Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 17 апреля 2016, 14:53
4554
3

Непобедимый Росберг!

Нико выиграл гонку, увеличив свое преимущество в чемпионате, на подиуме оказались Феттель и Квят

| Обновлено 17 апреля 2016, 14:53
4554
3
Непобедимый Росберг!

Уїк-енд в Шанхаї пройшов саме так, як прогнозували синоптики, суха тепла погода у п’ятницю дозволила пілотам підготуватися до гоночних умов, а вже в суботу дощ під час третьої практики змусив пілотів здебільшого відсиджуватися в боксах. Після не надто вдалого досвіду з новим форматом кваліфікації в Шанхаї Формула 1 повернулася до звичного за останні 10 років варіанту.

Сама кваліфікація пройшла під хмарним небом, але вже без дощу, щоправда траса місцями була мокрою. Жертвою калюжі й аквапланування на головній прямій став Верляйн, що змусило дирекцію гонки зупинити першу кваліфікаційну сесію не стільки заради евакуації Мейнор німця, скільки для прибирання води зі стартової прямої. Такої звичної боротьби за поул між Хемілтоном і Росбергом не сталося – ще у першій частині на машині британця відмовила ERS і Льюіс опинився на останньому місці. Відмінний темп та відчуття траси демонстрував Ряйкконен, який здавалося зможе кинути виклик Росбергу в боротьбі за поул. Проте вийшло все зовсім не так: обоє пілотів Феррарі у своїх вирішальних спробах помилялися, що дозволило Ніко без проблем взяти поул, при цьому досить несподівано місце поруч забрав Ріккардо. Таким чином другий ряд стартового поля вже звично став повністю червоним.

По завершенню кваліфікації в Піреллі, враховуючи досить високий рівень зношування шин на трасі, прогнозували, що варіант з трьома піт-стопами буде оптимальним. Хто ж знав, що в реальності їх буде від двох до п’яти! Розпочати гонку на шинах Soft вирішили Росберг, Маса, Алонсо, Грожан, Ерікссон, Наср, Гутьєррес, Палмер, Хар’янто, Верляйн і Хемілтон, решта пілотів обрали SuperSoft.

Старт гонки ви           йшов настільки непередбачуваним, наскільки взагалі це можна було собі уявити! Ріккардо очолив пелотон після боротьби з Росбергом у першому повороті, там же зіткнулися дві Феррарі! Кімі опинився на узбіччі, а його SF16-H позбулася переднього крила. Коли ж фін повертався на трасу Наср аби уникнути зіткнення з Феррарі різко повернув праворуч і… зламав переднє крило на машині Хемілтона! Третім невдахою з такою ж поломкою став Грожан, тож на початку 2-го кола в боксах Мерседес, Феррарі та Хаас було гаряче. Зіткнення дорого обійшлося і Феттелю, який відкотився 9-ту позицію, щоправда Себастіан ще до кінця дебютного кола почав відігравати втрачені місця, а по радіо у зіткненні звинуватив Квята.

Коли на трасі все стало спокійно, виявилося, що найбільше виграли пілоти Ред Булл – Ріккардо їхав першим, а Квят третім. Щоправда було абсолютно зрозуміло, що це не надовго і Росберг швидко поверне собі лідерство. В принципі так воно і сталося, проте зовсім не у той спосіб, який можна було б прогнозувати. На третьому колі, коли вже можна було використовувати DRS, на довгій прямій (але ще до лінії активації DRS) Ніко дуже легко проїхав повз Ред Булл австралійця. За якусь мить після цього задня ліва шина на машині Даніеля розбортувалася! Ріккардо без особливих проблем доїхав до боксів, от тільки прокол відкинув його за межі першої десятки. Практично одразу після цього на трасі з’явився автомобіль безпеки – дирекція гонки вирішила, що уламки трьох передніх крил, зламаних на стартовому колі, таки становлять небезпеку.

Через таку ранню появу машини безпеки пілоти, які стартували на шинах SuperSoft, масово відправилися в бокси. При цьому Феттелю крім гуми поміняли ще й пошкоджене переднє крило. Як би дивним це не виглядало, проте в боксах з’явився і Хемілтон. В Мерседес вирішили змінити тактику і попри вимушену зупинку на 2-му колі знову покликали британця. Яким же було здивування, коли Льюіс потім ще раз заїхав до механіків, звісно в режимі машини безпеки він втрачав мінімум, проте три піт-стопи за якихось 7 кіл – це виглядало дуже дивно. Під час цієї хвилі зупинок Баттон та Ерікссон отримали шини Medium, а решта пілотів перейшли на Soft, в тому числі й Хемілтон.

Пелотон за машиною безпеки мав ну дуже вже незвичний вигляд, адже позаду Росберга в першій десятці їхали Масса, Алонсо, Верляйн, Гутьєррес, Квят, Палмер, Хар’янто, Перес і Боттас. В той час як Феттель був 15-м, Ряйкконен – 19-м, а Хемілтон – 21-м.

Після рестарту Росберг без проблем почав відриватися від Масси, в той час як більш швидкі пілоти почали відігравати позиції і на трасі коїлися неймовірні обгони та боротьба практично у кожному віражі. Цілком очікувано Алонсо як і пілоти Мейнор, Рено, Заубер свої позиції захищати просто не могли – їх обганяли більш швидкі машини на яких стояла більш свіжа ґума. Гоночний темп Ред Булл сьогодні вражав, тож ні для кого не стало несподіванкою, коли Квят обігнав Массу і вийшов на 2-ге місце. В той же час гонщики Феррарі як і Хемілтон торували свій шлях нагору. Льюіс навіть зумів обігнати Кімі в боротьбі лише за 16-ту позицію. Зрештою вони ще зустрінуться на трасі пізніше. На 16-му колі британець вперше за гонку опиниться в заліковій зоні, у цей час Феттель вже був 4-м і переслідував Массу.

Сьогодні на трасі було багато піт-стопів і відбувалися вони практично постійно, чому однозначно сприяли і рання поява машини безпеки і три різних комплекти шин, доступні кожному гонщику. І хоча в Піреллі в цілому мали рацію, прогнозуючи 3 зупинки, та визначити хто, коли і яку саме ґуму буде ставити було практично неможливо, але від цього гонка ставала ще цікавішою.

Ніко Хюлькенберг примудрився заробити штраф за вкрай незвичне порушення – безпідставно повільно їхав по піт-лейн. На 28-му колі Хемілтон знову впритул наблизився до Ряйкконена, на той момент вони займали 9-те і 10-те місця. При цьому фін, наздогнавши Сайнса, ніяк не міг обігнати пілота Торо Россо, але і Льюісу шансів не залишав. Довгої та захоплюючої боротьби у цьому тріо не вийшло, бо британець чотирма колами пізніше відправився на свій уже п’ятий! піт-стоп, де отримав свіжий комплект Medium на якому мав доїхати до фінішу.

Боротьба Феттеля, який встиг розібратися з Массою, і Квята за друге місце повільно перейшла у тактичну площину. Росіянин сьогодні був дуже швидким і Себастіан не міг наблизитися за дистанцію використання DRS. Коли ж прийшов час для фінального піт-стопу обох пілотів жодна з команд не хотіла дати можливість опонентам застосувати «підрізку», водночас ніхто не хотів їхати в бокси занадто рано, ризикуючи не доїхати до фінішу на одному комплекті. Зрештою Даниіл та Себастіан звернули на піт-лейн одночасно, механіки Феррарі виграли для свого пілота 4 десятих, крім того пілоти отримали різні шини – в Ред Булл на останні 21 коло вирішили поставити Medium, чудово розуміючи, що ця ґума точно витримає до фінішу, в той же час в Скудерії обрали Soft для Феттеля – команда була впевнена, що і на цих шинах можна буде без проблем їхати до кінця. Німець одразу ж взявся пресингувати Квята і наприкінці довгої прямої вийшов вперед, зайнявши третє місце, яке швидко перетворилося на друге, коли Ріккардо поїхав на свій піт-стоп.

Боротьба на трасі точилася практично всюди крім перших трьох позицій: про Росберга можна було забути після рестарту, Феттель акуратно відірвався від Квята на 4 секунди, а за спиною у росіянина їхав Масса, причому бразилець відставав суттєво. За 15 кіл до фінішу на трасі сформувалася дуже цікава група пілотів Масса – Хемілтон – Ріккардо, які претендували на 4-ту позицію. Льюіс хоч і наздогнав Вільямс бразильця, проте обігнати Феліпе ніяк не міг. Спостерігаючи за марними спробами британця Даніель вирішив активно діяти і для початку в 6-му повороті обігнав чемпіона. Витрачати багато часу на Массу Ріккардо не планував і також досить швидко проїхав повз білу машину №19. І знову Хемілтон взявся за Феліпе, от тільки поки британець безуспішно пробував пройти Массу до них швидко під’їхав Ряйкконен, на машині якого стояв більш свіжий та м’який комплект шин. Кімі, як і Ріккардо перед цим, недовго спостерігав за дуеллю попереду і за першої ж нагоди пішов в атаку на Льюіса, опинившись попереду Мерседес фін і обгін Масси не став відкладати у довгу шухляду, вийшовши на 5-те місце і залишивши Массу з Хемілтоном розбиратися між собою. Як не дивно, але дуель пілотів Вільямс і Мерседес довго не тривала – чи то стан шин давався взнаки, чи то безпомилковий і безкомпромісний пілотаж Феліпе, але активних дій від Льюіса більше не було.

Наскільки б дивним це не виглядало, проте попри зламані передні крила на першому колі та проколоті шини пізніше, в гонці не сталося жодного сходу, хоча наприкінці Грожан і почав скаржитися на проблеми, та команда попросила їхати до кінця.

Ніко Росберг дуже упевнено виграв Гран Прі, зіткнувшись зі спротивом лише на старті гонки, весь інший час у нього просто не було реальних конкурентів. Тож третя перемога у трьох гонках цього чемпіонату стала невідворотною. Загалом цей тріумф німця став уже шостим поспіль та 17-м у кар’єрі Ніко, який після сьогоднішньої гонки вже на 36 очок випереджає Хемілтона, що фінішував 7-м.

Другим фінішу дістався Феттель, який одразу ж вибачився перед командою за інцидент у першому повороті, ну а третім став Квят, який на думку Себастіана і спровокував ту ситуацію. В закритому парку Феттель перш за все підійшов до напарника і пояснив Кімі, який попри всі проблеми в гонці фінішував п’ятим, що ж сталося на старті. Дуже цікавою та емоційною була розмова Себастіана з Даниілом перед церемонією нагородження. Німець продовжував пояснювати, що дії пілота Ред Булл змусили його повернути ліворуч і вдарити машину напарника, Квят спокійно пояснив, що двох машин у повороті не бачив, а вікно, залишене для нього використав як вважав за потрібне. Зрештою обоє залишилися при своїх, а росіянин пізніше додав, що і в майбутньому діятиме так само.

Якщо Росберг в усіх трьох гонках сезону став першим, то аналогічною стабільністю може похвалитися і Ріккардо – австралієць третій раз фінішує четвертим, що і досі дозволяє Даніелю знаходитися на третій позиції в особистому заліку, при цьому лише в 3 очках позаду Хемілтона, щоправда там і Феттель дуже близько.

Захоплива шанхайська гонка передає естафету Сочі, де за два тижні відбудеться наступний етап!

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран Прі Китаю

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Н. Росберг

Mercedes

1:38:53.891

2

2.

С. Феттель

Ferrari

+ 37.776

3

3.

Д. Квят

Red Bull

+ 45.936

3

4.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 52.688

3

5.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 1:05.872

3

6.

Ф. Масса

Williams

+ 1:15.511

2

7.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 1:18.230

5

8.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 1:19.268

3

9.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1:24.127

3

10.

В. Боттас

Williams

+ 1:26.192

3

11.

С. Перес

Force India

+ 1:34.283

3

12.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1:37.253

2

13.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:41.990

3

14.

Е. Гутьєррес

Haas

+ 1 коло

3

15.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1 коло

4

16.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

2

17.

К. Магнуссен

Renault

+ 1 коло

3

18.

П. Верляйн

Manor

+ 1 коло

3

19.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

4

20.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

3

21.

Р. Хар’янто

Manor

+ 1 коло

3

22.

Дж. Палмер

Renault

+ 1 коло

3

Найшвидше коло гонки: Ніко Хюлькенберг, Force India – 1:39.824 (49-те коло)

Особистий залік

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

75

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

39

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

36

4.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

33

5.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

28

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

22

7.

Д. Квят

Red Bull Racing

21

8.

Р. Грожан

Haas F1 Team

18

9.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

13

10.

В. Боттас

Williams Martini Racing

7

11.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

6

12.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

4

13.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

114

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

61

3.

Red Bull Racing

Tag Heuer

57

4.

Williams Martini Racing

Mercedes

29

5.

Haas F1 Team

Ferrari

18

6.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

17

7.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

6

8.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

1

 

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

«Не знаю, как он может победить». Чемпион мира – о реванше Усика с Фьюри
Бокс | 24 ноября 2024, 10:05 2
«Не знаю, как он может победить». Чемпион мира – о реванше Усика с Фьюри

Джастис Хуни считает, что верх снова возьмет украинец

Легенды Формулы-1 сразились с покерными звездами в турнире за $10,000
Авто/мото | 24 ноября 2024, 01:32 0
Легенды Формулы-1 сразились с покерными звездами в турнире за $10,000

В Лас-Вегасе прошел благотворительный турнир в поддержку фонда One Drop

Комментарии 2
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Psakis_Djon
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
fylhtq19108244
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил