Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 20 сентября 2015, 22:24
5006
16

Гран При Сингапура: третья победа Феттеля

Впервые в сезоне двойной подиум для Феррари, компанию которым составил Риккардо

| Обновлено 20 сентября 2015, 22:24
5006
16
Гран При Сингапура: третья победа Феттеля
Ще до початку гоночного уїк-енду було зрозуміло, що на міській сінгапурській трасі, такій вимогливій до аеродинаміки машини й аж ніяк не до потужності силової установки, у боротьбу з Феррарі за високі позиції, а то і подіум повернуться пілоти Ред Булл, от тільки навряд чи хтось міг передбачити, що Мерседес при цьому залишиться позаду обох команд. Проблеми «срібних стріл» неозброєним оком було видно ще у першій практиці – навіть той факт, що Росберг з Хемілтоном очолили протокол, було видно, що в боксах команди задоволення від результатів роботи вкрай мало. Коли ж у другій практиці – єдиній з трьох, що відбувається ввечері, в умовах найбільш наближених до кваліфікації та гонки Льюіс був повільнішим за Квята, Ряйкконена і Ріккардо, стало набагато цікавіше.
 
Під час кваліфікації найгірші побоювання Мерседес отримали своє підтвердження – на швидкому колі «стріли» перетворилися хіба що на списи, не менш небезпечні, але не для тих, хто може від них утекти, а втікачами вже без жодних несподіванок виявилися все той же квартет пілотів Феррарі та Ред Булл. Таким чином домінуванню Мерседес (як команди, так і постачальника двигунів) вчора було покладено край – залишалося тільки дочекатися ім’я переможця кваліфікації. І ним став Феттель, який розділив перший ряд з колишнім напарником Даніелем Ріккардо, другий ряд залишився за Ряйкконеном і Квятом (для якого ця позиція на старті стала найкращою у кар’єрі), а на третьому розташувалися Хемілтон з Росбергом. Відставання британця від поула Себастіана склало фантастичні як для цього сезону 1,415 секунди! Тож поки одні думали як будуть відіграватися у гонці, інші не менш напружено намагалися знайти рецепт успіху на такій непростій трасі.

 
В Піреллі після кваліфікації розрахували оптимальні варіанти шинної стратегії й висловили думку, що ми побачимо різні варіанти – як з двома, так і трьома піт-стопами. Три зупинки теоретично дозволяли проїхати гонку швидше, але все міг зіпсувати трафік, та й пам’ятаючи, що тут у кожній з гонок на трасі з’являвся автомобіль безпеки, тактика повинна була бути максимально гнучкою. Базові ж варіанти виглядали таким чином: старт на SuperSoft – піт-стопи на 16 і 31 колах для отримання такої ж гуми – і третій піт на 46 витку зі зміною на комплект Soft. Альтернатива: старт на SuperSoft – перша зупинка на 16-му колі для отримання аналогічних шин і перехід на Soft в районі 43-го кола. Як не дивно, але сьогодні ніхто не став перед стартом вигадувати чогось особливого й усі 20 машин стартували на гумі SuperSoft.
 
Коли згасли червоні ліхтарі обоє пілотів Ред Булл трошки краще зреагували на це, проте недостатньо аби обігнати опонентів з Феррарі – Феттель залишився лідером, Ріккардо їхав другим, Ряйкконен третім, а Квят замикав цей квартет. Слідом їхали машини Мерседес, Вільямс і Форс Індії у повному складі, замикаючи першу десятку машин. Макс Ферстаппен, який стартував з 8-ї позиції, заглох й залишився безпомічно стояти поки повз нього не проїхали всі машини, і лише потім механіки відштовхали його на піт-лейн й завели двигун, аби голландець міг повернутися на трасу, щоправда він програвав уже ціле коло.

 
Після першого ж кола Феттель віз Ріккардо цілих 3 секунди – надзвичайно швидкий темп взяв німець на початку довгої гоночної дистанції. Поступово Себастіан наростив відрив до більше ніж 5 секунд, спокійно та впевнено контролюючи хід гонки. Настільки, що мимоволі згадалися ті часи, коли німець за кермом Ред Булл робив з пелотоном все що хотів. В той же час Даніель від’їхав на безпечну відстань від Кімі, а фін – від Квята. Хемілтон з Росбергом і пілотами Вільямс відчутно поступалися у гоночному темпі квартету лідерів. Ситуація в пелотоні стабілізувалася настільки, що постало питання: що станеться раніше – перший піт-стоп чи поява машини безпеки? На 10-му колі Грожан звернув у бокси за свіжою гумою, відповівши на це питання.
 
Та вже трьома колами пізніше заспокійливий хід гонки кардинально змінився: Хюлькенберг не поділив трасу з Массою, який виїжджав з піт-лейн, машини зіткнулися на вході до 3-го повороту і для Ніко, який влетів у стіну, гонка на цьому закінчилася. Наступна ж розпочнеться з втрати трьох позицій на старті – стюарди вирішили, що винним був саме німець. А на трасі миттєво з’явилися жовті прапори і режим віртуальної машини безпеки. Тож пілоти, які ще не побували на піт-стоп, масово вирушили в бокси за свіжими шинами. Проблемним, і це м’яко сказано, став піт-стоп для Баттона, який через проблеми з заміною переднього правого колеса простояв 39,3 секунди. В групі лідерів сталася лише одна зміна – Квят, який зупинився колом раніше, опинився позаду обох пілотів Мерседес.

 
На чолі ж пелотону залишилися Феттель, Ріккардо та Ряйкконен. Здавалося, що з’являється інтрига, адже поки механіки Феррарі та Ред Булл ставили своїм пілотам гуму SuperSoft, Хемілтон з Росбергом отримали Soft, тож наприкінці гонки саме лідери чемпіонату мали б отримати більш швидкі шини. Ще цікавіше стало тоді, коли дирекція гонки випустила на трасу реальний автомобіль безпеки – попри те, що розбита машина Хюлькенберга не заважала пілотам, та щоб маршали могли безпечно для себе прибрати уламки з траси довелося випустити на трасу Бернда Майландера. Для Феррарі більшою мірою і частково для Ред Булл – це стало вкрай поганою новиною, адже усі відриви від Мерседес пішли за водою. Три кола в режимі VSC і стільки ж SC спресували пелотон, який на 19-му витку повернувся у нормальний гоночний ритм.
 
Після рестарту Феттель вже не міг відірватися так стрімко, як зробив це на початку гонки, Ріккардо їхав у 0,8 сек. позаду, щоправда і Даніель відчував на собі тиск Ряйкконена, який знаходився менше ніж у секунді позаду австралійця. А от Хемілтон з Росбергом, машини яких на відміну від трійки лідерів були взуті у гуму Soft, стали поступово відставати. При цьому на Ніко постійний тиск продовжував чинити Квят, якому піт-стоп перед аварією Масси з Хюлькенбергом виліз боком. У боротьбі росіянина з німцем дуже добре було видно наскільки різною є ефективність їх машин – у поворотах Даниіл наближався, але на прямих безнадійно програвав Ніко все, відігране у віражах. Згодом як не дивно, але саме Хемілтон став найшвидшим на трасі, відігравши у Ряйкконена 0,6 секунди, проте оптимізм в боксах Мерседес дуже швидко змінився. Силова установка на машині Льюіса раптова втратила частину своєї потужності й британця досить швидко обігнали Росберг з Квятом і Боттасом, пізніше повз «срібну стрілу» №44 проїхав і Наср – в той же час ані Льюіс, ані команда в боксах не могли ані виявити причину, ані виправити становище чемпіона. Досить швидко Хемілтон опинився у другому десятку, без шансів розжитися бодай одним очком. На щастя для британця Росберг не претендував на перемогу, тож не міг сьогодні відіграти максимально можливі 25 очок, та й узагалі навіть подіум Ніко не світив, якщо тільки проблеми не стримають лідерів гонки.

 
34-те коло гонки стало останнім в гонці для Хемілтона – жодні перемикання режимів роботи силової установки нічого не міняли, тож в Мерседес вирішили не ускладнювати проблеми й поберегти техніку для майбутніх Гран Прі, і останнім для Алонсо, який несподівано звернув на піт-лейн і зупинився в боксах – на машині іспанця перегрівалася коробка передач. Гонка, на яку Макларен покладала великі сподівання й збиралася обома машинами фінішувати в десятці, поступово котилася під три чорти. Через 20 кіл, після чималих пригод зі зламаним переднім крилом у боротьбі з Мальдонадо і вимушеним піт-стопом, команда попросить і Баттона звернути в бокси через проблеми з коробкою передач. Розчарування з стані Макларен можна було тільки уявити – отримати рекордні штрафи у Спа, потім ще в Монці, і все заради того, щоб сьогодні все працювало як швейцарський годинник, а натомість зійти…
 
Як тільки почало складатися враження, що гонка знову перетвориться на заспокійливе, ще раз на трасу виїхала машина безпеки, при цьому причина її появи стала по-справжньому незвичною – на узбіччя траси вийшла людина, трохи постояла, а потім повернулася за огорожу. От тільки дирекція гонки нічого змінити не могла й не повинна була – слід було переконатися, що більше на трасі сторонні не з’являться. 

 
І знову ми стали свідками масового паломництва гонщиків на піт-стоп, і так само як і першого разу, на ситуацію серед лідерів це не вплинуло – Ріккардо їхав другим поміж двома Феррарі. А от Квяту знову не пощастило – росіянин зупинявся кількома колами раніше, і його піт-стоп був довгим – 6,6 секунди, коли ж в боксах побували інші пілоти Даниіл програв позицію ще й Боттасу. Поки пелотон тягнувся за машиною безпеки, а всі відриви знову зникли усіх повеселив Феттель – німець по радіо запитав у інженера чи не може команда попросити, аби машина безпеки їхала швидше. Цього разу надовго машина безпеки на трасі не затрималася, що призвело до ситуації за якою пілоти Мейнор, які отримали дозвіл обігнати весь пелотон, опинилися всередині, причому Россі фактично зайняв третю позицію, відрізавши Ряйкконена від Ріккардо на рестарті. Стівенс так само завадив багатьом на межі першої десятки.
 
Після другого рестарту на 41-му колі Феттель став відриватися від Ріккардо краще, ніж після першого, але не так стрімко, як на початку гонки. Аналогічною була і картина в протистоянні Даніеля з Кімі. В той же час Ряйкконен знову не відчував жодних проблем з боку Росберга – сьогодні Мерседес був однозначно гіршим.

 
Певний сумбур у боротьбу пілотів Торо Россо, Лотус, Заубер і Баттона внесли колові пілоти Мейнор, які відверто заважали більш швидким машинам боротися за місця в десятці.
 
Цікавий епізод, які ще може мати свої відкладені наслідки, стався на останньому колі в стані Торо Россо. Поки Ферстаппен безнадійно переслідував Переса, їх обох наздогнав Сайнс, і команда кілька разів наполегливо просила Макса пропустити напарника вперед. Проте голландець виконувати наказ не став й залишився попереду Карлоса.
 
Себастіан Феттель спокійно та упевнено виграв свою вже третю гонку цього року, а це значить, що ціль, встановлену Мауріціо Аррівабене перед початком сезону, досягнуто – Феррарі перемогла у трьох Гран Прі. Ще залишається шість, а отже є й шанси досягти більшого, ніж сподівалися у березні. Кімі Ряйкконен, який був незадоволений балансом машини і свій результат у кваліфікації сприймав як диво, вдруге цього сезону приїхав на подіум – обидва рази це стається під час вечірньої гонки. Тож вперше в сезоні Феррарі отримала подвійний подіум, раніше цього змогли досягти в Ред Булл в Угорщині, про Мерседес і не варто говорити.
 
Даніель Ріккардо фінішував другим і позбавив Себастіана Великого шолому, встановивши найшвидше коло в гонці. Австралієць нічого не міг протиставити своєму екс-напарнику, але в той же час не залишив шансів Ряйкконену і Феррарі замахнутися на переможний дубль. Щоправда команда навряд чи залишилася задоволена результатом, адже Квят, через невдалий час проведення обох своїх піт-стопів втратив сумарно дві позиції, фінішувавши позаду більш повільних на дистанції Росберга і Боттаса. З іншого боку, такий результат явно подобається команді більше, ніж їх потуги на двох попередніх Гран Прі.
 
Ніко Росберг сьогодні відіграв у Хемілтона 12 очок, та вочевидь німець волів би, аби напарник зійшов там, де сам Ніко гонку виграв би. Британець після завершення гонки для себе виглядав відверто розчарованим, адже вважав, що за допомогою альтернативної тактики мав усі шанси виграти гонку. От тільки дивлячись на 24 секунди відставання Росберга на фініші – і це при двох машинах безпеки, які з’їдали всю перевагу Феттеля – виникає питання, де чемпіон бачив свої шанси, якщо його машина і близько не могла їхати так швидко, як Ред Булл і Феррарі. Відрив Льюіса у чемпіонаті все ще залишається дуже великим – 41 очко, а в той же час Феттель лише 8 пунктів програє Росбергу і якщо прогрес «червоних» продовжиться, а Мерседес почнуть переслідувати проблеми, то наприкінці сезону може вийти досить неочікувана ситуація, але наразі про це говорити ще зарано.
 
В Торо Россо попри чудовий фініш в очках обома машинами ще будуть розбиратися з відмовою Ферстаппена пропустити Сайнса, але гонка голландця була набагато яскравішою. Проблемний старт з відставанням у коло від пелотону врятував перший виїзд машини безпеки, а другий тільки допоміг здобути кращу позицію на фініші.
 
Часу на відпочинок і пошуки відповідей на питання, що так цікавлять багатьох практично немає – наступних вихідних Формула 1 вже буде в Японії! Там і дізнаємося наскільки проблеми «срібних стріл», а супер-темп «червоних» і «енергетиків» мали разовий характер чи ситуація наприкінці сезону почала мінятися. Чекати залишається недовго!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ



Гран Прі Сінгапуру

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Ferrari

2:01:22.118

2

2.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 1.478

2

3.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 17.154

2

4.

Н. Росберг

Mercedes

+ 24.720

2

5.

В. Боттас

Williams

+ 34.204

2

6.

Д. Квят

Red Bull

+ 35.508

2

7.

С. Перес

Force India

+ 50.836

2

8.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 51,450

2

9.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 52.860

3

10.

Ф. Наср

Sauber

+ 1:30.045

2

11.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1:37.507

3

12.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1:37.718

3

13.

Р. Грожан

Lotus

+ 2 кола / не фінішував

3

14.

А. Россі

Manor

+ 2 кола

2

15.

У. Стівенс

Manor

+ 2 кола

2















































Найшвидше коло гонки: Даніель Ріккардо, Red Bull – 1:50.041 (52-ге коло)

Не фінішували:

Дж. Баттон

McLaren

53 коло

коробка передач

Ф. Алонсо

McLaren

34 коло

коробка передач

Л. Хемілтон

Mercedes

34 коло

силова установка

Ф. Масса

Williams

31 коло

силова установка

Н. Хюлькенберг

Force India

13 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

252

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

211

3.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

203

4.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

107

5.

В. Боттас

Williams Martini Racing

101

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

97

7.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

73

8.

Д. Квят

Red Bull Racing

66

9.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

39

10.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

38

11.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

30

12.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

30

13.

Ф. Наср

Sauber F1 Team

17

14.

П. Мальдонадо

Lotus F1 Team

12

15.

Ф. Алонсо

McLaren Honda

11

16.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

11

17.

М. Ерікссон

Sauber F1 Team

9

18.

Д. Баттон

McLaren Honda

6

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

463

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

310

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

198

4.

Red Bull Racing

Renault

139

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

69

6.

Lotus F1 Team

Mercedes

50

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

41

8.

Sauber F1 Team

Ferrari

26

9.

McLaren Honda

Honda

17

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 16
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
МН
та да..
шото я "увльокся"..))
hybrid
мортен - адвокат диявола?;)
МН
його рєзони мені і так відомі
та й твої, насправді, не надто мене цікавлять
мабудь на інших гілках ти "камєнтіш" в такому ж стилі?)
може, в тому причина?))
МН
схоже автор статті береже матеріал для аналітики))
---
з того, шо я бачив, то ніко був на траекторії, та ще й на пів корпусу попереду
насправді, хз, чого саме йому впаяли, а не масі
з якого дива форс мав посунутися..?
Фелипе Масса: Я тормозил перед поворотом, а он вдруг занял траекторию, не оставив мне места – и мы столкнулись
Нико Хюлькенберг: Перед третьим поворотом я был на гоночной траектории, Масса, который выезжал с боксов, задел мой болид. Меня удивило решение стюардов. Я видел, что пилот Williams выезжал из боксов, но затем он ударил меня сзади”
-------------
а батон й так наказаний по саме нєгарюй, вирішили, що йому й так достатньо)..
ну, й тіпа, без наслідків для мальдонада, того, мабудь, й не стали чіпати
hybrid
та то творожок, він зазвичай наx ходить
між іншим, в статті нічого не написано про дурнувате рішення стюардів щодо інциденту халк/масса. пацан їде на хороші очки, його виносять з траси, та ще й штраф впарюють... ну, принаймні баттону штраф не дали, і то окей
hybrid
хам норм ше є пару варіантів