Фінальний етап сезону в Абу-Дабі цього разу не назве ім’я чемпіона, залишаючи нам інтригу в різних другорядних протистояннях, що водночас є дуже важливими для їх учасників. Більше того, Гран Прі фактично стане випробувальним полігоном для тих команд, які свої цілі на сезон або досягли, або нічого змінити на краще не зможуть і обирають роботу з прицілом уже на рік наступний.
Коли при погляді на конфігурацію траси вболівальники не відчувають нічого по-справжньому особливого, а пілоти і поготів, доводиться витягати з рукавів заздалегідь приготовані козирі в надії таки сподобатися усім, без кого Гран Прі не мав би сенсу. І слід віддати належне організаторам – в цьому плані їм вдалося досягти успіхів: останніми роками етап в Абу-Дабі завершує сезон, маючи гарні шанси стати Великим фіналом як це було в 2010-му, 2014-му і 2016-му. Початок гонки вдень, а фініш ввечері під штучним освітленням і прекрасні види заходу сонця на тлі перегонів – це одна фішка від організаторів. Як і вузький тунель на виїзді з піт-лейн. Хоча до іншого є питання: де по-справжньому цікаві віражі, що кидають виклик пілотам – навіть тоді, коли вони помиляються, то широкі асфальтовані зони безпеки мінімізують втрати. Та й обганяти тут досить непросто, хоча за вісім років пілоти вже вивчили головні секрети траси і правильну тактику DRS-обгонів. В той же час такі різні за своїми характеристиками сектори траси змушують напружено працювати пілотів разом з інженерами під час налаштування машини. Перший середньошвидкісний сектор потребує досить високої притискної сили, другий, з двома довгими прямими – дуже швидкий і вимагає максимальної віддачі силової установки, ну а третій з його повільними та середньошвидкісними віражами – повна протилежність попередньому, тут потрібен відмінний баланс машини. І як не дивно, та в більшості випадків команди віддають перевагу аеродинамічній ефективності перед максимальною швидкістю на прямих. Відтак ефективний підбір налаштувань на Яс-Маріні перетворюється на гоночно-інженерне мистецтво. Якщо ж сюди додати ще й те, що обганяти можна тільки на двох довгих прямих, коли маєш бонус у вигляді DRS, то вся неоднозначність траси стає більш очевидною.
Кваліфікація в Абу-Дабі вирішує не все, але дуже багато – за попередні 8 років володар поула перемагав тут тричі, проте стільки ж разів вигравав пілот, що стартував другим. Таким чином, висновки напрошуються дуже і дуже прості – старт з першого ряду відкриває прекрасні можливості виграти гонку.
Асфальт в Абу-Дабі досить гладенький, але через конфігурацію поворотів навантаження на ґуму виходить досить відчутним, тож пілотам постійно доводиться дуже уважно слідкувати за її станом і не перевантажувати. До того ж варто пам’ятати і про те, що перша та третя практики не найкращі помічники команд при роботі з шинами, адже відбуваються вдень під палючим сонцем. Піреллі традиційно на цей етап привозить свої найбільш м’які комплекти ґуми Soft і SuperSoft додати UltraSoft:
Пілот
|
Команда
|
Soft
|
SuperSoft
|
UltraSoft
|
44
|
Л. Хемілтон
|
Мерседес
|
2
|
2
|
9
|
77
|
В. Боттас
|
Мерседес
|
1
|
3
|
9
|
3
|
Д. Ріккардо
|
Ред Булл
|
1
|
2
|
10
|
33
|
М. Ферстаппен
|
Ред Булл
|
1
|
3
|
9
|
5
|
С. Феттель
|
Феррарі
|
1
|
2
|
10
|
7
|
К. Райкконен
|
Феррарі
|
1
|
2
|
10
|
11
|
С. Перес
|
Форс Індія
|
1
|
2
|
10
|
31
|
Е. Окон
|
Форс Індія
|
2
|
2
|
9
|
18
|
Л. Стролл
|
Вільямс
|
2
|
1
|
10
|
19
|
Ф. Масса
|
Вільямс
|
1
|
2
|
10
|
2
|
C. Вандорн
|
Макларен
|
1
|
2
|
10
|
14
|
Ф. Алонсо
|
Макларен
|
1
|
2
|
10
|
10
|
П. Гаслі
|
Торо Россо
|
1
|
3
|
9
|
28
|
Б. Хартлі
|
Торо Россо
|
1
|
3
|
9
|
8
|
Р. Грожан
|
Хаас
|
2
|
2
|
9
|
20
|
К. Магнуссен
|
Хаас
|
2
|
2
|
9
|
27
|
Н. Хюлькенберг
|
Рено
|
1
|
4
|
8
|
55
|
К. Сайнс
|
Рено
|
1
|
4
|
8
|
9
|
М. Ерікссон
|
Заубер
|
1
|
2
|
10
|
94
|
П. Верляйн
|
Заубер
|
2
|
2
|
9
|
Як бачимо, третина пілотів вирішили додатково попрацювати з більш жорстким комплектом під час тренувань, з метою оцінити швидкість й ефективність цього виду шин. Своєю чергою, самі шинники нічого надзвичайного під час етапу не чекають, а більшою мірою готуються до майбутнього. Принаймні, це випливає з коментарів керівника автоспортивного підрозділу Маріо Ізоли: «Зазвичай Гран Прі Абу-Дабі – етап доволі простий. Він відбувається в стабільних умовах, хоча формат гонки незвичний, адже старт вдень, а фініш – ввечері. В паддоку ми представимо всю лінійку шин 2018 року, що вперше будуть протестовані у вівторок та середу після Гран Прі. Виняток становитимуть проміжні та дощові шини – в Абу-Дабі не буває дощових гонок, тож доведеться дочекатися наступного року, щоб побачити ці два типи шин в дії».
Погода протягом уїк-енду сюрпризів не обіцяє. Іншими словами, буде традиційно спекотно – вдень повітря прогріватиметься до +27-29
оС, а після заходу сонця, коли відбуватимуться головні сесії, прохолодніше буде буквально на кілька градусів – до +25
оС. Звісно ж, ні про які опади мова навіть не йдеться.
Після перемоги Себастьяна в Сан-Паулу і шалено видовищного прориву Льюіса букмекери ні на мить не сумніваються в тому, що саме британець буде головним фаворитом уїк-енду. Коефіцієнти на здобуття поула виглядають так: Хемілтон – 1,67; Боттас і Феттель – по 5,00; Ріккардо і Ферстаппен – по 11,00; Райкконен – 17,00. На тріумф в гонці цифри трохи інші, але різниця не надто суттєва: Хемілтон – 1,80; Феттель – 3,60; Боттас – 8,00; Ферстаппен – 12,00; Ріккардо – 15,00 і Райкконен – 21,00. І тут просто необхідно нагадати, що серед усіх фаворитів на машині Льюіса стоятиме силова установка, що пройшла тільки гоночну дистанцію в Бразилії. В той час, як на інших машинах агрегати пройшли значно більше, а отже заради надійності на повну потужність працюватимуть протягом обмеженого часу.
Другий рік поспіль в анонсі до етапу пишу, що він стане фінальним в кар’єрі Феліпе Масси. І хто знає як воно буде насправді, хоча, мабуть цього разу це таки буде завершальний Гран Прі в багаторічній кар’єрі бразильця, який досить грайливо натякнув, що знає ім’я пілота, який його замінить. Відтак разом із прощанням Масси нас можливо ще чекає менш пафосне прощання ще з одним, а то й двома пілотами: мова йде про Верляйна з Ерікссоном. Ні для кого не секрет, що Феррарі спробує домовитися з Хінвілем про те, щоб посадити за кермо синіх машин своїх молодих протеже – Леклера та Джовінацці. Тож якщо Паскаль точно знає, що місця не матиме, Маркус разом зі своїми спонсорами все ще розраховує залишитися в команді. Для німця ж єдиний шанс і надія – це місце у Вільямс, про яке команда офіційно нічого досі не сказала. Отже Верляйну просто необхідно вистрибнути зі штанів й показати всі свої найкращі здібності, бажано фінішем в заліковій десятці.
Не обійдеться в Абу-Дабі й без розлучення, причому все йде до того, що ми ще довго будемо дізнаватися усе нові цікаві подробиці про те, як і чому альянс Макларен з Хондою провалився. Принаймні вже зараз Алонсо каже, що за три роки від жодної гонки не отримав задоволення – і це тільки перші квіточки. Ну і звісно боротьба Торо Россо з Рено і Хаас за краще місце в Кубку конструкторів обіцяє стати не менш цікавою, ніж боротьба Срібних стріл з Ред Булл і Феррарі за тріумф в гонці. Принаймні, в Рено збираються ризикнути і дати силовим установкам працювати майже на максимумі. Все йде до того, що гонка на Яс Маріні цього разу вийде не менш цікавою, ніж тоді, коли тут на кону титул.
Зрештою, це буде остання гонка перед зимовим міжсезонням – її не варто пропускати!
Гран-прі Абу-Дабі, Яс Маріна, 24-26 листопада, п’ятниця – неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло:
|
5,554 км
|
55
|
305,355 км
|
кваліфікація: 1:38.481 (2011, Себастіан Феттель)
гонка: 1:40.279 (2009, Себастьян Феттель)
|
Перша практика 11:00 – п’ятниця 24 листопада
Друга практика 15:00 – п’ятниця 24 листопада
Третя практика 12:00 – субота 25 листопада
Кваліфікація 15:00 – субота 25 листопада
Гонка 15:00 – неділя 26 листопада