Под микроскопом: Гран При Сингапура
Сверхуверенный Росберг, разнообразие шинных тактик и гоночных дуэлей – в итогах уик-энда на Sport.ua
Етап в Сінгапурі однозначно увійде до найкращих цьогорічних перегонів у Формулі 1 завдяки своїм драматичному старту, красивим дуелям на трасі, напруженій розв’язці та безумовно великій кількості стратегій, використаних командами починаючи з боротьби за Великий приз і завершуючи останнім заліковим місцем.
В Мерседес довели, що власні помилки не повторюють і якщо минулого року вони повністю провалили уїк-енд на Маріна Бей, то вже цього разу, зробивши правильні висновки, «срібні стріли» приїхали на етап у всеозброєнні та зайвий раз продемонстрували усім хто в домі хазяїн. Потуги Ред Булл в особі Ріккардо безумовно заслуговують на оплески, але навіть опинившись у несприятливих умовах Ніко зумів довести до логічного підсумку розпочате іще у п’ятницю.
Попри те, що третій рік поспіль боротьби напарників по Мерседес встиг набриднути багатьом фанам інших команд або пілотів, слід віддати належне гонщикам «срібних стріл» - кожен рік їх боротьба виходить різною, а особливо цікавою саме цього разу, коли Ніко з Льюісом видають переможні виступи серіями при цьому зберігаючи інтригу в чемпіонаті. Зрештою ще в липні, коли британець перехопив ініціативу та вперше в сезоні вийшов у лідери чемпіонату, здавалося, що з таким настроєм він зможе упевнено здолати напарника. Проте реальність виявилася геть іншою – після перерви Росберг повернувся дуже зібраним та сконцентрованим на результаті.
Так, в Бельгії у німця конкурентів не було через штрафи Хемілтона і старт з кінця пелотону, але вже в Монці здавалося чемпіон у кваліфікації морально принизив конкурента на швидкому колі. Та Ніко то не обходило й уже на старті тої гонки він знову забезпечив перевагу, що не втратив до фінішу. І от третій поспіль етап саме Росберг змушує все більше говорити про себе як гонщика, що з третьої спроби таки може здолати напарника в боротьбі за титул. Сім десятих у кваліфікації в Сінгапурі стали чудовою відповіддю за удар, пропущений в Італії, ну а те, в якому стилі Ніко переміг, ще більше змушує дивитися на нього по-іншому. При цьому звісно не варто наперед співати німцеві осанну, адже ситуація може змінитися блискавично, а ми ж пам’ятаємо, що він з Льюісом перемагають серіями, тож як тільки прийде черга британця все перевернеться догори ногами.
І все ж таки цей тріумф Ніко особливий – по-перше, це дебютна його перемога в Сінгапурі, по-друге, він зміг знову очолити особистий залік, по-третє, здобута була в досить непростих обставинах на які варто звернути увагу. В принципі квартет лідерів від самого початку збирався провести гонку з двома зупинками в боксах і довгий час все йшло за планом. Та все змінилося після того, як через проблеми з гальмами Хемілтон спочатку помилився в одному з віражів чим оперативно скористався Ряйкконен, обігнавши британця. Четверте місце аж ніяк не задовольняло ані гонщика, ані команду, тож в Мерседес вирішили переходити до плану «Б» і проводити третій піт-стоп з переходом на більш швидкий комплект ґуми SuperSoft для того, щоб на останньому відрізку наздогнати Феррарі Ряйкконена та використати шинну перевагу або, якщо Кімі також поїде в бокси, то просто «підрізати» його власним більш раннім піт-стопом.
Як бачимо спрацював другий варіант, адже в червоних боксах швидко зметикували, що залишатися на трасі до кінця гонки не варто. Проте вже було пізно – одного кола Льюісу вистачило для того, щоб опинитися попереду. Крім того чим легшою ставала його машина, тим менше проблем з гальмами мав британець. Звісно в Ред Булл не могли не звернуту увагу на такі маневри конкурентів, і підопічні Крістіана Хорнера також зрозуміли, що тактика Хемілтона з Ряйкконеном потенційно загрожує подіуму для Ріккардо, тож «енергетикам» не залишалося нічого іншого, ніж реагувати та й самим проводити третій піт-стоп, «підрізаючи» таким чином уже лідера гонки.
І в цей момент стається один з найголовніших епізодів, який не потрапив до трансляції, а відтак дії Мерседес спочатку виглядали дивними. Звісно «срібним стрілам» треба було реагувати на піт-стоп Ріккардо і на піт-лейн з’явилися механіки, готові змінити шини Ніко, але німець несподівано проїхав повз бокси, залишившись на трасі. Стало зрозуміло, що Росберг їхатиме до кінця, але це виглядало нерозумно. Якби не одне «але». На тому колі, коли машину №6 чекали в боксах, Ніко потрапив у трафік з колових і втратив чимало часу. Інженери Мерседес встигли порахувати, що внаслідок цієї затримки після піт-стопу їх пілот опиниться позаду Ред Булл, тож саме в цей момент вирішили їхати до фінішу.
Як бачимо таке рішення виявилося правильним, адже Росбергу вистачило запасу, крім того всі добре розуміли, що чим агресивнішим буде Ріккардо на початку своєї погоні, тим швидше втрачатиме ефективність ґума на його машині. Таким чином перед Ніко стояло непросте завдання – їхати водночас досить швидко, аби Даніель витратив чимало часу на гонитву, але й уважно та обережно працювати з шинами, щоб у вирішальний момент можна було б відбити потенційні атаки австралійця. Хоча до атак справа і не дійшла, та десь так до 12-го повороту останнього кола інтрига не вщухала. За що варто подякувати Хемілтону, який розпочав перехід на три піт-стопи, і коловим, які так невдало опинилися на шляху Росберга. Якби не вони, то німець без проблем з’їздив би в бокси та повернувся лідером, і такої інтриги, свідками якої ми стали, просто не було б.
Гонщиком дня цього разу було названо Феттеля – німець стартував останнім, а фінішував п’ятим – відмінний результат, особливо зважаючи на те, що Себастіан зміг залишити позаду Ферстаппена. Німцю добряче допомогла його неординарна стратегія: він був єдиним пілотом, який стартував на шинах Soft, що автоматично означало, що його перший гоночний відрізок буде максимально довгим. Далі два відрізка на новеньких комплектах UltraSoft забезпечили пілоту Феррарі відмінний результат і визнання вболівальників. Ну а найбільш яскравим епізодом в гонці Себастіана стало 27-ме коло під час якого він за три повороти без жодної DRS обігнав Гутьєрреса, а потім і Сайнса, які перед цим вели гарячу боротьбу між собою:
Попри прекрасну тактичну боротьбу трьох провідних команд, варто звернути увагу і на нижню частину топ-десятки. Адже і тут розгорталися вкрай цікаві події та дуелі як безпосередньо на трасі, так і на піт-лейн. З квартету пілотів Алонсо, Перес, Квят і Магнуссен тільки двоє останніх проїхали зі аналогічною тактикою: старт на прикатаному комплекті UltraSoft і потім два відрізки на SuperSoft, а різниця між Даниілом та Кевіном полягала в тому, що в Торо Россо обидва рази піт-стопи провели раніше, ніж в Рено плюс у Магнуссена обидва «червоних» комплекти були новими, в той час як у Квята – лише один. Зрештою, для обох гонщиків гонка завершилася величезним полегшенням – росіянин продемонстрував, що його ще не варто списувати (хоча П’єр Гаслі так точно не вважає).
Те саме можна сказати і про данця, який по-перше, лише вдруге в сезоні заїхав у десятку на фініші, а по-друге, не втрачає надій довести що буде потрібен команді наступного року, і фініш на 10-й позиції може тільки додати йому балів, адже в Рено досі не визначилися зі складом на наступний сезон. Що ж стосується Переса, то стратегія мексиканця сильно вирізнялася на тлі інших: Чеко поїхав в бокси після першого кола, отримавши новий комплект шин Soft, а коли гонка ще не дійшла до екватору, то вдруге отримав такі самі свіжі «жовті» колеса, які зумів утримати на належному рівні протягом останніх 36 кіл. Тактика, відверто кажучи, досить дивна, адже заради її реалізації довелося останній відрізок їхати в режимі тотально обережного поводження з ґумою, але на тлі головних суперників Форс Індії і такий варіант виявився вдалим.
Звісно одним з найбільш цікавих епізодів першої половини гонки стала боротьба Ферстаппена з Квятом:
Проваливши старт голландець намагався прорватися нагору, проте наштовхнувся на перепону, яку тоді здолати не міг. Даниіл із цілком очевидних причин без жорсткої боротьби поступатися не збирався, що і продемонстрував Максу. Після невдалих спроб Ферстаппен по радіо став скаржитися на Квята, забуваючи при цьому, що і сам нерідко діє значно агресивніше. Навіть попри те, що на 48-му колі після трьох кіл переслідування Ферстаппен з другої спроби таки взяв гору над росіянином, хоча на той момент вони не знаходилися у рівних умовах, бо Макс мав хоч і більш жорстку, але свіжу ґуму. В будь-якому випадку Даниіл в гонці отримав більше плюсів, ніж Макс, який стартувавши четвертим фінішував тільки шостим.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Сообщить об ошибке
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
Настройте свою личную ленту новостей
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Бокс
|
22 ноября 2024, 09:18
4
Промоутер Джервонты Дэвиса рассказал детали
Футбол
|
22 ноября 2024, 05:05
2
Жена футболиста Кривбасса Тимура Стецькова не сдержала эмоций
Комментарии 0