Под микроскопом: Гран При Венгрии Формулы 1
Лидерство Льюиса, тактические успехи Феррари и борьба Ряйкконена с Ферстаппеном – в итогах Sport.ua
Угорська гонка цього разу нам усім нагадала, що у своєму класичному вигляді може успішно ставати чудовим снодійним під час недільної післяобідньої липневої спеки. Звісно на Хунгарорингу бувало набагато спокійніше та «трамвайніше» порівняно із цьогорічними перегонами, проте вимагати чогось особливого в суху погоду на трасі, яка не сприяє боротьбі колесо в колесо і має аж півтора місця для обгону, було б мабуть несправедливо.
Кваліфікація на цьому етапі була аж ніяк не менш цікавою, ніж події на трасі в неділю. І тут знову доводиться згадувати про погоду – якби не злива, то все було б набагато більш передбачуваним. Безумовно хвилю суперечок викликав поул Росберга, а точніше те, що під жовтими прапорами німець швидкість ніби скинув, але настільки несуттєво, що це все-одно дозволило йому випередити Льюіса. Розчарований і навіть дещо злий британець спересердя навіть пообіцяв наступного разу за таких самих обставин повторити дії Ніко, практично ігноруючи жовті прапори. Що ж – буде тільки цікавіше, особливо якщо стюарди це побачать під іншим кутом, а не так як в Будапешті.
Хемілтон виграв гонку по суті вже на виході з першого віража, що зайвий раз нагадує нам про те, що у першому повороті перегони часом таки виграються. Особливо на етапах в Угорщині, Монако чи Іспанії, де можна вічність вивчати будову заднього крила та коробки передач на машині суперника. Вигравши Гран Прі Льюіс вперше в сезоні очолив особистий залік, і це при тому що у певний момент сезону він відставав на 47 очок! Що не кажіть, а попри те, що вже третій рік поспіль боротьбу за титул ведуть пілоти тієї самої команди, та цей чемпіонат складається так, що інтриг у ньому ще вистачатиме. Так, британець двічі переміг Ніко, так він триразовий чемпіон, який нарешті вийшов уперед у великих перегонах за титул, але в якийсь момент після літньої перерви Хемілтону однозначно доведеться відбувати штраф за використання шостого (а може й сьомого) елементу силової установки – проблеми першої третини сезону відгукнуться в останній. І в Мерседес це всі прекрасно розуміють, тож боротьба триватиме не тільки на трасі, а й у боксах та кабінетах команди.
Розчарованому Росбергу вже прийдешньої неділі треба виграти гонку в Хоккенхаймі, що з одного боку поверне йому лідерство чемпіонату, а з іншого – ще більше загострить інтригу перед великою перервою, яка розпочнеться після фінішу в Німеччині. От тільки для цього німцю доведеться видати свій максимум, адже напарник, що увійшов у тріумфальний ритм, так просто не поступиться. До речі, Ніко хоч і був сильно розчарованим через друге місце, але це був його перший подіум в Угорщині, в той час як Льюіс став рекордсменом за кількістю перемог на Хунгарорингу. У британця тепер їх п’ять.
Попри те, що цього року Піреллі привозить три різні види сліків на кожен етап в Угорщині різноманіття тактик ми майже не побачили, хоча деякі команди дуже грамотно попрацювали з підрізками конкурентів. Як і прогнозували шинники, основною була тактика двох піт-стопів, якої дотрималися усі крім Ерікссона та Хар’янто. В Мейнор вирішили розділити стратегію для пілотів розраховуючи на велику кількість сходів і те, що за таких обставин можна буде претендувати за залікові бали. Реальність виявилася геть іншою, тож в гонці з лише одним сходом Паскалю з Ріо ловити не було чого. Ну а Маркус став жертвою агресивної тактики, за якої ґуми просто не вистачило й наприкінці дистанції довелося їхати в бокси утретє.
Феррарі знову провалила Гран Прі, причому значною мірою через кваліфікацію, де Ряйкконен не пройшов до фіналу, а Феттель програв обом пілотам Мерседес і Ред Булл. І це на одній з трьох трас, де стартова позиція має дуже важливе значення… До честі Скудерії слід відзначити її тактичну грамотність, яка дозволила бодай частково компенсувати втрачене у кваліфікації. Феттель після старту залишився п’ятим, але більш ранній перший піт-стоп дозволив опинитися попереду Ферстаппена. Повторити цей трюк з Ріккардо під час другої зміни шин не вдалося через спробу Ред Булл аналогічним чином підрізати Мерседес. В будь-якому випадку з огляду на темп «червоних» результат Себастіана можна вважати оптимальним.
Так само можна сказати і про Ряйкконена, адже 14-та позиція не найкраща стартова можливість доїхати до картатого прапора всередині першої десятки. Та і у випадку з фіном Скудерія чудово підготувалася тактично: старт на Soft і досить довгий перший відрізок, під час якого ми стали свідками чудової (і головне – чистої) боротьби Кімі з Ферстаппеном, змінили два більш короткі спринти на SuperSoft. Вже після першого піт-стопу фін став 7-м, але досить швидко наздогнав й обігнав Алонсо, що згодом допомогло під’їхати до Макса і вже наприкінці гонки їх боротьба продовжилася, але пілоти помінялися ролями.
Безумовно саме завдяки двом дуелям Кімі з Максом гонка виглядала краще, ніж могла. Проте епізод на 57-му колі викликав найбільше суперечок:
І тут ми знову повертаємося до того, що правила стюардами на кожному окремо взятому Гран Прі трактуються з істотною різницею. Можна скільки завгодно критикувати сучасних пілотів за їх безперервні скарги по радіо на опонентів, які ми чуємо під час ефірів, порте часом вони є абсолютно виправданими. Якщо нелюбов Феттеля до колових пілотів є загальновідомою і триває ще із його чемпіонських років у складі Ред Булл. Якщо Гутьєррес занадто довго збирався з думками де і як краще пропустити Хемілтона, який через це програв Росбергу 1,3 секунди, не витримав і нахамив мексиканцю загальновідомим жестом. То скарга Ряйкконен на дії Ферстаппена виглядає цілком обґрунтованою. В правилах чітко зазначено, що перед гальмуванням пілот може лише один раз змінити напрямок руху, а на повторі чітко видно як Макс спочатку приймає праворуч, блокуючи Кімі можливість вийти на зовнішній радіус другого повороту, а коли фін пірнає всередину, то гонщик Ред Булл закриває йому віконце і там.
В підсумку Феррарі позбулася частини аеродинамічних елементів у лівій частині крила, позиції пілотів залишилися незмінними, а стюарди навіть не стали розглядати цей епізод. І це при тому, що в Австрії Джоліона Палмера покарали саме за вихляння трасою попереду Верляйна. Тобто виходить, що правила для всіх однакові, але деякі пілоти більш однакові, ніж інші… Безумовно Ферстаппен дуже талановитий, проте ігнорування таких вихилясів зараз може привчити Макса до безкарності й у майбутньому він ще не раз захоче повторити те, що іншим заборонено.
В підсумку Феррарі позбулася частини аеродинамічних елементів у лівій частині крила, позиції пілотів залишилися незмінними, а стюарди навіть не стали розглядати цей епізод. І це при тому, що в Австрії Джоліона Палмера покарали саме за вихляння трасою попереду Верляйна. Тобто виходить, що правила для всіх однакові, але деякі пілоти більш однакові, ніж інші… Безумовно Ферстаппен дуже талановитий, проте ігнорування таких вихилясів зараз може привчити Макса до безкарності й у майбутньому він ще не раз захоче повторити те, що іншим заборонено.
За підсумками Гран Прі не можна не звернути увагу на просто таки прірву між трьома кращими командами та рештою пелотону, адже тільки пілоти Мерседес, Ред Булл і Феррарі проїхали всю гоночну дистанцію, в той час як сьомий в гонці Алонсо вже відстав на коло. І попри те, що скажімо результати Макларен реально ідуть вгору, загальна картина виглядає досить сумно. Все міняється на тих етапах, де лідерів стримує автомобіль безпеки, що дає можливість не відстати так сильно на всій гоночній дистанції. Якщо ж гонка проходить за нормальних умов – все виходить так, як ми бачили на Хунгарорингу. Тож майбутні зміни регламенту мають внести щось більш цікаве, ніж прогнозовану боротьбу за перші шість місць між лідерами і за інші чотири залікові між рештою пелотону.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Сообщить об ошибке
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
Настройте свою личную ленту новостей
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Футбол
|
24 ноября 2024, 04:46
13
Жена главного тренера киевского Динамо приоткрыла занавес семейной жизни
Бокс
|
24 ноября 2024, 10:05
2
Джастис Хуни считает, что верх снова возьмет украинец
а на віражі перед гальмуванням, якщо ти попереду, чи не логічно, що ти входиш у поворот по оптимальній траекторії, а не залишаєш її ому, хто позаду, бо, тіпа, не можна змвнювати траеткорію вдруге?
по хемілтону
я не зовсім вже чітко пам*ятаю гонку..
він реально показав фака??
там наче вказівний палець був...
ти мене заінтригував
треба передивитися той момент)