Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 29 июля 2011, 11:22
2577
7

Ключи от Хунгароринга

Sport.ua представляет анонс предстоящего Гран-при Венгрии + ФОТО

| Обновлено 29 июля 2011, 11:22
2577
7
Ключи от Хунгароринга

Перетнувши екватор сезону в Нюрбургринзі, Формула 1 втретє не робить перерви між гонками й одразу після видовищної та напруженої гонки в Німеччині пелотон робить зупинку в Будапешті, щоб по завершенні етапу спокійно відправитися на заслужений літній відпочинок.

Берні Екклстоун всередині 80-х років минулого століття дуже хотів привезти Формулу 1 в країну з комуністичного табору, проте домовитися зі спортивно-партійним керівництвом СРСР, Китаю та Югославії англієць так і не зумів, звернувши свій погляд на Угорщину.

Побувавши в столиці, Екклстоун зумів зробити пропозицію, від якої місцеві чиновники не змогли відмовитися і контракт на проведення Гран-прі Угорщини було підписано. Через 11 місяців потому відбулася перша гонка на Хунгароринзі, перемогу в якій отримав Нельсон Піке на Williams. А гонка поблизу Будапешта прописалася в календарі чемпіонату.

Хунгароринг – найповільніший (за середньою швидкістю на колі) стаціонарний автодром в календарі Формули 1, а в цілому є швидшим тільки ніж міське кільце Монако. Траса пронизана повільними та кількома середньошвидкісними поворотами і має відносно недовгу головну пряму, а її покриття виділяється  на тлі інших європейських трас своїми нерівностями.

Боліди в Угорщині налаштовують на максимальну притискну силу, яка дозволяє найкраще проходити повільні повороти. Проте для всіх гоночних інженерів головний біль настає дуже швидко – ключ до вдалого результату в гонці знаходиться в суботній кваліфікації, але для швидкого кола потрібні одні налаштування, а для стабільної їзди в гонці – інші. Крім того, на Хунгарорингу за рік відбувається небагато змагань і асфальт в п’ятницю брудний та слизький, але його стан буде постійно покращуватися під час уїк-енду, а це ускладнюватиме пошук оптимальних налаштувань. Гальма хоч і не зазнають серйозних навантажень – винятком є гальмування на стартовій прямій з 300 км/год. до 100 км/год. – проте під час коротких розгонів не встигають достатньо охолонути перед наступними поворотами й інтенсивно зношуються. Конфігурація Хунгароринга провокує недостатню поворотність машин, щоб уникнути цього передні колеса повинні мати якомога краще щеплення з асфальтом, а відтак саме на них припадатиме більше навантаження. Це буде своєрідним викликом для пілотів та їх інженерів, бо найчастіше в сезоні у них виникали проблеми з задніми покришками.

Траса надає пілотам аж півтора місця для обгону, та й то, якщо вони дуже постараються, а конкуренти при цьому помиляться. Головним місцем для випередження суперників є перший поворот після головної прямої, на якій пілоти зможуть використовувати DRS, проте досвід Барселони говорить про те, що легких і частих обгонів тут не буде. Ключовим моментом для обгону наприкінці стартової прямої є вдале проходження останнього повороту. Половиною місця для обгону умовно можна назвати дванадцятий поворот, але там обгони можливі виключно в разі помилки пілота, який їде попереду. В будь-якому випадку обгони на Хунгароринзі можна сміливо прирівнювати до гоночного подвигу.

Зрештою постійні нарікання пілотів на неможливість обгонів призвели до того, що за чверть століття траса зазнала п’ять перебудов, однак закладений при будівництві характер змінити неможливо. Під час останньої капітальної реконструкції, проведеної 2003 року, подовжили стартову пряму та збільшили зони безпеки, які дозволяють пілотам більш агресивно пілотувати болід. Але і такі зміни змогли задовольнити небагатьох.

Для самих пілотів Хунгароринг дуже непросте фізичне випробування – крім того, що траса вимагає високої техніки пілотування, гонщики постійно витримують підвищені фізичні навантаження під час поворотів та гальмувань, а відносно спокійним місцем для перепочинку є розгін на стартовій прямій. Ну а те, що гонка традиційно проводиться в літню спеку, коли асфальт нагрівається до +50С, а триває заїзд майже дві години, ще більше виснажує пілотів.

Компанія Pirelliпривезе найм’якішу пару шин – Softі SuperSoft. Така комбінація вже була в Монако і Канаді, однак порівняння з попереднім досвідом не буде достатньо об’єктивним. Різниця між сумішами в Монако була не надто великою, проте погода в Угорщині буде більш спекотною. А дощ в Монреалі не дав жодної інформації щодо різниці двох видів шин.

Пол Хембрі не став прогнозувати шинну тактику команд, обмежившись наступним: «Найскладніше командам і пілотам буде контролювати зношуваність шин в спекотних умовах. І хоча раніше ми використовували гуму Softв таку погоду (у Валенсії – прим.) й вона добре себе проявила. Суміш SuperSoftмайже точно дасть змогу встановити гарний час на колі в кваліфікації, але зрозуміло, що зношуватися буде швидше. Основним для команд стане вибір між швидкістю та витривалістю покришок, а тому ми очікуємо побачити різні тактики».

В принципі варто очікувати, що команди оберуть тактику трьох або двох піт-стопів. Піт-лейн на трасі доволі короткий і зайва зупинка в боксах може бути компенсована високою швидкістю на трасі, але для цього треба мати вільну від суперників трасу попереду, бо, наздогнавши більш повільну машину, можна втратити багато часу в спробах обігнати її. Хоча це і буде малоімовірним, але навряд хтось буде здивований, якщо пілоти Sauberпроїдуть всю дистанцію з однією зупинкою, як це було в Австралії.

Погода в Угорщині в час проведення Гран-прі є традиційно спекотною або дуже спекотною, тільки одного разу за весь час над трасою в неділю пройшов дощ. Але цього разу прогноз погоди обіцяє більш прохолодну температуру, а також високу імовірність дощу в п’ятницю, що тільки ускладнить налаштування болідів на суботу-неділю.

Географічне положення автодрому спонукає приїжджати туди вболівальників з сусідніх Східноєвропейських країн, а також фінів, для яких мовний бар’єр в Угорщині є найменшим в Європі. Завдяки цим факторам трибуни Хунгарорингу заповнюються добре, а атмосфера завжди дуже приязна, що тільки сприяє організаторам продовжувати контракти з Екклстоуном на проведення Гран-прі.

Гонка на Хунгарорингу стане ювілейною одразу для двох гонщиків – сотою для Ніко Росберга, та двохсотою для Дженсона Баттона. Проте досвід проведення ювілейних гонок пілотами Формули 1 нічого доброго пілотам не обіцяє.

З когорти чинних пілотів перемогою в Угорщини похвалитися можуть: Міхаель Шумахер (чотири рази), Льюіс Хемілтон (двічі), а також Рубенс Баррікелло, Фернандо Алонсо, Дженсон Баттон, Хейккі Ковалайнен і Марк Веббер. Одразу для трьох із них угорська траса проявила свою особливу прихильність – Фернандо Алонсо (2003), Дженсон Баттон (2006) та Хейккі Ковалайнен (2008) здобули тут свої дебютні перемоги, щоправда для фіна вона залишається поки що єдиною.

Прогнозувати майбутніх переможців традиційно непросто. З одного боку RedBullне став слабшим порівняно з гонкою у Валенсії (де було здобуто останню перемогу), а з іншого – McLarenі Ferrariдуже добре попрацювали над вдосконаленнями власних машин і в гоночному режимі обов’язково повинні скласти вагому конкуренцію «енергетикам». Крім того в спекотних умовах червоні боліди дуже добре працюють з м’якими сумішами Pirelli, що звісно буде одним з їх козирів на трасі. Та якби там не було, кваліфікація в Хунгароринзі залишається наріжним каменем для вдалого виступу в гонці. А от перервати тотальну гегемонію болідів RedBullні McLaren, ні Ferrariпоки що не змогли, але ж рано чи пізно переможні серії завершуються – чи станеться це в Угорщині скоро дізнаємося.

Перед великою літньою перервою усі команди прагнуть покращити свої позиції в чемпіонаті, але не все буде залежати від них самих. Чемпіонську гонку найближчі три етапи Себастіан Феттель буде проводити наодинці, в той час як за право бути його основним переслідувачем посперечаються одразу Марк Веббер, Льюіс Хемілтон і Фернандо Алонсо. На відстані двох очок розташовані на восьмому-десятому місцях Хайдфельд, Петров і Шумахер, тож кожен з них прагнутиме піти на перерву вище за своїх конкурентів.

В Кубку конструкторів ToroRossoобов’язковобуде старатися повернути собі сьому позицію, втрачену в Німеччині «завдяки» Сутілу.

Зрештою той факт, що гонка в Угорщині дасть початок літнім відпусткам для команд, має надихнути не тільки пілотів, а й весь персонал команд провести Гран-прі на найвищому рівні і подарувати глядачам цікаве видовище, хоч сама траса і виступає проти.

Гран-прі Угорщини, Хунгароринг, 29-31 липня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4381 м

70

306,630  км

кваліфікація: 1’18.773  (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1’19.071 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 29 липня
Друга практика 15:00 – п’ятниця 29 липня
Третя практика 12:00 – субота 30 липня
Кваліфікація 15:00– субота 30 липня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Гонка 15:00 – неділя 31 липня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 7
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
hustle92
Извиняюсь,то что я написал есть в статье,просто я написал это перед тем как статтью прочитать.
hustle92
На этой трассе практически нет мест для обгона кроме прямой,так что если гонка будет сухой,то скорей всего она будет скучной.
autodesign
Баттон начинал с победы в дождевой гонке? Тогда я теперь не сильно удивляюсь его победе в монреале в этом году!!! Но я все еще под впечатлением от Гран При Канады в этом году!!!
Hassassin
тогда это был 2006 год - единственная дождевая гонка за всю историю этого этапа. от того и запомнилась так хорошо, + первая победа Баттона в каръере.
jmen-jmen
Я первый раз посмотрел формулу именно с этого гран-при,где-то в 2005 году,тогда шел дождь,шикарная била гонка)
Hassassin
"Любимых" - а за что ее любить?
jmen-jmen
Ура,одна из самих любимых трасс))