Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 27 мая 2011, 16:37
4232
13

Жемчужина Средиземноморья

Sport.ua представляет анонс Гран-при Монако Формулы-1

| Обновлено 27 мая 2011, 16:37
4232
13
Жемчужина Средиземноморья
Баттон, победитель этапа в 2009 году
Дуже рідко буває в житті, коли речі по суті неоднозначній, застарілій, а часом занадто прогнозованій співають дифірамби або роблять напрочуд вишукані та благородні епітети на кшталт – перлина чи діамант змагань. Але наше життя є барвистим і дуже добре, що в ньому є місце незвичним та неординарним виняткам. Гран-прі Монако є саме таким – чимало захоплених відгуків, метафор та компліментів завжди можна почути коли мова йде про цю гонку. Гонку перемогти в якій мріє кожен гонщик, а той хто це робив, прагне повторити свій успіх.
 
Колеги кажуть, що якби цього Гран-прі не існувало – його варто було вигадати, хоча б заради того, щоб показати наскільки різноманітними можуть бути автогонки, а майстерність, точність і навіть ризик пілотів вимірюватися міліметрами. Гонка в Монако – унікальна з багатьох причин: вона є найповільнішою, вона єдина, де гонщики не проїжджають стандартні 300 км., вона не вибачає найменших помилок, сучасні стандарти безпеки виконуються суто формально, а глядачі почасти знаходяться так близько до машин, як на жодній іншій трасі. Звісно саме тут можна завжди зустріти найбільше знаменитостей, зірок спорту та шоу-бізу, олігархів та інших всесвітньо відомих любителів яскраво засвітитися в телекамерах.
 
Перше Гран-прі Монако відбулося далекого 1929 р. завдяки зусиллям тютюнового магната Антоні Ноґе (ім’ям якого називається останній поворот траси), автогонщика-монегаска Луї Широна та князя Луї ІІ. На старт дебютної гонки вийшло 16 пілотів, які не проводили звичної кваліфікації, а розташувалися на стартовому полотні внаслідок жеребу. Тоді, 82 роки тому гонку виграв британець Вільям Гровер-Вільямс, а головний фаворит Рудольф Караччіола став третім при старті з п’ятнадцятого місця. Після цього гонки в Монако проводилися до 1937 р. включно поки примара Другої світової війни не змусила робити перерву. Формула 1 завітала до князівства у свій перший рік існування – гонку 1950 р., яка запам’яталася великим завалом на першому ж колі, виграв Хуан-Мануель Фанхіо. Проте траса вже тоді була настільки вузькою та небезпечною, що Формули 1 в Монако не було до 1955 р., проте своя траса-легенда потрібна була навіть на зорі Чемпіонату. Тріумфально повернувшись до календаря, гонка запам’яталася, насамперед вильотом у води Середземного моря Альберто Аскарі (цей момент зображено на чорно-білому фото) – італієць отримав незначні травми обличчя, але за чотири дні загинув на тестах в Монці. З тої пори неодмінно раз на рік обов’язково можна почути і побачити як проносяться вузькими вуличками князівства потужні машини Формули 1.

 
Траса в Монако вимагає найбільшої притискної сили в сезоні (раніше, коли не було жодних фінансових обмежень, деякі команди привозили унікальний аеродинамічний пакет зроблений тільки для цієї гонки), потужність двигунів відходить на другий план, а майстерність пілота проявляється найбільшою мірою. Гонщики в Монако постійно знаходяться на межі – один неправильний порух керма або різка робота ногами і численні стіни та рейки безпеки «приймають» болід у свої обійми. Межа між швидким колом та провалом вимірюється ліченими сантиметрами дорожнього полотна, а подекуди навіть і міліметрами. Загалом боліди в Монако мають свої унікальні налаштування: команди коригують підвіску таким чином, щоб можна було оптимально проходити численні нерівності траси, а кут атаки передніх коліс збільшують для кращого проходження повільних поворотів, насамперед, шпильки Grand Hotel (екс-Loews).

 
Якщо говорити про обгони в Монако, то це зробити дуже, дуже тяжко – вузька траса передбачає одну траєкторію руху боліда, а відтак без помилки гонщика, який їде попереду обгін буде заледве можливим. Єдиним місцем де, по-справжньому можна скористатися перевагою машини та за допомогою пізнього гальмування обійти суперника є вхід до зв’язки Nouvelle Chicane, яка знаходиться після тунелю. Найяскравіші приклади того, як на швидшому боліді можна довго розглядати вихлопну систему суперника – боротьба Менселла з Сенною у 1992 р., де бразилець утримав за спиною значно швидший Williams британця та Енріке Бернольді на Arrows, який у 2001 р. понад 30 кіл «возив» за собою Девіда Кулхарда допоки не поїхав у бокси, звільнивши дорогу шотландцю.
 
Використання технічних новинок цього сезону – KERS і DRS – найменше впливатимуть на обгони в гонці. Якщо навіть в Барселоні з цим були проблеми, то в Монако й поготів. FIA заборонила активовувати заднє регульоване крило в тунелі під час усіх сесій, а в гонці систему можна буде використовувати на стартовій кривій, що все-одно навряд допоможе обігнати когось перед поворотом Sainte Devote. До речі, особливу увагу пілотам слід проявити у цьому повороті, оскільки напередодні перших практик в лівій частині повороту переклали асфальт і ця ділянка є слизькою – Міхаель Шумахер переконався на цьому особисто, підслизнувшись та пошкодивши болід в першій практиці в четвер.
 
Не можна забувати і про головного ньюз-мейкера чемпіонату – Pirelli вперше привезли найм’якішу комбінацію шин – Soft і SuperSoft (маркування червоного кольору). Перед початком Гран-прі навіть самі шинники дуже обережно оцінювали свої покришки. На думку Пола Хембрі вони були дуже швидкими, але й водночас дуже швидко мали зношуватися. На щастя для гонщиків, Хембрі мав рацію тільки в одному – ці шини дійсно дуже швидкі. Друга практика, що відбулася в четвер по обіді показала, що на SuperSoft пілоти можуть проїхати значно більше ніж 6-8 кіл. Себастіан Феттель на них проїхав 23 кола і сказав, що їх можна використовувати максимально ефективно. Аналогічну оцінку найм’якішій суміші дали і в інших командах, тож гадаємо під час гонки неприємних сюрпризів ці шини не принесуть.

 
Основні технічні нововведення команди зробили тиждень тому в Барселоні, проте деякі з команд навіть попри мінімальну перерву між гонками намагаються наздогнати своїх конкурентів. Зокрема Williams привезла модернізовані дифузор та заднє крило, які в четвер пройшли вдале випробовування.
 
Що стосується практик, які відбулися в четвер, то їх результати є оптимістичними одночасно для вболівальників чотирьох команд – Red Bull, McLaren, Ferrari і Mercedes. Найшвидшим вчора став Фернандо Алонсо, а найповільнішим з вісімки гонщиків – Марк Веббер, а розрив між ними склав 1.519 сек., що з одного боку багато, але ж у цей проміжок помістилося 8 машин! Кваліфікація обіцяє бути дуже гарячою, адже Монако не те місце, де можна пожертвувати результатом в суботу, зекономити комплект шин та відігратися під час гонки, тому всі гонщики атакуватимуть на повну.

 
Заглядаючи до статистики виступів у князівстві ми бачимо, що найуспішнішим пілотом тут був Айртон Сенна – бразильський чарівник виграв шість Гран-прі. На одну перемогу менше мають Ґрем Хілл та Міхаель Шумахер, який є найкращим з чинних пілотів. Перемоги в Монако здобували також: Алонсо двічі, Труллі, Хемілтон, Баттон і Веббер по одному разу. Чинна конфігурація траси використовується з 2003 року, а рекорд кола в гонці належить Міхаелю Шумахеру, який у 2004 р. на своєму червоному боліді з двигуном V10 проїхав кільце за 1'14.439.

 
Прогнозувати переможця в Монако справа марна, найкращі шанси тут завжди має пілот, який виграє кваліфікацію (за останні десять років 7 разів перемагав володар поул-позиції), проте машина безпеки на цій трасі є неодмінним учасником гонки. Тож вперше в сезоні ми можемо побачити Бернда Майландера за кермом срібного Mercedes SLS AMG, який своєю появою може сплутати карти комусь із фаворитів – тим цікавішою буде гонка.

 
І наостанок кілька слів про трансляції на ТБ – вперше в сезоні глядачі побачать і кваліфікацію, і гонку наживо. Нарешті дочекалися!
 
26-29 травня, четвер – неділя
 
Гран-прі Монако
 
Перша практика 11:00 – четвер 26 травня результати
Друга практика 15:00 – четвер 26 травня результати
Третя практика 12:00 – субота 28 травня
 
Кваліфікація 15:00 – субота 28 травня (пряма трансляція на Першому національному)
 
Гонка 15:00 – неділя 29 травня (пряма трансляція на Першому національному)
 
Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 13
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Масса вже 2,5 роки не вигравав. Остання його перемога - ГП Бразилії 2008 (11 листопада 2008)
hustle92
Надо что б Масса выиграл,а то он уже больше года не побеждал.
Djum1979
Батон першый, другый - Шум, третий - Масса, ну или Уэбб накрайняк
viktor112007
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
viktor112007
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
hustle92
А ни кто не знает какую погоду прогнозируют на гонку?
eddonetsk
Опять за 5 минут до конца 3-й сессии Фетель и Веббер сделают по одному кругу и пойдут курить.
Хотел бы ошибиться...
Hassassin
Поул ніколи нікому нічого не гарантує. Але саме тут має дуже велике значення. І завтра битва за поул буде жаркою. Велике значення матиме температура траси і зношення шин в гоночному темпі.
hybrid
вірджін;)
думаю, буде багато тактики з колесами, бо на трасі, схоже, навіть вони не допоможуть обганяти, а якщо вчасно заїхати і на нових колесах мати 2-3 кола на вільній трасі, можна дуже багато виграти. карочє тактика+сейфтікар вирішать долю гонки, поул цього року нічого не гарантуватиме.
CubiQ
Обгоняют в основном после туннеля, а там крыло запретили использовать.
Бог
Интересно, будут ли KERS и DRS помогать в Монако при обгонах... Вряд ли...
Hassassin
Головне - не забудьте заглушку у Дженса!
CubiQ
Дубль Макларена ;)