Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 07 октября 2016, 09:20
2447
0

Формула 1: великолепная восьмерка

Анонс Гран При Японии на Sport.ua

| Обновлено 07 октября 2016, 09:20
2447
0
Формула 1: великолепная восьмерка
Getty Images
Коли чемпіонат має рекордну кількість етапів немає нічого дивного в тому, що часу на перепочинок або ґрунтовний аналіз помилок ані пілоти, ані інженери просто не мають. Гарячий драматичний етап в Малайзії вже позаду, а вже починається не менш цікавий гоночний уїк-енд на прекрасному японському кільці в Сузуці.
 
Коли мова заходить про цю трасу, збудовану у формі вісімки, то більшість пілотів готові з величезним захватом розповідати про її особливості й те, наскільки їм тут подобається. Серед гонщиків є й ті, хто взагалі вважає її найкращою в чемпіонаті. Зрештою, не тільки їм. Швидкі віражі, часті зміни напрямку руху, прямі, вузька траса з невеликою кількістю асфальтованих зон безпеки – постають непростим викликом для пілотів, а спостерігати за їх боротьбою окреме задоволення. В Сузуці неможливо виділити якусь одну область, в якій машина повинна бути ідеальною, тут перевага на боці збалансованої та швидкої машини, яка повинна відмінно долати і повільні, і швидкі повороти, а разом із тим і не програвати на прямих.
 

 
Через необхідність одночасно поєднати такі різні речі ми щороку бачимо як різні команди готуються до гонки, експериментуючи з налаштуваннями й зупиняючись на чомусь одному – або вища швидкість на прямих, або краще подолання поворотів. За своїми характеристиками Сузука багато в чому походить на Сільверстоун – ще одну класичну трасу чемпіонату.
 
Оскільки середня швидкість на колі в Сузуці досить висока, то й шини зазнають великих навантажень через що Піреллі, як і в Малайзії, привезла свої найбільш жорсткі шини: Hard, Medium і Soft. Проте, на відміну від Сепангу шинники зобов’язали використати в гонці мінімум один комплект жорсткої ґуми. Та попри це гонщики замовили на уїк-енд переважно більш м’які шини:

Пілот

Команда

Hard

Medium

Soft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

3

2

8

6

Н. Росберг

Мерседес

2

3

8

5

С. Феттель

Феррарі

3

1

9

7

К. Ряйкконен

Феррарі

2

2

9

77

В. Боттас

Вільямс

3

3

7

19

Ф. Масса

Вільямс

2

4

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

4

3

6

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

4

3

6

20

К. Магнуссен

Рено

4

2

7

30

Д. Палмер

Рено

3

3

7

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

4

2

7

11

С. Перес

Форс Індія

4

2

7

26

Д. Квят

Торо Россо

4

2

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

3

3

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

3

3

7

22

Д. Баттон

Макларен

3

3

7

9

М. Ерікссон

Заубер

2

3

8

12

Ф. Наср

Заубер

2

3

8

94

П. Верляйн

Мейнор

3

4

6

31

Е. Окон

Мейнор

3

4

6

8

Р. Грожан

Хаас

3

3

7

21

Е. Гутьєррес

Хаас

2

4

7


В цілому вибір шин пілотами виглядає таким чином, що стає зрозуміло – під час практик більшість гонщиків перевірятиме ресурс й ефективність комплектів Medium і Soft, тим паче, що в Малайзії багатьом не сподобалося як працювала ґума Medium. Також варто очікувати, що з прицілом на гонку одні спробують зекономити під час кваліфікації комплект або пробитися до фіналу на більш жорстких шинах, аби стартувати на них і проїхати більш довгий початковий відрізок. Стосовно ж тактики, то тут все дуже непросто: три різні типи покришок дають багато простору для маневру, тож наперед вгадати дії команд буде непросто. Навіть керівник Піреллі Моторспорт, Пол Хембрі, питання кількості піт-стопів уникнув: «Як і Сільверстоун зі Спа, Сузука є однією з найбільш вимогливих трас в чемпіонаті щодо навантаження на ґуму.



І хоча останніми роками організатори не раз міняли асфальт таким чином, що покриття стало менш абразивним, ніж раніше, та це все-одно не применшує складнощів траси. Етап в Японії завжди чекають з нетерпінням, особливо місцеві вболівальники, які з величезним ентузіазмом ставляться до Формули 1 і відмінно у ній розбираються, щоразу створюючи прекрасну атмосферу на трибунах. Цьогоріч ми вперше привезли в Сузуку шини Soft, що тільки збільшує кількість можливих варіантів стратегії – ми майже напевно побачимо це вже під час суботньої кваліфікації».
 
Прогноз погоди, що для японського етапу давно є нормою, обіцяє командам веселе життя за теплої та водночас дощової погоди. При чому найбільша ймовірність дощів очікується в суботу. А от температура повітря коливатиметься від +22С до +26С.

 
Після захоплюючої але такої драматичної для чинного чемпіона гонки букмекери переглянули власне бачення стосовно фаворита чемпіонату і тепер перевагу віддають німцеві 1,57 проти 2,37. Теоретично ще претендентом залишається Ріккардо, але коефіцієнт 1001,00 відверто вказує,  що шансів немає. Що ж стосується безпосередньо японського етапу, то Льюіс має невелику перевагу над напарником, зокрема на перемогу в боротьбі за поул: Хемілтон – 2,00; Росберг – 2,05; Ріккардо – 13,00; Ферстаппен і Феттель – по 15,00; Ряйкконен – 26,00. На головний тріумф уїк-енду цифри такі: Хемілтон – 2,25; Росберг – 2,87; Ріккардо – 8,00; Ферстаппен – 9,00; Феттель – 23,00 і Ряйкконен – 26,00. Попри все це варто пригадати, що попередні два роки з поула стартував Ніко, але після гарячої контактної боротьби попереду опинявся Льюіс і в підсумку виграв обидві гонки, тож навряд чи він особливо переживатиме, якщо за підсумками кваліфікації знову опиниться на другій стартовій позиції.

Не менш цікаво буде подивитися на те, чи зможуть пілоти Ред Булл нав’язати боротьбу головним фаворитам, зрештою в Сузуці буде прохолодніше, ніж в Сепангу, тож на жорстких шинах «бики» не повинні програвати так багато, як це було минулого тижня у спекотній Малайзії. Безумовно чергова напружена та цікава очікується боротьба за спинами фаворитів, в якій зійдуться гонщики Форс Індії, Вільямс і Макларен, тим паче, що перші дві команди продовжують змагатися за четверте місце в Кубку конструкторів, а разом із ним і за такі незайві кілька мільйонів призових.



При цьому Алонсо з Баттоном можуть суттєво вплинути на протистояння колективів з Сільверстоуна та Гроува, особливо зважаючи на те, що в Макларен на домашньому для Хонди етапі не планують жодних експериментів або позапланових замін агрегатів, через які Фернандо з Дженсоном можуть опинитися наприкінці стартового поля. Погана новина прийшла до клієнтів Мерседес – вони в Японії нові версії силової установки не отримають. А все тому, що «срібні стріли» знайшли «винного» у відмові двигуна на машині Хемілтона в Малайзії – ним виявився підшипник головки шатуна, тож тепер мотористи вирішили перевірити усі підшипники з тої партії, через що нові мотори раніше американського етапу не отримає ніхто.
 
Далеко не останню роль під час етапу відіграватиме тактика, адже ми бачили як в Сінгапурі та Малайзії саме різноманіття вибору шин посприяло видовищності перегонів. Враховуючи це, стає зрозуміло, що і цього разу гоночний уїк-енд в Сузуці обіцяє стати цікавим та напруженим, а боротьба за титул тільки загостриться, адже Льюісу необхідно починати вигравати поки ще не занадто пізно.
 

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Японії, Сузука, 7-9 жовтня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,807 км

53

307,471 км

кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)

гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 – п’ятниця 7 жовтня

Друга практика 08:00 – п’ятниця 7 жовтня

Третя практика 06:00 – субота 8 жовтня

Кваліфікація 09:00 – субота 8 жовтня

Гонка 08:00 – неділя 9 жовтня

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.