Повернення Формули 1до Мехіко після 23 років перерви очікувалося з великим інтересом, але водночас і тривогою – погода у Північній Америці не обіцяла нічого доброго командам, а якщо врахувати складні умови в Остіні тиждень тому, то переживати учасникам було через що. Та у п’ятницю дощ пішов наприкінці другої практики, не завдавши серйозних проблем командам, які змогли повною мірою оцінити роботу сліків Medium та Soft. Практика показала, що висота траси є проблемою не стільки для моторів, скільки для охолодження гальм.
Поул у кваліфікації очікувано розіграли Росберг і Хемілтон – як і на попередніх етапах німець був швидшим, от тільки запізно Ніко став вигравати по суботах. Феттель з Квятом зайняли другий ряд, Ріккардо з Боттасом – третій. В той же час Ряйкконена підвели гальма – фін кваліфікувався тільки 15-м, але спочатку команда змінила йому коробку передач, а потім ще й елементи силової установки, проте замість 35 місць реальний штраф Кімі становив лише 4 позиції. Останнім стартував Баттон, який участі у кваліфікації не брав, бо механіки не встигли відновити машину після проблем у третій практиці. Також штраф отримав і Алонсо – 15 місць за зміну коробки передач і двигуна внутрішнього згорання. Тож троє чемпіонів, отримавши сумарно 120 місць штрафу, стартували з трьох останніх позицій.
Піреллі традиційно для дебютних гонок на новому автодромі привезла шини Medium і Soft, при цьому перші довго прогрівалися, а більш м’які – зношувалися швидше, ніж можна було очікувати. В підсумку Алонсо, Ряйкконен і Баттон обрали для старту комплект Medium, а всі інші гонщики почали гонку на Soft.
![]()
Страт гонки упевнено виграв Росберг, не залишивши Хемілтону шансів на атаку. В той же час серйозні проблеми тільки почалися у Феттеля – спочатку німця ще на прямій перед першим поворотом обігнав Квят, в самому ж віражі в Феррарі в’їхав Ріккардо, що спричинило прокол заднього колеса на машині Себастіана. Макс Ферстаппен на першому колі зумів вклинитися між двох пілотів Вільямс. Поки Феттель повільно їхав в бокси за цілим комплектом Medium, дебютне коло гонки стало останнім для Алонсо на Макларен якого виникли проблеми з MGU-H – команда про цю проблему знала ще з суботи, проте виправити нічого вже не могла. Залишалося або не стартувати взагалі, або проїхати одне коло, виказавши свою повагу вболівальникам на трибунах.
Двоє гонщиків Мерседес на чолі пелотону та ще й залишившись без опозиції в особі пілотів Феррарі у кращих для себе традиціях двох останніх років спокійненько від’їжджали від Квята з Ріккардо, одразу за якими їхав Боттас. Причому Валттері наближався до Даніеля на прямих, але недостатньо аби обігнати Ріккардо, й австралієць у віражах другого-третього секторів повертав собі втрачене.
![]()
Поки на чолі пелотону боротьби не спостерігалося в принципі, основну увагу було прикуто до прориву Ряйкконена та Феттеля, що досить непогано виходило в обох, але до пори до часу.
М’які шини в трафіку деградували швидше, ніж очікували пілоти, тож перші планові піт-стопи довелося робити дещо раніше. Боттас зупинився у боксах вже на 9-му колі, приклад фіна наслідували й інші пілоти, проте хвиля зупинок вийшла сильно розтягнутою в часі. Коли ж в боксах побували усі, крім Мерседес, виявилося, що завдяки ранній зупинці пілоти Вільямс опинилися попереду Ріккардо.
На 22-му колі на трасі зійшлися Боттас з Ряйкконеном – Кімі був попереду, проте він досі не побував на піт-стопі, тож у Валттері гума була у набагато кращому стані. На головній прямій переваги відкритого крила пілоту Вільямс не вистачило, але в запасі ще була коротша пряма перед 4-м поворотом, де Боттас і пішов у атаку. Проте Ряйкконен направив свою машину на внутрішню частину повороту і за допомогою пізнього гальмування залишився попереду, проте вже у наступному віражі позиція Валттері була кращою, та пілот Феррарі складати зброю не збирався й у 6-му повороті перекрив опоненту можливість для проїзду – як і три тижні тому в Сочі «фінська» аварія стала неминучою, от тільки цього разу через сотню метрів остаточно зупинилася Феррарі, а от Боттас продовжив їхати. Оскільки пілоту Вільямс в повороті діватися просто не було де, а Кімі зійшов, то і стюарди залишили ситуацію без наслідків для будь-кого з фінів.
![]()
Скудерії залишалося сподіватися на Феттеля, проте спочатку його розвернуло у 7-му повороті якраз після того, як Себастіан обігнав Сайнса з Баттоном, а отже знову програв їм (і не тільки їм) позицію. Згодом німець, атакуючи Мальдонадо, ще раз вилетів з траси, повернувшись позаду венесуельця. На 37-му колі телевізійна картинка могла б потішити вболівальників Скудерії, адже після свого другого піт-стопу Феттель виїхав в акурат позаду Росберга і добрих п’ять кіл знаходився поміж двох пілотів Мерседес, їдучи практично в такому ж темпі, от тільки був Себастіан коловим і місцем Хемілтону таки зобов’язаний був поступитися.
На 47-му колі дещо несподівано на піт-лейн звернув лідер гонки – несподівано, бо після першої зупинки Ніко повідомили, що на цьому комплекті Medium треба буде їхати до кінця. В Мерседес вирішили не випробовувати долю і заради безпеки провести зайвий піт-стоп – ризику для «срібних стріл» практично не було, бо Квят знаходився занадто далеко позаду. Проте навіть у такій простій ситуації Льюіс нагадав про себе – поки механіки чекали на нього підготувавши комплект свіжої гуми, чемпіон проїхав повз бокси. Дискусія між Хемілтоном та інженером тривала коло – британець ніяк не розумів для чого проводити ще один піт-стоп, проте після дуже наполегливих вказівок інженера, що казав про питання безпеки, триразовий чемпіон таки поїхав за свіжим комплектом шин, наостанок попросивши повідомити йому про стан гуми, яку з машини зняли.
![]()
Оптимістичний на своєму початку уїк-енд для Феррарі феєрично закінчився на 52-му колі, коли Феттель вдруге за гонку не справився з власною машиною у 7-му віражі, та якщо перший виліт коштував німцю втрачених позицій та часу, то вдруге F15-T уже «пристикувалася» з бар’єрами безпеки після неслабкого фронтального удару. По радіо Себастіан повідомив що з ним все в порядку, а покинувши машину, німець ще позбирав кілька уламків переднього крила і тільки потім відправився у більш безпечне місце. Востаннє перед сьогоднішньою гонкою жодна машина з Маранелло не доїжджала до картатого прапора у Мельбурні 2006-го (тоді пілотами команди були Шумахер і Масса).
Вліт Феттеля у стіну спричинив появу машини безпеки на трасі, що мало допомогти Хемілтону скоротити відставання від Росберга до мінімуму, хоча перед аварією лідера Скудерії Льюіс був набагато швидшим за напарника відігравши у Ніко секунду на колі. «Срібні стріли» залишилися на трасі в той час як більшість пілотів звернули на піт-лейн за свіжою гумою.
Після п’яти кіл позаду машини безпеки відбувся рестарт: Росберг зберіг лідерство, а от Боттас на прямій зумів обігнати Квята, вийшовши таким чином на третє місце. Ріккардо намагався також проскочити повз напарника, проте марно.
![]()
Як і на початку гонки Росберг з Хемілтоном помахали руками Боттасу і компанії, й обмінюючись швидкими колами продовжували з’ясовувати хто з них сьогодні кращий та швидший. Тим часом Квят пробував повернутися в боротьбу з Боттасом за подіум – Ред Булл росіянина був швидшим на другому та третьому секторах, проте на першому з його прямими Валттері вигравав навіть більше. Тож боротьби за місце на подіумі на останніх колах гонки не вийшло – наздогнати Вільямс з двигуном Мерседес клієнтам Рено в Мехіко було не по плечах.
Як не старався Хемілтон тиснути на Росберга, та вдруге поспіль німець не помилився й лідерство у гонці не віддав напарнику, спокійно довівши гонку до перемоги – четвертої цього року та дванадцятої загалом. Мерседес здобула 10-й переможний дубль в сезоні – прекрасний результат команди з Браклі. Тріумф Ніко допоміг йому повернутися на друге місце в особистому заліку, причому через схід Феттеля, схоже і тут інтригу вже не відновити. Боттас фінішував третім і випередив Ряйкконена, вийшовши на 4-те місце в чемпіонаті.
![]()
Важлива гонка для Форс Індії та Переса завершилася фінішем обох пілотів в десятці, от тільки Серхіо програв Ніко, хоча все-одно залишився щасливим. Ще одну зрілу гонку провів Ферстаппен, що дозволило голландцю поповнити власну скарбничку ще двома очками.
Післяфінішною родзинкою мексиканської гонки стало місце парковки трьох призерів – навпроти трибун стадіону за 13-м поворотом, після чого усі троє відправилися зважуватися і на подіум, де вже за доброю традицією на пілотів чекали не фірмові бейсболки – сьогодні були сомбреро!
За два тижні чемпіонат робитиме свою передостанню зупинку в Бразилії!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Мексики
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
1:42:35.038
|
2
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
+ 1.954
|
2
|
3.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 14.592
|
2
|
4.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
+ 16.572
|
2
|
5.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 19.682
|
2
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 21.493
|
2
|
7.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 25.860
|
2
|
8.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 34.343
|
1
|
9.
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
+ 35.229
|
2
|
10.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 37.934
|
2
|
11.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
+ 38.538
|
2
|
12.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
+ 40.180
|
3
|
13.
|
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
+ 48.772
|
3
|
14.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 49.214
|
2
|
15.
|
А. Россі
|
Manor
|
+ 2 кола
|
2
|
16.
|
У. Стівенс
|
Manor
|
+ 2 кола
|
2
|
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:20.521 (67-ме коло)
Не фінішували:
Ф. Наср
|
Sauber
|
59 коло
|
гальма
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
52 коло
|
аварія
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
22 коло
|
аварія
|
Ф. Алонсо
|
McLaren
|
1 коло
|
MGU-H
|
Особистий залік
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
345
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
272
|
3.
|
С. Феттель
|
Scuderia Ferrari
|
251
|
4.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
126
|
5.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
123
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
117
|
7.
|
Д. Квят
|
Red Bull Racing
|
88
|
8.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
84
|
9.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
68
|
10.
|
М. Ферстаппен
|
Scuderia Toro Rosso
|
47
|
11.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
45
|
12.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
44
|
13.
|
Ф. Наср
|
Sauber F1 Team
|
27
|
14.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus F1 Team
|
26
|
15.
|
К. Сайнс
|
Scuderia Toro Rosso
|
18
|
16.
|
Д. Баттон
|
McLaren Honda
|
16
|
17.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren Honda
|
11
|
18.
|
М. Ерікссон
|
Sauber F1 Team
|
9
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
617
|
2.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
374
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
243
|
4.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
172
|
5.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
112
|
6.
|
Lotus F1 Team
|
Mercedes
|
71
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
65
|
8.
|
Sauber F1 Team
|
Ferrari
|
36
|
9.
|
McLaren Honda
|
Honda
|
27
|
10.
|
Manor F1 Team
|
Ferrari
|
0
|