Гран Прі Австралії. Післямова

Як «Мерседес» програла виграну гонку та інші підсумки уїк-енду

DPPI
© DPPI

Від першого етапу сезону завжди чекають чогось цікавого, але не завжди очікування справджуються. Цього разу гонка однозначно запам’ятається помилками механіків «Хаас», прорахунком в стані «Мерседес», яка фактично вручила перемогу Феттелю, і мізерною кількістю обгонів.

«Мерседес» за поразку в Австралії може звинувачувати тільки себе, але справедливості заради треба визнати, що у випадку з Хемілтоном насправді опинилася в «ідеальному штормі». І ось чому – в сучасній Формулі 1 набагато складніше боротися з суперником, якщо він має дві машини проти вашої однієї, а завдяки самоусуненню Боттаса «срібні стріли» в Мельбурні за перемогу змагалися наодинці з обома пілотами «Феррарі». Відтак, коли Райкконена покликали в бокси, а до цього моменту ми ще повернемося, перед підопічними Тото Вольффа постав серйозний виклик – реагувати на «підрізку» Скудерії чи залишатися на трасі.

Зрозуміло, що команда, знаючи інтервали до обох червоних машин, вирішила діяти безпечно і колом пізніше Льюіс отримав свіжий комплект Soft. Це убезпечило британця від «підрізки» і все складалося на його користь. Принаймні так думав він і команда, яка усвідомила власну помилку лише тоді, коли після свого піт-стопу на трасу повернувся Феттель, зберігши лідерство в гонці.

По завершенні Гран Прі Себастьян не став лукавити і визнав, що з перемогою йому значною мірою пощастило. Дійсно, обставини, які не залежали від німця, склалися ідеальним чином на його користь, але не варто забувати і про те, що «Феррарі» посприяла цьому обраною тактикою.

Райкконен поїхав в бокси після 18-ти кіл і це було досить рано, тим паче, що перед цим Кімі проїхав своє найшвидше коло, тож шини були в чудовому стані, але в команді вирішили піти на «підрізку», яка для фіна не спрацювала. Та саме в цьому і полягає перевага боротьби з одним суперником двома машинами одночасно.

Закликати ж в бокси Феттеля на той момент не мало жодного сенсу – він недостатньо відірвався від дуету «Хаас» з Ріккардо і після зупинки потрапив би у трафік. Крім того це все-одно нічого німцеві не давало і його позиція залишилася б незмінною. Залишатися на трасі було єдино правильне рішення, разом із цим «червоні» сподівалися виключно на щасливий випадок у вигляді машини безпеки. Пощастило? Безумовно, але в перегонах і не таке трапляється.

Невдаха етапу

Здається, що на поверхні лежить кандидатура того самого механіка «Хаас», якого у паддоку заспокоював Грожан. Або Ферстаппен, що через власну помилку на 10-му колі ледь не втратив машину і пропустив трьох суперників, втративши шанси поборотися за подіум. Проте у випадку з «Хаас» там все-таки мінімум двоє людей помилилися – спочатку із заднім, а потім із переднім колесом. Ну а на машині Макса ще до того розвороту з’явилося пошкодження днища, через яке керування значно погіршилося.

Вважаю, що найменшу оцінку за Гран Прі Австралії заслужив Валттері Боттас. В своєму розпорядженні фін мав найкращий автомобіль, але настільки перестарався у першій швидкій спробі третьої кваліфікації, що команді довелося міняти розбиту коробку передач, а це втрата 5 місць на старті. Цим самим Валттері покарав не тільки себе, а й залишив Льюіса на самоті з двома «Феррарі». Звісно якби не дивовижні обставини, то Хемілтон спокійно виграв би гонку, проте «срібним стрілам» довелося реагувати на перший тактичний хід у виконанні Скудерії.

При цьому в гонці Боттас виглядав занадто пасивно. Так, він фінішував 8-м при старті з 15-ї позиції. Так, Альберт-парк не належить до тих трас, де обганяти можна без особливих проблем. Проте за кермом найкращої машини Валттері проїхав відверто слабо – до свого піт-стопу на 25-му колі фін встиг піднятися на 9-те місце, але з шести позицій він лише дві виграв на трасі, обігнавши Стролла й Окона.

З піт-стопом Боттасу пощастило – він його провів під час машини безпеки, не втративши відіграних позицій, чого б з ним не сталося за звичайних умов. Після рестарту Валттері спромігся обігнати лише Вандорна після чого мабуть добре вивчив будову задньої частини «Рено» Хюлькенберга. За всю гонку фін провів три обгони на трасі, вибачте, але для пілота «Мерседес» це поганий результат.

Несподіванка етапу

Попри те, що головним сюрпризом Гран Прі стала перемога Феттеля – шанси якого букмекери оцінювали другим після Хемілтона коефіцієнтом, все ж таки я головною несподіванкою назву лідерство «Феррарі» в Кубку конструкторів. Перед початком уїк-енду ходило чимало чуток та домислів стосовно того, що червоні машини поступатимуться в темпі і «Мереседес», і «Ред Булл», але саме Скудерія виявилася тією топ-командою, яка не припустилася протягом усіх трьох днів Гран Прі жодної серйозної помилки.

Уїк-енд яскраво продемонстрував, що інколи для перемоги достатньо просто не помилятися, а за можливості провокувати конкурентів на хибні рішення. І звісно не можна не відзначити Кімі Райкконена, який напрочуд якісно розпочав сезон. Якщо уважно подивитися на виступ фіна в Мельбурні, то ми побачимо, що він в цілому був швидшим за напарника – і під час тренувань у п’ятницю, і в кваліфікації, і на першому відрізку гонки. Зрештою в неділю Кімі зробив все правильно і все, що дозволяла SF71H, просто з машиною безпеки пощастило Себастьяну.

Конспірологія етапу

Коли в Формулі 1 переможцем гонки стає пілот «Феррарі», який за нормального перебігу подій ним стати не міг, одразу немов гриби після дощу з’являються різноманітні теорії змови. Починаючи з того, що директор гонки, який і запровадив спочатку режим віртуальної, а потім випустив і реальну машину безпеки, чим фактично і допоміг Феттелю в Мельбурні, працює в FIA. А кожен, хто бодай трохи розуміється на Формулі 1 не може не знати «справжнє» значення цієї абревіатури – Ferrari International Assistance.

Та все ж набагато цікавішою версією, яку можна прочитати на просторах Інтернету, є та, що в «Хаас» навмисне, так-так – саме навмисне, не закрутили гайки на обох машинах. Докази? «Беззаперечні», адже американська команда тісно співпрацює з «Феррарі», купуючи в Маранелло всі вузли, які дозволяє регламент. Чому гайки не закріпили на обох машинах? Ну тут все ще «набагато простіше» – Магнуссен зупинив свою машину у неправильному місці, тож довелося жертвувати і Грожаном.

На жаль, такі думки висловлюються всерйоз. А той факт, що команда Джина Хааса за все платить і в принципі нічого «Феррарі» не винна, мало кого цікавить. Вже не кажучи про те, що у разі змови Скудерії було б набагато простіше домовитися із «Заубер» - швейцарці і мотори отримали в обмін на титульну назву «Альфа Ромео», і Шарль Леклер є протеже Скудерії та й на фініш у заліковій десятці колектив з Хінвіля в Мельбурні не претендував.

Цифра етапу

В Австралії Себастьян Феттель в 100-й раз піднявся на подіум, а що може бути кращим, якщо ювілейне досягнення підкріплене перемогою в гонці. Навіть якщо тріумф став значною мірою наслідком помилки суперників. Зрештою як тут не пригадати, що вперше на подіум тоді ще зовсім молодий 21-річний пілот зійшов у Монці, сенсаційно здобувши перемогу за кермом «Торо Россо». Для команди з Фаенци та вікторія досі залишається єдиною.

Повернення етапу

На 15-му колі гонки перед нами постала добре знайома за попередніми трьома роками «Хонда», а точніше те, що японці називають силовою установкою. Чому повернення, запитаєте, а все дуже просто – під час тестів у Барселоні японські мотори було не впізнати, бо Гаслі та Хартлі жодного разу за 8 днів не зупинялися на трасі через поламки установки. Та тільки справа дійшла до справжніх гоночних умов, як все повторюється за звичним сценарієм, а дим з-під захисного кожуха «Торо Россо», мабуть, нікого особливо не здивував. Хіба що в «Макларен» остаточно переконалися в тому, що минулорічне розлучення з «Хондою» було абсолютно правильним рішенням.

Пророцтво етапу

В суботу на прес-конференції після кваліфікації Льюіс Хемілтон почувався розкуто, жартував і просив Себастьяна прибрати іронічну посмішку з обличчя. Згодом дісталося і Райкконену, який з фірмовим покерфейсом сидів ліворуч від британця. Зрештою Феттель вирішив перехопити ініціативу заявивши, що зробить усе, аби суботня вечірка Льюіса змінилася недільною для нього з Кімі. На той момент, враховуючи відставання «червоних» у кваліфікації, це виглядало як жарт. Та в момент виїзду Себастьяна з боксів після свого піт-стопу не до жартів вже було Льюісу. Так, здається британець отримав гарний урок – гарно сміятися над суперниками можна тільки тоді, коли Гран Прі завершився на власну користь.

Що далі?

Очевидно, що на базі «Хаас» механіки не одну годину присвятять тренуванням піт-стопів, бо на початковій стадії чемпіонату їх машина все ще виглядатиме дуже непогано на тлі головних конкурентів, якими є «Рено» і «Макларен».

В Браклі проаналізують причини власної помилки і можна бути впевненим, що за австралійським сценарієм «Мерседес» перемоги більше нікому не подарує. «Феррарі» та «Ред Булл», вщент розбиті «срібними стрілами» у кваліфікації шукатимуть будь-які можливості скоротити відставання від чемпіонської команди.

Та, мабуть, найцікавіше відбуватиметься в Японії. Думаю, що багатьом украй кортить дізнатися чим же насправді займаються інженери «Хонди» і коли ж нарешті зникнуть у вболівальників приводи придумувати чергові меми про їх гібридні мотори.

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Источник — Sport.ua

(1 голос)

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Hassassin
      Hassassin, 05.04.2018 12:29
    0
    RIF1984, 04.04.2018 12:50
    Что эта хрень в виде решетки появилась в болидах над головой пилотов?
    Она же мешает обзору
    Хрєнь називається Halo - захист голови пілота. Гонщики розділилися в своїх думках щодо того заважає вона чи ні.
    RIF1984
      RIF1984, 04.04.2018 12:50
    0
    Что эта хрень в виде решетки появилась в болидах над головой пилотов?
    Она же мешает обзору
    Hassassin
      Hassassin, 05.04.2018 12:29
    0
    RIF1984, 04.04.2018 12:50
    Что эта хрень в виде решетки появилась в болидах над головой пилотов?
    Она же мешает обзору
    Хрєнь називається Halo - захист голови пілота. Гонщики розділилися в своїх думках щодо того заважає вона чи ні.
    RIF1984
      RIF1984, 04.04.2018 12:50
    0
    Что эта хрень в виде решетки появилась в болидах над головой пилотов?
    Она же мешает обзору
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.