Из заката в ночь
Sport.ua представляет анонс последнего этапа сезона в Азии, который состоится в ближайший уик-энд
В чемпіонаті вже визначилися переможці, в Кубку конструкторів також і команди, які залишаться другою та третьою, ніщо не завадить Mercedes стати четвертим, але це не привід не звертати увагу на передостанній етап, який пройде на вкрай неоднозначній трасі Яс Маріна в Абу-Дабі.
Після того як розширення чемпіонату на Схід набирало обертів у середині 2000-х багаті та вимогливі інвестори з арабського світу вирішили й собі взяти участь у тому, що в їх регіоні поступово набирало вістів з маркетингового погляду. В ОАЕ ще 2006 року вирішили звести автодром для проведення різноманітних гоночних змагань, насамперед, регіонального та місцевого значення. Не маючи відповідного досвіду, інвестори звернулися до Германа Тільке. Під час роботи над проектом визріла й остаточно оформилася ідея проведення власного Гран Прі Формули 1.
Але в кожному наступному проекті Тільке та азійських інвесторів має бути якась незвичайна родзинка. Траса на узбережжі? Гонки в Монако відбуваються раніше ніж існує чемпіонат Формули 1, до того ж сюди сміливо можна додати Валенсію і певною мірою Монреаль. Гонка в темряві? І тут проблема – Сінгапур з його нічним Гран Прі дебютував на рік раніше. Що ж рішення все-одно було знайдено – пілоти розпочинають гонку на заході дня, а фінішують уже тоді, коли потужні софіти яскраво освітлюють трасу. Такого ще дійсно не було. А ще тут виїзд з піт-лейн проходить в тунелі під трасою, виводячи пілотів між другим і третім поворотами.
Дебютна гонка відбулася тут два роки тому. Траса збудована на штучному острові Яс вийшла доволі суперечливою, адже з одного боку ми бачимо дві досить довгі прямі та інтенсивні зони гальмування наприкінці них, з іншого весь третій сектор – це суцільний набір досить повільних поворотів, які проходяться на другій-третій передачах. Та найголовнішим є те, що в попередні два роки глядачі відверто нудьгували, марно очікуючи побачити бодай якусь адекватну кількість обгонів. Звісно минулого року всі напружено дивилися чим закінчиться боротьба Алонсо з Петровим, яка з кожним наступним колом віддаляла іспанця від практично гарантованого третього титулу, та напружений нерв моменту не приховав того, що з трасою варто щось робити. Власники навіть оголосили про майбутню перебудову, але подивившись на те, як добре цього року шини Pirelli і DRS сприяють збільшенню обгонів вирішили нічого не міняти.
Якщо більш детально придивитися на конфігурацію траси, то ми побачимо що перші два сектори є доволі швидкісними: після першого повороту пілоти досить агресивно проходять зв’язку другого – четвертого, розганяючись до 300 км/год., після чого їдуть три повільних повороти, які виводять гонщиків на головну пряму швидкість на якій приблизно досягає 320 км/год. без DRS. Восьмий поворот – жорстке гальмування до 80 км/год., ще один поворот і дугоподібна пряма, де швидкості також можуть доходити до 320 км/год. перед тим як пілот знову інтенсивно гальмуватиме на вході до одинадцятого повороту. Після нього, як уже згадувалося іде повільна секція в режимі «розгін-гальмування». На думку багатьох пілотів траса в Абу-Дабі не є складною і жодних надзвичайних викликів перед ними не ставить та й у разі помилки широкі асфальтовані зони безпеки дозволять продовжити боротьбу. Єдине на що варто звернути особливу увагу – це поребрики, які хоч і не такі небезпечні як в Кореї чи Індії (особливо для Масси), але вимагають від гонщиків бути доволі обачними.
Зон використання DRS в гонці буде дві (хоча можна було б в порядку експерименту зробити і три – все-одно титули розібрані і відправляться до Фатерляндів): на обох довгих прямих, точок заміру відставання теж буде дві. Перша на вході до сьомого повороту, а друга – на виході з дев’ятого. Представники FIA сподіваються що це допоможе підвищити кількість обгонів на цій трасі.
Цьогорічний Гран Прі для багатьох стане ареною випробування перспективних напрацювань на наступний рік, адже більшість команд уже перемкнулися на розробку техніки зразка 2012 року. І тільки Force India, Sauber і Toro Rosso все ще переслідують спортивно-фінансові цілі в боротьбі за шосте-сьоме місця в Кубку конструкторів, адже сума виплат командам буде залежати від їх місця в Кубку.
Компанія Pirelli привезла в ОАЕ шини Soft і Medium – уже вшосте в сезоні після Валенсії, Нюрбургринга, Спа, Монци та Сузуки. Крім того італійці дадуть кожному пілоту два додаткових комплекти абсолютно нової гуми для п’ятничних практик – це будуть покришки, які в Pirelli планують використовувати наступного року, а вже зараз та під час молодіжних тестів, які відбудуться тут наступного тижня, випробовуватимуть їх.
Ще одна особливість траси та використання шин на ній полягає в тому, що під час гонки й наприкінці кваліфікації, коли ніч огорне місто, асфальт буде холонути, а не нагріватися, як це відбувається на інших етапах. Так що в цьому контексті найважливішою буде друга практика, яка розпочнеться у той самий час, що і сесії в суботу-неділю. Проте й тут не все гаразд – покриття траси буде постійно покращуватися разом із тим як на ньому залишатиметься відпрацьована гума і буде зменшуватися кількість нанесеного вітрами піску. Тобто під час другої практики траса ще не буде в оптимальних кондиціях. Тому з одного боку для гоночних інженерів і пілотів сама траса хоч і не є великою загадкою, але умови в яких проводиться Гран Прі постійно вимагають повної концентрації та деякої завбачливості.
Шинна тактика на гонку несподіванок не обіцяє – в Японії команди-лідери провели 3 піт-стопи, але в Абу-Дабі немає такого швидкісного сектору як на Сузуці, де шини швидко зношуються, а отже цілком можна розраховувати на те, що пілоти зупинятимуться 2-3 рази. Звісно, пам’ятаючи про те, що після заходу сонця траса буде холонути, а отже дозволятиме шинам проїхати більшу дистанцію, можу припустити, що хтось із команд середини пелотону (насамперед Sauber, меншою мірою Toro Rosso) може взагалі стартувати на Medium і зупинитися лише раз для взування м’яких покришок.
Взагалі тактика в Абу-Дабі виходить на провідне місце, адже ніхто не знає достеменно наскільки ефективною буде DRS під час гонки, а отже команди намагатимуться уникати ситуації в якій минулого року опинився Алонсо – втрачаючи дорогоцінні секунди позаду інших, більш повільних машин, позбавить пілотів можливості боротися за подіум або й навіть перемогу. Саме тому цінність високої стартової позиції є високою, хоча навряд комусь вдасться перемогти Red Bull в кваліфікації.
До речі, якщо говорити про фаворитів майбутньої гонки, то звісно ім’я чинного чемпіона напрошується саме собою, адже Себастіан єдиний пілот, який перемагав на цій трасі у попередні два роки. Боротьба в особистому заліку за друге-третє місця хоч і триває, але ніхто з її учасників не приділяє цьому питанню великої уваги. Фернандо Алонсо, наприклад, написав у власному блозі, що для нього значно важливішим досягненням буде перемога бодай на одному з двох Гран Прі, що ще залишилися. Такі ж самі нотки звучать і у словах Дженсона Баттона, але їх обох зрозуміти дуже просто – вони так само як і Хемілтон уже відчували смак чемпіонства, тож боротьба за інше місце в чемпіонаті для них не є такою важливою.
Саме через це залишається надія, що пілоти топ-команд, яким по-справжньому немає чим ризикувати в загальному заліку будуть боротися за перемогу і Феттелю так просто нічого не подарують. Ну а нам глядачам залишається милуватися прекрасними краєвидами на тлі сонця, що заходить та нічного неба і сподіватися, що цього разу гонка буде цікавішою ніж у попередні два рази.
Гран-прі Абу-Дабі, Яс Маріна, 11-13 листопада, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло: |
5554 м |
55 |
305,355 км
|
кваліфікація: 1'39.394 (2010, Себастіан Феттель)
гонка: 1'40.948 (2009, Льюіс Хемілтон) |
Перша практика 11:00 – п’ятниця 11 листопада
Друга практика 15:00 – п’ятниця 11 листопада
Третя практика 12:00 – субота 12 листопада
Кваліфікація 15:00 – субота 12 листопада (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Гонка 15:00 – неділя 13 листопада (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Сложное испытание для украинского чемпиона
Владимир Александрович поздравил украинского чемпиона
гадаю, не таку цікавинку ти мав на увазі..?))
позирим реальну гонку без "впєрєдібєгущєго зайца".
А ви тут паніку розводите
можливо, Баттон знову зможе підтягнутися ближче до фінішу..
але, всі ми знаємо, чим це закінчиться.
так шо - "гутет абен"...имхо
найкраща (найгарніша) телекартинка за сезон. до бабки не ходи..))
значить, будем насалоджуватись краєвидами...бо, "п*єдєстал" вже визначено..(
єдина можлива рокіровка 2-ге/3-тє місце.
що там нижче, чесно кажучи, не надто цікаво..(
Особенно...когда камера установлена на болиде!!!!Как дудто ты сама сидишь за рулём в какой-то игрухе
та да...
останнім часом майже нічого не можу подивитися "вживу"..(
нууу...
хоча...)
п.с. наступний сезон нічого доброго (для мене), поки що, не обіцяє..
боюс, шо хлєбнём ми ще енергетика..(
і алонсєг туди ж...
Феттель знову в паралоні...
перед Сільвером Бєрні вже "коректував" діфузори...
нажаль, єфект зменшення мого варіанту розшифровки ДД мав звортній ефект...)
хз, вопчем, шо воно дасть на цей раз....
так само важко щось взагалі прогнозувати в сучасній ф1.
А я и не отказывалась добровольно, записывала на DVR и втихаря смотрела.