Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 19 ноября 2013, 15:17
1451
3

Под микроскопом: Гран При США + ФОТО

Обзор гоночного уик-энда в Остине на Sport.ua

| Обновлено 19 ноября 2013, 15:17
1451
3
Под микроскопом: Гран При США + ФОТО
Фото: Getty Images
Попри те, що Себастіан Феттель з командою роблять усе можливе, аби глядацька аудиторія Формули 1 щоетапу зменшувалась, подій протягом передостаннього уїк-енду все ж було вдосталь, щоб не заснути і не сумувати через тотальне домінування Себа на Ньюімобілі.
 
По-перше, всі, хто дивився трансляцію гонки, могли зауважити, як багато на автодромі зібралося вболівальників. Так, Формула 1 для США не стала і ніколи не вийде на рівень популярності аналогічний, наприклад, НАСКАР, але ні організатори, ні учасники, ні FIA чи FOM не можуть поскаржитися на нестачу уваги американців. Свідченням цьому є 113162 глядачів, які в неділю офіційно пройшли через пункти контролю автодрому. Ефекту новизни, який був минулого дебютного для траси Гран Прі, вже немає, а відвідуваність залишається на більш ніж пристойному рівні, тож залишається сподіватися, що саме в Остіні Формула 1 таки знайшла свою американську домівку, яка щороку збиратиме глядачів з усієї країни.


 
По-друге, вкотре не можна обійти гумову тему – вибір сумішей для техаського уїк-енду дуже добре показав, якими ультраконсервативними можуть бути італійці. Жорсткі шини на гладкому малоабразивному асфальті довго трималися траси, але водночас погано прогрівалися, та й особливого стратегічного вибору командам не лишали. Зрештою, як і обіцяли в Pirelli, абсолютна більшість пілотів провела гонку з єдиним піт-стопом, що навряд чи задовольнило вболівальників, звиклих до боротьби не тільки на трасі, а й за рахунок різних стратегій. Найцікавішим є те, що такий вибір шинників критикують не менше, ніж коли пілотам доводиться по 4 рази навідуватися в бокси. Тож, складається враження, що Pirelli таким нехитрим, але досить дієвим чином намагається підштовхнути FIA та команди до пошуку компромісу в питаннях проведення нормальних повноцінних тестів гуми на сучасній техніці, а не на шасі три-чотирирічної давнини. Проте, пробити стіну недовіри між самими командами, які підозрюють одна одну в намаганнях отримати незаконну перевагу, італійцям буде так само непросто, як і Марку Вебберу перемогти в неділю в останній гонці сезону.


 
Що ж до шинної стратегії в Остіні, то, як і прогнозувалося ще до початку всього уїк-енду, більшість пілотів не стала ризикувати й спокійно здолала дистанцію, зробивши один обов’язковий піт-стоп для заміни одного типу шин на інший. Та квартет гонщиків двічі зупинявся в боксах, хоча другі піт-стопи для Масси, Ковалайнена та Ді Рести стали вимушеними, бо Феліпе і Пол зіткнулися з надмірною деградацією гуми, тож їм нічого не лишалося, як відправлятися до механіків за ще одним позаплановим комплектом шин. У випадку ж Хейккі справи полягали не тільки та не стільки в крайній необхідності змінити гуму, скільки в потребі поміняти переднє крило, бо рівень притискної сили був незадовільним, та й проблеми з KERS швидкості на трасі фіну не додавали.


 
Єдиною командою, яка цілком свідомо вирішила змінити шинну тактику, не маючи інших проблем, став швейцарський колектив під керівництвом Моніші Кальтенборн. З появою машини безпеки вже після першого кола в Sauber вирішили ризикнути й перевести Гутьєрреса на тактику двох піт-стопів. Як вона могла спрацювати? По-перше, за три кола, поки Бернд Майландер очолював гонку, Естебан без проблем наздогнав хвіст пелотону, тож після рестарту був готовий атакувати й прориватися нагору. По-друге, в команді добре усвідомлювали, що новенького комплекту Hard їх пілоту не вистачить на всю гонку і доведеться ще один раз перевзуватися, але оскільки всі, крім Верня, стартували на більш м’яких шинах Medium, то завершувати дистанцію доведеться на жорстких, в той час як Гутьєррес на другому піті отримав середню гуму, тож в теорії міг би атакувати опонентів та прорватися в першу десятку. Як ми вже знаємо, розрахунку і сподіванням Sauber не судилося збутися, та в їх ситуації піти на ризик і нестандартний хід можна назвати правильним рішенням, адже за класичної для Остіна тактики одного піт-стопа у мексиканця шансів протиснутися до очкової зони було не більше, ніж у Нової Зеландії подужати Мексику у відборі на бразильський мундіаль.
 
На автодромі Америк досить цікаво та певною мірою незвично було бачити сильний контраст у виступах пілотів однієї команди. Це стосується дуетів Mercedes, McLaren, Ferrari та Williams. Хтось скаже, що для пілотів Скудерії така картина є звичною, але тільки не для цієї осені – Масса протягом останніх етапів виглядав досить пристойно на рівні Алонсо, а після літньої перерви в кваліфікаціях навіть перемагає напарника (до американського уїк-енду рахунок був 5-2 на користь бразильця, а тепер уже 5-3), та в Остіні справи пішли так, як ми звикли бачити протягом середини цього сезону. Феліпе виглядав відверто безпомічним, а необхідність їхати на другий піт-стоп ще більше посилила негативну оцінку його виступу в Техасі й ще раз підкреслила правильність рішення команди припинити з бразильцем співпрацю.


 
Аналогічним чином на великому контрасті сприймаються результати Хемілтона з Росбергом та Переса з Баттоном. Ніко в ситуації, коли команда бореться з Ferrari за чималий куш призових, примудрився відверто злити кваліфікацію, яку Льюіс завершив на п’ятому місці. І хоча німцю в підсумку вдалося додати 2 очка до командної скарбнички, але питань до нього після етапу залишилося більше, ніж відповідей. Єдиним позитивом можна вважати бойовий настрій Росберга, який шкодує що, бразильський уїк-енд доведеться чекати довше ніж один день, бо він готовий на Інтерлагосі відігратися за всі американські помилки.
 
Ситуація в McLaren виглядає, мабуть, трошки зрозумілішою – Пересу, якому команда вказала на двері, треба справити добре враження на потенційних роботодавців, особливо тепер, коли вакансій залишається не так уже й багато. В той же час як Баттон знову не знайшов потрібного для себе балансу в суботу і провалив кваліфікацію, а в гонці вже на першому колі пошкодив переднє крило і всю дистанцію боровся з недостатньою поворотністю – яким буває Дженсон, коли баланс машини не відповідає його вимогам, ми знову змогли добре побачити. Невеликим, але все-таки досягненням чемпіона 2009-го року можна вважати те, що він таки зумів дотягнути свій МР4-28 до десятого місця на фініші, хоча навіть це на тлі виступу Серхіо виглядає украй непереконливо.
 
Та все ж найбільший контраст між пілотами, причому не тільки на трасі, а й поза нею, можна було побачити в стані Williams. Якби в паддоку існував приз за найдовший язик, який говорить швидше, ніж голова встигає думати, то його б в Остіні однозначно отримав би Мальдонадо. Після того, як «розлучення» Пастора з командою перейшло зі стану чуток у факт, що звершився, риторика венесуельця на адресу команди почала переходити усі межі. В черговий раз показавши абсолютно незрозумілий результат в кваліфікації – 18-й проти 9-го у напарника – Мальдонадо відверто звинуватив команду в саботажі, пояснивши свій поганий результат тим, що на його машині команда гралася з тиском шин.
 
Пастор настільки впевнений в тому, що нафто-гроші PDVSA дозволять йому продовжити формульну кар’єру, що забуває про елементарні норми поведінки. Причому це стосується не тільки стосунків із все ще власною командою, а й суперниками на трасі.

Чим йому заважав Сутіл і нащо було його підштовхувати на швидкості близькій до 300 км/год, не знає, напевно, ніхто, крім самого Мальдонадо, але він себе, як зазвичай, винним не вважає. Та найсмішніше станеться у випадку, якщо Lotus (або інші потенційні роботодавці Мальдонадо) знайдуть фінанси без участі PDVSA, а Пастор залишиться без команди на наступний рік. Надмірна самовпевненість у власній необхідності іноді лікується тільки радикальним чином.


 
І от на тлі таких неприємних внутрішніх розбірок результат Валттері Боттаса виглядає як серйозний і дуже болючий ляпас, адресований напарнику, який вважає команду винною у всіх своїх бідах. Молодий фін яскраво довів, що навіть на такому не надто конкурентному боліді, яким є FW35, можна і просто необхідно доводити, що місце під сонцем є і за нього варто боротися. Валттері хоча вже й має контракт із командою на наступний рік, та не став спочивати на лаврах в очікуванні майбутнього можливого прориву команди у 2014-му, а зумів вже цього сезону довести, що команда не помилилася, взявши його рік тому і продовживши співпрацю на майбутнє. Звісно у пілотів залишається ще один етап і остаточні позиції в особовому заліку покажуть, хто краще попрацював протягом усього сезону, та імпульсивність венесуельця навряд чи допоможе йому обійти Боттаса.
 
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
ManUtd
говорят, царь - не настоящий
CubiQ
Даже не смотрел гонку. Переса выгнали, Баттон на от***ись ездит, Феттель шампиньон. Слава богу в воскресенье всё закончится.
milan_nik
Кумарит Феттель!