повернутися лідером, але в команді просто не встигли зреагувати на різку зміну ситуації, коли режим віртуальної машини безпеки змінився появою реального автомобіля, що почав уповільнювати британця раніше за інших, в той час як Росберг хоч і в режимі жовтих прапорів, але мав можливість відставання скоротити. Зрештою, Тото Вольфф не приховував, що остаточне рішення і команда по радіо Льюісу заїжджати за свіжою гумою були зроблені в Раскасс – за 50 метрів до в’їзду на піт-лейн. Уже на той момент в команді не могли не помітити, що Ніко «з’їв» близько 7-8 секунд, а отже із повністю безпечного такий піт-стоп перетворювався на авантюру. У чому за півхвилини змогли переконатися всі без винятку – особливо смішно виглядали спроби Льюіса відтерти Феттеля і вийти хоча б на друге місце. Повтор однозначно показував, що тактичний провал команди відкинув британця на третє місце.

Та найцікавішим є питання для чого взагалі було закликати Хемілтона за свіжою гумою? В команді після гонки нічого кращого не придумали, як розказати історію про те, що боялися опинитися в ситуації, коли Феттель на свіжому SuperSoft зможе претендувати на перемогу, а також про те, що комплект м’яких шин, який стояв у Льюіса з 38-го кола йому не дуже подобався. Проте це все звучить геть несерйозно: по-перше, боятися Феттеля було абсолютно безглуздо, бо він все-одно на трасу повернувся б третім позаду того ж таки Росберга, і як Себастіан мав обігнати спочатку співвітчизника на цій трасі, а потім ще й Хемілтона – залишається загадкою, особливо тепер, коли ми побачили, що і Льюіс пройти більш повільну Феррарі не зумів, то чому ситуація повинна була бути дзеркальною? По-друге, ситуація за якої шини не працюють так, як команда очікувала, як хоче пілот або працюють зовсім не так – це все різні речі. В Монако всі чудово знають, що гоночну дистанцію (яка є меншою, ніж на решті трас) легко і без проблем сучасні машини долають з одним піт-стопом, тож логіки у перестраховці Мерседес не було. Для цього достатньо подивитися на шинні тактики пілотів: Сайнс та Грожан провели по одному піт-стопу, причому обоє зробили досить ранні зупинки, набагато раніше, ніж рекомендували в Піреллі. Іспанець зупинявся на 12-му колі й дістався фінішу на непоганій як для нього і Торо Россо 10-й позиції. Француза механіки Лотус обслужили на 17-колі, цього Ромену також вистачило аби доїхати до картатого прапора. Хемілтон міняв стартовий комплект SuperSoft на м’які шини на 38-му витку гонки – останнім серед усіх, хто на початку гонки не зупинявся позапланово. Тож якщо Карлос зумів проїхати 67 кіл на Soft, Грожан – 62, то що ж заважало Льюісу проїхати 41 коло? Відповідь більш ніж очевидна – нічого! Тоді нащо було влаштовувати цей цирк команді, і чому пілот не наполіг на тому, що цієї зупинки йому не потрібно? В Мерседес часто можна почути, що виграє і програє команда, тож і цього разу попри очевидну вину командних стратегів, дещицю провини на себе має приміряти і сам британець – за те, що повірив у безглузде за своєю сутністю рішення.

Теорії змови німецької команди проти британського пілота на користь німця в присутності голови ради директорів концерну, Дітріха Цетше, в принципі навіть не мають права на існування, бо Мерседес не для того минулого тижня продовжив контракт з Льюісом на більш вигідних для пілота умовах, щоб одразу ж працювати проти нього. Та й зі слів Тото Вольффа герра Цетше побачене не задовольнило жодним чином. Воно й зрозуміло – виставили команду посміховиськом та блазнями, а ще й переможний дубль «вигідно» розміняли на перше з третім місцями на радість Феттеля і Феррарі.

Звертає на себе увагу і той факт, що Росбергу вистачило почуття такту й розуміння чесно визнати, що переміг він великою мірою випадково: «Мені немов подарували цю перемогу в Монако». А це значить, що в Монреалі протистояння Ніко з Льюісом буде цікавим: один розуміє про «подарунок», інший – надмотивований довести це якомога раніше.

Оскільки потужність силової установки в Монако ніколи не була ключовим фактором, то нікого не мала здивувати гарна форма і гоночний темп Макларен. Досвід і майстерність Баттона з Алонсо свою справу зробили на відмінно – от тільки техніка іспанця вкотре підвела. В Хонді тепер збираються працювати над збільшенням потужності установки, хоча стає зрозумілим, що в Канаді з її постійними прямими та розгонами навряд чи Макларен зможе повторити приємний для такого важкого сезону результат. Зрозуміло одне – в команді, як зрештою і в Хонді, розуміють не тільки якою дорогою варто рухатися, а й у який саме бік. Хоча у слова про подіуми наприкінці сезону віри поки що немає, як і про боротьбу за титул наступного року.

Якщо у Уокінгу було локальне свято, то в стані Вільямс реально варто розпочати розслідування на тему хто вкрав гоночні машини, а замість них в Монако привіз два карбонових бідони на колесах? Тести в Барселоні, новинки аеродинаміки, третя сила чемпіонату, претенденти на місце Феррарі на подіумі – забудьте про все, нічого не було. Саме таке враження склалося від того, в яку яму примудрилися впасти Масса з Боттасом. Так-так, з тим самим Валттері, який дві попередні гонки зумів стримати позаду себе Феттеля, а потім Ряйкконена. Крах у кваліфікації навіть не натякав, а досить таки голосно розповідав, що у «білих» проблеми, але ж під час гонки виявилося, що проблеми далеко не тільки з темпом на одному швидкому колі, а на гоночній дистанції в цілому. І не можна було сказати, що виключно через вузьку трасу та погані кваліфікаційні здобутки результат вийшов незадовільним – тут все набагато складніше і у Гроув це розглядатимуть у комплексі.

Наприкінці гонки ми стали свідками досить цікавої командної тактики у виконанні Ред Булл: спочатку Квята попросили поступитися місцем напарнику, який мав шанси за рахунок більш м’якої та свіжої гуми поборотися за подіум, проте коли стало зрозуміло, що Хемілтон не обжене Феттеля та й себе образити не дасть, то на фінальному колі в боксах прозвучала команда вже Даніелю повернути позицію напарнику. Цікаве, водночас не дуже стандартне й поширене рішення, хоча його можна назвати справедливим – Ріккардо отримав шанс здобути для команди і для себе більше, ніж вони мали, але як тільки стало остаточно ясно, що дивідендів нікому не дістанеться, місце Даниілу довелося віддати. Можеш – їдь, не можеш – вертай як було. Добре що жоден з пілотів команди не претендує на титул, інакше ситуація навряд чи закінчилася б так спокійно та майже непомітно.

Макс Ферстаппен до аварії був одним із претендентів на звання найкращого (або принаймні найкмітливішого та хитрішого) пілота гонки – те, як він грамотно використовував Феррарі Феттеля, який проходив Макса і його опонентів на коло, для обгону суперників, використовуючи ефект несподіванки, однозначно потрапить до підручників з гоночної тактики та майстерності. Так само туди потрапить, але до розділу про те, як чинити категорично не можна, аварія голландця у першому повороті. Звісно якби не це зіткнення з Грожаном, то не було б низки інших доленосних рішень, а проте так необачно пробувати обганяти в Сен-Дево просто не можна. Тож і штраф від стюардів виглядає більш ніж виправданим.

Якби пілоти Лотус вірили у містику чи потойбіччя, то до Монако могли б навіть не приїжджати, не витрачаючи ресурс силових установок та гроші, яких у команди не так уже й багато. Мальдонадо за п’ять років в Формулі 1 ще жодного разу в Монако до фінішу не доїжджав. Жодного. А Грожан вирізняється також 100% умінням потрапляти у халепи та аварії, як за власної вини, так і за чужої. Цього разу він постраждав від дій Ферстаппена, минулого року – отримав від Сутіла, 2013 – виніс Ріккардо, а у 2012 – примудрився перевірити на міцність машини Алонсо та Шумахера, поки не отримав від Кобаясі. Карма, не інакше.

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

ВИДЕО. Автомобиль врезался в толпу зрителей в Шри-Ланке. 7 погибших
Авто/мото | 24 апреля 2024, 05:00 0
ВИДЕО. Автомобиль врезался в толпу зрителей в Шри-Ланке. 7 погибших

Семь зрителей погибли, еще 21 человек был госпитализирован с травмами

6:0, 6:0. Известна следующая соперница Ястремской в Мадриде
Теннис | 25 апреля 2024, 19:15 9
6:0, 6:0. Известна следующая соперница Ястремской в Мадриде

Коко Гофф неожиданно легко уничтожила Аранчу Рус на грунте

Комментарии 1
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Artem Korotkiy
Мальдонадо может вообще никуда не приезжать...