Перші кроки українського чемпіона на Formula Renault
Тести Чемпіона України з картингу Іллі Замули за кермом формульного боліда Formula Renault 2.0
Нагадаємо, що Ілля Замула є не тільки триразовим Чемпіоном України з картингу. Свого часу він також завоював чемпіонський титул німецької серії DMV Kart Championship і був віце-чемпіоном в одній із найпрестижніших європейських картингових серій - ADAC-Germany. Логічний розвиток спортивної кар'єри для більшості вчорашніх картингістів це формула.
Продовжувати кар'єру Ілля налаштований в Європі. Першим кроком перш ніж перейти на автоспортивну щабель вище - тести. Це тим більш актуально, коли пілот ніколи в житті раніше не сидів за кермом формульного боліда. І ось минулого тижня Іллі Замула довелося познайомитися зі справжньою формулою, причому відразу досить потужною - Formula Renault 2.0.
Самі тести проходили не де-небудь, а на відомій французькій трасі «Маньї-Кур» (Circuit de Nevers Magny-Cours), яка приймала Гран Прі Формули-1 протягом майже 20 років.
З урахуванням повної відсутності досвіду у Іллі на подібній техніці, поки мова йшла тільки про перше знайомство і осягнення азів пілотування формулою, що серйозно відрізняється як від картингу, так й від кузовних гонок, в яких Ілля вже встиг небезуспішно "відзначиться" на національному рівні.
Для початку вчорашній картингіст напередодні тестів ознайомився з самої трасою. А «Маньї-Кур» відома своєю складністю - особливо «шпилькою» «Аделаїда», вірніше агресивним гальмуванням перед нею і ще однієї подібної точкою перед останнім поворотом. Не кажучи вже про проходження двох зовсім не схожих один на одного «шикан», плюс кількох затяжних швидкісних поворотів, включаючи відомі Grande Curve і «Ешторіл».
Будь-якому пілотові-початківцю дуже важливо мати досвідченого тренера «під рукою» і Іллі в цьому плані пощастило - його перші тести пройшли під пильною увагою українського пілота Олексія Чукліна.
Олексій має на своєму рахунку чималий досвід в кокпіті формульних болідів класу Formula Renault 2.0 і європейської Formula 3. У теперішній же час він виступає на спортивному прототипі категорії LMP3.
Після ознайомлення з трасою на наступний день настав, мабуть, найзаповітніший момент для будь-якого вчорашнього картингіста - перші кола за кермом справжньої формули! Однак перед цим Іллі треба було ще кілька «дрібниць». Ретельна підгонка сидіння, вивчення органів управління болідом, процедура старту.
Практично з перших кіл Ілля почав нарощувати свій темп, все впевненіше відчуваючи себе за кермом формули. Але ж для українського чемпіона це був абсолютно новий досвід!
Після заїзду на трасі часу на перепочинок не було - за ним пішла не менш важлива «робота над помилками». Аналіз телеметрії і розбір «он-боард» відео, відпрацювання правильних рефлексів управління формульним болідом, особливо гальмування. У всьому цьому Іллі не мало допоміг досвід Чукліна, а також робота з досвідченим французьким телеметристи з команди Formula Motorsport.
Після «коачінгу» з кожним наступним колом Ілля відчував себе все впевненіше, скорочуючи відстань точки гальмування від апекса повороту, наближаючись до тих показників, які від нього вимагали наставники.
Дамо слово самому Іллі Замулі: «Як тільки я сів у болід, відразу ж зрозумів - якщо порівнювати з Турінгом і картингом, формула це щось зовсім інше! Динаміка розгону, притискна і відцентрова сили в поворотах просто божевільні! Коли летиш на 7-ій передачі на швидкості під 220 км на годину, а гальмувати треба до 60 і на другій передачі, та ще й на відстані всього в 80 метрів, емоції просто зашкалюють.
Плюс до всього траса «Маньї-Кур» не з легких. Дуже багато різноманітних поворотів, швидкісні і повільні «шикани» змінюються довгими поворотами. У них було таке враження, що відцентрова сила хоче викинути тебе з машини.
Дуже позитивні враження залишилися й від роботи з командою «Формула Моторспорт», а поради від Олексія Чукліна дозволяли робити правильний акцент і швидко адоптувати свій пілотаж під формулу. Дані телеметрії, проходження кожного повороту і моменту гальмування - все було розібрано до найдрібніших подробиць. Всі мої помилки були роз'яснені, а потім виправлені на трасі. Я дуже радий, що мені випав такий шанс спробувати формулу, і точно можу сказати, що це перевершило всі мої очікування!»
Перші тести українського чемпіона-картингіста за кермом формули позаду. Природно виникає логічне запитання - Що далі ?!
У Іллі є конкретний план на 2020 рік - виступ в чемпіонаті Ultimate Cup Series на боліді класу Formula Renault 2.0. Етапи цієї серії проводяться на таких трасах як «Ешторіл», «Діжон», «Мюджелло», «Ногаро», «Поль Рікар», «Валенсія» і «Маньї-Кур». У найближчих же планах на цей рік у менеджменту Іллі робота зі спонсорами та формування бюджету, необхідного для виступів на європейському рівні.
У найближчу неділю, 8 вересня, Ілля Замула запрошує всіх на прес-конференцію, де він поділиться своїми враженнями від першого досвіду, отриманого за кермом формули.
Вона відбудеться в «Champion Hall | Parimatch» (Паркова 16а) безпосередньо перед трансляцією етапу Формули 1 з легендарної «Монци». Важливо те, що дана прес-конференція зарезервована не тільки для представників ЗМІ, а буде доступна для фанатів автоспорту! Кожен зможе поставити своє запитання українському пілоту і отримати відповідь, що називається, - «з перших рук». Початок прес-конференції о 15.30.
Хто знає, як далеко піде кар'єра Іллі Замули ?! У картингу він зміг добитися перемог і титулів не тільки на національному, а й на європейському рівні. Будемо сподіватися, що і в формулах українця чекає не менший успіх.
Прес-служба Formula Motorsport
UkrKarting
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Зато украинская сборная сыграет в плей-офф Лиги наций за путевку в Дивизион A
Гран-при Монако остается в календаре