Формула 1. Драма в Австрии
Льюис Хэмилтон совершил решающий обгон лишь на последнем круге
Австрійський етап розпочався з того, що своє слово взяла небесна канцелярія – дощ заважав нормальній роботі під час практик, вплинув на результати кваліфікації й навіть сьогодні до останнього не було зрозуміло за яких же умов відбуватиметься гонка. Востаннє дощ пройшов під час параду пілотів, проте до початку гонки траса підсохла, і всі головні події відбувалися на сухому, хоча й прохолодному (температура повітря у Шпільбергу сьогодні вдень дорівнювала +16С) асфальті.
Ще одним трендом уїк-енду стали нові поребрики, встановлені для того, щоб пілоти не виїжджали за межі траси, от тільки гонщикам це не подобалося, особливо після того, як такі поїздки призводили до поламок підвіски. Зокрема, від нових поребриків протягом п’ятниці – суботи постраждали машини Ферстаппена, Росберга, Переса і Квята. Попри всі нарікання, FIA відмовилася їх демонтувати, нагадавши пілотам про необхідність дотримуватися меж траси.
Кваліфікація завершилася очікуваною перемогою Хемілтона над Росбергом, проте саме стартове поле сьогодні виглядало дуже незвично через чималу кількість оштрафованих пілотів. По п’ять позицій на старті втратили Росберг і Феттель, яким змінили коробки передач, по три – Палмер, Хар’янто та Наср за перевищення швидкості під жовтими прапорами, а Квят з Массою взагалі змушені були стартувати з піт-лейн. Таким чином на першому ряді поруч із Хемілтоном знаходилася Форс Індія Хюлькенберга, а на другому Баттон і Ряйкконен.
Піреллі привезла до Австрії комплекти сліків Soft, SuperSoft і UltraSoft і вже під час кваліфікації стало зрозуміло, що команди по-різному будуватимуть власну шинну стратегію в гонці. У підсумку серед пілотів першої десятки на SuperSoft стартували Ряйкконен, Ріккардо, Ферстаппен і Феттель, інші ж шестеро пілотів обрали UltraSoft. Позаду ж топ-10 вибір ґуми був не менш різноманітним: Хар’янто і Наср обрали Soft для старту, Верляйн, Перес і Квят – UltraSoft, а решта пілотів взяли SuperSoft. Шинники прогнозували, що оптимальною, а відтак і найбільш очікуваною стане тактика з двома піт-стопами, хоча спокуса зупинятися лише раз була великою для багатьох команд.
Вперше в сезоні Льюісу вдалося залишитися лідером після старту з поула! А от його головний конкурент на старті Ніко Хюлькенберг програв спринт, відкотившись на четверту позицію, в той час як Баттон став другим, а Ряйкконен – третім. Перше коло обійшлося без інцидентів, що могло означати тільки одне – Хемілтон впевнено відривався від Баттона, який намагався не пропустити Ряйкконена. Зрештою Кімі активно взявся за Дженсона тільки тоді, коли позаду його Феррарі замаячив Мерседес Росберга і Ред Булл Ферстаппена – падіння Хюлькенберга продовжувалося. На 7-му колі Ряйкконен таки вийшов на другу позицію, залишивши Макларен позаду, в цей час його напарник обігнав Ріккардо і Хюлькенберга, піднявшись на шосте місце.
Пілоти, які почали гонку на найбільш м’якому комплекті досить рано були змушені їхати в бокси за новими шинами, залишаючи на вільній трасі гонщиків на більш жорсткій ґумі. При цьому всіх зумів здивувати Льюіс – він максимально відтягнув час своєї зупинки проїхавши на своєму комплекті UltraSoft 21 коло! Ще до початку гонки це виглядало неможливим. От тільки заминка на піт-стопі коштувала британцю приблизно 1,5-2 секунди, а коли Мерседес №44 повернувся на трасу, виявилося, що попереду їде Росберг, який раніше вже встиг провести власний перший піт-стоп. В цей момент лідерство в гонці ненадовго перейшло до Ряйкконена, проте фін двома колами пізніше також звернув у бокси, передавши естафету лідерства Феттелю. В Скудерії збиралися провести лише один піт-стоп для німця, тож Себастіан залишався на трасі навіть попри те, що його швидко наздоганяли пілоти Мерседес.
Тактичні ігри Феррарі несподівано закінчилися на 27-му колі – задня права шина на машині Феттеля вибухнула на головній прямій. Машину розвернуло і кинуло в бар’єр праворуч, після чого вона, перетнувши трасу по діагоналі, зупинилася біля стіни зліва. Що стало причиною вибуху шини ще доведеться встановлювати Піреллі, а от в Скудерії ще наприкінці гонки повідомили, що вони дотримувалися усіх вимог виробника ґуми, і що Себастіан не наїжджав на небезпечні поребрики – таким чином Феррарі непрямо звинуватила саме Піреллі у тому, що сталося.
Для безпечного прибирання як самої машини, так і уламків, розкиданих по трасі, гонку очолив автомобіль безпеки, який провозив пелотон через піт-лейн. Провівши на трасі 5 кіл машина безпеки повернулася в бокси й було оголошено рестарт. Росберг зберіг лідерство і навіть відірвався від Хемілтона на 2 секунди, убезпечишви себе від DRS-атак напарника. У цей час «срібні стріли» обмінювалися швидкими колами. Потім відрив Ніко катастрофічно зменшився – це німець помилився в одному з віражів, але швидко підняв темп і знову від’їхав на комфортну відстань.
Хоча в гонці і лідирував Росберг, на другий піт-стоп команда першим покликала Хемілтона і знову заминка механіків коштувала британцю дорого – на наступному колі в боксах побував Ніко, виїхавши звідки другим. Проте попереду Льюіса, який крім того не міг зрозуміти чому йому поставили комплект Soft, якщо німець отримав більш м’який SuperSoft. Навряд чи відповідь інженера: «Твоя ґума краще підійде для завершального відрізка», - задовольнила британця.
Як би там не було, а обом пілотам Мерседес для перемоги слід було не просто перемогти у власній дуелі, а для початку наздогнати і обігнати Ферстаппена, який їхав на тактиці одного піт-стопу й після зупинки двох Мерседесів вийшов у лідери. За 10 кіл до фінішу Ніко обігнав Макса і почав відриватися від Ред Булл – було абсолютно зрозуміло, що Льюіс позаду червоного бика довго не затримається. Так і сталося на 63-му колі, коли Ферстаппена обігнав ще й Хемілтон та кинувся наздоганяти напарника.
В боротьбу двох пілотів Мерседес мимоволі втручалися колові пілоти, які несказанно дратували обох дуелянтів. За 5 кіл до фінішу «срібні стріли» розділяло менше секунди і напруга в гонці збільшувалася із кожним метром пройденої дистанції. У цей час в бокси звернули Масса, Алонсо та Хюлькенберг – всі вони зійшли, проте схоже на те, що це був «стратегічний» схід, адже не фінішувавши вони можуть без штрафних санкцій у Сільверстоуні змінити коробку передач.
В боротьбі за перемогу все вирішилося на останньому колі: на гальмуванні перед першим поворотом у Росберга виникли проблеми з задніми гальмами і він гірше пройшов віраж, що дозволило Хемілтону приклеїтися до машини напарника і використати сліп-стрім на довгому відрізку перед другим поворотом. Ніко зайняв внутрішній радіус але в повороті фактично не залишив місця Льюісу і машини зіткнулися! Британець продовжив рух асфальтованою зоною вильоту, а німець залишився на трасі, от тільки переднє крило на машині Росберга від зіткнення зламалося – це була остаточна капітуляція! Нікі Лауда поклав провину за інцидент повністю на німця. Самі ж пілоти після гонки цілком очікувано мали абсолютно протилежні погляди на цей інцидент.
Хемілтон виграв австрійський Гран Прі, скоротивши відставання в особистому заліку. Ця перемога стала для нього 46-ю в кар’єрі та третьою в сезоні. Росберг не тільки втратив перемогу, а й взагалі без переднього крила зумів фінішувати лише четвертим, поступившись Ферстаппену з Ряйкконеном. Та це ще не все – стюарди взялися розглядати інцидент, тож Ніко може втратити ще більше.
Під час інтерв’ю на подіумі Льюіс відповів що знає чому уболівальники гучно освистували британця: «Знаю, але це їх проблема. Я тут для того, щоб перемагати!». В принципі ця позиція Хемілтона є добре відомою і британець дотримується її постійно.
На тлі справжньої драми, яка розгорнулася наприкінці гонки між претендентами на титул, ледве не загубилися не менш важливі речі: Баттон фінішував шостим, що стало найкращим результатом англійця в сезоні. Грожан після тривалої перерви повернувся до першої десятки, ставши 7-м. Проте справжньою сенсацією став виступ Паскаля Верляйна за кермом безнадійної Мейнор – вчора німець зумів кваліфікуватися на 11-й позиції, а сьогодні фінішував 10-м! Перше очко для Мейнор в Кубку конструкторів, яке одразу дозволило команді випередити Заубер – єдиний колектив, що і донині залишається з діркою від бублика в командному заліку.
Сільверстоун вже чекає гостей – наступний етап почнеться вже менше ніж за тиждень!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Австрії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
- |
2 |
2. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 5.719 |
1 |
3. |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
+ 6.024 |
1 |
4. |
Н. Росберг |
Red Bull |
+ 16.710 |
2 |
5. |
Д. Ріккардо |
Mercedes |
+ 30.981 |
2 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 37.706 |
2 |
7. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 44.668 |
1 |
8. |
К. Сайнс |
Toro Rosso |
+ 47.400 |
1 |
9. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
10. |
П. Верляйн |
Manor |
+ 1 коло |
2 |
11. |
Е. Гутьєррес |
Haas |
+ 1 коло |
2 |
12. |
Дж. Палмер |
Renault |
+ 1 коло |
2 |
13. |
Ф. Наср |
Sauber |
+ 1 коло |
1 |
14. |
К. Магнуссен |
Renault |
+ 1 коло |
2 |
15. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
16. |
Р. Хар’янто |
Manor |
+ 1 коло |
2 |
17. |
С. Перес |
Force India |
+ 2 кола / не фінішував |
2 |
18. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 7 кіл / не фінішував |
3 |
19. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 7 кіл / не фінішував |
4 |
20. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 8 кіл / не фінішував |
3 |
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:08.411 (67-ме коло)
Не фінішували:
С. Феттель |
Ferrari |
27 коло |
вибух шини / аварія |
Д. Квят |
Toro Rosso |
3 коло |
механічні проблеми |
Особистий залік
1. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
153 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
142 |
3. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
96 |
4. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
96 |
5. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
88 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
72 |
7. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
54 |
8. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
39 |
9. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
38 |
10. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
28 |
11. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
22 |
12. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
22 |
13. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
20 |
14. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
18 |
15. |
Д. Баттон |
McLaren Honda Formula 1 Team |
13 |
16. |
К. Магнуссен |
Renault Sport Formula 1 Team |
6 |
17. |
П. Верляйн |
Manor Racing MRT |
1 |
18. |
C. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
Mercedes |
295 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
192 |
3. |
Red Bull Racing |
Tag Heuer |
168 |
4. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
92 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
59 |
6. |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
36 |
7. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
32 |
8. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
28 |
9. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
6 |
10. |
Manor Racing MRT |
Mercedes |
1 |
11. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
0 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Федерико Вальверде, вероятно, покинет мадридский клуб
Наибольшее признание получил Майкл Фелпс
специальное покрытие
за границей трассы. Всего лишь. Или вы предпочли бы слово "Облямівка"?
P.s. Клоунам-"експертам": йдіть на ... (дорогу Одеса - Рені)
Стосовно трансляцій - про це вже говорено-переговорено безліч разів. Меценатів наразі немає, а бізнесом вони у нас стати наразі не можуть. Трансляції - задоволення дороге, в наших чинних умовах гроші не відіб'ються. Тільки якщо знайдеться ентузіаст (-и), який просто дасть гроші, знаючи що вони не повернуться. Тож розраховувати на трансляції нині не варто. Це просто треба сприйняти як факт. До речі, на Євро-2016 також не всі матчі показували на доступному в ефірі каналі, частина йшла на Футбол 1/2, і здається від цього у нас ще ніхто не вмер. А футбольних вболівальників в Україні набагато більше, ніж поціновувачів автоспорту загалом і Формули 1 зокрема.
_______________________________________
Трудності пєрєвода ілі мєшаєт вата в головє?
Де ж ви пане В'ячеславе КОБРЖИЦЬКИЙ в українській мові слово "поребрик" знайшли?