Ривок уперед напередодні відпусток
Анонс Гран Прі Угорщини на Sport.ua
Знову два тижні між етапами минули швидко і принесли чимало цікавих та важливих новин, які вже активно обговорюють в паддоку. Це і обов’язкове запровадження дуги безпеки Halo з наступного року, і розірвання угоди між Заубер та Хонда, укладеної два місяці тому, і повідомлення Піреллі про причини проколів шин на обох Феррарі наприкінці гонки в Сільверстоуні, і майбутні тести Роберта Кубіци за кермом Рено наступного тижня. Та наразі найактуальнішим є питання про те, хто ж опиниться на чолі особистого заліку напередодні літніх канікул, що для більшості пілотів розпочнуться вже по завершенню гонки.
Головною особливістю угорської траси є її конфігурація унікальна для стаціонарних автодромів, яка змушує налаштовувати машини на високий рівень притискної сили, наявність лише однієї довгої прямої, проблемами з обгонами та напрочуд важливим значенням стартової позиції. В цьому угорський етап багато чим нагадує Іспанію та Монако. Крім того, повільна й технічна траса ставить високі вимоги до фізичних кондицій пілотів, які постійно завантажені як не розгонами, так гальмуванням і проходженням віражів траси, а перепочинок на головній прямій тут мінімальний. По суті, пілоти всю гонку проїжджають в режимі повної концентрації уваги на всьому. Ефективність охолодження гальм є чималою проблемою в Угорщині, адже тут часто доводиться гальмувати, в той час як на коротеньких прямих система просто не встигає нормально охолонути.
До Будапешту Піреллі привезла свою «середню» трійку комплектів: Medium, Soft, SuperSoft, яку через відмову від використання Hard у чемпіонаті можна вже сміливо називати «жорсткою». Традиційно для сезону гонщики під час вибору вирішили обмежитися одним обов’язковим комплектом Medium, віддавши перевагу більш м’якій ґумі:
Пілот |
Команда |
Medium |
Soft |
SuperSoft |
|
44 |
Л. Хемілтон |
Мерседес |
1 |
3 |
9 |
77 |
В. Боттас |
Мерседес |
1 |
3 |
9 |
3 |
Д. Ріккардо |
Ред Булл |
1 |
3 |
9 |
33 |
М. Ферстаппен |
Ред Булл |
1 |
2 |
10 |
5 |
С. Феттель |
Феррарі |
1 |
3 |
9 |
7 |
К. Райкконен |
Феррарі |
1 |
3 |
9 |
11 |
С. Перес |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
31 |
Е. Окон |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
18 |
Л. Стролл |
Вільямс |
1 |
2 |
10 |
19 |
Ф. Масса |
Вільямс |
1 |
2 |
10 |
2 |
C. Вандорн |
Макларен |
1 |
2 |
10 |
14 |
Ф. Алонсо |
Макларен |
1 |
2 |
10 |
26 |
Д. Квят |
Торо Россо |
1 |
3 |
9 |
55 |
К. Сайнс |
Торо Россо |
1 |
3 |
9 |
8 |
Р. Грожан |
Хаас |
1 |
4 |
8 |
20 |
К. Магнуссен |
Хаас |
1 |
4 |
8 |
27 |
Н. Хюлькенберг |
Рено |
1 |
2 |
10 |
30 |
Д. Палмер |
Рено |
1 |
2 |
10 |
9 |
М. Ерікссон |
Заубер |
1 |
3 |
9 |
94 |
П. Верляйн |
Заубер |
1 |
3 |
9 |
В Піреллі й самим цікаво подивитися наскільки змінилися характеристики асфальту і як команди підійдуть до шинної тактики: «У 2016-му на Хунгарорингу поклали новий асфальт – цікаво з’ясувати, як за рік змінилися його характеристики. Минулого року він був більш гладким та швидким, ніж попереднє покриття. Обираючи кількість комплектів на уїк-енд команди зробили ставку на Soft і SuperSoft, виходячи з обраних варіантів гоночної стратегії. В Угорщині стратегія – один з ключових факторів, враховуючи як непросто тут обганяти. Тому процес збору інформації під час практик у п’ятницю та суботу на сучасних машинах стане ще важливішим, ніж у попередні роки».
Прогноз погоди обіцяє традиційну для кінця липня спеку та відсутність опадів, які гонку на Хунгароринзі завжди перетворювали на неймовірне видовище. Температура повітря поступово збільшуватиметься від +27С у п’ятницю до +29С в суботу та +30С в неділю і все це за сонячного та майже безхмарного неба.
Успіх на домашньому етапі не просто дав можливість Льюісу практично наздогнати Себастьяна в особистому заліку, а й спонукав букмекерів переглянути котирування у боротьбі за титул. Наразі шанси розцінюються як 1,57 на британця і 3,00 на німця. Що ж до угорського етапу, то і тут все досить традиційно, а «срібні стріли» в фаворі, на перемогу в кваліфікації лінія має такий вигляд: Хемілтон – 1,80; Боттас – 4,50; Феттель – 5,00; Ферстаппен – 13,00; Райкконен і Ріккардо – по 15,00. На тріумф в гонці цифри дещо відрізняються не на користь обох фінів: Хемілтон – 1,83; Феттель – 4,50; Боттас – 5,50; Ріккардо і Ферстаппен – по 13,00; Райкконен – 21,00. Найуспішнішим гонщиком в Угорщині є Льюіс, на рахунку якого тут вже 5 перемог, а найбільше подіумів – по сім – у Сенни, Шумахера та Райкконена.
Хемілтон чи Феттель – хтось із них на літні канікули піде лідером чемпіонату і ситуація розвивається таким чином, що швидше за все в чемпіонаті цього року вперше зміниться лідер – це однозначно найбільш очікуваний сценарій. Інша справа, що на осінню частину залишиться ще 8 етапів і вся боротьба за корону ще попереду. Боротьба, в яку втрутитися все ще збирається Боттас, тож і від фіна варто чекати сильного виступу. Так само як і від його співвітчизника з Феррарі, який досі перебуває у стані невизначеності стосовно свого майбутнього на наступний сезон.
Гонка в Угорщині водночас є найкращим шансом для Палмера, Макларен і Заубер набрати очки, такі необхідні їм усім. Для Джоліона, виходячи з інформації про тести Роберта Кубіци наступного тижня за кермом цьогорічної машини, етап набуває ледь не вирішального значення, адже є певна вірогідність, що в разі успішних результатів на тестах поляк повернеться в Формулу 1 вже у Бельгії, замінивши саме Палмера. Для команд з Уокінга та Хінвіла – етап є однією з небагатьох можливостей розжитися додатковими очками у боротьбі одна з одною. Тим паче, що їх слабкі мотори не матимуть на Хунгарорингу вирішального значення.
Попри те, що зазвичай перегони в Угорщині навіюють нудьгу, та цього разу є шанси побачити більш цікаве видовище. Залишається дочекатися неділі.
Гран-прі Угорщини, Хунгароринг, 28-30 липня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
4,381 км |
70 |
306,630 км |
кваліфікація: 1:18.773 (2010, Себастьян Феттель) гонка: 1:19.071 (2004, Міхаель Шумахер) |
Розклад сесій за київським часом:
Перша практика 11:00 – п’ятниця 28 липня
Друга практика 15:00 – п’ятниця 28 липня
Третя практика 12:00 – субота 29 липня
Кваліфікація 15:00 – субота 29 липня
Гонка 15:00 – неділя 30 липня
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Доменико Тедеско не понимает, как можно быть довольным жребием
22 ноября в швейцарском Ньоне состоялась процедура жеребьевки