Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 22 марта 2018, 22:43
4920
3

Формула 1. Час розкривати карти

Гран Прі Австралії, з якого розпочинається боротьба за титул-2018, обіцяє чимало цікавого

| Обновлено 22 марта 2018, 22:43
4920
3
Формула 1. Час розкривати карти
getty images, Альберт-парк, Мельбурн

Час підготовки та доведення техніки до успішного дебюту в чемпіонаті завершився – всі учасники вже в Мельбурні й нарешті ми побачимо хто чого вартий в реальних гоночних умовах, коли приховувати справжній темп вже не потрібно.

Незалежно від результатів дебютного етапу сезону, робити висновки буде передчасно, адже Альберт-парк – траса тимчасова, на якій усі якості машин не розкрити. Особливо це стосується аеродинаміки, яка великою мірою впливатиме на хід подій в чемпіонаті. До того ж протягом усіх трьох днів стан покриття буде поступово покращуватися і тут для пілотів з інженерами на перші ролі вийде уміння пристосуватися до змін стану зчеплення.

Ще одним вагомим, як для початку сезону, фактором є й те, що австралійська траса достоту вимоглива до потужності моторів, адже тут 66% довжини кола проїжджається на повному газу. А з нинішніми обмеженнями в 3 силових установки на весь чемпіонат навряд чи усі команди будуть ризикувати і налаштують потужність на 100%.

Крім того, досить цікавим є й те, наскільки збільшення ваги сучасних машин з одночасним зменшенням часу проходження кола впливатиме на паливну ефективність – чи не призведе це до того, що на деяких трасах, зокрема й в Альберт-парку, пілотам доведеться доїжджати гонку в економ-режимі? Принаймні саме про можливість такого сценарію відверто говорять у паддоку ще по початку Гран Прі.

 

Починаючи з 2011 року, коли на Гран Прі Австралії дебютувала DRS, зон дії системи на трасах чемпіонату було не більше двох. І ось вперше за вісім років в тому ж таки Мельбурні FIA додала третю зону дії регульованого заднього крила. Якщо раніше в Альберт-парку була одна точка вимірювання відставання, що давала можливість використовувати DRS на стартовій прямій та ділянці між 2-м і 3-м поворотами, то тепер на відрізку між 12-м і 13-м віражами пілоти також зможуть відкривати крило. При цьому навряд чи на цій ділянці можливо буде обігнати, та головна ідея, схоже, полягає в тому, що дати можливість гонщикам впритул наблизитися до суперників перед наступними зонами активації системи. Ідея цікава, залишається подивитися як все виглядатиме в реальних гоночних умовах.

Pirelli в Мельбурн привезла досить м’які типи шин – Soft, SuperSoft і UltraSoft. Звичайно, революції з боку команд чекати було не варто, тож їх вибір на користь більш м’якої ґуми є цілком зрозумілим. Звертає на себе увагу хіба що замовлення «Феррарі» та Леклера – по 3 комплекти найбільш жорстких покришок – на тлі вибору Хемілтона, Сироткіна та Грожана, які обмежилися одним Soft, виглядає як мінімум цікаво.

Пілот

Команда

Soft

SuperSoft

UltraSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

1

3

9

77

В. Боттас

Мерседес

2

2

9

5

С. Феттель

Феррарі

3

3

7

7

К. Райкконен

Феррарі

3

3

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

2

3

8

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

2

3

8

11

С. Перес

Форс Індія

2

3

8

31

Е. Окон

Форс Індія

2

3

8

18

Л. Стролл

Вільямс

2

2

9

35

C. Сироткін

Вільямс

1

3

9

27

Н. Хюлькенберг

Рено

2

4

7

55

К. Сайнс

Рено

2

4

7

10

П. Гаслі

Торо Россо

2

3

8

28

Б. Хартлі

Торо Россо

2

3

8

8

Р. Грожан

Хаас

1

4

8

20

К. Магнуссен

Хаас

2

3

8

2

C. Вандорн

Макларен

2

2

9

14

Ф. Алонсо

Макларен

2

2

9

9

М. Ерікссон

Заубер

2

3

8

16

Ш. Леклер

Заубер

3

2

8

Привезені до Австралії типи шин дозволяють сподіватися, що тактика в гонці буде різноманітною і хтось із пілотів обов’язково ризикне. Принаймні на це розраховують в Pirelli: «Тести в Барселоні вже показали нам прогрес машин та ґуми 2018 року, але ще треба подивитися, як на них вплинуть інші погодні умови Австралії. Якими ж вони будуть, сказати складно, адже цієї пори в Мельбурні погода може бути і прохолодною, і вологою, і навіть дуже теплою. З огляду на те, що ми бачили дотепер, більш м’які шини мають створити умови для вибору одного чи двох піт-стопів цього року, на відміну від минулого, коли большість гонщиків обрали тактику з однією зупинкою. Традиційно для першого етапу сезону є ще низка питань, відповідей на які досі не маємо. Та ми сподіваємося побачити захоплюючу гонку, під час якої шинна тактика буде ключем до перемоги», - сказав Маріо Ізола, керівник автогоночного підрозділу Pirelli.

Прогноз погоди обіцяє пілотам перемінні умови: найтепліше буде під час практик у п'ятницю, коли температура повтря сягне +29С, але поступово понижатиметься до +23С в день гонки. До того  ж в суботу очікуються дощі, тож перша кваліфікація сезону може виявитися "мокрою", а від того ще більш непередбачуваною.

На п’ятий сезон гібридної турбо-ери коефіцієнти букмекерів залишаються до болі знайомими, а головні фаворити – неодмінно «Мерседес» та Льюіс Хемілтон. Лінія на чемпіона 2018 року перед стартом дебютного Гран Прі виглядає так: Хемілтон – 1,73; Феттель – 4,50; Ферстаппен – 7,00; Боттас і Ріккардо – по 11,00; Алонсо – 26,00; Райкконен – 41,00. Шанси ж на Кубок конструкторів на їх думку є такими: «Мерседес» – 1,44; «Ред Булл» – 4,33; «Феррарі» – 5,00; «Макларен» – 34,00; «Рено» – 101,00.

Стосовно ж безпосередньо Гран Прі Австралії, то цифри і тут мають дуже знайомий вигляд, почнемо з фаворитів кваліфікації: Хемілтон – 1,73; Боттас і Феттель – по 4,50; Ферстаппен – 13,00; Ріккардо – 17,00; Райкконен – 26,00 і наступним іде Алонсо з 126,00 – відчуйте різницю. На перемогу в гонці лінія виглядає так: Хемілтон – 2,10; Феттель – 4,50; Ферстаппен – 7,00; Боттас – 7,50; Ріккардо – 9,00; Райкконен – 34,00 і Алонсо – 81,00.

Оскільки під час тестів ніхто своєї справжньої швидкості не показав – навіть «Феррарі» легко сховала три десятих секунди під час найкращих спроб Феттеля і Райкконена – то тільки в Австралії розклад сил стане зрозумілим. В «Ред Булл», наприклад, зізналися, що в разі свого відставання від «Мерседес» у півсекунди чи менше розраховуватимуть на реальну боротьбу за титул. Як завдяки таланту й швидкості своїх пілотів, так і за рахунок постійних оновлень RB14.

Льюіс Хемілтон у свою чергу вдався до залякування суперників, повідомивши, що силова установка вже звично для «Мерседес» матиме кваліфікаційний режим, який сам британець назвав «режимом вечірки». Відтак стає зрозумілим, що «срібні стріли» готуються побачити Льюіса з Валттері у боротьбі за поул.

Аналогічна ситуація і в середині пелотону – «Макларен» хоч і швидка на одному колі, але на тестах вирізнялася катастрофічною ненадійністю. Та Фернандо Алонсо разом з іншими представниками команди завірив усіх, що з проблемами колектив з Уокінга успішно розібрався. Таким чином інтрига однозначно буде присутня не тільки в тому, хто переможе, а й хто взагалі потрапить до залікової десятки на фініші гонки.

І на завершення нагадаємо, що цього року рішенням Liberty Media старт гонки відбуватиметься на 10 хвилин пізніше, ніж це відбувалося традиційно, а також Формула 1 повертається на українське телебачення – усі сесії наживо можна буде побачити на «Першому Автомобільному».

Гран Прі Австралії, Мельбурн, Альберт-парк, 23-25 березня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,303 км

58

307,574 км

кваліфікація: 1:23.529 (2011, Себастьян Феттель)

гонка: 1:24.125 (2004, Міхаель Шумахер)

Розклад сесій за київським часом:

Перша практика 03:00 – п’ятниця 23 березня

Друга практика 07:00 – п’ятниця 23 березня

Третя практика 05:00 – субота 24 березня

Кваліфікація 08:00 – субота 24 березня

Гонка 08:10 – неділя 25 березня

P.S. Нагадуємо, що в неділю переходимо на літній час і переводимо годинники на годину вперед

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
st_Devil
То є дуже добре.
st_Devil
Великий цирк повертається.
А хто коментатор?