По завершенні чотирьох тижнів літньої перерви уїк-енд в Спа відкрив другу частину сезону, промовисто й абсолютно прогнозовано показавши, що фаворити не змінилися.
Під час практик спокійно домінували пілоти Мерседес, тож і під час кваліфікації Льюіс з Ніко між собою розігрували першу стартову позицію. Навряд чи шостий поул поспіль у виконанні британця когось здивував, а от відставання Росберга від напарника вийшло завеликим як для одного швидкого кола на такій самій машині – 0,458 сек. Такій швидкості Хемілтона здивувався навіть Ніко. Проте, якщо з першим рядом все було досить передбачувано, то далі на нас чекали сюрпризи – ні на другому, ні на третьому ряді не було жодної Феррарі – машина Ряйкконена зламалася ще у другій кваліфікації, а Феттель через невелику помилку в «автобусній зупинці» втратив, за його ж словами, близько двох десятих, що при великій щільності результатів дало німцеві лише 9-ту позицію. А місця на другому ряді отримали Боттас – і тут знову несподіванок практично немає, і Перес… Мексиканець хоч і показав п’ятий час, програвши Грожану, але на пілота Лотус чекав штраф за зміну коробки передач й 5 позицій у мінусі. Аналогічне покарання чекало й на Ряйкконена на машині якого також відмовила коробка передач. Макс Ферстаппен став третьою жертвою регламенту й покарань за надмірну кількість елементів силової установки, голландець втратив 10 місць.
Та найбільші штрафи, щоправда свідомо й заздалегідь відомо, отримали Баттон з Алонсо. Дженсон отримав «-50», а Фернандо «-55» позицій на старті через кількаразову заміну елементів силової установки. В Макларен вирішили, що розраховувати на очки в Спа було б наївно, тож «заробили» штрафи авансом, аби мати можливість ставити нові агрегати під час наступних Гран Прі, де вони таки розраховують розжитися очками.
Піреллі до Спа привезла свої комплекти Medium та Soft, причому якщо більш м’які шини давали значну перевагу у швидкості, то у команд під час практик виникла проблема оцінити їх витривалість на бельгійському асфальті, адже п’ятничні сесії переривалися червоними прапорами. Все це обіцяло цікаву тактичну боротьбу команд вже під час самої гонки. При цьому шинники по завершенні кваліфікації очікували на тактику з двома піт-стопами. На стартовому полі машини Насра, Алонсо та Баттона стояли взутими у шини Medium, в той же час решта пілотів віддала перевагу м’якому комплекту.
Ще до початку гонки пелотон скоротився на одну машину: Хюлькенберг на прогрівочному колі поскаржився на втрату пожності. Команда спочатку наказала Ніко їхати в бокси, проте згодом передумала й німець встав на своє місце на старті, проте перед стартом піднявши руки просигналізував, що їхати не може. Пелотон поїхав на повторне коло прогріву, а от для Хюлькенберга гонку було завершено остаточно. Карлос Сайнс на другому колі прогріву, як і його колега з Форс Індії, поскаржився на втрату потужності й звернув на піт-лейн. Тож після цього на стартовому полі залишилося 18 машин, хоча Сайнс таки зумів вирушити в гонку з боксів.
У Бельгії вперше пілоти були позбавлені допомоги інженерів під час стартової процедури, й були побоювання, що це може призвести до непередбачуваних результатів, проте нічого такого не сталося – навіть без підказок власних інженерів про момент спрацювання зчеплення та інших нюансів всі машини рушили в гонитву за Великим бельгійським призом.
Хемілтон виграв стартовий спринт й з першого повороту вийшов лідером, але згодом його обігнав Перес, що зумів відмінно стартувати з 4-ї позиції, та лідерство Серхіо було зовсім недовгим – Льюіс контратакував, повернувши собі лідерство. Провалив старт Росберг, відкотившись на 6-те місце, проте німець швидко одну позицію відіграв. Окрім Переса найспритнішим на старті виявився Ріккардо, який зайняв 3-те місце, а от Боттас разом із Росбергом низку позицій втратив.
За таких обставин сценарій гонки почав проглядатися дуже зрозуміло – Хемілтон спокійно від’їжджав вперед, не залишаючи Пересу жодних ілюзій боротьби, а Росберг надовго застряг за більш повільними машинами, і хоча Ніко досить оперативно зумів розібратися з Боттасом, та Ріккардо виявився занадто міцним горішком для німця.
На довгому семи-кілометровому кільці Спа машини поступово розтягалися й ніщо не загрожувало лідерству Хемілтона. Перші ж піт-стопи прийшли досить рано – вже на 8-му витку в бокси за свіжою гумою поїхав Ріккардо, а на 9-му – Перес і Боттас. При цьому механіки Вільямс припустилися небаченої помилки – машину Валттері вони взули у три шини Soft, а на заднє праве колесо поставили Medium. Такий фокус стюарди оцінили штрафним проїздом через піт-лейн для фіна. Більш рання зупинка дозволила Ріккардо опинитися попереду Переса, але мексиканець швидко наздогнав Даніеля й на довгій прямій Kemmel не без допомоги DRS випередив австралійця.
Як не дивно, але в Мерседес першим на піт-стоп викликали Росберга і Ніко повернувся на трасу попереду Переса. Чеко одразу спробував пройти німця, але віце-чемпіон атаку відбив, а прогрівши шини став суттєво відриватися. Хемілтон зупинився в боксах пізніше, віддавши на одне коло лідерство Феттелю поки Себастіан і сам не відправився на власний піт-стоп.
Таким чином вже після першої хвилі піт-стопів дует «срібних стріл» їхав попереду пелотону, от тільки відставання Росберга було досить вагомим, а спроби німця потрошки його нівелювати стратегічно ні на що не впливали – Хемілтон дуже впевнено слідкував за всіма змінами в пелотоні й реагував на швидкість напарника тоді, коли це було необхідно.
Цікавою залишалася боротьба Грожана, Ріккардо й Переса за третю сходинку на подіумі. Проте якщо попервах перевага була на боці мексиканця, та поступово ініціативу перехопив Грожан – француз спочатку обігнав Ріккардо на 18-му колі, а згодом вийшов вперед й у боротьбі з Пересом, якого наздоганяв Даніель.
На 21-му колі, переслідуючи Переса, який одразу ж запірнув до піт-лейн, несподівано на початку стартової прямої зупинив свою машину Ріккардо. На трасі одразу було оголошено режим віртуальної машини безпеки й частина пілотів, скориставшись цим, вирішила поїхати в бокси, розраховуючи протягнути половину гоночної дистанції на одному комплекті шин Medium.
Лідери гонки з Мерседес вирішили не спинятися, тим паче що їх позиціям не загрожував ніхто, а от на третє місце вийшов Феттель, який так само проігнорував можливість міняти шини під час віртуальної машини безпеки й економити ресурс гуми весь довгий відрізок. Таким чином на трасі за традиційного домінування «срібних стріл» постало питання про те, кому ж дістанеться третє місце на подіумі. А претендентів сьогодні вистачало: Грожан і Феттель – як мінімум та Перес за сприятливих для мексиканця обставин. Проте багато чого залежало від остаточних рішень стосовно шинної тактики. Зокрема в Скудерії чудово усвідомлювали, що другий піт-стоп Себастіана поставить жирний хрест на перспективах німця дістатися подіуму, проте шини не вічні й сам пілот почав сумніватися в правильності рішення їхати з однією зупинкою. В той же час довкола автодрому збиралися хмари й в командах були готовими до того, що наприкінці гонки може піти дощ. За 10 кіл до фінішу погода сприяла «червоним» холодне повітря охолоджувало трасу, на якій шини
Феттеля зношувалися не так швидко, як це було за більш високих температур.
Грожан у цей час відігравав приблизно по дві-три десятих секунди на колі, чого цілком очевидно не вистачало для того, аби наздогнати чотириразового чемпіона. Усвідомивши це, пілот Лотус підняв темп, від чого інтрига закрутилася іще більше – зможе Ромен наздогнати Себастіана й приїхати на подіум чи ні?!
Розв’язка у боротьбі Грожана з Феттелем наступила на передостанньому колі – на прямій Kemmel не витримала навантажень і вибухнула задня права покришка на Феррарі Себастіана! Для німця це була не тільки втрата подіуму, але втрата усього – шлях до боксів на трьох колесах в Спа дуже довгий, тож поки німець дістався боксів, то він уже й перестав претендувати навіть на одне очко й десяте місце на фініші… Ціна вірогідного подіуму для «червоних» цього разу виявилася занадто дорогою, та й результат вийшов далеким від очікуваного.
Абсолютно спокійно та буденно Хемілтон перетнув фінішну лінію першим, дозволивши Росбергу на останніх кількох колах скоротити відставання до двох секунд, але це вже нічого не вирішувало. Шостою в сезоні та 39-ю в кар’єрі стала ця перемога для британця, та найголовніше, що він ще на 7 очок збільшив власний відрив від напарника й тепер двох претендентів на титул розділяє 28 очок – більше, ніж можна отримати за одну гонку. Справи Росберга в чемпіонаті стають гіршими. Тим не менше, для Мерседес сьогоднішній дубль став сьомим в сезоні – і це при 11 проведених Гран Прі!
Для Грожана подіум став ювілейним – десятим і досить довгоочікуваним, адже попереднього разу француз смакував шампанське ще в Остіні восени 2013-го. Ромен навіть стоячи на подіумі не до кінця вірив, що таки зумів потрапити в компанію до неперевершених «срібних стріл». Результат француза дозволив Лотус на одне очко обійти Форс Індію в Кубку конструкторів, і тепер «чорно-золоті» розташувалися на п’ятій сходинці!
Безумовно позитивною, хоча й з присмаком розчарування, видалася гонка як для Ред Булл, так і для Форс Індії – більш швидкі протягом цього чемпіонату білі та червоні машини залишилися позаду, але й самі команди зуміли фінішувати лише однією машиною. Тепер Квят випереджає Ріккардо на 6 очок, а Перес на одне попереду Хюлькенберга.
На жаль, гонка навіть за стандартами сучасних Т-дромів вийшла досить пісною, що вже казати про очікування. Хіба що варто привітати Хемілтона з іще одним ідеальним уїк-ендом, протягом якого він все зробив настільки правильно, що найбільшою інтригою стала боротьба лише за третє місце в гонці.
Тим не менше чемпіонат продовжується й за два тижні Храм швидкості в королівському парку Монци чекає на команди та черговий раунд боротьби!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Бельгії
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
1:23:40.387
|
2
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
+ 2.058
|
2
|
3.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 37.988
|
2
|
4.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
+ 45.692
|
2
|
5.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 53.997
|
2
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 55.283
|
2
|
7.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 55.703
|
2
|
8.
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
+ 56.076
|
3
|
9.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 1:01.040
|
3
|
10.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
+ 1:31.234
|
2
|
11.
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
+ 1:42.311
|
2
|
12.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
+ 1 коло / не фінішував
|
2
|
13.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
3
|
14.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
3
|
15.
|
Р. Мері
|
Manor
|
+ 1 коло
|
2
|
16.
|
У. Стівенс
|
Manor
|
+ 1 коло
|
2
|
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:52.416 (34-те коло)
Не фінішували:
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
33 коло
|
механічні проблеми
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
20 коло
|
механічні проблеми
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
2 коло
|
силова установка
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
0 кіл
|
турбіна
|
Особистий залік
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
227
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
199
|
3.
|
С. Феттель
|
Scuderia Ferrari
|
160
|
4.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
82
|
5.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
82
|
6.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
79
|
7.
|
Д. Квят
|
Red Bull Racing
|
57
|
8.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
51
|
9.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
38
|
10.
|
М. Ферстаппен
|
Scuderia Toro Rosso
|
26
|
11.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
25
|
12.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
24
|
13.
|
Ф. Наср
|
Sauber F1 Team
|
16
|
14.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus F1 Team
|
12
|
15.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren Honda
|
11
|
16.
|
К. Сайнс
|
Scuderia Toro Rosso
|
9
|
17.
|
М. Ерікссон
|
Sauber F1 Team
|
7
|
18.
|
Д. Баттон
|
McLaren Honda
|
6
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
426
|
2.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
242
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
161
|
4.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
108
|
5.
|
Lotus F1 Team
|
Mercedes
|
50
|
6.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
49
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
35
|
8.
|
Sauber F1 Team
|
Ferrari
|
23
|
9.
|
McLaren Honda
|
Honda
|
17
|