Под микроскопом: Гран При Сингапура Формулы 1
Выполненная на сезон задача Феррари, нефарт Ред Булл и другие итоги уик-энда на Sport.ua
Чергова нічна гонка вулицями Сінгапура, що стала четвертою тріумфальною для Себастіана Феттеля, викликала низку питань, відповіді на які посилено шукають як в боксах чемпіонської команди, так і на сторінках видань. Тож спробуємо розібратися, а що ж саме сталося з безумовними фаворитами.
Проте спочатку про два «залізних» правила Сінгапуру: машина безпеки виїде на трасу обов’язково – традиція траси зберіглася. Значення поулу тут не менш важливе, ніж у Монако: лише двічі гонку вигравали стартуючи не з першої позиції – у 2008-му, коли в Рено навмисне влаштували аварію Піке і виграв Алонсо, а у 2012-му Хемілтона підвела техніка і переможне шампанське дісталося Феттелю. В усіх інших випадках підтасовок або технічних проблем пілоти, що стартували першими не зазнавали, й максимально ефективно використали свої можливості.
Перед початком Гран Прі «срібні стріли» однозначно сприймалися командою, що задаватиме темп усім, а Ред Булл спробує посперечатися з Феррарі за місце на подіумі, от тільки щось ще у п’ятницю пішло для Мерседес зовсім не так, як на те сподівалася команда. Спочатку «червоні» та «енергетики» думали, що Хемілтон з Росбергом приховують справжній потенціал своєї машини, та поступово ставало зрозуміло, що ніякого приховування немає – W06 просто поступається, причому одразу двом командам. А це вже стало дуже неприємною несподіванкою для Вольффа і компанії. Причини? Схоже що наразі про них не знають в самій команді або категорично не збираються про це говорити вголос, принаймні по гарячих слідах аби не виказати щось важливе, що потенційно могло б допомогти колективам з Маранелло та Мілтон-Кінс.
![]()
.jpg)
Поза межами боксів Мерседес маємо дві основні версії стосовно того, що відбувалося на Маріна-Бей. Варіант перший – особливості міської траси набагато краще підійшли RB11 і SF15T, тож на інших автодромах, менш вимогливих до особливостей притискної сили машин, перевага W06 повернеться ніби нічого й не сталося. Погана новина полягає в тому, що за таких обставин стає зрозуміло, що аеродинаміка «срібних стріл» все ж таки залишає бажати кращого. І якщо наступного року в Маранелло зможуть наздогнати своїх конкурентів з Бріксуорта в плані потужності силової установки, то тут для Льюіса з Ніко почнуться серйозні проблеми. Ще тривожнішою виглядає перспектива (вірогідність якої на даний момент 99,9%) того, що Ред Булл з наступного року виступатиме з силовою установкою іншого виробника, яким точно не буде Хонда. Дуже прості й логічні процеси мислення підказують, що таких залишається аж два – Мерседес і Феррарі. І як би дивно це не звучало, але в таборах обох команд (і компаній) є прихильники ідеї посилення конкурента, причому на даний момент в Італії таких більше, ніж в Німеччині.
Варіант другий – після історії з шинами в Спа, внаслідок якої Піреллі домоглася одразу двох цілей: обов’язкового дотримання власних рекомендацій щодо тиску в шинах й водночас підвищення його мінімального рівня, поведінка W06 змінилася плюс впав гоночний темп. Щоправда аби він так суттєво понизився протягом попередніх етапів в Мерседес мали досить сильно не докачувати шини, а команда навряд чи ризикнула б безпекою Льюіса та Ніко. Очевидно, що гоночна майстерність останніх нікуди не вивітрилася після переїзду з Європи, так само як раптове осяяння не прийшло на голови одразу чотирьох пілотів, що протягом сезону в цілому більше (Квят, Ріккардо і Ряйкконен) або менше (Феттель) поступаються двом його лідерам. Що б там не було насправді, але навряд чи прийдешніми вихідними в Сузуці ситуація повториться, тож відповіді доведеться почекати ще.
![]()
.jpg)
Скудерія по завершенню 13-го із 19-ти етапів уже виконала завдання, поставлене Мауріціо Аррівабене – три перемоги в сезоні. Минулого року Мерседес, аналогічно домінуючи протягом чемпіонату, віддав Даніелю Ріккардо також три Гран Прі. На даний момент спільного у цих ситуація є дві речі – тріумфував лише один пілот іншої команди й обидва роки неодмінно одна з вікторій здобувалася в Угорщині. Далі ж спільного не так уже й багато: Ріккардо витискав максимум у ситуаціях коли Хемілтон з Росбергом мали серйозні проблеми (британець тоді на двох етапах взагалі до фінішу не доїжджав) з технікою (в Канаді), невчасною появою автомобіля безпеки (в Угорщині) або один з одним (в Бельгії); Феттель, у свою чергу, в Малайзії переміг за рахунок альтернативної тактики з меншою кількістю піт-стопів, в Угорщині проблеми зі старту спіткали тільки Льюіса, а прокол на машині Ніко стався тоді, коли німець уже не претендував на перемогу, в Сінгапурі у пілотів Мерседес шансів вийти на центральну сходинку подіума не було взагалі – вони елементарно були значно повільнішими – в жодному з випадків Себастіан не виходив у лідери випадково або через сприятливі для себе обставини.
Як би там не було, проте великою мірою допомогу чотириразовий чемпіон отримував під час гонки. Так, так – саме тоді, коли на трасі з’являвся автомобіль безпеки. Нонсенс, скажете ви, адже через це німець двічі втрачав здобуті відриви. Проте насправді ця втрата щедро компенсувалася іншими чинниками: обидва рази Ред Булл нічого не могли вдіяти й змушені були закликати Ріккардо в бокси одночасно з Феттелем, а це означало абсолютно ідентичну гоночну тактику за якої шанси австралійця на перемогу зводилися до мінімуму. В стані «енергетиків» під час другого гоночного відрізка збиралися зробити «підрізку» - раніше поміняти гуму на машині Даніеля, таким чином спробувавши тактично переграти Феррарі й вийти вперед. От тільки вболівальник, що вийшов прогулятися вздовж траси, зіпсував плани Ред Булл. Інша допомога стосувалася того, що загальні 9 кіл проведені в особливому режимі дозволили відносно спокійно провести гонку з двома піт-стопами, при тому що гума наприкінці дистанції ще не деградувала до рівня, коли Ріккардо отримав би свій шанс на перемогу. А ще це дозволяло не перейматися через витрату пального, якого без проблем вистачило на всю дистанцію й прохань гоночного інженера скинути оберти й почати економити пальне ми не чули.
![]()
.jpg)
Підбиваючи підсумки Гран Прі не можна оминути увагою слова розчарованого Хемілтона, який сказав, що мав гарні шанси перемогти за рахунок іншого порядку зміни шин на дистанції, коли б на останньому відрізку він їхав би на SuperSoft, а Кімі, Даніель та Себастіан – на Soft. Щиро кажучи, ці слова Льюіса в кращому випадку можна сприймати як невиправданий оптимізм. І ось чому: Росберг, чия тактика була аналогічною, завершив гонку у 24 секундах позаду. Навіть якщо враховувати, що британець гіпотетично був би швидшим за напарника, то все-одно ближче ніж секунд на 18-20 до Феттеля не підібрався б, хай навіть на 15 – цього вистачило б хіба для боротьби з Ряйкконеном за третє місце, але не більше. А ще додайте той факт, що другий виїзд автомобіля безпеки стався тоді, коли взувати SuperSoft з прицілом доїхати на ньому до фінішу було просто недоцільно: або довелося б їхати акуратно, щоб дотягнути до картатого прапора, або ж при активній гонитві гума не витримала б до кінця гонки і довелося б їхати на піт-стоп утретє. Якщо слова Льюіса не були сказані з метою чинити психологічний тиск на Росберга і британець щиро вірив у свою перемогу за всіх тих обставин, що склалися в гонці, то все це вкрай несерйозно.
Був на Маріна-Бей і пілот, який мав усі шанси стати одним із головних героїв Гран Прі, а натомість став уособленням величезного нефарту. Мова йде про Даниіла Квята. Росіянин, кваліфікувавшись на кращому у власній кар’єрі четвертому місці, всерйоз розраховував дати бій Ряйкконену, що відверто кажучи був не надто задоволений балансом машини і приємно дивувався третьому місцю на старті. От тільки гонка для Квята стала справжнім розчаруванням, бо пілот двічі опинявся не в той час і не в тому місці. Спочатку, намагаючись «підрізати» Кімі, Даниіл відправився в бокси за коло до аварії Хюлькенберга з Массою й оголошенням режиму віртуальної машини безпеки – за таких умов всі пілоти їдуть в однаковому темпі, і стан гуми на машині вже не має ніякого значення. Більше того, таке сповільнення ще й дозволило пілотам Мерседес опинитися попереду.
![]()
Подальші ж спроби обігнати Росберга розбивалися через недостатню потужність силової установки Рено на машині росіянина. А далі, як в одному із Законів Мерфі – якщо неприємність може статися, вона станеться обов’язково. Другий піт-стоп мало того, що виявився невдалим, бо механіки затрималися й відпустили Даниіла через 6,6 секунди, так ще й знову практично одразу потому на трасі з’явилася срібна машина безпеки, що дозволило вже Боттасу вийти вперед і залишатися попереду до фінішу.
.jpg)
Подальші ж спроби обігнати Росберга розбивалися через недостатню потужність силової установки Рено на машині росіянина. А далі, як в одному із Законів Мерфі – якщо неприємність може статися, вона станеться обов’язково. Другий піт-стоп мало того, що виявився невдалим, бо механіки затрималися й відпустили Даниіла через 6,6 секунди, так ще й знову практично одразу потому на трасі з’явилася срібна машина безпеки, що дозволило вже Боттасу вийти вперед і залишатися попереду до фінішу.
Автомобіль безпеки практично завжди допомагаючи одним пілотам (як тут не пригадати прекрасний прорив Макса Ферстаппена з останнього місця і з колом відставання після невдалого старту на восьме місце на фініші!), але псує гонку іншим – обом гонщикам Ред Булл не пощастило (хоча і по-різному – Ріккардо нічого не зміг здобути, а Квят забагато втратив).
Якщо поява уболівальників на трасі – явище неординарне і досить рідкісне (щоправда цього року в Шанхаї під час третьої практики знайшовся фахівець, який перебіг трасу посеред головної прямої й опинився на піт-лейн), то зіткненнями нікого не здивувати. От тільки на міських трасах вони практично обов’язково призводять до контакту зі стіною й сходом.
Хюлькенберг вирішив, що вже обігнав Массу, а відтак може спокійно займати гоночну траекторію. Цілком очевидно, що або Ніко переоцінив власну швидкість, або Вільямс Феліпе опинився у мертвій зоні дзеркал і німець вирішив, що все гаразд. В будь-якому випадку помилка коштувала занадто дорого – схід, і втрата трьох місць на старті в Японії. Рішення стюардів можна було б назвати занадто суворим якби не два фактори: по-перше, в міських умовах пілотам завжди слід бути більш уважними, бо відсутні узбіччя й зони вильоту нічого не пробачають, по-друге, Массі просто не було де діти свою машину (крім того Феліпе явно не очікував такого маневру від опонента), а Ніко праворуч мав достатньо місця аби уникнути непотрібного зіткнення.
P.S. Відео-інструкція зі здобуття поула в Сінгапурі:
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Сообщить об ошибке
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
Настройте свою личную ленту новостей
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Авто/мото
|
08 декабря 2025, 14:12
0
Сезон Формулы-1 завершился победой Ландо Норриса
Футбол
|
08 декабря 2025, 04:42
2
Тренеру не нужны игроки, которые замыкаются в себе и не показывают себя на футбольном поле
Футбол
|
08.12.2025, 21:21
Не забувайте, що пілоти повинні залишити місця достатньо для ширини машини, якщо не випереджають суперника повністю, а весь час як машини їхали паралельно передня вісь Вільямсу була попереду задньої осі Форс Індії - і Ніко зобов'язаний (регламентом) був це враховувати.
2 MH
Не мав Масса очікувати, що Халк його тАк буде пресувати. В Сінгапурі дуже незручно розташовані як в'їзд, так і виїзд з піт-лейн, і про це знають усі пілоти - зрештою якби аварію влаштували новачки або хтось із тріо Мальдонадо, Грожан, Перес, то мало хто б здивувався. Я абсолютно впевнений, що Ніко переоцінив власну швидкість, а відтак і можливості. А далі вже став заручником власноручно створеної ситуації.
2hybrid
Регламент не зобов'язує пілотів добровільно поступатися місцем, а обмежувальної лінії (збоку) Масса не перетинав, тож його позиція на трасі була цілком легальна, а от Ніко мав куди посунутися праворуч. Зрештою, Брандл у своїй колонці написав, що спілкувався в готелі з одним із пілотів - ім'я він не назвав - і той, так само вказав, що винен німець. Тож про наглість Масси не погоджуся, а от покарання для Ніко могло б бути і у вигляді пари штрафних балів, а не +3 на старті в Японії.
2SmaginuS
Щиро кажучи, якщо проблеми Мерседес були разові, пов'язані з особливістю траси в Сінгапурі, то навряд чи Себ зможе у майбутніх 6 ГП нав'язати боротьбу. Якщо ж проблеми ще з'являтимуться, то цілком імовірно. Ця ситуація залежить не стільки від "червоних", скільки від Мерсів - вони можуть програти. Зрештою, наскільки самому Феттелю хочеться отримати "почесний" титул віце-чемпіона, адже він найтитулованіший пілот цього пелотону. При чотирьох коронах, друге чи третє місце - різниця не принципова. Хіба що він захоче довести щось самому собі й своїй новій команді. Та все-одно думаю, що перші три позиції в особистому заліку по завершенні ГП Абу-Дабі не зміняться (порівняно з його сьогоднішнім станом).
https://www.youtube.com/watch?t=204&v=tK9LAdUpLtk
от тільки я не збагну, чому покарали саме німця?
він був попереду на пів машини
а філіпе "не очікував такого маневру від опонента"..?
значить, мав очікувати
бо це міська траса
і як та сам і сказав - треба бути максимально уважним і очікувати будь-чого
міг і на поребрик відрулити, не така вже там і швидкість у нього була
ти виїжджаєш з піту, і очікуєш, шо перед тобою червоний килимок встелять..?
при тому, що ти ПОЗАДУ
не занадто ?
ще й лівицею там щось показував, блін..
я згоден, що ніко не лишив місця філіпе
але, чи він мав це робити саме в цій ситуації?
як максимум - винні оба
але аж ніяк не +3 німцю в судзуці
то занадто 100%