Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 21 августа 2015, 19:16
3333
2

Формула 1: в Спа после отпуска!

На Sport.ua анонс Гран При Бельгии, открывающего осеннею часть чемпионата

| Обновлено 21 августа 2015, 19:16
3333
2
Формула 1: в Спа после отпуска!
Чотири тижні серпневої перерви минули блискавично і гоночні каравани вже зібралися поблизу славнозвісного бельгійського курортного містечка, слава про який у світі автогонок є аж ніяк не меншою. Про любов уболівальників й особливо пілотів до найдовшої в календарі траси годі й казати. Бельгійське кільце – справжній клондайк класичних віражів – L’Eau Rouge, Blanchimont, Pouhon, La Source, Les Combes – від проходження яких перехоплює подих навіть якщо дивитися на проходження траси з онборд камери.
 

 
Про відчуття краще розкаже Фернандо Алонсо: «За азартом й рівнем адреналіну одне коло в Спа можна порівняти з двадцятьма колами на будь-якій іншій трасі». І навіть якщо дворазовий чемпіон дещо перебільшив, він нині залишається одним з чотирьох гонщиків пелотону, хто їздив тут на машинах з атмосферними «десятками» і знає з власного досвіду про що говорить.
 
Кінець серпня для Формули 1 останніх десятиліть значить одне – прийшов час гонок на швидкісних трасах, тож увагу інженерів буде прикуто насамперед до силових установок, від яких і залежатиме результат найперше. В Бельгії традиційно під час першої практики машини налаштовані на мінімальну притискну силу, а далі все залежить від пілотів та команд – поєднати високу максимальну швидкість на прямих зі стабільністю у швидкісних поворотах – справжнє інженерне мистецтво, яким протягом п’ятниці та суботнього ранку і займатимуться гоночні колективи. При цьому всі знають, що «максималка» тут завжди має пріоритет.

 
На відміну від попереднього етапу в Угорщині місце на стартовій решітці не має суттєвого значення, адже обганяти траса дозволяє в багатьох місцях, найсміливіші пілоти не гребують атакувати навіть в L’Eau Rouge. Набагато важливішим є вдале проходження першого повороту, адже в La Source місця мало й вірогідність аварій або й серйозного завалу на старті гонки є завжди високою – Девід Култхард або Ромен Грожан це можуть підтвердити. Крім того, саме в Бельгії вступають в силу зміни регламенту стосовно стартової процедури – відтепер інженери не зможуть давати поради своїм підопічним, допомагаючи їм уникати непотрібних проблем. Цікаво чи допоможе це Хемілтону, який перед цим три гонки поспіль програвав старт.
 
Піреллі до Бельгії привезла свою «середню» пару комплектів Medium та Soft, які на думку італійців найкраще підходять до швидкісного й вимогливого кільця: «До Спа ми привезли ті ж типи шин, що використовувалися на Хунгарорингу, де відбулася одна з найбільш захоплюючих гонок сезону, хоча це дві абсолютно різні траси. В Угорщині конфігурація напружена й звивиста, а в Спа – відкрита й швидкісна, тому її так люблють пілоти. Навантаження на шини тут достатньо сильне, проте погода зазвичай прохолодна, тож гума Medium та Soft стане найкращим компромісом між ефективністю й ресурсом. В Спа будь-що може трапитися, адже варто враховувати високу вірогідність виїзду машини безпеки та мінливу погоду. Велике значення матиме стратегія використання шин на дистанції й спроможність команд передбачати розвиток подій в гонці, блискавично реагуючи на ситуацію».

 
Окремих слів заслуговує ситуація довкола погодних умов на трасі під час уїк-енду. З одного боку є прогноз синоптиків, які обіцяють досить теплу та суху погоду з температурою повітря близько +26С +28С протягом усіх трьох днів і відносно невисоку вірогідність опадів, яка від 10% у п’ятницю збільшується до 40% у день гонки, проте всі все чудово знають та розуміють – це ж Спа, тут на прогноз погоди увагу звісно звертають, але всі завжди готові до її зміни практично будь-якої миті. Більше того, розташоване в Арденах з чималим перепадом висот і значною довжиною гоночне кільце нерідко ставить складнорозв’язувані задачі перед пілотами, адже поки сонце смажить асфальт на одній частині, то на іншій спокійно може йти неслабкий дощ. Такою особливістю раніше похвалитися могла хіба що траса в Хокенхаймі, але до реконструкції 2001-2002 рр. Тож якщо перед початком гонки метео-радари команд передвіщатимуть сухі перегони, а за півгодини почнеться дощ – не здивується ніхто.
 
Два тижні з чотирьох усі команди повністю припиняли свою роботу на базах, не займаючись ані оновленням цьогорічних машин, ані роботою над шасі зразка 2016-го, проте таке обмеження не стосувалося мотористів, які ретельно працювали над своїми силовими установками, тим паче, що в Бельгії та Італії саме їх потужність і максимальна швидкість машин виходить на перше місце. В Рено не приховують того, на стендах активно працювали протягом серпня, проте так само визнають, що розраховувати на високі місця в гонці зможуть виключно у випадку проблем фаворитів. Аналогічну за змістом риторику можна було почути і з вуст представників Хонда – вони так само дуже скромно оцінюють шанси своїх клієнтів на два найближчих гоночних уїк-енди, хоча оновили свою установку, використавши кілька умовних балів. Тим часом в Макларен збираються на машинах Дженсона й Фернандо оновлену версію мотору поставити і в п’ятницю, і в суботу – пілоти отримають подвійний штраф, але протягом наступних Гран Прі матимуть змогу використовувати обидві силові установки без повторних санкцій. В команді на здобуття очок в Бельгії дивляться як на фантастику, тож зі слів Еріка Бульє краще отримати багато штрафів тут, ніж в Сінгапурі.  При цьому японці наполягають на тому, що незабаром потужність їхніх силових установок підніметься до рівня Феррарі.

 
Літня перерва не вплинула і на букмекерів, для яких Льюіс з Ніко вже другий сезон залишаються головними фаворитами кожного Гран Прі, бельгійський уїк-енд не стане винятком. Лінія на перемогу в кваліфікації має такий вигляд: Хемілтон – 1,50; Росберг – 2,75; Феттель – 19,00; Ряйкконен – 26,00; Боттас – 41,00; Масса – 51,00. Тріумф у гонці розцінюється за наступними коефіцієнтами: Хемілтон – 1,61; Росберг – 3,50; Феттель – 10,00; Ряйкконен – 17,00; Боттас і Масса – по 34,00.
 
Попри очевидність того, хто є головними фаворитами майбутнього Гран Прі, особливу увагу до власної персони притягуватиме найуспішніший серед чинного покоління гонщиків пілот в Спа – Кімі Ряйкконен. Не чекаючи Монци (що давно стало традицією для команди) Феррарі оголосила про продовження співпраці з фіном наступного року, закривши таким чином можливість спекулювати на цю тему, що мусить позитивно відобразитися й на результатах Кімі, тим паче, що в Бельгії він себе почуває немов риба у воді, а 4 перемоги тому свідчать найкраще.
 
Зрештою, якими б не були прогнози напередодні, та Спа давно привчила до кількох важливих речей – не звертати уваги на прогнози, не дивуватися несподіванкам, насолоджуватися перегонами, які на бельгійській трасі завжди цікаві.
 

 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран-прі Бельгії, Спа-Франкоршан, 21 серпня – 23 серпня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

7,004 км

44

308,052  км

кваліфікація: 1’45.778  (2010, Марк Веббер)

гонка: 1’47.930 (2008, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 21 серпня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 21 серпня

Третя практика 12:00 – субота 22 серпня

Кваліфікація 15:00 – субота 22 серпня

Гонка 15:00 – неділя 23 серпня

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 2
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
piano_lessons_kiev
Гарний матеріал.
lanfer_2012
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил