Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 22 мая 2011, 23:12
6157
16

Каталонская фиеста

Sport.ua подводит итоги Гран-при Формулы-1 Испании

| Обновлено 22 мая 2011, 23:12
6157
16
Каталонская фиеста

Хто б що не казав, але в Формулі 1 є такі траси, характеристики, імідж та історія яких виявляються сильнішими за будь-які технічні нововведення. Гонка, яка раніше традиційно була небагатою на обгони, залишилася такою і сьогодні. Ні, звісно порівняно з попередніми роками обгонів стало більше, але порівняно з іншими трасами, гонки на яких уже відбулися, барселонська вкотре «відзначилася» не найкращим чином. Та попри це гонка вийшла дуже цікавою, а головне – її переможець хоч і став «традиційним» для цього сезону, визначився лише на самому фініші, а не набагато раніше.

Хід Гран-прі з самого його початку в п’ятницю засвідчив, що наздогнати темп машин Red Bull буде неймовірно складно, але в McLaren та Ferrari все ще сподіваються наздогнати «енергетичну» команду. Поки що нав’язувати боротьбу краще виходить у гонщиків срібної команди. І якщо в кваліфікації пілоти Red Bull залишаються недосяжними, а їх темп в суботу на одному швидкому колі просто фантастичним, то в неділю обов’язково знаходяться гонщики, які кидають виклик Себастіану та Марку. Так було два тижні тому з Алонсо, так сталося і сьогодні з Хемілтоном та Баттоном.

Старт гонки в Барселоні часто стає найцікавішими її миттєвостями – цього разу напружене дійство розгорнулося доволі несподівано – улюбленець місцевої публіки, Фернандо Алонсо, скориставшись боротьбою Веббера з Феттелем, зміг увійти до першого повороту лідером гонки. На чолі пелотону Фернандо протримався цілих 20 кіл, що з урахуванням 830-метрової зони дії регульованого заднього крила, стало неприємним сюрпризом як для Red Bull, так і McLaren. Все ж таки занадто добре пілоти знають цю трасу, а швидкісний поворот New Holland, який виводить гонщиків на стартову пряму, не дозволяє болідам впритул наближатися до своїх конкурентів так як, наприклад в Туреччині або Китаї.

Нові жорсткі шини Pirelli, проявили себе як і обіцяли італійські виробники, але занадто велика різниця в швидкісному темпі призвела до того, що експериментів з тактикою піт-стопів стало менше, хоча вони все-одно залишилися. Пол Хембрі прогнозував, що гонку можна буде без проблем проїхати з трьома зупинками. Та попри це тактика чотирьох пітів і досі залишилася оптимальною коли мова йде про боротьбу за перемогу. Зрештою, якщо подивитися на шинну тактику тих пілотів, які дісталися фінішу, то ми побачимо, що дві третини гонщиків використали чотири комплекти ґуми і тільки третина скористалася п’ятьма. Але ж з цієї третини Феттель, Хемілтон, Веббер і Алонсо фінішували в топ-5, а Дженсон Баттон став єдиним пілотом на подіумі з відмінною від своїх найближчих конкурентів тактикою. Після гонки Хембрі залишився не дуже задоволеним тим, що частина гонщиків вирішили використати тактику саме з чотирма зупинками в боксах, бо на його думку більш вдалим варіантом було зупинятися тільки три рази.

А тепер підведемо підсумки гонки для команд, чиї гонщики поповнили свій власний та командний залік.

Red Bull

Дивлячись на те, як впевнено Феттель пілотує свій болід цього року на думку спадають слова однієї прекрасної пісні:

Tonight I'm gonna have myself a real good time

 I feel alive and the world it's turning inside out Yeah!
 I'm floating around in ecstasy
 So don't stop me now don't stop me

Звісно Себастіану не до того, щоб співати під час гонки, але він вкотре довів, що для перемоги над ним та його RB7 необхідно здійснити або якісний прорив у гоночному темпі, або використати відмінну від нього тактику піт-стопів. В Китаї саме оригінальна тактика допомогла Хемілтону, а сьогодні британець повторював кроки свого конкурента і хоча Льюіс протягом двох останніх гоночних відрізків постійно тиснув на Феттеля, німець не залишив шансів нікому. Навіть деякі проблеми з KERS не стали йому на заваді: «Боротьба була серйозною, але я добре проїхав два останніх кола і зміг зберегти перевагу. У мене виникли проблеми з KERS – система то працювала, то ні, а McLaren і Льюіс щосили на нас тиснули… Я відчув полегшення, коли побачив картатий прапор на прямій». Що стосується Веббера, то австралієць став жертвою своєї ж боротьби з напарником на старті, коли пропустив і Феттеля, і Алонсо. Загалом обрана ним тактика виглядала правильною, але Марк, програвши позицію Хемілтону після першої зупинки, не зміг підтримувати темп заданий Себастіаном та Льюісом, та й боротьба з Алонсо змусила зайвий раз навідуватися за зміною шин, чим прекрасно скористався Баттон. При старті з поула – фініш в Барселоні на четвертому місці – результат далеко не кращий для Марка, особливо якщо він збирається нав’язувати боротьбу за перемогу напарнику.

McLaren

Команда дуже добре попрацювала в перерві між гонками в Стамбулі та Барселоні та змогла знову дати бій під час гонки пілотам Red Bull. Льюіс Хемілтон взагалі вважає, що команда була швидшою за своїх опонентів за винятком максимальної швидкості. Але справедливості заради, слід сказати, що за однакової тактики пілоти McLaren мають шанси обійти «биків» тільки тоді, коли у тих виникають проблеми, та й то – шансами ще треба скористатися. Що стосується Баттона, то Дженсон прекрасно провів гонку після того як відкотився на десяте місце на першому колі. Англієць, напевно, найкращий пілот, який може ефективно використовувати тактику меншої кількості піт-стопів, от тільки не завжди ця тактика приносить користь. Сьогодні принесла, але Дженсон знову програв напарнику, який завжди є основним мірилом ефективності пілота. Власний напарник – перший і найголовніший конкурент, Баттон це прекрасно усвідомлює, але від свої тактики поки не відмовляється.

Ferrari

Виступ команди з Маранелло вкотре поставив більше запитань ніж дав відповідей на них. Чому один пілот кваліфікується на другому ряді стартового поля, 20 кіл утримує лідерство перед швидшими болідами, а інший борсається в другій половині топ-10, другий рік бореться з жорсткими покришками, а на завершення сходить за шість кіл через зламану коробку передач? Питання звісно риторичне, але з кожною наступною такою гонкою у виконанні Масси, керівництво Скудерії буде замислюватися над продовженням співпраці з бразильцем. Алонсо зробив все що міг і на що спроможна його техніка – очоливши гонку на старті, Фернандо лідирував до другої хвилі піт-стопів після якої, програвши позиції не міг підтримувати темп Red Bull і McLaren. Після гонки Фернандо сказав, що команда повинна проаналізувати роботу усіх новинок, які були використані протягом уїк-енду, і збагнути чому за два тижні Скудерія так програє своїм основним конкурентам. Проблема Ferrari в тому, що ці слова звучать уже вп’яте після гонок.

Mercedes

Команда реально бореться з Lotus Renault за четверте місце в Кубку конструкторів і сьогодні локальну боротьбу виграла. Міхаель Шумахер ні на мить не нагадував себе двотижневої давнини, а старт для нього традиційно є можливістю відіграти якомога більше місць, чим він і скористався на відмінно. Прорвавшись на шосте місце, Міхаель упевнено їхав у тому ритмі, який дозволяє сьогодні Mercedes, навіть у боротьбі з власним напарником, семиразовий чемпіон обирав траекторії, які дозволяли залишатися йому попереду Росберга. Що стосується Ніко, то він після гонки поскаржився не тільки на відсутність радіозв’язку, яка ускладнює життя сучасним гонщикам, а й на нестабільну роботу DRS, через що він не зміг добре підготувати атаки на Міхаеля та й доїхав позаду свого старшого колеги. Росс Брон та Норберт Хауг практично одноголосно визнають, що фініш на шостому та сьомому місцях – це максимум можливостей, на які спроможна команда сьогодні.

Lotus Renault

Проблеми з болідом Хайдфельда, через які кваліфікацію німець пропустив, означали те, що команда однозначно буде використовувати позитивний досвід Веббера (в Китаї) та Кобаясі (в Туреччині). «Швидкий Нік» сповна виправдав сподівання власної команди, довівши, що проблеми в кваліфікації завдяки збереженим м’яким покришкам можуть бути позитивно вирішені. Проте тут, як і в Ferrari пілоти виступили дуже нерівнозначно – якщо Нік фінішував восьмим при старті останнім, то Віталій відверто розчарував як своїх уболівальників так і керівництво. Ерік Бульє після гонки був досить категоричним: «Звісно ми незадоволені результатом. Гонку неможна назвати доброю. Я збираюся поговорити з Віталієм – він їхав недостатньо стабільно. Крім того, піт-стопи пройшли невдало. Проблема саме у втраті часу на піт-стопах та нестабільних результатах при проходженні кіл, незрозуміло чому, але під час одного відрізка він інколи їхав на три секунди повільніше».

Sauber

Петер Заубер завжди славився тим, що вмів знаходити молоді таланти, які здатні були показувати непогані результати, виступаючи за його команду. Старт сезону команда з Хінвілля проводить по-справжньому сильно – вона однозначно найкраща серед команд другого ешелону, що вкотре довели молоді Перес та Кобаясі. Стартувавши 12-м Серхіо підтримував стабільний темп, апофеозом чого став обгін Феліпе Масси, а як наслідок перші офіційно здобуті очки в кар’єрі пілота Формули 1. Кобаясі ще на першому колі пошкодив покришку і був змушений заїжджати в бокси, але вдала тактика і особистий гоночний хист японця вкотре змушують багатьох фахівців і вболівальників замислитися над тим – як довго Петер Заубер зможе утримувати цього пілота і чи не захоче хтось із топ-команд скористатися послугами Камуї.

Гран-прі Іспанії. Фінішний протокол:

 
Пілот
Команда
Час
Піт
1.
С. Феттель
Red Bull
1.39:03.301
4
2.
Л. Хемілтон
McLaren
+ 0.630
4
3.
Д. Баттон
McLaren
+ 35.697
3
4.
М. Веббер
Red Bull
+ 47.996
4
5.
Ф. Алонсо
Ferrari
+ 1 коло
4
6.
М. Шумахер
Mercedes
+ 1 коло
3
7.
Н. Росберг
Mercedes
+ 1 коло
3
8.
Н. Хайдфельд
Lotus Renault
+ 1 коло
3
9.
С. Перес
Sauber
+ 1 коло
3
10.
К. Кобаясі
Sauber
+ 1 коло
3
11.
В. Петров
Lotus Renault
+ 1 коло
3
12.
П. ді Реста
Force India
+ 1 коло
3
13.
А. Сутіл
Force India
+ 1 коло
3
14.
С. Буемі
Toro Rosso
+ 1 коло
3
15.
П. Мальдонадо
Williams
+ 1 коло
4
16.
Х. Альгерсуарі
Toro Rosso
+ 2 кола
4
17.
Р. Баррікелло
Williams
+ 2 кола
4
18.
Я. Труллі
Team Lotus
+ 2 кола
3
19.
Т. Глок
Marussia Virgin
+ 3 кола
3
20.
Ж.Д'Амброзіо
Marussia Virgin
+ 3 кола
3
21.
Н.Картікеян
HRT
+ 4 кола
3

Найшвидше коло: Льюіс Хемілтон (McLaren) – 1:26.727 (52-ге коло)
Не фінішували:
Ф. Масса        Ferrari 60 коло           коробка передач
Х. Ковалайнен          Team Lotus     49 коло           аварія
В. Ліуцци      HRT    29 коло           коробка передач
 
Особистий залік
1. С.Феттель              Red Bull Racing         118
2. Л.Хемілтон           McLaren         77
3. М.Веббер               Red Bull Racing         67
4. Д.Баттон                McLaren         61
5. Ф.Алонсо              Scuderia Ferrari Marlboro      51
6. Н.Росберг              Mercedes GP 26
7. Н.Хайдфельд        Renault Lotus GP      25
8. Ф.Масса                 Scuderia Ferrari Marlboro      24
9. В.Петров               Renault Lotus GP      21
10. М.Шумахер         Mercedes GP 14
11. К.Кобаясі             Sauber F1 Team         9
12. С.Буемі                Scuderia Toro Rosso 6
13. А.Сутіл                Force India     2
14. С.Перес               Sauber F1 Team         2
15. П.ді Реста                        Force India     2
 
Кубок Конструкторів
1. Red Bull Racing                 Renault           185
2. McLaren                             Mercedes        138
3. Scuderia Ferrari Marlboro Ferrari             75
4. Renault Lotus GP             Renault           46
5. Mercedes GP                      Mercedes        40
6. Sauber F1 Team                 Ferrari             11
7. Scuderia Toro Rosso          Ferrari             6
8. Force India                         Mercedes        4
 
Михайло ШВЕЦЬ, Sport.ua
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Таблица Ла Лиги после Эль Класико, победы Жироны и поражения Атлетико
Футбол | 23 апреля 2024, 12:00 0
Таблица Ла Лиги после Эль Класико, победы Жироны и поражения Атлетико

19–22 апреля состоялись матчи 32-го тура чемпионата Испании 2023/24

Лунин сомневается, оставаться ли в Реале. Есть предложения от трех грандов
Футбол | 23 апреля 2024, 13:45 20
Лунин сомневается, оставаться ли в Реале. Есть предложения от трех грандов

Украинский вратарь летом может перейти в другую команду

Комментарии 16
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
WILDERTIER
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
КРИСТИНА
Стаття хороша! Написана грамотно.Державною мовою.ІМХО.
Є деякі ньюанси,але незначні.
І немає чого примахуватися.
А "па рускІ" думають не усі!Не потрібно узагальнювати.
КРИСТИНА
xaoc333 — 23.05.2011 12:10
"Все думают по-русски"
Ты в мозгах у всех порылся?) Или как можно было прийти к такому выводу?)
___
+500 !)))
hybrid
ухтишка, вот он, дєдуктівний мєтод во всєй красє. всєвідящєє око гугла.
оце правильно. вєсь мір думаєт па-рускі. ггг
xaoc333
PivZavod — 23.05.2011 11:47
"Все думают по-русски"
Ты в мозгах у всех порылся?) Или как можно было прийти к такому выводу?)
PivZavod
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
dudya
Не накручивай!) Смысл украиноговорящему человеку насиловать себя и писать по-русски, а потом переводить?
hybrid
як на мене, цікавіше, ніж в туреччині. обгонів було достатньо, але вже не тисячі і не на рівному місці. більше тактики, менше гадань.
Hassassin
текст пишеться одразу українською, без подвійних-потрійних-непотрібних перекладів.
mocca76
И что-бы кто ни говорил, сезон очень интересный, хотя RB пока вне конкуренции. Надеюсь пока...
PivZavod
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
dudya
к чему это?
PivZavod
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Hassassin
Те саме казали про Brawn GP у 2009, Ferrari 2001, 2002, 2004, Williams 1992, 1993.
І нічого Ф1 жива і буде ще жити довго. Просто Ньюї зробив свою роботу краще за інших, от "бики" і виграють, але сьогодні їм було тяжко.
Megasuperfan
REDBULLshit убил Ф1