Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 25 августа 2017, 12:42
1321
0

Спектакль в Арденнах

На Sport.ua анонс Гран Прі Бельгії, де після перерви поновлюється чемпіонат

| Обновлено 25 августа 2017, 12:42
1321
0
Спектакль в Арденнах
Getty Images

Останні вихідні серпня традиційно знаменують продовження сезону, який брав паузу на 4 тижні. Мерседес і Феррарі готові продовжити боротьбу за титул, у той час як Ред Булл – втрутитися у неї за найменшої нагоди. Осіння частина чемпіонату дасть не тільки відповідь на питання про чемпіонів, а й інші не менш цікаві й актуальні – про склад команд наступного року. Тож декому з пілотів доведеться добряче попрацювати, щоб довести командам необхідність їх послуг, так само як і деякі колективи робитимуть максимум можливого для підписання контрактів з бажаними пілотами. Тому важливість поновлення сезону має багатогранне значення. Зрештою в період серпневого затишшя найбільшими новинами стало продовження співпраці Феррарі з Райкконеном та Макларен з Вандорном у 2018-му.

Зайвий раз розказувати про гоночне кільце Спа сенсу немає – це класична траса, одна з найбільш улюблених і у пілотів, і у вболівальників. А все тому, що вона швидкісна, непроста для пілотажу, знаходиться у мальовничому місці з постійно перемінною погодою та дає гонщикам чимало можливостей для обгону – чи можна бажати більшого?!

Середня швидкість на колі тут поступається лише Монці, відтак ні про який компроміс у налаштуванні машин мова не йде – максимальна швидкість та мінімальний аеродинамічний супротив стоять на першому місці. Бельгійський етап дуже вимогливий до потужності силової установки – якщо у вас такої немає, на перемогу не варто розраховувати. Також пілотам доводиться уважно стежити за витратою пального, адже подовгу доводиться їхати з газом у підлогу.

У швидкісних віражах Спа ґума навантажується дуже сильно, тож рішення Піреллі привезти три типи найбільш м’яких комплектів – Soft, SuperSoft і UltraSoft – виглядає навіть дещо неочікувано. Мабуть уперше в сезоні вибір комплектів гонщиками вийшов настільки різноманітним, хоча звісно найм’якіша ґума все-одно залишилася в пріоритеті:

Пілот

Команда

Soft

SuperSoft

UltraSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

4

3

6

77

В. Боттас

Мерседес

3

4

6

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

1

3

9

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

1

3

9

5

С. Феттель

Феррарі

3

3

7

7

К. Райкконен

Феррарі

3

3

7

11

С. Перес

Форс Індія

3

4

6

31

Е. Окон

Форс Індія

3

4

6

18

Л. Стролл

Вільямс

1

5

7

19

Ф. Масса

Вільямс

1

5

7

2

C. Вандорн

Макларен

1

3

9

14

Ф. Алонсо

Макларен

2

2

9

26

Д. Квят

Торо Россо

2

3

8

55

К. Сайнс

Торо Россо

2

3

8

8

Р. Грожан

Хаас

3

4

6

20

К. Магнуссен

Хаас

4

3

6

27

Н. Хюлькенберг

Рено

2

3

8

30

Д. Палмер

Рено

2

3

8

9

М. Ерікссон

Заубер

2

4

7

94

П. Верляйн

Заубер

3

3

7

В Піреллі з великим інтересом чекають на уїк-енд, що дасть відповіді на питання як стосовно вибору шин, так і стосовно тактики команд на гонку. Принаймні попередні розрахунки італійців свідчать, що піт-стопів доведеться зробити два. Слово Маріо Ізолі: «Цього року ми вперше привозимо до Бельгії найбільш м’яку суміш UltraSoft і очікуємо, що на машинах нового покоління навантаження на ґуму на цій трасі зросте. Найвірогіднішою виглядає тактика двох піт-стопів, та після перших тренувань матимемо більше інформації. В Спа складно обрати оптимальну стратегію, тут необхідно використовувати максимально гнучкий підхід і бути готовим до можливого дощу, виїзду машини безпеки або навіть і червоним прапорам, як минулого року. В Спа командам часто доводиться діяти за обставинами, а не керуючись наперед визначеною стратегією».

Арденни та прогноз погоди – поєднання досить цікаве, насамперед тому, що умови тут можуть мінятися часто та стрімко, а впевненим до останнього не можна бути ні в чому. От і цього разу прогноз говорить про перемінну погоду з імовірністю дощу та грози, що тільки зростатиме від сьогодні й до неділі. Повітря ж прогріється від +25 С у п’ятницю і до +22 С у день гонки. Тож у плані погоди – нас чекає досить звично неочікуваний уїк-енд.

Для букмекерів фаворити бельгійського етапу очевидні – «срібні стріли» і це зовсім не дивно, адже орієнтуватися треба на результати Сільверстоуна, а не Хунгароринга. Тому геть не дивно що Льюіс займає перші місця в «лінії». На здобуття поула коефіцієнти такі: Хемілтон – 1,57; Феттель – 4,00; Боттас – 4,33; Райкконен – 17,00; Ферстаппен – 29,00; Ріккардо – 34,00. Тріумф у гонці розцінюється такими цифрами: Хемілтон – 1,73; Феттель – 4,33; Боттас – 5,50; Райкконен – 13,00; Ферстаппен – 15,00; Ріккардо – 19,00. Насправді ж є всі підстави вважати, що шанси Валттері дещо недооцінені, так само як і його співвітчизника. В цьогорічному пелотоні Кімі все ще залишається найбільш успішним пілотом в Спа, на його рахунку 4 перемоги – щоправда усі здобуті ще у минулому десятиріччі.

Водночас слід розуміти і те, що до Бельгії з новинками приїхали усі фаворити: Мерседес привезла оновлену силову установку, Феррарі – нові підвіску та чимало аеродинамічних елементів. Нову специфікацію мотору привезла і Хонда – з її допомогою японці намагатимуться довести Макларен, що ставити на них хрест не варто. Разом із цим домашній етап для Вандорна ще до його початку перетворився на величезне випробування. А все тому, що мотор отримає саме бельгієць, а разом із цим штраф у 35 місць на старті.

І все ж таки оцінюючи шанси в гонці варто розглядати їх через призму етапу в Сільверстоуні, де траса також швидкісна. Таким чином висновок напрошується дуже простим – Феррарі буде вкрай складно протистояти «срібним стрілам», відтак гонка для «червоних» більшою мірою буде іти за принципом мінімізації втрат. Ну а як воно вийде насправді побачимо у неділю. Зрештою бельгійський етап нудним не буває.

 

Гран Прі Бельгії, Спа-Франкоршан, 25 серпня – 27 серпня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

7,004 км

44

308,052  км

кваліфікація: 1’45.778  (2010, Марк Веббер)

гонка: 1’47.263 (2009, Себастьян Феттель)

 

Розклад сесій за київським часом:

Перша практика 11:00 – п’ятниця 25 серпня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 25 серпня

Третя практика 12:00 – субота 26 серпня

Кваліфікація 15:00 – субота 26 серпня

Гонка 15:00 – неділя 27 серпня

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.