Под микроскопом: Гран При Венгрии
Стартовые проблемы Хэмилтона, тактический просчет Росберга, триумф Феттеля – в итогах от Sport.ua
Угорський уїк-енд попри очікування чергової нудної гонки за сухої погоди насправді видався багатим на події та ще й перервав монополію Мерседес на перемоги. Причому другий рік поспіль саме гонка на Хунгарорингу не може підкоритися «срібним стрілам», й результат на фініші по-справжньому можна назвати сенсаційним, якби знову ж таки не факт, що й минулого року ані Льюіс, ані Ніко тут до Великого призу не дісталися. Ми стали свідками дебютних досягнень для низки пілотів і команд: вперше в кар’єрі Феттель піднявся на верхівку подіуму, так само вперше в Формулі 1 Квят опинився на подіумі, покращивши тим самим досягнення для російських пілотів, вперше в сезоні до подіуму доїхали гонщики Ред Булл, а Хемілтона з Росбергом на церемонії нагородження ми не побачили, вперше цього року обоє гонщиків Макларен фінішували в очках – і все це в Угорщині, де здавалося все зрозуміло було після кваліфікації.
Насправді перші питання виникли ще під час першого невдалого старту, спричиненого тим, що Масса некоректно зайняв позицію на стартовій прямій, причому дивина в тому, що бразилець просто не бачив жовту лінію по якій пілоти орієнтуються зупиняючи машину так аби центр передньої осі співпадав з цією лінією. Феліпе сказав, що просто не бачив з кокпіту цієї лінії. Дуже дивна ситуація, адже якщо це було б пов’язано з посадкою в кокпіті, то з аналогічною проблемою пілот мав би зіткнутися ще раніше. Крім того у Боттаса з цим не було жодних проблем.
Третю гонку поспіль – в Шпільбергу, Сільверстоуні та Хунгарорингу – Хемілтон стартує з поула, проте на виході з першого повороту лідерство переходить до інших пілотів, це так само починає виглядати дивно, адже від збігу в двох випадках до системи у трьох стартах підряд шлях уже подолано. В команді підозрюють, що програний старт в Угорщині міг стати причиною перегріву зчеплення через те, що стартувати з місця довелося тричі, але таке пояснення виглядає відверто кажучи непереконливо, бо більше ніхто на таке не скаржився. Росберг, який випередив Льюіса, але програв стартовий спринт Феттелю, пояснив свої проблеми стартом з брудної частини траси, зрештою тут нічого дивного, адже й Ріккардо, чия машина на старті була одразу за Мерседес Ніко, старт безбожно провалив. Тож повертаючись до проблем Хемілтона не можна не звернути увагу на системність проблеми – тепер чемпіонат бере традиційну паузу в 4 тижні, два з яких бази будуть зачинені, проте поміркувати над проблемами старту «срібним стрілам» доведеться, інакше користі від суботніх поулів буде не дуже багато, хіба що Росбергу така ситуація принесе користь.
Після невдалого старту проявилася ще одна давненько призабута «пристрасть» Хемілтона – бажання відігратися миттєво й за будь-яку ціну. Маневр у шостому повороті, через який британець здійснив прогулянку гравієм і травою був імпульсивним та однозначно необдуманим:
Так, дивлячись онборд з машини Льюіса могло здатися, що Ніко «запрошував» його, залишивши достатньо місця, аби туди помістився Мерседес №44, проте від самого початку місця там було замало. Крім того на що розраховував британець, так само залишається загадкою – обігнати опонента зовнішнім радіусом в тому повороті можна тільки за дуже відвертої помилки конкурента, а Росберг і близько там не помилився. Тож подальші скарги по радіо викликали подив – німець якщо і винен, то тільки в тому, що їхав попереду, але хіба ж це його проблеми? Так само небажання поступатися тоді, коли стає очевидним, що суперник в даний момент просто швидший, вартував Льюісу зламаного переднього крила в аварії з Ріккардо, штрафу й фінішу лише на шостому місці. Емоції Хемілтона схоже в неділю перемогли холодний розум дворазового чемпіона.
А от по-справжньому проблеми «срібних стріл» проявилися вже після штовханини на першому колі, коли виявилося, що пілоти Феррарі не просто можуть їхати швидко, опинившись на оперативному просторі, а й тримають темп на пів секунди – три десятих швидший, ніж може їхати Росберг. Оце вже стало дуже неприємним для Мерседес сюрпризом. Де Феррарі ховала свою швидкість на довгій дистанції знають звісно тільки в Маранелло, і однозначно розказувати про це не будуть, проте вже на першому відрізку стало зрозуміло, що наближається ще одна несподіванка в цьогорічному сезоні. Тим паче, що між двома німцями з Феррарі та Мерседес дуже комфортно себе почував Ряйкконен.
І все ж таки шанси на перемогу у «срібних стріл» залишалися, але тут варто розібратися детальніше, що саме пішло не так. Коли після аварії Хюлькенберга на трасі оголосили режим віртуальної машини безпеки, двоє лідерів гонки на червоних машинах вже проїхали повз в’їзд до піт-лейн, а Росберг ще ні, тож його в екстреному порядку покликали на піт-стоп, де замість цілком прогнозованого комплекту шин Soft поставили ще один Medium. На першому (стартовому) відрізку Ніко проїхав 20 кіл на м’якому комплекті й жодних претензій щодо роботи шин не вислювлював (принаймні до ефіру цього не потрапило та й після гонки німець про це нічого не казав), але його гоночний темп був незадовільним – звісно незадовільним він був тому, що обоє пілотів Феррарі на таких самих шинах їхали швидше. Тож під час піт-стопу на 42-му колі команда стояла перед вибором: поставити більш швидку гуму, яка наприкінці дистанції може почати втрачати свої зчепні властивості, але на початку відрізка (точніше після рестарту) дасть гарантовану перевагу над Феррарі (у пілотів якої вибору не було – вони обов’язково ставили Medium) чи обрати гарантований консервативний варіант і залишатися на Medium.
Яким було рішення ми чудово знаємо, але чи було воно правильним? Здається, відповідь по завершенню гонки більш ніж очевидна, але є одне «але» – Росберг у понеділок у своєму блозі написав, що механіки команди фізично не встигали винести йому комплект Soft, оскільки в момент оголошення режиму віртуальної машини безпеки й рішення заїжджати в бокси, він знаходився саме на в’їзді до піт-лейн, а на Хунгарорингу бокси Мерседес були першими, тож на все про все практично не було часу. В свою чергу, Тото Вольфф після гонки сказав, що Medium поставили, бо хотіли гарантовано доїхати до фінішу не ризикуючи втратити свою синицю. Ще пізніше Ніко скаже, що з огляду на супер-темп «червоних» просто розраховував зберегти третю сходинку й ризикувати сенсу не було. Дві з трьох версій співпадають, а от одна кардинально змінює картину сприйняття того, що ми побачили в гонці.
Яким було рішення ми чудово знаємо, але чи було воно правильним? Здається, відповідь по завершенню гонки більш ніж очевидна, але є одне «але» – Росберг у понеділок у своєму блозі написав, що механіки команди фізично не встигали винести йому комплект Soft, оскільки в момент оголошення режиму віртуальної машини безпеки й рішення заїжджати в бокси, він знаходився саме на в’їзді до піт-лейн, а на Хунгарорингу бокси Мерседес були першими, тож на все про все практично не було часу. В свою чергу, Тото Вольфф після гонки сказав, що Medium поставили, бо хотіли гарантовано доїхати до фінішу не ризикуючи втратити свою синицю. Ще пізніше Ніко скаже, що з огляду на супер-темп «червоних» просто розраховував зберегти третю сходинку й ризикувати сенсу не було. Дві з трьох версій співпадають, а от одна кардинально змінює картину сприйняття того, що ми побачили в гонці.
Зрештою, можна погодитися з Вольффом, який сказав, що під час гонки команда наробила таку кількість помилок, що визначити той момент коли саме ситуація почала виходити з-під контролю команди буде неможливо. Проте у випадку з Росбергом, це було б дуже наївно так вважати. Чому – та хоча б тому, що про проблеми з MGU-K на машині Ряйкконена було відомо ще до появи машини безпеки, і було зрозуміло, що з темпом на дві секунди повільнішим за інших Кімі дуже швидко перестане бути конкурентом, що в підсумку й сталося одразу під час рестарту. Їдемо далі – Ніко ще до аварії Хюлькенберга узгодив з командою варіант, за яким на останній гоночний відрізок мав отримати Medium (швидше за все таким чином Ніко перестраховувався від можливих зазіхань Хемілтона на свою позицію, адже Льюіс точно мав отримати більш жорсткий комплект), на ньому після рестарту їхав практично в однаковому темпі з Феттелем, який робив усе можливе, аби в точці заміру відриву мати повну секунду, не даючи співвітчизнику можливості використовувати DRS на перших двох прямих, якби ж Росберг отримав Soft, стає очевидним, що Себастіан довго упиратися просто не зміг би – різниця між двома комплектами в Угорщині була значною.
Інший момент пов’язаний з Ніко – це його інцидент з Ріккардо на 64-му колі, на Ред Булл стояв комплект Soft, а це один із головних факторів, який дозволяв австралійцеві триматися на відстані в 0,6-0,8 секунд від Росберга. Якби німець також їхав на м’якій гумі, то з дуже високою ймовірності можна стверджувати, що Ріккардо не зміг би триматися в такій близькості від Мерседес, а отже не було б атаки й подальшого інциденту з проколотим колесом у Ніко та зламаним переднім крилом у Даніеля. І наостанок – під час масової хвилі піт-стопів, викликаної появою машини безпеки, Квят піт-стопу не робив, адже зупинявся за 9 кіл до того і отримав комплект гуми Soft – росіянин після 33 кола більше в боксах не спинявся а ресурсу шин доїхати до фінішу йому вистачило. А ще Алонсо з Грожаном отримали Soft під час появи машини безпеки, їм також не знадобилася ще одна зупинка. То невже у випадку з Росбергом не було однієї помилки, яка коштувала німцеві якщо не перемоги (з великою імовірністю), то місця на подіумі й скорочення відставання в чемпіонаті точно – шкода що на це питання відповіді немає. Хоча…
Звісно попри очевидні помилки «срібних стріл» не можна применшувати значення перемоги Феттеля. Якщо в Сепангу Феррарі переграла конкурентів тактично, проїхавши гонку з меншою кількістю піт-стопів, то в Угорщині тактика була однаковою, але «червоні» несподівано для багатьох – чули б ви як в ефірі британського ТБ Мартін Брандл дивувався швидкості машин з Маранелло – були напрочуд переконливими. І якби не генератор, то вперше в сезоні саме Феррарі була близькою до подвійного подіуму. Якщо в Скудерії досі не прийняли остаточного рішення стосовно продовження контракту з Кімі, то цей уїк-енд мав би ще більше завдати головного болю Аррівабене, адже фін знову показав себе у всій красі. І на Хунгарорингу не він підвів команду, а вона його (як це вже було в Мельбурні).
Де одні втрачають, інші обов’язково знаходять – це звісно стосується Ред Булл, Ферстаппена, Макларен й Ерікссона. «Бики» ще після кваліфікації сподівалися дати бій Феррарі в боротьбі за очікувано єдине місце на подіумі поруч з Хемілтоном і Росбергом, от тільки проблеми останніх дозволили забути про те, що Скудерія була на голову сильнішою, зрештою двоє пілотів на подіумі представляли саме колектив з Мілтон Кінс. Без аварій та штрафів гонка пройшла не тільки для її тріумфатора, а й для Алонсо з Баттоном, що на тлі проблем інших і дозволило двом чемпіонам вперше в сезоні разом фінішувати в очках. І хоча результат Фернандо не тільки на перший погляд виглядає фантастикою, а в команді не приховували радості від здобутого результату, все ж було досить очевидним, що Фернандо й Дженсон по-професорськи провели гонку, оминаючи неприємності, що попадали на голови інших. От тільки наступного разу чекати на аналогічний результат за словами англійця можна не раніше Сінгапуру. На швидкісних Спа і Монці їх мотори не мають шансів сперечатися зі значно швидшими суперниками-клієнтами Мерседес, Феррарі і навіть Рено.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Сообщить об ошибке
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
Настройте свою личную ленту новостей
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Авто/мото
|
24 ноября 2024, 01:32
0
В Лас-Вегасе прошел благотворительный турнир в поддержку фонда One Drop
Футбол
|
24 ноября 2024, 04:46
13
Жена главного тренера киевского Динамо приоткрыла занавес семейной жизни
Футбол
|
23.11.2024, 22:38
Комментарии 1
Популярные
Новые
Старые
да крутая была гонка, что уже говорить)