Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 24 октября 2016, 08:08
2893
3

Гран При США: победный дубль Мерседес

Хэмилтон уверенно побеждает, Росберг, став вторым, не менее спокойно удерживает лидерство

| Обновлено 24 октября 2016, 08:08
2893
3
Гран При США: победный дубль Мерседес
Getty Images
Весь гоночний уїк-енд в Осітні стояла прекрасна погода – було сухо, сонячно, тепло і тільки перемінний вітер час від часу заважав пілотам працювати на трасі. Якщо минулого року Хемілтон разом із перемогою здобув свій третій чемпіонський титул, то цього разу все було інакше і боротьба в Техасі жодним чином завершитися не могла, хоча Росберг приїхав з суттєвим гандикапом у 33 очка.
 
Кваліфікація в Остіні пройшла навдивовижу прогнозовано: перший ряд зайняли пілоти Мерседес – Хемілтон стартував з поула, другий ряд залишився за «енергетиками», а з третього гонку починати випало дуету Феррарі. При цьому у другій частині кваліфікації «срібні стріли» та Ферстаппен проїхали свої швидкі кола на ґумі Soft в той час як Ріккардо та гонщики Скудерії – на SuperSoft. Тож вже на старті пілоти провідних команд розуміли, що у них шинна тактика відрізнятиметься. Як не дивно для завершальної частини сезону, та жодних штрафів не було, тож стартове поле повністю відповідало результатам вчорашньої кваліфікації.
 
Піреллі привезла до США комплекти шин Medium, Soft і SuperSoft, причому ще під час практик було видно, що найбільш м’яка ґума досить швидко зношується, тож більшість пілотів для старту обрала більш жорсткі комплекти. Зокрема, Наср і Окон стартували на Medium, Ріккардо, Ряйкконен, Феттель, Хюлькенберг, Боттас, Масса, Сайнс і Перес – на SuperSoft, решта – на Soft.

 
Старт гонки пройшов відносно спокійно: Хемілтон зберіг лідерство, а от Ріккардо у першому-другому віражах таки зумів обігнати Росберга, відсунувши німця на третю позицію. Позаду ж них Ряйкконен обігнав Ферстаппена на якого активно чинив тиск ще й Феттель. А от далі проблеми після контактної боротьби виникли у Хюлькенберга та Боттаса, Переса й Квята. Завершилося це тим, що Валттері з Ніко змушені були вже наприкінці дебютного кола їхати в бокси, причому для німця гонка на тому закінчилася. А от у інциденті між Серхіо та Даниілом стюарди вирішили, що 10-секундний штраф для росіянина буде адекватним вирішенням епізоду на стартовому колі.
 
Ресурсу шин SuperSoft на машинах Ред Булл і Феррарі вистачило ненадовго – вже після восьми кіл Ріккардо з Ряйкконеном відправилися за свіжою ґумою, потому в бокси поїхали Ферстаппен і Росберг, ще колом пізніше зупинився лідер гонки, Хемілтон. Боротьба шинних тактик продовжилася, адже Ніко отримав комплект Medium, а Льюіса, Даніеля, Кімі та Макса перевзули у Soft. При цьому лідерство в гонці захопив Феттель, який на найм’якіших шинах продовжував рух трасою, проте через кілька кіл і чотириразовий чемпіон поїхав у бокси, повернувшись на трасу шостим, позаду напарника.

 
Знову далися взнаки, схоже так і не розв’язані, проблеми Хаас з гальмами – цього разу вони відмовили на машині Гутьєрреса. Не надто гарне завершення гонки на домашньому для команди етапі, щоправда у Хаас ще залишався Грожан.
 
На другому гоночному відрізку ми стали свідками досить цікавої ситуації: Хемілтон їхав явно повільніше, ніж міг і причиною могли бути або технічні проблеми, про які нічого не було чути, або тактичні міркування чинного чемпіона та команди. Ферстаппен зумів обігнати Ряйкконена і не дав фіну можливостей контратакувати після чого досить швидко наздогнав Росберга. Ніко у свою чергу їхав неподалік Ріккардо, тож було зрозуміло, що вся боротьба за місця на подіумі ще попереду. Згодом лідер особистого заліку наростив відрив від Макса до двох секунд, залишаючись досить близько від Ріккардо.

 
Друга хвиля піт-стопів у лідерів почалася несподівано рано – вже на 25-му колі Ряйкконен поїхав у бокси, де отримав шини SuperSoft, що досить промовисто свідчило про тактику трьох піт-стопів у фіна. При цьому вже колом пізніше, аби уникнути проблем із підрізкою, за свіжою ґумою поїхав Ріккардо, а ще пізніше і Ферстаппен. Найгіршим для голландця виявилося те, що механіки його елементарно не чекали і він на цьому втратив більше 10 секунд. Ще більш дивним виявилося й те, що Макса на піт-стоп не запрошували, але йому так здалося, тому він і поїхав до механіків. Та вже за три кола це стало неважливо –його машина втратила швидкість і Ферстаппен спробував  повільно дотягнути до боксів, але у 18-му повороті змушений був зупинити машину. Одразу після цього в гонці оголосили режим віртуальної машини безпеки, чим миттєво скористалися в Мерседес, покликавши в бокси обох пілотів, відстань між якими дозволяла провести два піт-стопи послідовно. Проблеми Ферстаппена завдали Ред Булл подвійного удару – по-перше, сам схід, а по-друге, Росберг за рахунок піт-стопу в режимі VSC витратив менше часу і повернувся на трасу попереду Ріккардо, який свою зупинку провів до віртуального автомобіля безпеки.

 
Після рестарту найшвидше поїхав Росберг, який з одного боку спробував скоротити відставання від напарника, а з іншого – відірватися від Ріккардо. Чергова драма на піт-лейн сталася тоді, коли на свій третій піт-стоп поїхав Ряйкконен – машину відпустили до того моменту, як механік встиг закріпити заднє праве колесо. Команда швидко повідомила фіна про це і він провів досить цікаві маневри: спочатку зупинив машину за виїздом з піт-лейн, а потім скориставшись тим, що знаходиться на досить крутому підйомі, скотився вниз, повернувшись на піт-лейн, де для Кімі гонка і завершилася.
 
В групі лідерів все було під контролем кожного: Льюіс комфортно лідирував, Росберг намагався під’їхати ближче, але цього все-одно не було достатньо, а відрив від Ріккардо дозволяв не перейматися через австралійця.

 
Ближче до завершення гонки найцікавішими були події у боротьбі за п’яту-шосту позиції, яку вели Сайнс, Масса й Алонсо. Попри можливість використовувати DRS Феліпе ніяк не міг обігнати Торо Россо, а от наполегливість Фернандо було винагороджено – Карлос помилився на гальмуванні і Масса втратив кілька десятих, Алонсо ж повторного запрошення не знадобилося. Пілот Макларен після контактної боротьби вийшов вперед і кинувся наздоганяти співвітчизника. На передостанньому колі досвід взяв гору над молодістю (не без допомоги DRS) і Фернандо вийшов на п’яте місце. У той же час Масса через повільний прокол змушений був відвідати бокси.
 
Льюіс Хемілтон спокійно й упевнено довів гонку до перемоги, яка стала для британця сьомою в сезоні та 50-ю в кар’єрі! Ніко Росберг хоч і фінішував другим і його відрив у чемпіонаті скоротився до 26 очок і за три етапи до кінця чемпіонату, але німцю і цього запасу вистачить, якщо він стабільно буде другим (а одного разу може собі дозволити навіть третє місце). Третім став Ріккардо, який знову розважав глядачів своїм фокусом з кросівком.

 
Відмінним вийшов результат у Макларен, обоє пілотів якої фінішували в топ-десятці, а Фернандо узагалі став найкращим серед інших. По-справжньому здивувати вийшло у Сайнса, що на Торо Россо з минулорічною силовою установкою приїхав шостим. Та не менш важливим став результат Грожана, адже десяте місце стало чудовим фінішом для Хаас у дебютній домашній гонці команди.
 
Через сходи Ферстаппена та Ряйкконена Феттель вийшов на четверту позицію в чемпіонаті, але набагато цікавішим залишається протистояння в Кубку конструкторів між Вільямс та Форс Індією. Через проблеми останніх Масса мав можливість до мінімуму скоротити відставання команди з Гроув, проте власні негаразди дозволили відіграти лише 2 очка, тож команди відділяє 8 пунктів і надолужити їх буде непросто.
 
Не беручи паузи чемпіонат переїжджає до Мексики, де вже наступного тижня відбудеться черговий етап. Розв’язка наближається!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі США

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:38:12.618

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 4.520

2

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 19.692

2

4.

С. Феттель

Ferrari

+ 43.134

3

5.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1:33.953

2

6.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1:36.124

2

7.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

3

8.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

2

9.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1 коло

2

10.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

2

11.

К. Магнуссен

Renault

+ 1 коло

3

12.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

1

13.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

2

14.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

1

15.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

1

16.

В. Боттас

Williams

+ 1 коло

2

17.

П. Верляйн

Manor

+ 1 коло

2

18.

Е. Окон

Manor

+ 2 кола

3

Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель, Ferrari – 1:39.877 (55-те коло)

Не фінішували:

К. Ряйкконен

Ferrari

39 коло

кріплення колеса

М. Ферстаппен

Red Bull

30 коло

коробка передач

Е. Гутьєррес

Haas

17 коло

гальма

Н. Хюлькенберг

Force India

1 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

331

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

305

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

227

4.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

177

5.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

170

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

165

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

84

8.

В. Боттас

Williams Martini Racing

81

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

54

10.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

52

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

49

12.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

38

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

29

14.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

25

15.

Д. Баттон

McLaren Honda Formula 1 Team

21

16.

К. Магнуссен

Renault Sport Formula 1 Team

7

17.

Д. Палмер

Renault Sport Formula 1 Team

1

18.

П. Верляйн

Manor Racing MRT

1

19.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

636

2.

Red Bull Racing

Tag Heuer

400

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

347

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

138

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

130

6.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

74

7.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

55

8.

Haas F1 Team

Ferrari

29

9.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

8

10.

Manor Racing MRT

Mercedes

1

11.

Sauber F1 Team

Ferrari

0

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
euro2012_za_2012euro
"Ніко Росберг хоч і фінішував другим і його відрив у чемпіонаті скоротився до 26 очок і за три етапи до кінця чемпіонату, але німцю і цього запасу вистачить, якщо він стабільно буде другим (а одного разу може собі дозволити навіть третє місце)".
А если движок накроется или авария ?