Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 06 сентября 2016, 15:41
2111
0

Под микроскопом: Гран При Италии

Доминирование Мерседес, шинная тактика победителей и отставка Массы – в итогах уик-энда на Sport.ua

| Обновлено 06 сентября 2016, 15:41
2111
0
Под микроскопом: Гран При Италии
Італійський етап, яким завершилася домашня європейська частина сезону, ще більше загострив інтригу в питанні цьогорічного чемпіона, а також поставив низку питань щодо вакансій в командах, розкривши карти в Макларен. Загалом варто сказати, що цього року в Монці за лаштунками було аж ніяк не менш цікаво, ніж на гоночній трасі – занадто вже великою залишається різниця між Мерседес та іншими. Навіть коли ці інші – Феррарі з Ред Булл.
 
Росберг до двох очок скоротив відставання в чемпіонаті, вигравши другу гонку поспіль, проте питань до обох пілотів залишається багато. Попри дві перемоги Ніко слід пам’ятати, що здобуті вони були тоді, коли Льюіс випав з боротьби. В Спа її не було взагалі, а в Монці вона тривала метрів 30, не більше. Тобто по суті її в Італії також не було, тож нічого дивного в тому, що обидва рази тріумфував німець. При цьому різницю у швидкості пілотів можна було побачити в суботу, коли у кваліфікації Льюіс привіз напарнику 0,478 секунди – забагато як для гонщиків, які пілотують однакові машини. Питання є й до британця, адже старт гонки – це мабуть його найслабше місце цього сезону. Всі розуміють, що Хемілтон швидший, але чемпіоном стане той, хто набере більше очок, а не виграє більше поулів, привозячи напарнику по пів секунди на швидкому колі.
 
За великим рахунком цьогорічне протистояння гонщиків Мерседес зводиться до того наскільки добре Ніко використовує проблеми Льюіса і як сам британець мінімізовує втрати, спричинені проблемами з технікою або після провалених стартів. Для тих, хто не вболіває за когось із претендентів на титул, така ситуація є реальним подарунком, адже у зовсім рівних умовах Хемілтон вигравав би значно більше ніж 2 пункти після 14 етапів.

 
Гонка, як власне і кваліфікація, вкотре показала, що мотористам Феррарі та Рено ще дуже довгий шлях треба пройти, аби вийти на один рівень з Мерседес. «Срібні стріли» ще під час кваліфікації продемонстрували свою надзвичайну потужність коли без проблем використовуючи комплект Soft пройшли до фіналу кваліфікації, показавши при цьому у другій частині перший і другий результати. Інші 8 пілотів змушені були використовувати SuperSoft аби потрапити в першу десятку на старті. На початку ж гонки Хемілтон їхав в одному темпі з «червоними», хоча у нього шини були більш жорсткі ніж  у Феттеля з Ряйкконеном.
 
Піреллі цього року завдяки третьому комплекту шин провела міні-революцію стосовно шинних тактик на багатьох етапах. В Італії питання довгий час залишалося відкритим – тут традиційно команди обмежувалися одним плановим піт-стопом, адже занадто багато часу втрачалося на дуже довгій піт-лейн Монци. Якщо з пілотами Мерседес все було зрозуміло ще під час кваліфікації – не для того вони обирали старт на Soft, щоб проводити два піт-стопи, то з багатьма іншими не все було так однозначно. Зрештою, як показала практика, перехід на варіант з двома зупинками і використанням двох комплектів SuperSoft та одного Soft є більш швидким, ніж їзда з єдиною заміною ґуми. Інша справа, що цього було недостатньо аби кинути виклик «срібним стрілам», які обрали традиційний варіант, що ще раз підкреслює наскільки сильно команда з Браклі переважає усіх.

 
Запам’яталася гонка ще й таким цікавим фактом – найшвидше коло продемонстрував пілот, на машині якого стоїть найменш потужна силова установка. Ось така от іронія. Звісно якби не третій піт-стоп Алонсо, то іспанець і близько не підійшов би до рекордного в гонці кола, проте наприкінці гонки, коли баки майже порожні, а комплект SuperSoft хоч і використаний у кваліфікації, але залишився достатньо свіжим для забезпечення надійного зчеплення з трасою та швидкого її проходження. До речі, для моторів Хонда це найшвидше коло в гонці стало першим з далекого 1992-го, коли в Португалії найшвидшим у гонці став Айртон Сенна.
 
Італійська гонка порадувала кількома по-справжньому класними обгонами, здійсненими без диму від покришок, виштовхування або іншого божевілля. Зокрема тут варто відзначити боротьбу Магнуссена з Ерікссоном і Баттоном, який завершився не на користь пілота Рено, маневр Боттаса на 15-му колі, коли фін в Curva Grande успішно обігнав Баттона з Сайнсом. Боротьба Дженсона з Алонсо, в якій англієць вийшов переможцем, також вийшла доволі цікавою. Проте особливої уваги заслуговують Ріккардо з Боттасом:
 

 
Після гонки Даніель скаже, що знав кого збирається обганяти, тож не боявся неадекватних дій з закриванням дверей перед носом або відвертого виштовхування за межі траси. Тож цей обгін – чудовий приклад боротьби на межі розумного, але дуже якісно виконаний. Тут варто додати, що це тільки на перший погляд здається, що все пройшло невимушено. Насправді ж в Монці гальмування перед першим та четвертим віражами – це справжнє мистецтво, адже машина з мінімальною притискною силою поводить себе напрочуд норовливо і втратити контроль над задньою частиною в реальності досить просто, тож таке пізнє гальмування, яке провів Ріккардо, зробити так чисто – знак відмінної гоночної якості!
 
Крім безпосередньо подій на трасі саме в Монці ми довідалися про кілька знакових кадрових рішень: все почалося з того, що Феліпе Масса на спеціально скликаній прес-конференції оголосив, що завершує кар’єру пілота Формули 1 і в 2017-му на Гран Прі ми його побачити зможемо хіба що в якості глядача. Тож після 14 років активної гоночної кар’єри у складі Заубер, Феррарі та Вільямс бразилець зрозумів, що настала пора зайнятися іншими справами. Крок Феліпе не можна назвати неочікуваним, адже його цьогорічні результати сильно впали, а на тлі Боттаса й узагалі він виглядає дуже блідо. І не в останню чергу через це Форс Індія прагне замахнутися на четверте місце в Кубку конструкторів, змістивши звідти Вільямс. Таким чином команда з Гроув точно матиме як мінімум одного нового пілота (а може й двох, бо з Боттасом угоди поки що не продовжили). І ним так само 100% не стане Дженсон Баттон, якого протягом літа чутки сватали саме у Вільямс. Чемпіон 2009-го залишається в Макларен, але бере паузу на рік, яка щоправда може стати паузою назавжди…



Дженсон вирішив залишитися в команді, але в статусі третього пілота, що з одного боку змушуватиме його тримати себе в тонусі, а з іншого – дасть змогу займатися багатьма речами, які йому були недоступні протягом попередніх 16 років. З покоління пілотів, що прийшли в Формулу 1 на початку двотисячних і ще застали еру атмосферних V10 наступного року залишаються тільки Алонсо і Ряйкконен. Для Макларен рішення залишити Баттона у складі, але зробити Вандорна призовим пілотом – однозначно виграшний крок. Стоффель точно не залишився б в команді, а шукав би місце деінде – а нині вакансії ще залишаються. Крім того всі чудово розуміють, що за Стоффелем майбутнє, тож відпускати його було б вкрай недалекоглядно. Якщо ж за рік Фернандо втомиться і втратить віру в те, що зможе позмагатися за третій титул, то саме Дженсон зможе його замінити. Рону Деннісу варто поаплодувати – він досить розумно розв’язав ситуацію, де з трьох чудових пілотів треба було обрати двох, при цьому не втративши для команди жодного.
 

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Пять самых крупных поражений в тренерской карьере Жузепа Гвардиолы
Футбол | 26 ноября 2024, 15:15 4
Пять самых крупных поражений в тренерской карьере Жузепа Гвардиолы

На днях выдающийся испанский наставник получил новый тяжелый удар по амбициям…

Сразу же в Лиге чемпионов. 17-летний украинец дебютировал за Байер
Футбол | 26 ноября 2024, 23:39 36
Сразу же в Лиге чемпионов. 17-летний украинец дебютировал за Байер

Артем Степанов вышел на поле в поединке против РБ Зальцбург на 73-й минуте

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.